To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Przewody które w dochodzą do zwijaka w kierownicy

Daniel666 - 2014-08-08, 22:00
Temat postu: Przewody które w dochodzą do zwijaka w kierownicy
Witam! Wymieniłem kierownice ze standardowej na skóre noi sterowanie radie itp. Wszystko nawet poszło sprawnie poza tym że nie działa sterowanie (które podobno i tak trzeba zaprogramować aby działało z radiem). Po ściagnięciu kierownicy znajdujemy plastikowy zwijak z kablem od poduchy i szersza kostka. Na tej szerszej ja mam tylko 2 piny a miejsca jest o wiele więcej i na używanych zwijakach widziałem że był komplet pinów bodajże 10-12,czyli podejżewam że te zwijaki pochodzą od wersji cruza takiego co oryginalnie miał ster. radiem i pewnie tempomat. Najważniejsze moje pytanie brzmi,czy po założeniu takiego zwijaka z kompletem pinów bedzie mi to już działało czy w gre wchodzi jeszcze ilość przewodów które biegną od radia czy kompa (dokładnie nie wiem) do właśnie zwijaka? tzn może jest jakiś znak rozpoznawczy w sensie że jak do zwijaka dochodzą np 3 przewody w kostce to i tak nie bedzie sterowania albo że np idzie np 5 przewodów i to oznacza że bedzie u mnie sterowanie działało tylko po wymianie zwijaka na ten (pełnopinowy).

Mam nadzieję że nie zagmatwałem za bardzo i będziecie wiedzieli o czym pisze.

Pozdrawiam!

sebek30091986 - 2014-08-09, 08:15

3 piny muszą być 2 idą do ładunku poduszki jeden to klakson trzeba obejrzeć kostke pod kierownicą która wchodzi do zwijaka od strony kolumny jeżeli ma więcej niż 3 piny to można kupić zwijak od bogatrzej wersji i zainstalować z mojego doświadczenia wiem że róznie to jest albo po założeniu od razu zadziała albo trzeba zaprogramować
Daniel666 - 2014-08-09, 23:31

dzięki za zainteresowanie. Wydaje mi się że mam na 100% tylko 2 piny licząc od prawej strony w tej szerokiej kostce. Czyli jak kupie zwijak który ma komplet pinów chyba 10 tzn że może bedzie to chodziło jak trzeba?

Na wewnetrznej stronie zwijaka tam przychodzą 2 kostki do wpiecia i teraz jeszcze tego nie wiem czy tam idą standardowo te same przewody czy np dla wersji base bez sterowania w kierownicy idzie może mniejsza wiązka kabli, co po mojemu oznaczało by że nawet po wymianie zwijaka i tak nie bedzie działało sterowanie.

C77 - 2014-08-10, 17:05

Hmm,czyli co? zwijak jest do załączenia przewodów ale jest inny niż ten ze sterowaniem na kierownicy?

Ciekawe te dwa piny w nim wykorzystywane niby dla klaksonu - bo to znaczy że oryginalnie masz jeszcze inne złącze od zwijaka do samych przycisków niż w wersji ze sterowaniem radiem ale bez tempomatu.
Tego czy to klakson nie jestemdo końca pewien, pewnie tak, ale są wersje które mają całkowicie ślepe zwijaki (czyli brak złącza elektrycznego w ogóle) a klakson mimo tego działa :-o

Daniel666, rób zdjęcia bo bez tego raczej nie rozbierzemy tego co się czai za zwijakiem,
trzeba biedzie pewnie też go zdjąć albo dojść od tylca i luknąć na jego tyną kostkę.


C77 - 2014-08-10, 17:12

Po krótkim zastanowieniu stwierdzam ze te dwa piny nie mogą być dla klaksonu,
bo wszystko co wychodzi z tego złącza jest podłączone tylko do przycisków.
Wiem bo sam to kiedyś wymieniałem. Więc jest albo pojedyncza łączka tylko dla sterowania radiem lub wersja dual czyli dwie złączki dla sterowania radiem + tempomat, i wszystkie kabelki jakie tam są prowadzone od złącza na zwijaku trafiają do jednego lub drugiego gniazda przycisków na sterze.
A wychodzi w ogóle u Ciebie jakieś łącze z tego dwupinowego gniazda na zwijaku?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group