To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8

woldan - 2016-02-15, 12:15

Jak w każdym samochodzie jest coś do zrobienia- poprawienia. Gdyby GM pozostawiło Chevy dłużej na rynku to pewnie dużo usterek wieku niemowlęcego byłaby wyeliminowana :-)

Nie ma co narzekać. Większość usterek pojawią się przy przebiegach średnio 120-150k. (co przy obecnych tańszych konstrukcjach jest wysokim wynikiem)
Znajomy mechanik ostatnio powiedział,że najbardziej awaryjne są samochody koncernu PSA. Średnio przy przebiegu 30-50k pojawiają się kosztowne usterki.

C77 - 2016-02-15, 13:19
Temat postu: Pełna Lista uszczelek chłodniczki oleju w Cruze 1.6 / 1.8


W odniesieniu do oznaczeń na powyższym schemacie mamy to co następuje:

Uszczelki samej chłodniczki oleju:

1. GM 55353319 [opel 5650960]
2. GM 55353321 [opel 5650962]
3. GM 55354071 [opel 5650972]

Uszczelki układu płynu chłodzącego:

4. 2x GM 55353328 [opel 5650966 ]
5. GM 24445723 [opel 6338472]
6. GM 55353331 [opel 5650969]
7. GM 55354068 [opel 5650971]
8. GM 55556547 [opel 5650974]



Dodatkowo na kolejnym schemacie:



Uszczelki układu wydechowego:

11. GM 12992396 lub GM 55573805 [opel 849533]
Uszczelka kolektora wydechowego

12. GM 13293986 [opel 0854897] lub GM 55557507 [wersja z opla] [opel 5854988]
Uszczelka katalizatora / wydechu

Reasumując: łącznie 11 sztuk uszczelek z 10 pozycji GM.

berpa - 2016-02-15, 14:17

woldan napisał/a:
Gdyby GM pozostawiło Chevy dłużej na rynku to pewnie dużo usterek wieku niemowlęcego byłaby wyeliminowana
Albo wręcz przeciwnie, dorzuciliby jeszcze więcej :roll: :roll: :roll:
Robbo - 2016-03-06, 14:16

berpa napisał/a:
Ciągle przedłuża mi się lista potencjalnych zakupów:
- moduł klimatyzacji
- komplet uszczelek do chłodnicy oleju
- kółka ZFR
- solenoidy....
Czy o czymś zapomniałem? :-|



Co to solenoidy. ... :[

C77 - 2016-03-07, 10:34

Robbo napisał/a:
Co to solenoidy. ... :[

:arrow: http://forum.chevrolet.or...t=4796&start=30

C77 - 2016-03-11, 18:24

bibi napisał/a:
Posiłkowałem się nią i wymiana nie sprawiła żadnych problemów. W końcu ma się 2 ręce, trochę zdolności i kanał :-)


bibi, jaka ilość oleju wypłynęła z chłodniczki po jej zdemontowaniu? i czy w ogóle jakaś??

bibi - 2016-03-11, 21:25

Nie powiem dokładnie ile, ale po rozkręceniu sączył się z kanałów chłodniczki tak, że przy obracaniu elementu cały czas kapało. Myślę że cała chłodniczka nie ma więcej niż 200ml pojemności.
C77 - 2016-03-12, 15:02

Dzięki za odpowiedź. Właśnie szacuję ile może zostać oleju w naszym układzie smarowania silnika
po jego spuszczeniu przez korek w misce (gdy już przestaje kapać).

Jeśli w chłodniczce zostałoby tylko ok. 200 ml oleju,
to szacunki iż ogólnie przy wymianie (zlaniu) na nowy
w obiegu zostaje ok. 500 ml starego oleju chyba są zawyżone <mysli>

rwicik - 2016-03-12, 17:34

Do mojego 1,8 ostatnio weszło równo 4 litry oleju.
bibi - 2016-03-12, 22:12

Pewnie z chłodniczki spłynie część oleju kiedy wyjmie się filtr.
pablo1 - 2016-03-12, 23:34

Ja przy ostatniej wymianie poprosiłem mechanika aby wysysarką wyciągnął co się da spod pokrywy zaworów oraz z miejsca gdzie jest filtr. Tak że usunął stary olej jak się dało najlepiej. Weszło mi jakieś 4.2 litra . Stan na bagnecie jest dobre 2/3 , tak że nie ma max. Myślę że jeszcze w misce zostaje olej bo jednak jest korek spustowy trochę wyżej jak dno miski. Chyba jest na forum gdzieś zdjęcie miski od środka.
C77 - 2016-08-03, 21:18

Cytat:

JohnnyBeGood napisał/a:
W listopadowym cruzaku strzeliła uszczelka od chłodnicy oleju.... :mrgreen:


A tak to może wyglądać na żywca :->


Robbo - 2016-08-04, 08:07

Odnośnie nie szczelności chlodnicy olejowej to pojazdy które znam po zamontowaniu osłony w okresie letnim zachodziła konieczność uszczelnienia.
Odnośnie ilości oleju to wymiana co 15 tyś wystarcza bańka 4 litrów. Znam pojazd który wymianę robi co 30 tys i więcej po przebiegu 120 tys dolewa 1l na 10 tys.

Robbo - 2016-08-07, 15:55

Ile kosztuje robocizna za wymianę uszczelek chlodnicy olejowej? :-o
C77 - 2016-08-08, 12:20

Możliwe że wzrost temperatury w komorze silnika po założeniu osłony jeszcze bardziej przyspieszył destrukcję uszczelek.

Co do ceny robocizny, zależy gdzie robisz.
Jeśli w ASO to stawka roboczo-godzinowa x 3h bo tyle to powinno zająć,
chyba że będą się dopiero uczyć bez know how,
to wtedy lepiej poza ASO (patrz pierwsze posty), bo tak czy siak dniówka poleci więc kasy więcej.

Co do samych uszczelek chłodniczki to lepiej jednak nie oszczędzać i brać oryginały,
były już przypadki że zamienniki poleciały po 6 tyś km i wszystko trzeba było robić jeszcze raz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group