To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - 2.0 VCDI - piski spod maski przy redukcji biegów

krzysztofsz - 2014-10-05, 13:17
Temat postu: 2.0 VCDI - piski spod maski przy redukcji biegów
Cześć wszystkim!

Szukałem rozwiązania swojego problemu chyba wszędzie, również na zagranicznych stronach - bez skutku.

Podczas redukcji biegów spod maski dochodzą dziwne piski, takie jednorazowe. Efekt nasila się, kiedy silnik jest zimny. Najwyraźniej je słychać po nocnym postoju samochodu, w szczególności po opadach deszczu (wilgoć). Piski słychać także przy ciepłym silniku, ale rzadziej. W zasadzie to taka ruletka - raz piśnie, raz nie piśnie. Czasami nawet przy jeździe na półsprzęgle słychać te piski, wtedy są one bardzo wyraźne i ciągłe (aż do wciśniecią sprzęgła do podłogi lub odpuszczenia).

Dodam, że samochód jest na gwarancji (rocznik 2013). W serwisie oczywiście nie potrafią znaleźć przyczyny. Chciałbym jednak wykorzystać fakt, że mam tę gwarancję i zmusić tych bęcwałów do roboty.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Krzysztof

endriu333 - 2014-10-06, 13:54

a jaki przelot jest tego cruza? wiesz jak ktoś tego nie słyszy top takie wróżenie z fusów... generlanie w tych rocznikach coś tam się działo ze skrzyniami więc może zmień ASO skoro jest na gwarancji :) można by jeszcze wymienić olej w skrzyni biegów - to potrafi czynić cuda a nie jest aż takie drogie...
krzysztofsz - 2014-10-07, 12:13

niecałe 20 000 km. no, to jasne, ale ciężko to zarejestrować zwykłym mikrofonem z telefonu. :cry:

też myślałem o skrzyni biegów... problem w tym, że w ASO na moje życzenie nie będą sprawdzać, czy skrzynia jest w porządku, czy nie. musiałaby eksplodować, żeby się tym zajęli. durnie!

może rzeczywiście ten olej w skrzyni biegów. będę informował, jakie działania wyeliminowały problem.

pozdrawiam!

endriu333 - 2014-10-07, 16:16

po pierwsze to zmień ASO .... to skandaliczne, że olewają ten temat. miejmy nadzieję, że inne działają jeszcze rzetelnie - ja taki mam ale w Wawie....chociaż korzystałem z niego tylko w okresie gwarancji.... no nic powodzenia w walce z tymi dźwiękami życzę!
Robert_20R - 2014-10-07, 19:20

Witam,

U mnie jest podobny objaw ale bardziej buczenie (bzyknięcie) niż pisk i tylko na zimnym silniku. Najbardziej słychać przy ruszaniu i redukcji z 4 na 3 (chwilowe). Przy częściowym wciśnięciu sprzęgła można go słyszeć dłużej. Po rozgrzaniu napędu objaw znika.
Wstępna diagnoza serwisu - coś z dociskiem sprzęgła. Mają jutro rano sprawdzać na zimnym silniku. Przebieg - 15500km. Objaw występuje co najmniej od 10000km.

Pozdrawiam

DAREX - 2015-01-17, 17:23

Ja też miałem taki objaw do ok.150 tyś km, potem ustało, po czym przy 185 tyś.km i małym korku na A4 od Gliwic do K-c , padł docisk.
Po wymianie kompletu sprzęgła z wysprzęglikiem i regeneracją dwumasy, ponownie pojawił się pisk na zimnym silniku. Brzmi on trochę inaczej niż poprzednio, tzn. ciszej.
Reasumując jak piszczy to dobrze bo jak przestanie to 2,8 tyś zł nie twoje.

byq84 - 2015-01-19, 16:05

A jak po tej regeneracji dwumasy? Odczuwasz jakieś różnice w stosunku do oryginalnego koła?
DAREX - 2015-01-21, 14:22

Jedyną oznaką że coś jest nie tak był stukot jakby "luzu na przegubie" tzn. przy spokojnej jeździe po odjęciu gazu i lekkim dodaniu gazu powodowało słyszalne "puknięcie". Było to wyraźne już od ok. 100 tyś.km. Przy demontażu sprzęgła wyszło jaki był tego powód.
Teraz jest ok. tzn brak stuku, żadnych wibracji.
Na dwumasa mam gwarancję 12 miesięcy bez limitu więc jest ok.

byq84 - 2015-03-03, 07:32

Niestety dziś straciłem możliwość zmiany biegów, nie jestem w stanie wbić jedynki i wstecznego. Pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Samochód czeka na diagnozę u mechanika. Jakieś sugestie co padło wysprzęglik czy całe sprzęgło?

Pozdrawiam.

endriu333 - 2015-03-03, 08:24

podejrzewam, że machanik i tak całe sprzęgło Tobie zmieni z dociskiem... swoją drogą przy jakim przelocie Tobie się to stało?
byq84 - 2015-03-03, 08:28

Myślę że ma około 200 tyś, na liczniku 70 tyś. Auto z Włoch.
byq84 - 2015-03-03, 08:30

Główny problem z tego co widzę to kompletny brak zamienników :(
endriu333 - 2015-03-03, 09:08

zamienniki chyba są ( przecież to jednostka opla tak naprawdę)....aczkolwiek ja i tak wybrałbym oryginał...
no nic oby jak najmniej Cię kosztowała ta "impreza"

byq84 - 2015-03-03, 09:24

Niestety silnik jest produkowany przez VMmotori, nie jest to dokładnie ta sama jednostka znana z Insigni. Zobaczymy co mechanicy znajdą. Kupiło się wynalazek to trzeba teraz płacić. Dam znać co wynajdzie mechanik.
DAREX - 2015-03-03, 09:35

byq84 napisał/a:
Niestety dziś straciłem możliwość zmiany biegów, nie jestem w stanie wbić jedynki i wstecznego. Pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Samochód czeka na diagnozę u mechanika. Jakieś sugestie co padło wysprzęglik czy całe sprzęgło?


Moje objawy. Jako że mechanik u którego wykonuję naprawy jest solidny i pozwala mi być przy diagnozie to widziałem jak rozbierał autko. U mnie padł ci docisk.
Zamienniki są dostępne bez problemu, jedynie dwumas jest w oryginale z GM a to boli nawet po max zniżkach poza siecią. Tylko nie sugeruj się ceną a marką.
Jeżeli mogę coś doradzić wymień komplet z łożyskiem i dwumasem (ew. renegeracja) bo zobaczysz co znaczy dostać się do sprzęgła w tym modelu = cena robocizny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group