To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8

C77 - 2016-01-26, 22:26

bibi, świetna ta instrukcja <ok>

BTW. przy jakim przebiegu trafiła Ci się ta usterka?

bibi - 2016-01-27, 08:23

Według licznika 155tys km

Stara uszczelka była już twarda i dodatkowo w części uszczelniającej kanał wodny pokryta kamieniem. Ciekawe ile wytrzymają nowe.

endriu333 - 2016-01-27, 09:16

kolego C77 mam wrażenie, że czym dłużej użytkuję cruza to tym bardziej silnik 1.8 okazuje się awaryjny i to wcale nie są takie łatwe/tanie awarie.....dla potomnych ja mam od nowości cruza- na szafie 118kkm i póki co wycieków brak aczkolwiek koła ZFR powoli przy odpalaniu słyszę...
JohnnyBeGood - 2016-01-27, 09:48

endriu333 napisał/a:
kolego C77 mam wrażenie, że czym dłużej użytkuję cruza to tym bardziej silnik 1.8 okazuje się awaryjny i to wcale nie są takie łatwe/tanie awarie

No cóż, panowie z GM sporo się nagłowili przy "przerabianiu" 1.8 XE na 1.8 XER, ale wyniki przynajmniej dla koncernu są nadzwyczaj obiecujące.

rwicik - 2016-01-27, 09:53

A ja myślę, że głównym zadaniem specjalistów z GM było po prostu tanim kosztem uzyskać konstrukcję spełniającą coraz bardziej wyśrubowane normy spalania i czystości spalin.
A że sporo części trzeba było dołożyć, to każdą produkują taniej. A jak taniej, to wiadomo ;)

berpa - 2016-01-27, 11:08

endriu333 napisał/a:
nie są takie łatwe/tanie awarie
:-> :-> :->
Proponuje zobaczyc ceny czesci do Mazdy, czy innych Japonczykow i wtedy pogadamy na temat drogich czesci :mrgreen:
Poza tym oczywiscie mozna kupic samochod 2-3 razy drozszy ( moze bedzie mniej awaryjny :roll: ) tyle, ze przeglady tez beda 2-3 razy drozsze :-P

endriu333 - 2016-01-27, 12:16

berpa oczywiście masz rację - aczkolwiek w momencie kupowania cruze jako klient przez sprzedawców byłem kuszony samymi zaletami silnika 1.8- że do lpg "przystosowany" ( już wiemy na jakiej zasadzie) jaka to już nie jest "stara" sprawdzona jednostka z opli z dołożonymi ZFR które mają same "zalety" itp. a tu jednak wychodzą po "czasie" takie smaczki i nie mówię że rujnują budżet i olaboga jaki cruze drogi w użytkowaniu ( bo tak nie jest) ale po prostu czuję się jako klient chevroleta po prostu tak po ludzku zawiedziony - ale chevroletowi w europie to już "lotto" :)
C77 - 2016-01-27, 13:46

Endriu.... nie załamuj się i nie trać nadziei! ;-) bo może Ciebie to wcale nie spotka! :-)
Tematy o problemach w 16/18XER trzeba traktować jedynie jako wyróżniki tego jakie kłopoty MOGĄ ale wcale nie muszą nas spotkać
oraz na co przy takim "spotkaniu" należy zwrócić uwagę (jeśli ono nastąpi) i być ewentualnie przygotowanym
ale nie jako 100% pewniki, to są bardziej profilaktyczne informacje a nie samospełniające się przepowiednie! :)

Nie wierzę np. w to że JohnnyBeGood, sam wykrakał sobie usterkę klapek w mieszalniku, tylko tym że się o niej dowiedział na forum,
albo w innym przypadku np. chrobotu KZFR przy zimnym starcie, ok po przeczytaniu tematu ktoś mógł na to bardziej zwrócić uwagę i usłyszeć to zjawisko,
ale nie ma możliwości żeby ono nie występowało wcześniej.
W innym wypadku trzeba by przyjąć, że nasze forum i tematy na nim poruszane mają sprawczą moc oddziaływania na nasze silniki i w ogóle auta
(np. kwestia stukającego zawieszenia - ponad 40 stron postów) i wywołują w nich realne, (dotąd nieistniejące) kłopoty :mrgreen:
Ja rozumiem że na świecie są rzeczy niewytłumaczalne, które się astronomom nie śniły,
ale to już byłoby totalne SCI-FI :)

C77 - 2016-02-02, 11:50
Temat postu: Uszczelka chłodniczki oleju w Cruze
Nowy rekord wystąpienia w/w usterki w Cruze - przebieg 54 tyś km :roll:




C77 - 2016-02-05, 19:04

Updated: 46 tyś km SW 1.8 :sad:
:arrow: https://www.drive2.ru/c/2742713/

Robbo - 2016-02-13, 15:56

Pokazanie się oleju w zbiorniczku 86 tyś
Jakie są numery katalogowe wszystkich uszczelek koniecznych przy uszczelnieniu :-o

Robbo - 2016-02-14, 20:14

C77 napisał/a:
Widzę, że we wcześniejszych postach nie zamieściłem ilustracji obrazującej trzeci przypadek
- uszkodzenia uszczelki chodniczki w Cruze czyli wydostawania się płynu chłodniczego i "oparów gikolu spod maski".
Oto ona:

Obrazek

Jakie są numery katalogowe uszczelek
Uszczelka kolektora wydechowego 1
Uszczelka katalizatora 1
Uszczelki chłodnicy olejowej 3 szt
Przewodów układu chłodzenia 4 szt
Oringi 2 szt
Razem 11 uszczelek

woldan - 2016-02-15, 09:15

Witam

W moim cruziaku usterka pojawienia się oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego pojawiła się ok 140k a od jakiegoś czasu (odkładnie 2 miesięcy) pojawił się wyciek i czasem czuć opary w środku, głównie przy postoju. Obecnie mam 180k i jak widzę po wpisach nie jestem sam.

Dzięki za wyczerpujące foto relacje.

Gdyby ktoś był tak miły i miał czas zamieścić nr na cały komplet było by proście i szybciej zamawiać :-)

berpa - 2016-02-15, 10:51

Ciągle przedłuża mi się lista potencjalnych zakupów:
- moduł klimatyzacji
- komplet uszczelek do chłodnicy oleju
- kółka ZFR
- solenoidy....
Czy o czymś zapomniałem? :-|

endriu333 - 2016-02-15, 11:36

Sprzęgło ? :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group