To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Chip Cruze 2.0VCDI (163KM)

Kaczy.mk - 2015-02-26, 21:44

No ładnie, ładnie ... prawie jak mój :-D Witam w gronie chipniętych Cruziaków :piwo:

U mnie po pierwszej korekcie wyszło 209KM ale Rogal stwierdził że to już ciut za dużo i zbił do 201KM. Może się kiedyć spikniemy na trasie to zrobimy mały 'quarter mile challenge' :) :piwo:

DisBart - 2015-03-05, 23:13

Jestem wstępnie dogadany na chiptuning i usunięcie dpf-a i znam korzyści płynące z tej operacji - ALE - co może pójść nie tak , jakie są minusy ? Co mogą mi ewentualnie schrzanić w samochodzie lub do jakich negatywnych dla wozu spraw może dojść w przyszłości?
kemoiz - 2015-03-05, 23:26

Łatwiej spalić sprzęgło i dwumasa oraz turbina mogą się szybciej zużywać.
Kaczy.mk - 2015-03-06, 01:21

kemoiz napisał/a:
Łatwiej spalić sprzęgło i dwumasa oraz turbina mogą się szybciej zużywać.


To raczej konsekwencja stylu jazdy a nie nieumiejętnie przeprowadzonej operacji zmiany softu i usunięcia DPF'a. Jak ktoś nie potrafi jeździć dieslem to i bez chipa zarżnie elementy 2x szybciej niż ktoś to ma auto 'dłubnięte' i potrafi się z nim obchodzić.

Chcesz by te elementy żyły dłużej? Proste zasady:

1. Pałujesz auto jak się dobrze rozgrzeje - czyli od pełnego nagrzania płynu chłodzącego możesz już cisnąć ale lepiej poczekać jeszcze kilka minut, bo olej nagrzewa się wolniej niż płyn chłodzący silnik.
2. Chłodzisz turbinę po pałowaniu.
3. Nie jeździsz z max prędkością auta dłużej niż kilka minut (wtedy trubina chodzi na maksymalnych obrotach). Najlepiej tak -10% od max prędkości.
4. Nie ciśniesz do dechy od niskich obrotów silnika - minimum od 2000. Auto co prawda będzie Ci przyspieszać od niższych ale idą duże przeciążenia na panewki, korbowody i oczywiście dwumas.

DisBart napisał/a:
Jestem wstępnie dogadany na chiptuning i usunięcie dpf-a i znam korzyści płynące z tej operacji - ALE - co może pójść nie tak , jakie są minusy ? Co mogą mi ewentualnie schrzanić w samochodzie lub do jakich negatywnych dla wozu spraw może dojść w przyszłości?


Wszystko i nic :) Jak ktoś totalnie Ci schrzani soft od auta to nawet go nie odpalisz a wręcz może Ci uwalić sterownik. Może też wywalać błędami, mulić się, gasnąć, przechodzić w tryb awaryjny - wszystko co tylko przyjdzie Ci do głowy. W końcu to program sterujący silnikiem Twojego auta. Tyle, że prawdopodobieństwo takich zdarzeń jest naprawdę niewielkie. Większość szanujących się tunerów robi to na sprawdzonych program i wie 'z czym to się je'. Zmiany samego softu to raczej nie masz się co obawiać.

Sam mechaniczny demontaż DPF'a to w sumie żadna sztuka - najwyżej będzie jakaś nieszczelność. Gorzej, jeśli źle zrobią program. Wtedy podobnie jak z chipem - może walić błędami, próbować się dopalać do kilkadziesiąt kilometrów, itp. Ale to spotyka głównie 'króliczki doświadczalne'. Jak już chłopaki zrobią i dopracują program to potem sami wśród siebie (tunerów) go rozprowadzają i jest on raczej wolny od wad.

DisBart - 2015-03-06, 09:12

Dzięki za odpowiedź!!!
mario78 - 2015-03-06, 19:11

DisBart napisał/a:
Jestem wstępnie dogadany na chiptuning i usunięcie dpf-a i znam korzyści płynące z tej operacji - ALE - co może pójść nie tak ?


Ja byłem tam gdzie Kaczy.mk i niestety chiptuningu w R-Performance nie udało sie wykonać chociaż przez telefon byłem zapewniany że nie będzie problemu. Przejechałem się tylko 400km w dwie strony i zapłaciłem za paliwo i hamowanie, które nie było mi tak naprawdę do niczego potrzebne. Tuner nie mógł zgrać fabrycznego programu z mojego auta, przy użyciu programu jakim dysponował. Mówił że nie wie dlaczego tak się stało. Miał napisać maila do producenta ''flashera'' (to chyba ten program do zgrywania) i dać mi znać ale do dziś cisza a było to kilka miesięcy temu. Także trochę się rozczarowałem.

mario78 - 2015-03-08, 15:53

robciok napisał/a:
Musiałem dopłacić 100zł bo zaktualizowali oprogramowanie i musieli to zrobić przez serwis chevroleta.


robciok dlaczego aktualizowali oprogramowanie?

hiroo - 2015-03-09, 07:42

Moze to glupie pytanie ale sie nie znam. Czy mozna to samo zrobic z cruz 1.8 140 km benzyna.
mario78 - 2015-03-09, 09:29

Można ale efekt będzie praktycznie nieodczuwalny, wzrośnie może 2KM. Najlepiej na chiptuning reagują auta z turbodoładowaniem i wtedy jest wzrost mocy i momentu ok 20-30% a to już bardzo czuć. Także w wolnossących silnikach nie ma to niestety sensu.
robciok - 2015-03-11, 01:15

Cytat:
robciok dlaczego aktualizowali oprogramowanie?


Jeśli dobrze pamiętam to chodziło, że nie mogli uzyskać oczekiwanych rezultatów podniesionej mocy. Ciężko mi coś więcej teraz powiedzieć, pomimo, że Pani mi tłumaczyła to a ja już byłem myślami w innym miejscu, doczekać się nie mogłem aby się przekonać jaka jest różnica :D . Co do filmiku to nie mam pomysłu w jaki sposób zamocować telefon, chyba, że ktoś obok by siedział ale takie z reki nagrywanie jest dosyć mało wyraźne. Ale może spróbuje z uchwytem do szyby tylko nie wiem czy się przyklei do tapicerki nad deską rozdzielczą. Popróbuje..... :P

hiroo - 2015-03-12, 19:56

mario78 napisał/a:
Można ale efekt będzie praktycznie nieodczuwalny, wzrośnie może 2KM. Najlepiej na chiptuning reagują auta z turbodoładowaniem i wtedy jest wzrost mocy i momentu ok 20-30% a to już bardzo czuć. Także w wolnossących silnikach nie ma to niestety sensu.


a.co.z.
http://allegro.pl/chiptun...5127814517.html

mario78 - 2015-03-12, 20:33

Moim zdaniem bzdury pisze producent tego boxa, wzrost 20-45KM w wolnossącym benzyniaku <wysmiewacz> . Jak chcesz zwiększyć moc w aucie bez turbo musiałbyś dokonać zmian mechanicznych np. zmiana dolotu, układu wydechowego, jakieś ostre wałki rozrządu. Ten box podejrzewam oszukuje czujnik temp. silnika i sterownik zapodaje większą dawkę paliwa i powoduje jakby auto jechało cały czas ''na ssaniu'' co może delikatnie zwiększyć dynamikę ale i zwiększyć spalanie i na pewno nie jest zdrowe dla silnika. Szkoda kasy na to badziewie. Tutaj masz podobny temat z tym że o silniku 1.6 . Chiptuning najlepiej sprawdza się w doładowanych silnikach benzynowych i dieslowskich. Można dokonywać zmian sterowników w silnikach wolnossących jednak nie zawsze będzie się to wiązało przyrostem mocy; raczej z podniesieniem ogranicznika obrotów lub prędkości. Tutaj masz test boxów tej firmy ProRacing co oferuje to cudo co zapodałeś w linku, co prawda tets dotyczy diesli ale wiele mówi o boxach tej firmy :arrow: klik
maro - 2015-03-13, 23:07

Najlepsi tunerzy osiagają na wolnossakach 7-10KM także ten box można wsadzic w bajki.
mario78 - 2015-03-14, 07:05

robciok napisał/a:
Cytat:
robciok dlaczego aktualizowali oprogramowanie?


Jeśli dobrze pamiętam to chodziło, że nie mogli uzyskać oczekiwanych rezultatów podniesionej mocy. Ciężko mi coś więcej teraz powiedzieć, pomimo, że Pani mi tłumaczyła to a ja już byłem myślami w innym miejscu, doczekać się nie mogłem aby się przekonać jaka jest różnica :D .


A który masz rocznik auta?

robciok - 2015-03-14, 19:31

Cytat:
A który masz rocznik auta?


2011 i teraz ok. 97tys na liczniku



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group