pablo1 - 2016-03-28, 23:49 Na początek olej zmień i ewentualnie zrób płukanke, choć jeśli się nic nie dzieje to sama wymiana wystarczy.
U mnie wszystko w porządku po wymianie, nie robiłem płukanki i Sitek nie ruszyłem jeszcze. Faster89 - 2016-03-29, 07:50 Olej właśnie niedawno wymieniony tylko niestety na standardowy GM
trochę pojeżdżę i zaleję motula, za to w Cruzie zbliża się wymiana także już pójdzie Motul.C77 - 2016-03-29, 10:40 Co do sitek to proszę nie zwracać uwagi na to jaki mają kolor
czy pomarańczowy czy biały - bez różnicy, wszystkie do ściągnięcia.
Poza tym stare pomarańczowe sitka równie dobrze mogą występować na nowym typie solenoidu.
krecik - 2016-03-29, 17:01 nie które tak jak na ty filmie co wrzuciłeś nie ma żadnych sitek ani tego z czoła mówisz ze tylko wywalić te dwa sitkaC77 - 2016-03-29, 17:40 Czy na sali jest tłumacz?
krecik, ja nie czytam myślach (jeszcze), chodzi ci o to które sitka wywalić?
pierwsze i drugie, to czarne z przodu ma zostać.krecik - 2016-04-06, 12:31 a te solenoidy łatwo się odkręcały z jak silą dokręcałeś ? czy potem nie ciekły jaki torx tam pasuje ? te sitka wyrzucić przed płukanka czy po wymianie oleju bo ma zamiar usunąć sitka jeszcze przed wymiana oleju i pojeździć na tym starym olejuJohnnyBeGood - 2016-04-10, 10:21
Matysanno napisał/a:
4. Usuniecie sitek elektrozaworów / solenoidów .
Jak to się robi? Trzeba najpierw zdjąć plastikową osłonę? Odpiąć solenoidy?Matysanno - 2016-04-10, 11:24 Ściągasz wtyczkę, odkręcasz jedna śrubkę od solenoidy, chwytasz ja kleszczami i ruchami w lewo prawa ciągniesz do siebie. Od strony chłodnicy zabezpiecz od spodu solenoidy szmatka, bo poleci trochę oleju .krecik - 2016-04-19, 22:26 kupiłem trox e8 na 1/2 i nie mogę tam dojść ta nasadka jakby była za szeroka jakiej używaliście waszej?C77 - 2016-04-20, 12:06 Klucz żeński torx 8 najlepiej z przedłużką 1/4 i grzechotką.C77 - 2016-04-20, 22:31 Dla tych którzy nie wiedzą jak wymienić solenoidy (m.in dla polskich ASO GM) w A/Z18XER
Roman jako pierwszy pokazuje to video
[przesuńcie materiał na czas 7:47]
Faster89 - 2016-04-30, 16:16 Zadanie wykonane, nareszcie znalazłem trochę czasu i zajrzałem do tych sitek. Solenoidy faktycznie były nowego typu ale sitka były pomarańczowe, ściągnięte zostały a na tym czarnym ostatnim było strasznie dużo jakiegoś szlamu. Teraz pytanko jak to jest z tymi siateczkami w silnikach opla ponieważ mam astrą z silnikiem 1.6 XER, wykręciłem solenoid i tam też są te sitka, tam też mam je usunąć? Czy opla to nie dotyczy?JohnnyBeGood - 2016-04-30, 16:34
Faster89 napisał/a:
Czy opla to nie dotyczy?
Dotyczy i to jak najbardziej. Dieslowanie silnika XER to sztandarowy i jeden z najbardziej poczytnych tematów na oplowskich forach.Faster89 - 2016-04-30, 16:39 Akurat u mnie 1,6 XER to benzynka, a teraz jeszcze tak przyszło mi do głowy takie pytanie, czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą, bo w oplu akurat jest już tysiąc km po wymianie oleju a w cruzie dopiero wymiana się zbliża a sitka właśnie poszły z jednego i drugiego autka.berpa - 2016-04-30, 18:50
Faster89 napisał/a:
czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą
Wszystko jedno. Sitka są wymagane na dotarciu ( chyba już nie docierasz silnika? ). Potem już tylko utrudniają przepływ oleju do kół zmiennych faz rozrządu. Czym szybciej je zdejmiesz tym lepiej dla kółek.