To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Wnętrze - Klimatyzacja - Zablokowana regulacja kierunku nawiewów

lukaszz212 - 2011-12-23, 15:33

Dzieki problem sie sam rozwiazal rano wlaczylem samochod i juz dziala :) :) :)

Cruze The Best! :)

Kubusiek - 2011-12-24, 17:00

JA mialem to samo po 800 km :) zawias nawiewu .
Daniel666 - 2012-01-13, 23:50

Ja też się dołączam do tego tematu..to samo było u mnie po jakimś roku użytkowania. leciało tylko ciepłe powietrze i klima nie działała wogóle i nie dalo sie zmienic sposobu nawiewu rano byłem umówiony w serwisie i jak na złość wszystko zaczeło chodzić normalnie a w serwisie powiedzieli ze nawet żaden błąd się nie zapisał wiec jest ok bo w takim przypadku to oni nie wiedzą wogóle gdzie szukać przyczyny, powiedzieli że lepiej żeby całkiem jebło to wtedy coś by z tym robili hehe. ale działa do dzis czyli jakieś 6 m-cy.Pozdro-:)

Daniel666, proszę zapoznać się z regulaminem i uzupełnić Swój PROFIL

kamix - 2012-10-11, 08:14
Temat postu: Pokrętło ciepłe / zimne nie działa w Cruze
No i mam to samo.
Wrzątek leci z nawiewów. Pokrętło zimne/ciepłe nie działa.
Kierunek nawiewów moge dowolnie zmieniać.

Chyba zgodnie z opisem musze zdjąć klemę i zrobić reset :)

kiniu - 2012-10-11, 18:33

Reset dobry na wszystko :) Też tak miałem jeden raz i potem już spokój
kamix - 2012-10-14, 19:42

Samo się naprawiło. Samochód od wyłączenia stał z godzinę. Po godzinie wsiadłem i wszystko jak należy.
szary77 - 2012-10-15, 22:58

kamix napisał/a:
Samo się naprawiło. Samochód od wyłączenia stał z godzinę. Po godzinie wsiadłem i wszystko jak należy.


Miałem to samo gdzieś koło marca, może początek kwietnia. Po myjni nagle stwierdziłem, że wali gorącym i nie ma regulacji kierunków :twisted:
Po zgaszeniu auta słychać było z okolic panelu klimy rytmiczne stukanie, jakby jakiś silniczek coś chciał zdziałać ale nie nada :mrgreen:
Po uzbrojeniu alarmu, po 30s. ustawało to tykanie. Miałem duć do ASO następnego dnia, ale ku mojemu zdziwieniu samo przejszło.
Po tym fakcie robię jedną rzecz. Mam klime Automatyczną. I przyciskiem Mode przestawiam kierunki nawiewu. Kiedyś pstrykałem tym przyciskiem jak szalony do ukazania się na wyświetlaczu potrzebnego kierunku nawiewu. Po tym zdarzeniu, po każdym naciśnięciu Mode czekam chwile aż silniczek przestawi położenie i ucichnie i wciskam dalej, aż dojdę do położenia jakie mnie interesuje. Wiem, wiem, chwilkę to trwa. Ale od tej pory mam spokój i niech tak będzie.

lis tomek - 2012-10-16, 19:23

Ja robię podobnie tylko że włączam wewnętrzną cyrkulację powietrza i też działa
j23a - 2012-12-30, 00:04

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy wpis więc gdyby było coś nie tak to proszę o wyrozumiałość (oczywiście pouczenia przyjmuję ;-) )Przeglądnąłem posty dotyczące klimatyzacji i nie znalazłem (albo mi się nie udało) problemu podobnego do mojego.
Otóż od jakichś 2 tygodni nie jestem w stanie nagrzać wnętrza samochodu - w trybie automatycznym przy nastawieniach 23-26 st. C po prostu automat nie działa - efekt jest taki, że przy tak nastawionej temperaturze mam w aucie ok. 13-14 st.C. (z przodu, z tyłu ze względu na wzgląd na nerwy nawet nie mierzyłem) Trochę jakby mało, nie? Osiągnięcie jako takiej temperatury możliwe jest po ustawieniu na 27-28 st.C. Oczywiście mówię cały czas o eksploatacji auta z rozgrzanym silnikiem. Poza tym przy transporcie 3-4 osób auto (z klimą w trybie automat) nie daje rady odparowac szyb bocznych - po prostu w ogóle nie ma nawiewu na bocznych wywietrznikach na podszybiu. Tzn. słychać jak wentylator działa, nawiew na przednią szybę -ledwo,ledwo ale jest a wnętrza auta nie idzie rozgrzć. ASO twierdzi, ze tak ma być. Ok, zgodziłbym się z tym (rozumiem - ten typ tak ma) gdyby nie to, że jeszcze 2 tygodnie temu (i przez poprzednie 21.000 km) to ogrzewanie chodziło inaczej oraz gdyby nie to, że w drugim CRUZE jakiego użytkuję (taki sam model) to ogrzewanie chodzi zupełnie inaczej - ustawiam automat na 21-22 st. C i w aucie jest przyjemnie ciepło a szyby nie parują.
Podobne objawy nie występują przy ustawieniu całkowicie ręcznym - temp. 22 st.C, wiatrak na III biegu, nawiew - szyba, nogi i środek. I wszystko jest ok. Oczywiście można powiedzieć - jeździć na ręcznym ustawieniu tylko, że nie po to chciałem automatyczną klimę żeby grzebać się w ustawieniach ręcznych :-/ .
No, to na tyle.
Pozdrawiam wszystkich i prosze o jakieś info.

etac - 2012-12-30, 09:57

j23a napisał/a:
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy wpis więc gdyby było coś nie tak to proszę o wyrozumiałość (oczywiście pouczenia przyjmuję ;-) )Przeglądnąłem posty dotyczące klimatyzacji i nie znalazłem (albo mi się nie udało) problemu podobnego do mojego.
Otóż od jakichś 2 tygodni nie jestem w stanie nagrzać wnętrza samochodu - w trybie automatycznym przy nastawieniach 23-26 st. C po prostu automat nie działa - efekt jest taki, że przy tak nastawionej temperaturze mam w aucie ok. 13-14 st.C. (z przodu, z tyłu ze względu na wzgląd na nerwy nawet nie mierzyłem) Trochę jakby mało, nie? Osiągnięcie jako takiej temperatury możliwe jest po ustawieniu na 27-28 st.C. Oczywiście mówię cały czas o eksploatacji auta z rozgrzanym silnikiem. Poza tym przy transporcie 3-4 osób auto (z klimą w trybie automat) nie daje rady odparowac szyb bocznych - po prostu w ogóle nie ma nawiewu na bocznych wywietrznikach na podszybiu. Tzn. słychać jak wentylator działa, nawiew na przednią szybę -ledwo,ledwo ale jest a wnętrza auta nie idzie rozgrzć. ASO twierdzi, ze tak ma być. Ok, zgodziłbym się z tym (rozumiem - ten typ tak ma) gdyby nie to, że jeszcze 2 tygodnie temu (i przez poprzednie 21.000 km) to ogrzewanie chodziło inaczej oraz gdyby nie to, że w drugim CRUZE jakiego użytkuję (taki sam model) to ogrzewanie chodzi zupełnie inaczej - ustawiam automat na 21-22 st. C i w aucie jest przyjemnie ciepło a szyby nie parują.
Podobne objawy nie występują przy ustawieniu całkowicie ręcznym - temp. 22 st.C, wiatrak na III biegu, nawiew - szyba, nogi i środek. I wszystko jest ok. Oczywiście można powiedzieć - jeździć na ręcznym ustawieniu tylko, że nie po to chciałem automatyczną klimę żeby grzebać się w ustawieniach ręcznych :-/ .
No, to na tyle.
Pozdrawiam wszystkich i prosze o jakieś info.


Pytania:
- jaki czas od uruchomienia silnika oczekujesz zadanej temperatury
- jaka temperatura była na zewnątrz
- który serwis taki madry
- spróbuj starym sposobem zresetować system, odepnij na 5 sekund biegun ujemny z akumulatora
- podjedz do serwisu, ale już innego (ja proponuje MMCars lub Kanclerz w Przyszowicach) i poproś o ponowna diagnozę i niech sprawdza jaka temperaturę widza czujniki w układzie nawiewów i czujnik zewnętrzny i czujnik kabiny i porównać z odczytem z prostego termometru.

Jak się będzie zgadzać z rzeczywistoscia to wtedy można powiedzieć ze ten tak ma, u mnie tez czasem mam takie wrazenie ze jest zimno w aucie, ale ten sam efekt miałem w Lacetti

j23a - 2012-12-30, 16:03

user_01 napisał/a:
- jaki czas od uruchomienia silnika oczekujesz zadanej temperatury

Oczywiście zdaje sobię sprawę, ze to diesel zatem wcześniej jak po 10 km nie ma się co spodziewać. Natomiast to co piszę to obserwacje samochodu na dłuższych odcinkach - tak po kilkaset kilometrów każdorazowo

user_01 napisał/a:
- jaka temperatura była na zewnątrz


To co opisywałem miało miejsce przy temp. dodatnich - jak w listopadzie były duże mrozy (-15 u mnie było) to nie było najmniejszego problemu z ogrzaniem wnętrza - automat nastawiony na 22 st. C i jechałem normalnie ubrany (garnitur) ale to było przed opisywaną przeze mnie awarią - teraz to bez kurtki się nie obejdzie.

user_01 napisał/a:
- który serwis taki madry


MMCars właśnie

user_01 napisał/a:
- spróbuj starym sposobem zresetować system, odepnij na 5 sekund biegun ujemny z akumulatora

Tego jeszcze rzeczywiście nie próbowałem - ten sposób jest mi wprawdzie znany ale wiem, ze nie we wszystkich autach on działa (w moim poprzednim na przykład nie działał) - spróbuje tak zrobić


user_01 napisał/a:
- podjedz do serwisu, ale już innego (ja proponuje MMCars lub Kanclerz w Przyszowicach) i poproś o ponowna diagnozę i niech sprawdza jaka temperaturę widza czujniki w układzie nawiewów i czujnik zewnętrzny i czujnik kabiny i porównać z odczytem z prostego termometru.

Jak się będzie zgadzać z rzeczywistoscia to wtedy można powiedzieć ze ten tak ma, u mnie tez czasem mam takie wrazenie ze jest zimno w aucie, ale ten sam efekt miałem w Lacetti


Auto w tej chwili właśnie stoi w MMCars (wymieniają jeszcze amorki na gwarancji). Co do tego czy ten typ tak ma - musiałby to być przedziwny przypadek ponieważ jeszcze niedawno tak nie miał.

Uprzedając jednoceśnie dalsze pytania - jestem zdrowy (na umyśle również :-)) , nie miałem w ostatnim czasie gorączki, w samochodzie jeżdzę normalnie ubrany (garnitur)

Avatar - 2013-01-01, 11:20

Automatyczna klima trochę dziwnie działa szczególnie zaraz po włączeniu (automatycznej klimy a nie silnika), czasem na trasie włączałem ale problem jest taki że on zawsze odpala klimatyzację, nawet jak jest zimno, więc powietrze zawsze jest chłodniejsze z nawiewów i trzeba mocno podciągać na temperaturze na wnętrzne. Generalnie nie wyobrażam sobie jazdy z realną temperaturą w środku na poziomie 23oC w polarze czy jakieś nie za grubej kurtce a przy temperaturach rzędu 10oC tak jeździłem :) (wg tego co pokazuje wyświetlacz) generalnie nie wiem co sie ustawia tym regulatorem temperatury, czy temperature na wylocie powietrza czy temperaturę dla jakiegoś czujnika w kabinie. Efekt jest taki że mimo tego że mam automatyczną klimatyzację to 99% czasu jeżdżę na ustawieniach ręcznych. Automatycznej klimatyzacji używam w zasadzie jedynie w wilgotne dni, z niską temperaturą aby nie parowały szyby. W opcjach auta zmniejszyłem jeszcze prędkość regulacji wentylatorów w trybie automatycznym bo przy włączaniu "AUTO" klimy w samochodzie robił się tajfun :D
etac - 2013-01-01, 12:27

Ten tajfun to normalne dla klimatyzacji typu AUTO
j23a - 2013-01-01, 22:00

Jak dotąd zawsze miałem ustawioną klimę na automat. Regulowałem jedynie wartść temperatury. Oczywiście wiem, że jak ustawiłem na wyświetlaczu 23stC to niekoniecznie to oznacza, ze w środku będzie 23stC. Ale jak tak miałem ustawione to zawsze było ok. Do tej pory jedyne co mnie zajmowało przy wentylacji wnetrza to ustawienie temperatury - cieplej albo zimniej. Nie miałem żadnych problemów z odparowaniem wnętrza (teraz przy kilku osobach wewnątrz jest to niemożliwe - efekt jest taki, ze jedynie przednia szyba nie jest zaparowana). Wygląda to po prostu tak jakby w penym momencie przestały działać nawiewy na desce (te umieszczone po bokach dające nawiew na boczne szyby). Mam jeszcze drugiego Cruze w takiej samej wersji (tylko kombiaka) i to wszystko działa tak jak u mnie poprzednio. Nie ma problemu z nagrzaniem wnętrza. Nie ma problemu z utrzymaniem nastawionej temperatury wnętrza (z czym jest właśnie problem u mnie). Poza tym prawdę mówiąc nie jest to moje pierwsze auto z automatyczną klimą ale w żadnym poprzednim takich kłopotów jak w obecnym aucie nie miałem. Wiem jak działa i jak powinna działać automatyczna klima. Dlatego też kupiłem auto z automatem - nie po to żeby kombinować jak ręcznie ustawić właściwe nawiewy.
Zaznaczam też, że nie robiłbym z tego problemu gdyby to od początku tak działało. Ale nie - do niedawna (tak przy przebiegu 21.000) wentylacja zaczęła działać wyraźnie inaczej.
Zobaczmy co będzie jak odbiorę auto z ememkarsów. :-)

A tak swoją drogą czy to nie dziwne, ze na amory do tego auta trzeba czekać ok. tygodnia? Czyżby aż tyle ich się psuło, że fabryka nie nadąża z produkcją? Ciekawe zagadnienie. ;-)

W każdy poniedziałek i czwartek jestem w Raciborzu więc jakby co to zawsze można wymienić poglądy. :-)

etac - 2013-01-01, 22:07

To co opisujesz to standardowe objawy zapchanego filtra kabiny, ktore nasze kochane serwisy wymieniają zgodnie z zaleceniami chyba co 45kkm/2 lata, a w naszych warunkach ledwo 15kkm wytrzymuje. Kup sobie na allegro nówkę węglowy za 40 zł, bo w tej samej cenie w ASO dostaniesz jakiś gówniany papierowy.

Większość problemów z wydajnością zniknie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group