To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nasze Forum - Jak rozpozna? ShellBota na forum

fastandfurious - 2015-08-31, 01:12

krucyfiks napisał/a:
Panowie mam pytanko ! Chciałbym się dowiedzieć ile dokładnie wchodzi oleju do Cruza z silnikiem diesla 125km może ktoś z was się orientuje bo już wymieniał.Nie wiem czy będzie to w moim przypadku Castrol Edge 5W40 TURBO DIESEL czy GM 5W30 dexos 2 ma bardzo dobre opinie użytkowników sprawdzałem na kilku forach.Ja za 6litrów sprawdzonego castrola zapłacę 165zł a za 5litrów GM około 90zł.. Ale nie wiem ile litrów mam zakupić a przegląd się zbliża.Pozdrawiam!


Przejdź na Shella jak najbardziej. Jest to dobry olej za rozsądne pieniądze. Sam go osobiście stosuję od wielu lat i jestem bardzo z niego zadowolony. Najważniejsze abyś pamiętał o właściwej normie. Kolejną zaletą jest fakt, iż ten olej nie jest podrabiany jak niektóre inne marki

Bruce1807 napisał/a:
SabDiego fabrycznie nie udało mi się ustalić przez ASO. Przy wymianie masz w instrukcji osiem rodzajów (chyba dali do wyboru 8/) GM.

Wrócę do gazu.. Nawet zadbane auto ze złym gazem będzie siadać. Zaniedbane tym bardziej. W to kto robi dobrze gaz nie wnikam. Często za to prawimy auta ze żle założonym lub nieodpowiednim gazem. NIEKTÓRE SILNIKI Z GAZEM DZIALAJĄ DOBRZE NIEKTÓRE NIETOLERUJĄ GAZU.


Od 9 lat w swoich autach używam Shella. Wymainy robię co 15tyś km, nawet wlewając olej typu long life dla swojego spokoju podtrzymuję ten przebieg. Jakiś czas temu wszedł na rynek nowy Shell Helix w nowej technologii Ultra With Pureplus Technology i właśnie takim w 5W40 zalałem moje autko. Zrobiłem trochę tyś. km i naprawdę wg mnie silnik lepiej pracuję w porównaniu z tradycyjnym Shellem.

fastandfurious - 2015-08-31, 01:14

kiniu napisał/a:
Tak, tylko że:
Parametry fizyko-chemiczne mówią o właściwościach olejów (smarnych, czyszczących ...) Ważna jest też baza z której olej jest wykonany. Czy jest to HC, HC+, POA, estry ...
Dobieranie oleju tylko po parametrach 0w czy 5w to jakieś nieporozumienie.

Kolega SanDiego nie zalewał silnika olejem 0W tak jak ja, a kontrolka oleju gaśnie też u niego po 1-2 sek.
Inna sprawa podjechałem wczoraj do salonu i poprosiłem o odpalenie samochodu demonstracyjnego tez z silnikiem 1.6 i który jest zalany olejem GM 5w30 i kontrolka gaśnie w tym samym momencie, tak więc chyba jednak wszystko jest w porządku.

Inna sprawa że po wymianie nie zauważyłem zmian w pracy silnika. Generalnie temat ciśnienia oleju w moim samochodzie uważam za zamknięty.


Ja na Twoim miejscu zastosowałbym olej Shella 5W30 lub 40. Jest on naprawdę dobrym produktem, w rozsądnej cenie, z resztą całkowicie się z Tobą zgadzam, nie zawsze należy stosować markę oleju zalecaną przez producenta

fastandfurious - 2015-08-31, 01:16

huri_khan napisał/a:
W weekend robiłem pierwszy przegląd i wlali GM Dexos.


Spróbowałbym zmienić olej na inny i zobaczyć jak będzie na nim silnik pracował. Osobiście mam pozytywne doświadczenia z Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40. Wprowadzili nie dawno olej w nowej trchnologii Pureplus. Zastosowałem i jestem zadowolony. Z całą pewnością wymieniałbym pomimo tego, iż jest longlife co 15tyś km. dla spokoju i pewności

fastandfurious - 2015-08-31, 01:18

Marco napisał/a:
Cytat:
Mi do Astry na początku też lali Castrola, potem zaczęli Mobil 1 i tak zostało


Bo jest większa przebitka na Mobilu.


Olej ze specyfikacją zalecaną przez producenta.. rzecz oczywista. Jeśli chodzi o markę to osobiście poleciłbym Shell Helixa. Jest teraz w nowej technologii tak więc do Twojego auta może z całą pewnością być

fastandfurious - 2015-08-31, 01:20

Major napisał/a:
Dzięki Marco.

A jak reszta kolegów. Sądzicie, że lepszy do naszego diesla będzie 0w-40 czy 5w-40. Porównywałem ceny na allegro i w zasadzie nie ma różnicy (dosłownie kilka złotych), więc to nie wpłynie na moją decyzję. Po prostu chciałbym wybrać lepszy olej.

Mam jeszcze jedno pytanko do właścicieli diesli: czy czekacie po uruchomieniu silnika zanim ruszycie i z drugiej strony - po powrocie z trasy zanim go wyłączycie? Słyszałem już tyle opinii na ten temat, że sam nie wiem jak się powinno robić. Gość z ASO powiedział mi nawet ostatnio, że jadąc autostradą i chcąc zjechać zatankować paliwo, trzeba poczekać ok. 4 minut zanim wyłączy się silnik! Nie miałem wcześniej diesla, więc i doświadczeń w tym względzie mi brakuje. Z góry dzięki za pomoc.


Z doświadczenie jakie mam z eksploatacji różnych samochodów odnośnie zastosowania oleju silnikowego może warto by było zastosować zamiast Castrola Shell Helixa Ultra 5W40 Pureplus Technology.

fastandfurious - 2015-08-31, 01:22

krucyfiks napisał/a:
Przed zbliżającą się wymianą oleju zacząłem się ineresować bardziej tym co wlać do cruza i stawiałem w tym przypadku cały czas na castrol. Ale miałem okazję w zakładach chemicznych w Oświęcimiu w dużym profesjonalnym nowoczesnym laboratorium sprawdzić i porównać skład i parametry czterech wybranych prze zemnie marek olejów(Castrol EDGE 5W-30) ,(Mobil 1 ESP Formula 5W-30), (ELF Solaris RNX 5W30), (GM DEXOS 2 5W30) (oleje były pobierane z beczek tylko GM był z opakowania z Niemiec).Wszystko to za sprawą mojej szwagierki która po tygodniu przyniosła mi całą charakterystykę którą w tym zakładzie można było uzyskać. Ten niby olej do kosiarek wcale nie odstaje . Minimalnie ustępuje tylko ELF-owi i Castrol-owi w żywotności ze względu na przebieg ponad 30 000 km tutaj zdecydowanie elf góruje,natomiast na końcu znalazł się o dziwo znany wszystkim mobil.Badano owe oleje na wiele czynników i GM w tej analizie uplasował się w środku tabeli.O wyborze tego oleju zaważył stosunek ceny do jakości.DEXOS2 to olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o syntezę HC Technology zawiera oleje bazowe, które są bardziej dopracowane w porównaniu z tymi stosowanymi w konwencjonalnych olejach mineralnych. To zapewnia optymalną ochronę silnika ale bez oczywiście jakiś fajerwerków i przeginania z przebiegiem .Natomiast tezy typu "różnica między HC a pełnym syntetykiem..."... to można sobie wsadzić głęboko w kąt. Gdybania nad zawartością procentu cukru w cukrze albo co jest cięższe : kilo ołowiu czy kilo pierza... to bez sensu.Mobil zmienia wszystkie formuły olejowe . większość ich produktów teraz to HC czyli grupa 3 , to samo zrobił Castrol ... z tym że zapomnieli powiadomić polskich użytkowników , natomiast na niemieckiej stronie Mobil oczywiście wszystko koryguje ... to się nazywa , "" mieć szacunek do klienta "" a w polskim wydaniu .. a po co , ludzie i tak nie rozumieją róznicy miedzy Technologia HC a Full Syntety.Panowie w dalszym ciągu Polski rynek jest dyskryminowany jeśli chodzi o jakość tego samego produktu.Dowodem jest chodź by pierwszy przykład tego samego proszku do prania znanej marki w Niemczech a w Polsce,różnica jest kolosalna,a przykłady można mnożyć. Oleje silnikowe to efekt "blendowania" (od angielskiego blending - mieszanie), w którym oleje bazowe łączy się z dodatkami uszlachetniającymi, dobieranymi indywidualnie dla każdego oleju. Pewnie wiecie albo i nie że w Polskich blendowniach są robione oleje znanych koncernów.... były robione, i będą robione.Teraz przykład z życia wzięty. Trzy lata temu podczas srogiego mrozu gdzie temp. spadła do około -30 stopni miałem w garażu(nieogrzewany blaszak) Mobil 5w30 który ściął się jak galareta, w ogóle nie był płynny a obok stał Motul semisynt 10w40 do skutera który zachował swą płynność, ot Polska jakość i zaufanie do produktu.
Oleje Castrola i Mobila nie przychodzą do nas w beczkach, ani nawet w IBC (opakowania 1000l) tylko są produkowane w Polsce. Każdy przedstwiciel Platinum powie....co widział na wycieczce po zakładzie" Castrol to biuro handlowe - ogłaszają przetarg na wyprodukowanie ilości tam milionów litrów oleju o specyfikacji takiej i takiej i kto da najlepszą cenę - wygrywa i produkuje Castrola lub Mobila To tylko biznes." GM produkuje niemiecka firma RHEINOL GMBH która jest także producentem słynnych olejów ATF DEXTRON.Jest to znana dobrze w Niemczech marka proszę poczytać RHEINOL
A frajerzy w Polsce niech dalej leją oleje z niby z górnych półek polepszając sobie jedynie samopoczucie dlaczego nie można i tak.Za niewiedzę się płaci.........Życzę powodzenia!!!
WYKONANO BADANIA
gęstość w tem.od -25 do 30° C, g/cm3 PN-EN ISO 3675
lepkość kinematyczna w 40-100° C, mm2/s PN-EN ISO 3104
wskaźnik lepkości PN-79/C-04013
temperatura płynięcia, ° C PN-ISO 3016
temperatura zapłonu, ° C PN-82/C-04008
liczba kwasowa, mg KOH/g PN-85/ C-04066
liczba zasadowa, mg KOH/g PN-76/C-04163
zawartość wody, % - metoda Karla-Fischera PN-81/C-04959
zawartość popiołów
zawartość siarki i fosfor
odporność na pienienie:
- skłonność do pienienia
- trwałość piany PN-85/ C-04055
korozja na miedzi 120° C/3h
korozja na stali, 120° C/3h
korozja na aluminium, 120° C/3h PN-85/C-04093
- pH r-ru
PN-EN 1262:2004
wł. deemulgujące w 54° C, min
czas rozdziału emulsji z wodą do uzyskania:
-40-43 ml oleju
-37-40 ml wody
-0-3 ml emulsji PN-86/C-04065


W takiej sytuacji zalałbym silnik półsyntetykiem 5W40 dla bezpieczeństwa. Ja jeżdżę na Shell Helix Ultra i jestem z niego bardzo zadowolony. Silnik pracuje ładnie, równo. Ponadto olej ten ma naprawdę przystępną cenę a oferuję bardzo dużo dobrego. Polecam

fastandfurious - 2015-08-31, 13:45

Kubusiek napisał/a:
Mi wlali w ASO 0w40 castrola to za 5 miesiecy wymienialem uszczelke pod deklem :) na lato takiego bym nie wlewal :) 5 w wystarczy na allegro masz olej GM wiec nie ma sensu placic u nich a wydane pieniazki zainwestuj :)


Jak najbardziej się z tobą zgadzam lepiej zalać 5W40, myślę że dobrym wyborem byłby Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Z opinii jakie słyszałem jest to dobry olej, zapewniający właściwe smarowanie i zabezpieczenie silnika a przy tym nie ma wygórowanej ceny.

fastandfurious - 2015-08-31, 13:51

Major napisał/a:
Dzięki Marco.

A jak reszta kolegów. Sądzicie, że lepszy do naszego diesla będzie 0w-40 czy 5w-40. Porównywałem ceny na allegro i w zasadzie nie ma różnicy (dosłownie kilka złotych), więc to nie wpłynie na moją decyzję. Po prostu chciałbym wybrać lepszy olej.

Mam jeszcze jedno pytanko do właścicieli diesli: czy czekacie po uruchomieniu silnika zanim ruszycie i z drugiej strony - po powrocie z trasy zanim go wyłączycie? Słyszałem już tyle opinii na ten temat, że sam nie wiem jak się powinno robić. Gość z ASO powiedział mi nawet ostatnio, że jadąc autostradą i chcąc zjechać zatankować paliwo, trzeba poczekać ok. 4 minut zanim wyłączy się silnik! Nie miałem wcześniej diesla, więc i doświadczeń w tym względzie mi brakuje. Z góry dzięki za pomoc.


Mój znajomy ma Chevroletta Lacetti z 2011 r. i jeździ na Shell Helix Ultra 5W30 Pureplus Technology. Wcześniej jeździł na Castrollu, jednak postanowił go zmienić i stwierdził, że naprawdę warto.. Niestety ale ten olej się delikatnie mówiąc zespół w ciągu ostatnich kilku lat

fastandfurious - 2015-08-31, 13:54

krucyfiks napisał/a:
Przed zbliżającą się wymianą oleju zacząłem się ineresować bardziej tym co wlać do cruza i stawiałem w tym przypadku cały czas na castrol. Ale miałem okazję w zakładach chemicznych w Oświęcimiu w dużym profesjonalnym nowoczesnym laboratorium sprawdzić i porównać skład i parametry czterech wybranych prze zemnie marek olejów(Castrol EDGE 5W-30) ,(Mobil 1 ESP Formula 5W-30), (ELF Solaris RNX 5W30), (GM DEXOS 2 5W30) (oleje były pobierane z beczek tylko GM był z opakowania z Niemiec).Wszystko to za sprawą mojej szwagierki która po tygodniu przyniosła mi całą charakterystykę którą w tym zakładzie można było uzyskać. Ten niby olej do kosiarek wcale nie odstaje . Minimalnie ustępuje tylko ELF-owi i Castrol-owi w żywotności ze względu na przebieg ponad 30 000 km tutaj zdecydowanie elf góruje,natomiast na końcu znalazł się o dziwo znany wszystkim mobil.Badano owe oleje na wiele czynników i GM w tej analizie uplasował się w środku tabeli.O wyborze tego oleju zaważył stosunek ceny do jakości.DEXOS2 to olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o syntezę HC Technology zawiera oleje bazowe, które są bardziej dopracowane w porównaniu z tymi stosowanymi w konwencjonalnych olejach mineralnych. To zapewnia optymalną ochronę silnika ale bez oczywiście jakiś fajerwerków i przeginania z przebiegiem .Natomiast tezy typu "różnica między HC a pełnym syntetykiem..."... to można sobie wsadzić głęboko w kąt. Gdybania nad zawartością procentu cukru w cukrze albo co jest cięższe : kilo ołowiu czy kilo pierza... to bez sensu.Mobil zmienia wszystkie formuły olejowe . większość ich produktów teraz to HC czyli grupa 3 , to samo zrobił Castrol ... z tym że zapomnieli powiadomić polskich użytkowników , natomiast na niemieckiej stronie Mobil oczywiście wszystko koryguje ... to się nazywa , "" mieć szacunek do klienta "" a w polskim wydaniu .. a po co , ludzie i tak nie rozumieją róznicy miedzy Technologia HC a Full Syntety.Panowie w dalszym ciągu Polski rynek jest dyskryminowany jeśli chodzi o jakość tego samego produktu.Dowodem jest chodź by pierwszy przykład tego samego proszku do prania znanej marki w Niemczech a w Polsce,różnica jest kolosalna,a przykłady można mnożyć. Oleje silnikowe to efekt "blendowania" (od angielskiego blending - mieszanie), w którym oleje bazowe łączy się z dodatkami uszlachetniającymi, dobieranymi indywidualnie dla każdego oleju. Pewnie wiecie albo i nie że w Polskich blendowniach są robione oleje znanych koncernów.... były robione, i będą robione.Teraz przykład z życia wzięty. Trzy lata temu podczas srogiego mrozu gdzie temp. spadła do około -30 stopni miałem w garażu(nieogrzewany blaszak) Mobil 5w30 który ściął się jak galareta, w ogóle nie był płynny a obok stał Motul semisynt 10w40 do skutera który zachował swą płynność, ot Polska jakość i zaufanie do produktu.
Oleje Castrola i Mobila nie przychodzą do nas w beczkach, ani nawet w IBC (opakowania 1000l) tylko są produkowane w Polsce. Każdy przedstwiciel Platinum powie....co widział na wycieczce po zakładzie" Castrol to biuro handlowe - ogłaszają przetarg na wyprodukowanie ilości tam milionów litrów oleju o specyfikacji takiej i takiej i kto da najlepszą cenę - wygrywa i produkuje Castrola lub Mobila To tylko biznes." GM produkuje niemiecka firma RHEINOL GMBH która jest także producentem słynnych olejów ATF DEXTRON.Jest to znana dobrze w Niemczech marka proszę poczytać RHEINOL
A frajerzy w Polsce niech dalej leją oleje z niby z górnych półek polepszając sobie jedynie samopoczucie dlaczego nie można i tak.Za niewiedzę się płaci.........Życzę powodzenia!!!
WYKONANO BADANIA
gęstość w tem.od -25 do 30° C, g/cm3 PN-EN ISO 3675
lepkość kinematyczna w 40-100° C, mm2/s PN-EN ISO 3104
wskaźnik lepkości PN-79/C-04013
temperatura płynięcia, ° C PN-ISO 3016
temperatura zapłonu, ° C PN-82/C-04008
liczba kwasowa, mg KOH/g PN-85/ C-04066
liczba zasadowa, mg KOH/g PN-76/C-04163
zawartość wody, % - metoda Karla-Fischera PN-81/C-04959
zawartość popiołów
zawartość siarki i fosfor
odporność na pienienie:
- skłonność do pienienia
- trwałość piany PN-85/ C-04055
korozja na miedzi 120° C/3h
korozja na stali, 120° C/3h
korozja na aluminium, 120° C/3h PN-85/C-04093
- pH r-ru
PN-EN 1262:2004
wł. deemulgujące w 54° C, min
czas rozdziału emulsji z wodą do uzyskania:
-40-43 ml oleju
-37-40 ml wody
-0-3 ml emulsji PN-86/C-04065


GM jest przyzwoitym olejem, jednak z opinii innych i własnego doświadczenia uważam, że dobrym wyborem jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Olej dobrej klasy w rozsądnej cenie.

fastandfurious - 2015-08-31, 13:57
Temat postu: Re: Cruze 1.4T - jaki olej w silniku ??
Elephant napisał/a:
etac_owiec napisał/a:


Chodzi o marke oleju czy gatunek?

bo marki to nawet imprter nie bedzie wiedzial

a jak gatunek to masz w instrukcji, chyba to jest 5W30



Chodzi mi o info co mam kupić a bańce 1L aby było w razie czego jako dolewka.
Chyba że te silnik nic a nic nie biorą i nie warto kupować ??


Podstawą długowieczności silnika jest jego właściwa eksploatacja. Regularne wymiany wszelkich płynów w tym właściwy dobór olej silnikowego. W chwili obecnej jedną z lepszych firm oferującą dobry olej skierowany do nowoczesnych silników jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology.

fastandfurious - 2015-08-31, 13:59
Temat postu: Re: Bardahl Motul Cruze
C77 napisał/a:
O to to to <ok>

O ile olej BARDAHL to trochę przerost formy nad treścią przy zastosowaniu do naszych silników
(czytałem już opinie z jego używania w Cruzaku 1.8)
bo jest dedykowany do wyczynowych silników,
to Motul we wszystkich testach wypada bdb na tle innych olejów.


Od wielu wielu lat używam Shella, W chwili obecnej wszystkie trzy moje samochody mam zalane Shell Helix Ultra Pureplus Technology, dwa 5W40 a jeden 10W40. Auta mają przebiegi od 16000 do 295000. Ich silniki pracują cicho, delikatnie, nie maja żadnych wycieków, nie ubywa im oleju od wymiany do wymiany. Dlatego też polecam ten produkt. W mojej opinii jest bardzo dobry a przy tym ma bardzo korzystną cenę.

fastandfurious - 2015-09-01, 09:36

pool80 napisał/a:
Dziękuję za szybka odpowiedź. Na razie będę pomału kupował, i wymiana. Dotychczas motor był zalewany mobil 1; po za wyjazdem z fabryki. Czyli rok na GM 2 lata na Mobilu. Na LPG jest od roku.


Mobil 1 jest dobrym olejem, jednak z opinii innych i własnego doświadczenia uważam, że dobrym wyborem jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Olej dobrej klasy w rozsądnej cenie.

fastandfurious - 2015-09-01, 09:39

pool80 napisał/a:
Olej zmieniony na Motul 5w30 dexos2. weszło 4,7 litra, dość długo czekałem jak ścieknie stary. Jutro dokładnie jeszcze sprawdzę, ale jest tak na 3/4 na bagnecie. Wkład filtra Purflux L-387 też ładnie podszedł. Zmieniłem równocześnie świece. Silnik pracuje kulturalniej, jak by "lżej". Natomiast nie wiem czy to sprawa "super oleju", czy kwestia świec i ze po prostu olej jest nowy. pozdr.


Od 9 lat w swoich autach używam Shella. Wymainy robię co 15tyś km, nawet wlewając olej typu long life dla swojego spokoju podtrzymuję ten przebieg. Jakiś czas temu wszedł na rynek nowy Shell Helix w nowej technologii Ultra With Pureplus Technology i właśnie takim w 5W40 zalałem moje autko. Zrobiłem trochę tyś. km i naprawdę wg mnie silnik lepiej pracuję w porównaniu z tradycyjnym Shellem.

fastandfurious - 2015-09-01, 09:42

pool80 napisał/a:
Tani jest to na pewno kupisz. Ja niestety nie mam warunków na samodzielne naprawy czy wymiany oleju. i chciał bym tez mieć tyle czasu, żeby sobie pogrzebać przy wozie. Na Motulu trochę pojeździmy, to zobaczymy jak się zachowuje po 10k km. Poprzedni olej Mobil 1 zlałem po 12k km i był czarny jak smoła. Zastanawiałem się nad płukanką Liqu Moly. Może następnym razem. Oznak tzw dieslowania nie miałem, ale na zaś olej i polecany wkład filtra zastosowałem. Mechanik potwierdza , że nie jeden Ecotec na zimnym trzepał mu się na kanale.
ps. oleju już nie dolewałem. Po spuszczeniu i kilkuminutowym czekaniu jak zleciał stary, zalane 4,7 litra i po nocy na bagnecie 4/5 w tolerancji.


Od wielu wielu lat używam Shella, W chwili obecnej wszystkie trzy moje samochody mam zalane Shell Helix Ultra Pureplus Technology, dwa 5W40 a jeden 10W40. Auta mają przebiegi od 16000 do 295000. Ich silniki pracują cicho, delikatnie, nie maja żadnych wycieków, nie ubywa im oleju od wymiany do wymiany. Dlatego też polecam ten produkt. W mojej opinii jest bardzo dobry a przy tym ma bardzo korzystną cenę.

fastandfurious - 2015-09-01, 09:45

pool80 napisał/a:
Olej zmieniony na Motul 5w30 dexos2. weszło 4,7 litra, dość długo czekałem jak ścieknie stary. Jutro dokładnie jeszcze sprawdzę, ale jest tak na 3/4 na bagnecie. Wkład filtra Purflux L-387 też ładnie podszedł. Zmieniłem równocześnie świece. Silnik pracuje kulturalniej, jak by "lżej". Natomiast nie wiem czy to sprawa "super oleju", czy kwestia świec i ze po prostu olej jest nowy. pozdr.


Jeśli szukasz czegoś dobrego w relatywnie dobrej cenie polecam Ci Shell Helix Ultra 5W30 Pureplus Technology. Ja na nim jeżdżę od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Nadto naprawdę jest w dobrych cenach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group