To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

krecik - 2016-04-30, 21:29

kupiłem płukankę motula ale pachnie benzyna jakby nieszczelne było
rwicik - 2016-05-09, 07:15

Też usunąłem sitka z elektrozaworów.
Fotorelacja https://www.facebook.com/...74630246&type=3
Silnik odczuwalnie płynniej i żwawiej wkręca się na obroty :)
A potrafił przymulić na niskich obrotach, szczególnie zimny.

pablo1 - 2016-05-14, 14:36

Ja również dziś usunąłem te sitka. Elektrozawor po stronie ssącej miał na sitku trochę czarnej mazi , oraz jedno sitko było już rozpiete i luźno latalo, drugie było w trochę lepszym stanie. Na stronie wydechowej oba sitka w porządku oraz czyste .
Poprawa kultury pracy znaczna. Bez szarpania po ujęciu gazu. Zobaczymy jeszcze na włączonej klimie czy będzie lepiej.
Nie wiem jak zdjęcia się dodaje :-/może ktoś podpowie

krecik - 2016-05-14, 16:40

zrobiłeś przed wymiana oleju czy po
pablo1 - 2016-05-14, 18:06

Nie zmieniałem oleju tylko usunąłem sitka i tyle. Możesz to zrobić kiedy chcesz. Ta operacja nie ma wpływu na olej.
pool80 - 2016-05-14, 22:56

Czy ktoś zaobserwował jakieś ujemne minusy tej operacji?
Horte - 2016-05-15, 05:57

Jak są "ujemne minusy" to pewnie i są plusy ujemne :)
C77 - 2016-05-15, 11:55

W tym wypadku są same plusy dodatnie! :-D
krecik - 2016-05-25, 13:52

a czy po usunięciu sitek szlam nie będzie się dostawał do solenoidu i go zepsuje czy olej najpierw przechodzi tylko przez te przednie sitko
pool80 - 2016-06-07, 23:03

No mechanik odmówił współpracy odnośnie sciągania sitek. Nie mam klucza, żeby samemu to zrobić. Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu.
C77 - 2016-06-08, 01:07

Cytat:
Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu.


Pewnie dlatego że nie miał pojęcia po co te sitka i w ogóle OCB,
(a co dopiero robić analizę i rozsądzać czy to słuszne czy niesłuszne)
więc wg niego jeśli tam są fabrycznie to pewnie mają być.

Panie chroń nas od takich "mechaników",
ale przynajmniej dobrze że nie powiedział iż w celu ich demontażu trzeba rozebrać pół silnika,
bo już komuś na Forum taki kit sprzedano w ASO.

BTW. sam klucz na Twoim miejscu bym kupił, bo abstrahując nawet od samej operacji usunięcia sitek,
to raz na jakiś dłuższy czas można profilaktycznie odkręcić solenoidy w celu sprawdzenia ich stanu i ew. wyczyszczenia.

pool80 - 2016-06-08, 12:26

Kusisz :-)
Klucz żeński torx 8 najlepiej z przedłużką 1/4 i grzechotką

Takie coś?

C77 - 2016-06-10, 00:03

Może być <spoko>
tutaj rwicik przedstawił ładną fotorelację z usunięcia sitek
tylko nie wiem czy niezalogowani mogą widzieć tam zdjęcia
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/420869-fotorelacja-z-usuni%C4%99cia-sitek-solenoid%C3%B3w-steruj%C4%85cych-zfr-w-18/#entry6011694

rwicik - 2016-06-10, 06:59

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.
Sprawdziłem - post jest widoczny, ale bez zdjęć.
Więc wrzuciłem tu http://members.chello.pl/...ne.html#Pcruze1

Karlos - 2016-07-15, 11:12

Dziękuję koledzy za czas i wysiłek włożony w takie tematy jak ten.
Choć uruchamianiu zimnego silnika nigdy nie towarzyszył głośny klekot, to dwa tygodnie temu wymieniłem olej na polecany w tym temacie. Wczoraj usunąłem sitka - dzięki za fotorelację.
Mam taką refleksję opartą o rozmowy z mechanikami, że współczesne oleje mają wysoką liczbę zasadową TBN charakteryzującą właściwości myjące oleju, dlatego wykonywanie płukanki silnika nie jest konieczne głównie płucze nasze kieszienie.
Tak na marginesie, posiadacze Reanult 1.6 16V ze zmiennymi fazami rozrządu rozwiązują problem "porannego klekotania" poprzez zalanie oleju równo z górną granicą bagnetu (niektórzy nawet sugerują przekroczenie tej granicy).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group