To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - [T-255] Wymiana b?otnika przód

Salvador - 2015-12-03, 13:08
Temat postu: [T-255] Wymiana błotnika przód
Zabijecie mnie za trzy tematy obok siebie :-) ale od niedawna jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Aveo z 2010r z polskiego salonu :mrgreen: z uszkodzoną prawą stroną.

Kupiłem prawy błotnik przód i chciałbym go w weekend zmienić - czy ktoś mógłby napisać krótką instrukcję jak się za to zabrać, od czego zacząć żeby najsprawniej to poszło oraz co będzie mi potrzebne? Tam są torx'y czy dużym krzyżakiem i samymi kluczami oczkowymi dam radę? Ma ktoś może jakieś schematy potrzebne do tej operacji? :-)

chevy_power - 2015-12-03, 13:55

Powinieneś dać radę. Patrzyłem na schematy, to ten zestaw kluczy wystarczy, ale śruby są niekiedy tak pochowane, że lepiej abyś miał ten schemat przed oczami, bo możesz coś zapomnieć odkręcić, albo stracisz kupę czasu.
Muszę pościągać obrazki schematów i jeśli nikt mnie nie ubiegnie postaram się na jutro wrzucić w ten temat.

chevy_power - 2015-12-03, 16:50

Znalazłem chwilę wolnego czasu. Poniżej masz linki do schematów, gdzie są umiejscowione śruby. Na jednym schemacie widać, że zderzak został zdemontowany, więc nie wiem czy i Ty nie będziesz musiał tego zrobić u siebie.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/368ba173ca69b5d7

http://www.fotosik.pl/zdjecie/38f434378fed3ea8

http://www.fotosik.pl/zdjecie/b07cb7bd1f232b28

http://www.fotosik.pl/zdjecie/c42f98d81f602f33

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e95e173c327fd1a6

Salvador - 2015-12-03, 17:54

Wielkie Bóg zapłać koledze za schematy :-) Z tego co widzę to rzeczywiście bez demontażu przynajmniej jednej strony zderzaka się nie obejdzie. A zapytam z doświadczenia: Czy najlepiej jest zacząć "od dołu" dla pewności, że ten element nie opadnie i nie powygina się czy nie zwracać na to uwagi i dla zaoszczędzenia czasu od góry po kolei - najpierw te pod maską?
chevy_power - 2015-12-03, 19:47

Wg TIS, najpierw powinieneś odkręcić koło, żeby mieć łatwiejszy dostęp do śrub. Potem zaczynasz odkręcać nadkole od dołu, łączenia ze zderzakiem. Następnie reflektory, kratkę/grill.
Samo odkręcanie śrub błotnika powinno przebiegać następująco: najpierw śruby od strony drzwi, potem od strony reflektorów a na końcu od góry z komory silnika.
Osobiście tego nie robiłem, więc teoretyzuje i staram się przekazać info najlepiej jak potrafię ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group