Mechanika - Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8
C77 - 2016-01-26, 22:26
bibi, świetna ta instrukcja
BTW. przy jakim przebiegu trafiła Ci się ta usterka?
bibi - 2016-01-27, 08:23
Według licznika 155tys km
Stara uszczelka była już twarda i dodatkowo w części uszczelniającej kanał wodny pokryta kamieniem. Ciekawe ile wytrzymają nowe.
endriu333 - 2016-01-27, 09:16
kolego C77 mam wrażenie, że czym dłużej użytkuję cruza to tym bardziej silnik 1.8 okazuje się awaryjny i to wcale nie są takie łatwe/tanie awarie.....dla potomnych ja mam od nowości cruza- na szafie 118kkm i póki co wycieków brak aczkolwiek koła ZFR powoli przy odpalaniu słyszę...
JohnnyBeGood - 2016-01-27, 09:48
endriu333 napisał/a: | kolego C77 mam wrażenie, że czym dłużej użytkuję cruza to tym bardziej silnik 1.8 okazuje się awaryjny i to wcale nie są takie łatwe/tanie awarie |
No cóż, panowie z GM sporo się nagłowili przy "przerabianiu" 1.8 XE na 1.8 XER, ale wyniki przynajmniej dla koncernu są nadzwyczaj obiecujące.
rwicik - 2016-01-27, 09:53
A ja myślę, że głównym zadaniem specjalistów z GM było po prostu tanim kosztem uzyskać konstrukcję spełniającą coraz bardziej wyśrubowane normy spalania i czystości spalin.
A że sporo części trzeba było dołożyć, to każdą produkują taniej. A jak taniej, to wiadomo
berpa - 2016-01-27, 11:08
endriu333 napisał/a: | nie są takie łatwe/tanie awarie |
Proponuje zobaczyc ceny czesci do Mazdy, czy innych Japonczykow i wtedy pogadamy na temat drogich czesci
Poza tym oczywiscie mozna kupic samochod 2-3 razy drozszy ( moze bedzie mniej awaryjny ) tyle, ze przeglady tez beda 2-3 razy drozsze
endriu333 - 2016-01-27, 12:16
berpa oczywiście masz rację - aczkolwiek w momencie kupowania cruze jako klient przez sprzedawców byłem kuszony samymi zaletami silnika 1.8- że do lpg "przystosowany" ( już wiemy na jakiej zasadzie) jaka to już nie jest "stara" sprawdzona jednostka z opli z dołożonymi ZFR które mają same "zalety" itp. a tu jednak wychodzą po "czasie" takie smaczki i nie mówię że rujnują budżet i olaboga jaki cruze drogi w użytkowaniu ( bo tak nie jest) ale po prostu czuję się jako klient chevroleta po prostu tak po ludzku zawiedziony - ale chevroletowi w europie to już "lotto"
C77 - 2016-01-27, 13:46
Endriu.... nie załamuj się i nie trać nadziei! bo może Ciebie to wcale nie spotka!
Tematy o problemach w 16/18XER trzeba traktować jedynie jako wyróżniki tego jakie kłopoty MOGĄ ale wcale nie muszą nas spotkać
oraz na co przy takim "spotkaniu" należy zwrócić uwagę (jeśli ono nastąpi) i być ewentualnie przygotowanym
ale nie jako 100% pewniki, to są bardziej profilaktyczne informacje a nie samospełniające się przepowiednie!
Nie wierzę np. w to że JohnnyBeGood, sam wykrakał sobie usterkę klapek w mieszalniku, tylko tym że się o niej dowiedział na forum,
albo w innym przypadku np. chrobotu KZFR przy zimnym starcie, ok po przeczytaniu tematu ktoś mógł na to bardziej zwrócić uwagę i usłyszeć to zjawisko,
ale nie ma możliwości żeby ono nie występowało wcześniej.
W innym wypadku trzeba by przyjąć, że nasze forum i tematy na nim poruszane mają sprawczą moc oddziaływania na nasze silniki i w ogóle auta
(np. kwestia stukającego zawieszenia - ponad 40 stron postów) i wywołują w nich realne, (dotąd nieistniejące) kłopoty
Ja rozumiem że na świecie są rzeczy niewytłumaczalne, które się astronomom nie śniły,
ale to już byłoby totalne SCI-FI
C77 - 2016-02-02, 11:50 Temat postu: Uszczelka chłodniczki oleju w Cruze Nowy rekord wystąpienia w/w usterki w Cruze - przebieg 54 tyś km
C77 - 2016-02-05, 19:04
Updated: 46 tyś km SW 1.8
https://www.drive2.ru/c/2742713/
Robbo - 2016-02-13, 15:56
Pokazanie się oleju w zbiorniczku 86 tyś
Jakie są numery katalogowe wszystkich uszczelek koniecznych przy uszczelnieniu
Robbo - 2016-02-14, 20:14
C77 napisał/a: | Widzę, że we wcześniejszych postach nie zamieściłem ilustracji obrazującej trzeci przypadek
- uszkodzenia uszczelki chodniczki w Cruze czyli wydostawania się płynu chłodniczego i "oparów gikolu spod maski".
Oto ona:
Obrazek |
Jakie są numery katalogowe uszczelek
Uszczelka kolektora wydechowego 1
Uszczelka katalizatora 1
Uszczelki chłodnicy olejowej 3 szt
Przewodów układu chłodzenia 4 szt
Oringi 2 szt
Razem 11 uszczelek
woldan - 2016-02-15, 09:15
Witam
W moim cruziaku usterka pojawienia się oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego pojawiła się ok 140k a od jakiegoś czasu (odkładnie 2 miesięcy) pojawił się wyciek i czasem czuć opary w środku, głównie przy postoju. Obecnie mam 180k i jak widzę po wpisach nie jestem sam.
Dzięki za wyczerpujące foto relacje.
Gdyby ktoś był tak miły i miał czas zamieścić nr na cały komplet było by proście i szybciej zamawiać
berpa - 2016-02-15, 10:51
Ciągle przedłuża mi się lista potencjalnych zakupów:
- moduł klimatyzacji
- komplet uszczelek do chłodnicy oleju
- kółka ZFR
- solenoidy....
Czy o czymś zapomniałem?
endriu333 - 2016-02-15, 11:36
Sprzęgło ?
|
|
|