To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Ruch drogowy - Ciekawe przypadki na drogach

zdzis.michal - 2016-08-22, 15:06

C77 napisał/a:
Za to na obwodnicy pełny hardkor
To tyle z moich obserwacji, kierowcy z Poznania w Trójmieście


Teraz w wakacje, w lato, to pełen luz i spoko. Prawdziwa "walka o ogień" następuje w czasie bardzo mocnych opadów deszczu, bocznej wichury a jeszcze lepiej podczas padającego i marznącego śniegu, zwłaszcza na górkach przed Gdynią i na podjeździe prowadzącym na estakadę na Obłuże, gdzie przy oblodzeniu nie wyrabiają samochody ciężarowe i TIRy i blokują podjazd. Oczywiście parametry brzegowe jazdy się nie zmieniają. Nawet dla kierowcy chcącego jechać w miarę bezpiecznie w takich warunkach bezcenne wrażenia na całe życie. Od kiedy pamiętam, to obwodnica była torem testującym, czy zakres na liczniku prędkości zgadza się z osiągami.

zdzis.michal - 2016-08-22, 15:21

Zresztą to nie jedyny hardkor w Trójmieście. Niedawno otwarto najgłębszy w Polsce tunel pod Martwą Wisłą (głębokość 33 m od poziomu wody). Również ciekawie:
http://trojmiasto.tv/Prob...isla-17016.html
http://trojmiasto.tv/Ciez...isla-17089.html
http://trojmiasto.tv/Wypr...dzie-16933.html - to akurat normalka.

mrrocky - 2016-08-23, 13:25

Ciezko bylo ale dotrwalem do konca artykulu, potem post C77, przyznam ze juz pomijalem fragmenty ;)
Zatrważające to jest to co piszecie, istny armageddon. Co ciekawe mieszkam w trojmiescie i obwodnica jezdze bardzo czesto choc wydaje sie ze sa jakies dwie obwodnice w trojmiescie :)

Dobra rada, nigdy nie odwiedzajcie warszawy, zejdziecie na zawal :)

rafic - 2016-08-24, 11:18

Ej właśnie właściwie co wakacje tam jeżdżę przynajmniej raz a i późniejszymi porami typu jesień, zima się zdarza i jakoś takiego zjawiska nie uświadczyłem. Bez problemu wbijam się na lewy pas i wyprzedzam maruderów a później zjeżdżam na prawy i puszczam tych szybszych. Fakt, że prędkości na niej są takie jak na autostradzie a nawet i więcej jak jedzie jakiś szef swoją nową a8 w leasingu :mrgreen: Fajny jest odcinek niedaleko po zjeździe z A1 gdzie z dwóch pasów robi się chyba 5. Dość często nawet są tam remonty, ale kto by się tym przejmował. Jedni wjeżdżają, drudzy wyjeżdżają a średnia prędkość tam to przynajmniej 140 ;-)
C77 - 2016-08-29, 10:11

Ponoć na obwodnicy trójmiasta (droga gniewu) codziennie dochodzi do 5 wypadków :shock:
5 wypadków codziennie na 40 kilometrowym odcinku dwupasmowej drogi bez pobocza http://trojmiasto.tv/Tak-...nicy-15006.html

rafic, za pierwszym razem jest takie zaskoczenie, za kolejnym to już się wie że to odcinek bardzo specjalnej troski z samymi wariatami dookoła,
więc już wiadomo z czym się można i przyjmuje się taką konwencje,
szczególnie gdy jedziesz tam najlepszym samochodem - czyt. służbowym :mrgreen:

chevy_power - 2016-08-29, 12:55

C77 napisał/a:
Ponoć na obwodnicy trójmiasta (droga gniewu) codziennie dochodzi do 5 wypadków :shock:
5 wypadków codziennie na 40 kilometrowym odcinku dwupasmowej drogi bez pobocza http://trojmiasto.tv/Tak-...nicy-15006.html

rafic, za pierwszym razem jest takie zaskoczenie, za kolejnym to już się wie że to odcinek bardzo specjalnej troski z samymi wariatami dookoła,
więc już wiadomo z czym się można i przyjmuje się taką konwencje,
szczególnie gdy jedziesz tam najlepszym samochodem - czyt. służbowym :mrgreen:


Obwodnica Krakowa też ma niewiele gorszą statystykę... :-/

zdzis.michal - 2016-08-29, 15:36

chevy_power napisał/a:
5 wypadków codziennie na 40 kilometrowym odcinku dwupasmowej drogi bez pobocza http://trojmiasto.tv/Tak-...nicy-15006.html

O stanie umysłów jeżdżących po obwodnicy najlepiej mówią komentarze pod filmikiem.

mrrocky - 2016-08-29, 19:28

Wrzuciliscie filmik w ktorym samochody wyprzedzaja auto nagrywajacego. Naprawde az tak wam sie nudzi? ;)
chevy_power - 2016-08-30, 09:32

mrrocky napisał/a:
Wrzuciliscie filmik w ktorym samochody wyprzedzaja auto nagrywajacego. Naprawde az tak wam sie nudzi? ;)


Sierpień to miesiąc ogórkowy u mnie w firmie, więc tak :-)
Ale to nie jest problemem. Problemem jest fakt braku poszanowania polskich kierowców do ograniczeń prędkości w Polsce. Wjeżdżając np. do Słowacji Polak od razu spuszcza nogę z gazu i 50km/h w terenie zab. to 50 km/h a nie 60 czy 99 km/h. Autor filmiku jechał zapewne 100 km/h tak jak mówi tam ograniczenie a mimo to na tylnym zderzaku miał "Eskadrę sępa" z migającymi długimi, spieszących się nie wiadomo po co jak i tak spotkamy się na światłach. W Szwajcarii np. za taką jazdę jest srogi mandat.
Chcesz jechać szybko? Ok, tylko dostosuj swoją jazdę do warunków panujących na drodze i nie zmuszaj innych użytkowników drogi do łamania przepisów (czyt. szybkiej jazdy pod twoje dyktando).

zdzis.michal - 2016-08-30, 11:52

mrrocky napisał/a:
Wrzuciliscie filmik w ktorym samochody wyprzedzaja auto nagrywajacego. Naprawde az tak wam sie nudzi?


Każdy ma prawo do dowolnego dysponowania własnym czasem. Również przestrzegania innych. Nie ma obowiązku czytania i oglądania.

mrrocky - 2016-08-30, 12:59

chevy_power napisał/a:
nie zmuszaj innych użytkowników drogi do łamania przepisów
Widze ze swietnie wiesz jaki jest moj styl jazdy mimo ze mnie prawdopodobnie nigdy nie widziales ;)

zdzis.michal, Kazdy ma prawo do skomentowania postow ktore pokazuja codzienny ruch drogowy ktory wystepuje codzienie na kazdej dowolnej drodze w polsce i nie jest zadnym ciekawym przypadkiem a codzienna nudna rzeczywistością :) Wiec skomentowalem, po to jest forum :)

chevy_power - 2016-08-30, 13:25

mrrocky napisał/a:
chevy_power napisał/a:
nie zmuszaj innych użytkowników drogi do łamania przepisów
Widze ze swietnie wiesz jaki jest moj styl jazdy mimo ze mnie prawdopodobnie nigdy nie widziales ;)

To nie było bezpośrednio do Ciebie a do ogółu kierowców, którzy nagminnie naciskają na auta przed sobą do zjechania w momencie gdy ten wyprzedza inny pojazd, jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością na danym odcinku.

mrrocky - 2016-08-30, 13:54

chevy_power takich przypadkow o ktorych mowisz mialem moze z 10 przez ostatnie lata. Dodam ze na trasach zawsze jezdze przepisowo ze wzgledu na ekonomie, spalanie. Zawsze jak widze ze dogania mnie szybsze auto dodaje troche wiecej gazu i zjezdzam na prawy jak tylko wyprzedze auto na prawym pasie. Juz nie pamietam kiedy ostatnio ktos mi mrugal zebym go puscil.

Za to jadac dowolna droga gdy jade szybciej lewym pasem kazdego dnia mam conajmniej kilka przypadkow gdy auto jadace przedemna jedzie rowno z tym na prawym pasie blokujac ruch lub nie zjezdza na prawy mimo ze jest wolny i niczego nie wyprzedza :)

Wiec jak dla mnie popedzanie wolniejszych praktycznie nie istnieje porownujac do czestotliwosci wystepowania blokowania lewego pasa :)

chevy_power - 2016-08-30, 14:10

mrrocky to może mało jeździsz albo masz takie szczęście. Ja ostatnio miałem w sobotę spinę z Octavią na Zakopiance przed Myślenicami. Na 70km/h miałem 110 km/h, wyprzedzałem 4 auta a gość za mną siedział mi na zderzaku, długie a przy wyprzedzaniu jeszcze klakson... brak słów. 5 minut później spotkaliśmy się na światłach w Myślenicach.
Cruzem w lipcu jechaliśmy do Sanoka i na autostradzie miałem 160km/h wyprzedzałem auta i kolejny gwiazdor za mną na zderzaku i z długimi. Może to ja mam takie szczęście a może to jest u nas w kraju normalne. Po przejechaniu całej Europy śmiem twierdzić, że podobne sytuacje (poza krajami dawnego bloku wschodniego) dzieją się tylko w Rumunii... to gdzie my są? :-o

mrrocky - 2016-08-30, 14:54

Ostatnie pol roku mialem kilka tras w okolice pruszkowa, pabianice, poznan, wroclaw, warszawa, niektore kilka razy... raz auto zamrugalo mi drogowymi jak wyprzedzalem sznur ciezarowek ;) Takze moze ja nie mam szczescia tylko Ty przyciagasz takie sytuacje :-P

A poza tym to przyznales sie ze przekraczasz predkosc wiec uwazaj piracie drogowy bo kolega zdzis.michal zaraz doprowadzi Cie do porzadku :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group