To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wymiana tarcz Aveo T300

itor - 2016-07-14, 08:07
Temat postu: Wymiana tarcz Aveo T300
witam,

po 75 tys przebiegu na orginalnych tarczach i klockach przyszedl czas na wymiane zarowno tarcz jak i klockow

czy ktos spotkal sie z jakimis utrudnieniami przy wymianie tarcz? gdzies kiedys po necie krazylo info ze trzeba stoczyc na piascie jakas bruzde bo sie zle ukladaja tarcze innych producentow ze wzgledu na jakas tam roznice w przyleganiu - https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/331124-aveo-uwaga-na-zamienniki-tarcz-hamulcowych/


ja zamierzam zalozyc tarcze i klocki TRW

C77 - 2016-07-14, 13:48

Aveo T300 posiada cruzakowe tarcze hamulcowe z przodu R15 276mm (5x105),
montowane w benzynowych Cruze i Astra J,
więc żadnych ceregieli z nimi nie trzeba wyczyniać ;-)

Wątek o tarczach i ich wymianie w Cruze
:arrow: http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---

itor - 2016-07-15, 13:56

Dzisiaj zalozylem tarcze bosch i klocki trw. Wszystko ladnie wyczyszczone, mechanik nie napotkal zadnych problemow przy montazu :-)
Jacenty85 - 2016-07-15, 21:07

To że Aveo t300 posiada tarcze od Cruza i Astry J to tylko połowiczna prawda. Większość modeli dostępnych na rynku posiada tarcze z czterema otworami na szpilki i średnicy 256 mm. Jest to układ o wiele gorszy i podatny na większe przeciążenia i szybko się przegrzewa. Ja borykałem się z problemem przegrzewających się tarcz w Aveo T300 drążyłem temat i doszedłem do wielu ciekawych wniosków ale to założę Wam kiedyś nowy temat i opiszę co zgłębiłem w tej kwestii. Napiszę Wam tylko enigmatycznie że winne temu są nieefektywne bębny oraz opiszę akcje serwisowe które są przeprowadzane w USA w Sonicu a nas się pomija bo po co się przejmować europą wschodnią...ale to na dłuższy temat. pozdrawiam.
mariusz_and - 2016-07-16, 09:49

Jacenty85 napisał/a:
Większość modeli dostępnych na rynku posiada tarcze z czterema otworami na szpilki i średnicy 256 mm. Jest to układ o wiele gorszy i podatny na większe przeciążenia i szybko się przegrzewa. Ja borykałem się z problemem przegrzewających się tarcz w Aveo T300 drążyłem temat i doszedłem do wielu ciekawych wniosków ale to założę Wam kiedyś nowy temat i opiszę co zgłębiłem w tej kwestii.


Bardzo chętnie poczytam Twoje doświdczenia, ja miałem właśnie cztero-otworowe tarcze. Po niemal czteromiesięcznej batalii z serwisem i GM, wymienili mi tarcze, poprzednie miałem tak pokrzywione że strach było hamować w zakręcie. Obecnie nie posiadam już AVEO, z czego jestem zadowolony, ale lubię tu zaglądać, przywiązałem się do Was :-D

Jacenty85 - 2016-07-17, 12:25

Tylko proszę Mariusz nie mów że kupiłeś Skodę Fabię 1.2 TSI? :) Powiedz chociaż że z silnikiem na pasku...bo jak używaną 1.2 tsi z łańcuchem to powiem, że wpadłeś z deszczyku kapuśniaczku pod wąż strażacki :) No chyba że kupiłeś 1.2 HTP bo ten wbrew obiegowym opinią nie jest tak taki zły.
PS jak znajdę więcej czasu żeby opisać moje konkluzje dotyczące hamulców w AVEO to napiszę.

mariusz_and - 2016-07-17, 13:55

Wiedziałem co kupuje, kupiłem 1.2 ale już na pasku. Dokładnie przestudiowałem zagadnienie. Mam nadzieje że nie będę tak częstym gościem w serwisie jak z Aveo :mrgreen:
Jacenty85 - 2016-07-17, 20:01

No myślę że na 1.2 TSI na pasku to już dobry wybór. Szwankowały jedynie zmienne fazy rozrządu ale chyba wyeliminowano już ten problem a tak poza tym silnik warty polecenia. Ja miałem przykre doświadczenia z 1.2 tsi na łańcuchu i tego nie polecam ale siłą rzeczy, największa bolączka tego silnika - rozrząd zostały wyeliminowane. Tak poza tym to całe auto ma mało słabych punktów. Jedynie ostrzegam przed ASO skody. W większości dominuje tam podejście żeby tylko zbyć klienta.
tomekrus - 2016-07-25, 11:01

mariusz - jaka moc tej fabii? używany?

ja też przy zmianie oglądałem fabię, najbardziej przeszkadzało mi to że w środku jest mniej miejsca niż w aveo.

mariusz_and - 2016-07-25, 14:20

tomekrus napisał/a:
mariusz - jaka moc tej fabii? używany?


Nowy brałem, a silnik 90 KM jest zupełnie wystarczający, naprawdę zaskoczony jestem to jak przyspiesza i to jak oszczędny jest. Obecnie na baku 45 litrów przejeźdzam w takim cyklu mieszanym ponad 700 km i jeszcze zostaje koło 4-5 litrów. Co do miejsca zgadzam się jest go mało tzn. mniej niż w AVEO, ale jak na nasze potrzeby jest zupełnie wytarczający.

tomekrus - 2016-07-25, 14:57

no to fajnie, te silniki są przyjemne w codziennym użytkowaniu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group