To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Chevrolet Cruze - Rozsądny Wybór

C77 - 2015-03-09, 13:09

rafic napisał/a:
EDIT: Zastanawia mnie czy nie powinien mieć jeszcze chromowanej obwódki zegarów w tej wersji ?


Nie. Chromowana obwódka zegarów występowała zawsze TYLKO w najwyższych wersjach wyposażenia,
czyli odpowiednio w LT dla MY2010 i MY2011 oraz LTZ dla MY2012-14

rafic - 2015-03-09, 13:21

A co z fotochromem w lusterku ? Nawet w swoim spisie mam, że w premium powinien być a na zdjęciu go nie widać.
P.S. Ja mam wersję fińską więc chromowane zegary miałem w standardzie i się zastanawiałem właśnie czy w polskich było tak samo, ale widać, że nie.

C77 - 2015-03-09, 13:40

rafic napisał/a:
Zastanawia mnie jedynie fakt, że pisze LT+premium a lusterka wstecznego samościemniającego się nie widzę..
rafic napisał/a:
A co z fotochromem w lusterku ? Nawet w swoim spisie mam, że w premium powinien być a na zdjęciu go nie widać.


Tutaj widać że jest lusterko monochromatyczne :



Co prawda nie widać na nim tylnego czujnika światła dla tego lusterka (bo jest on wyżej)
ale nie widać również "cycka" do ręcznego zmieniania pozycji lusterka dzień/noc,
który występuje w Cruzakach nieposiadających fotochromu.

http://otomoto.pl/chevrol...-C34589666.html

DaaV - 2015-03-09, 21:57

Dziękuję za tak prędki odzew w tej sprawie! :)

Skąd wiadomo, że nie posiada tego czujnika jakości powietrza? Ogólnie czy idzie sprawdzić oprócz ASO jakie było serwowane wyposażenie w MY2012 wersja LT+ Premium przy sprzedaży? Bo na necie to posucha z tym straszna.. a tak to chyba dowiem się dopiero w czwartek.

Autko oglądałem, wstępnie zarezerwowane, w czwartek jadę z nim na ASO, jak wszystko pójdzie dobrze to najprawdopodobniej kupię. Auto posiada dwie dość głębsze zadrapania na przednim plastikowym zderzaku, ale to nie są racze przeszkody.. :mrgreen:

Co do fotochroma, też się z anim rozglądałem, nie pamiętam czy był tam ten cyngiel to ręcznego przesuwania lusterka, ale żadnych światełek ani nic z tych rzeczy nie widziałem - choć lusterko takie można później samemu domontować, tak jak np. podgrzewane zice, bo widziałem, że później zaczęli je dokładać do kombi.

Co do Navi, to lepsza opcja od MyLink czy gorsza? Skoro serwowali ją za dopłatą, chyba lepiej? W podłokietniku jest USB, AUX i slot na SD, poleci z tego muzyka? JAk to jest z tą nawigacją, jak z mapami? Są opłaty czy można dać jakąś swoją? Jak z bt? Ogólnie mało porównań tego sprzętu MyLink vs. Navi w necie..

Silnik myślę, że nie będzie problemem, jestem studentem, nie potrzebuje demona prędkości, a raczej niezawodności i ekonomiczności w eksploatacji. Jak opcja z gazem? Bo ileż osób słucham (czytam) tyle zdań lub jeszcze więcej - jedni mają po 100k przejechane na tym gazie, inni, że broń boże nie zakładać do tego silnika..

Gdzie jest model silnika? Czy to jest to?



Wiem, że zalewam Was zapewne oczywistymi pytaniami, ale czytam to forum i kilka innych, przeczesuję internet od kilku dni ale ciężko wy haczyć jakieś poważniejsze odpowiedzi na moje pytania. Z góry dzięki, za wyrozumiałość ;)

Pozdrawiam,
D.

berpa - 2015-03-09, 22:37

http://www.chevrolet.pl/i...je-obslugi.html

DaaV napisał/a:
Co do Navi, to lepsza opcja od MyLink czy gorsza
Dla mnie jeden pies. Wolę coś markowego. Jeszcze nie widziałem w żadnym samochodzie ( przynajmniej nie w Polsce ) sensownej zintegrowanej nawigacji. Przy obecnym poziomie sprzedaży samochodów Polska jest traktowana jako kraj 3-ciego świata.
DaaV napisał/a:
nie potrzebuje demona prędkości, a raczej niezawodności i ekonomiczności
I nie będzie demona prędkości :mrgreen: , ale za to zaprzyjaźnisz się z obsługą stacji benzynowej bo będziesz tam częstym gościem :-/
DaaV napisał/a:
Jak opcja z gazem?
Sukces na gazie to wypadkowa kilku czynników. W b. dużym skrócie: Podstawowa sprawa to prawidłowy dobór i jakość instalacji, PRAWIDŁOWY MONTAŻ i UMIEJĘTNA REGULACJA( tu jest najczęściej problem ). Potem dochodzi kwestia prawidłowej eksploatacji ( okresowe regulacje instalacji i rozrządu, częsta wymiana filtrów i świec, okresowa wymiana kabli wysokiego napięcia, jakość tankowanego gazu ). Brzmi to skomplikowanie ale tak naprawdę to bzdety w cenie kilkudziesięciu złotych. Niemniej zaniedbanie czegokolwiek prędzej czy później wylezie bokiem i zaowocuje negatywnym nastawieniem do gazu. Ale wtedy nikt się nie przyzna do swojej głupoty czy lenistwa - WINNY JEST GAZ
Regulus - 2015-03-10, 00:17

Nie strasz potencjalnego kolegi gazem :) O ile z pierwszym się zgodzę (dobór, montaż i regulacja warte podkreślenia), o tyle przy spełnieniu pierwszego warunku eksploatacja raczej nie jest problemem; przeglądy owszem, ale to groszowe wydatki. Cała reszta dyskusyjna, np. nie wiem jak w 1.6, ale w 1.8 nie ma kabli WN. Mnóstwo ludzi jeździ na gazie i nie ma z tym problemów.
berpa - 2015-03-10, 01:34

Ja nikogo nie straszę :-P , mówię jak jest. Miałem dwa zagazowane samochody, i każdym z nich zrobiłem ponad 120-150 tyś km i nadal jeżdżą ( u kolejnych, zadowolonych właścicieli ). Obecnie jeszcze nie mam zainstalowanego LPG ( bo szkoda mi gwarancji ). Ale mi się nie śpieszy. Pewnie w przyszłym roku... Gaz w Chevrolecie to podstawa :mrgreen:
JohnnyBeGood - 2015-03-10, 08:31

Cruze to nie astra F, więc nie przejeździ 0,5 mln km na gazie (na benzynie też nie). Za to zasady użytkowania gazu są proste, bez względu na markę samochodu:
1. okresowa regulacja instalacji, najlepiej w czasie jazdy, z wymianą filtra oczywiście,
2. wymiana oleju co 10-15 tys. km (w benzyniaku bez LPG, czy dieslu robimy tak samo, więc tu nie ma różnicy),
3. tankowanie na przyzwoitych stacjach (to samo dotyczy PB i ON),
4. regulacja luzów zaworowych - nie mam pojęcia jak wygląda to zagadnienie w 1.8, bo przy przebiegu 30.000 km serwis milczy na ten temat - tu pytanie do kolegi berpa, bo na pewno zbadał temat,
5. mój ma "legendarną" opcję KL7, więc podobno wypalenie gniazd mu nie grozi - ale czas pokaże,
6. filtry i świece należy regularnie wymieniać w każdym samochodzie, co stanowi groszowe sprawy przy np. wtryskiwaczach, turbinie i dwumasie, które również wg producentów stanowią elementy eksploatacyjne, podlegające okresowej wymianie (często w praktyce nawet, co 50 tys. km).
Jak już pisałem wielokrotnie silnik 1.8, na tle popularnych obecnie turboszlifierek, jest ospały i paliwożerny, ale za to powinien przejechać bezawaryjnie 200 tys. km.

Regulus - 2015-03-10, 10:08

Ale kolega DaaV przygląda się wersji 1.6, nie znam się na różnicach między wersjami, niemniej można dobrać instalację do każdego silnika.
ad 3 - badania jakości paliw dowodzą, że lpg jest wszędzie taki sam, w kilku próbkach na kilkaset stwierdzono nieznaczne przekroczenie zasiarczenia;
ad 4 - raczej kontrola jest niezbędna, co do regulacji to chyba jeszcze nikt tego nie robił, bo nie było potrzeby;
ad 6 - no właśnie, rozpatrując używanie lpg przez 100 - 200 tys. km koszty eksploatacji i napraw mogą być zdecydowanie niższe.

C77 - 2015-03-10, 10:18

Regulus można dobrać instalację LPG do wszystkiego :-)
Ale był na naszym forum temat dlaczego akurat do Cruzakowego 1.6 nie warto ;-)

Krótko mówiąc w tym przypadku jest to raczej ekonomicznie nieuzasadnione.

Ot kolejny powód aby szukać 1.8 :-)

JohnnyBeGood - 2015-03-10, 10:29

Nie wiem jak z czystością, ale mam wrażenie, że na "tanim" gazie przejedzie się mniej. Swego czasu dokonałem kilkunastu pomiarów, z których wynikało, że na gazie z małej stacji samochód przejeżdżał (w zbliżonych warunkach eksploatacji) od 30 do nawet 50 km mniej (zbiornik 35 l), w stosunku do gazu tankowanego na firmówce (o ile dobrze pamiętam jakiś znawca tłumaczył mi, że tańszy LPG zawiera więcej tańszego butanu, który jedynie podtrzymuje spalanie). Finansowo wychodziło więc na to samo, ale na małych stacjach kilkakrotnie oszukano mnie na pomiarze i dlatego nigdy tam nie tankuję. Jeden mądrala, pamiętam jak dziś, tłumaczył mi nawet, nalewając 47 litr, że muszę mieć butlę 60-kę. Co ciekawe, gdy podjeżdżałem miałem spalone ok. połowy zbiornika.
Regulus - 2015-03-10, 10:51

W dziale LPG jest wątek o 1.6, nic tam nie było o braku uzasadnienia ekonomicznego i że nie warto - wręcz przeciwnie, naliczyłem trzech zadowolonych użytkowników lpg w Cruze 1.6.

Swoją drogą ekonomiczne będzie zawsze, nawet do Matizów ludzie zakładają lpg - to tylko kwestia rocznego przebiegu, jak szybko instalacja się zwróci.

JohnnyBeGood - 2015-03-10, 10:57

W rzeczy samej. Gaz zawsze się zwróci i nie ma co się zastanawiać, szczególnie w używanym samochodzie. Wszystko w rękach warsztatu, który montuje i reguluje instalację.
rafic - 2015-03-10, 12:58

DaaV napisał/a:
Skąd wiadomo, że nie posiada tego czujnika jakości powietrza?


A no stąd, że na dole konsoli jak masz te dwa przyciski to tym po lewej przełączasz tryb obiegu zewnętrznego lub wewnętrznego a po prawej stronie powinien być napis AQS a w twoim wybranym modelu tego nie ma. Jest tam zaślepka.

JohnnyBeGood napisał/a:
4. regulacja luzów zaworowych - nie mam pojęcia jak wygląda to zagadnienie w 1.8, bo przy przebiegu 30.000 km serwis milczy na ten temat


W 1.8 masz hydrauliczną regulacje luzu zaworowego, więc nie wiem co Ty chcesz tam sprawdzać. Co innego w 1.6 gdzie luz zaworowy należy sprawdzać samemu, bo w tym silniku tego nie ma dlatego są wątpliwości co do montowania gazu.

DaaV napisał/a:
W podłokietniku jest USB, AUX i slot na SD, poleci z tego muzyka?


Poleci jak najbardziej.

DaaV napisał/a:
Jak z bt?


W tej wersji wyposażenia nie masz BT. Widać to po kierownicy, gdzie po prawej stronie masz ustawienia głośności i przycisk mute, ale nad nim nie ma ikonki trybu głośnomówiącego.

Według mnie szukałbym jednak tego 1.8 i to nawet może już z zamontowanym gazem. Od osoby prywatnej z polskiego salonu. Lepiej jest się przejechać te 300km po samochód niż później żałować, że się coś kupiło tylko dlatego, że był na miejscu ;-)

Krzysiek_81 - 2015-03-10, 16:28

rafic napisał/a:
W 1.8 masz hydrauliczną regulacje luzu zaworowego, więc nie wiem co Ty chcesz tam sprawdzać.


Możesz podać jakieś źródło informacji, bo jak sprawdzam, to 2H0 (A18XER) ma szklankową regulację luzów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group