To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Moduł skandynawski w Chevrolet Epica

kamyk119 - 2016-08-19, 19:05
Temat postu: Moduł skandynawski w Chevrolet Epica
Wczoraj wojowałem z montażem świateł dziennych w swoim nowym nabytku. Po dwóch godzinach udało mi się wyciągnąć kratki z halogenami, odpowiednio je dociąć i wstawić w miejsce halogenów piękne NSSC 510 do jazdy dziennej. O ile montaż poszedł gładko to podłączenie doprowadziło mnie do szału. Pomimo zrobienia wszystkiego zgodnie ze schematem światła mijania nie gasły. Dopiero wtedy zauważyłem że nie gasną nigdy, nawet przy manetce na OFF. Do tej pory jeździłem raczej w dzień i tego nie widziałem. Wizyta u elektryka nic nie dała, stwierdził że w samochodach ze Skandynawii funkcja ta jest w oprogramowaniu i wyłączą ją tylko w ASO. Ustawiłem się w ASO, koszt 50 zł. Dłubali godzinę i nic. Stwierdzili, że musi być gdzieś zamontowany tzw. moduł skandynawski ale nie mają czasu dzisiaj żeby się z tym bawić. Ręce mi opadły, kratki od halogenów docięte, lampy zamontowane i zasilikownowane i kicha. Nie mogę ich używać. Montowałem je z uwagi na fakt, że rozwiązują problem słabego podświetlenia radia w dzień, zapalają się po stacyjce a nie manetce więc radio nie przygasa. Macie jakiś pomysł gdzie to znaleźć i odpiąć?
Kraviec - 2016-08-23, 06:49

Jeżeli światła mijania działają nawet przt manetce w położeniu off to podświetlenie radia i zegarka wtedy nie przygasa, natomiast nie świeci podświetlenie zegarów. Mam to samo u siebie. To nie jest fabryczne rozwiazanie chevroleta, według mnie dokładne przez dilera. Bardzo możliwe że jest to tylko przekaźnik inny włożony, bo nic dokladanego dodatkowo nie znalazlem, można by porównać przekaźniki nasze z kimś kto nie ma automatycznego włączenia świateł.
KonradMaster - 2016-08-23, 10:56

Kraviec, u mnie jest to samo, to znaczy po przekręceniu zapłonu zapalają się światła pozycyjne, a po odpaleniu silnika dodatkowo zapalają się światła mijania (pomimo tego, że manetka jest w pozycji OFF). Po przekręceniu manetki pojawia się jeszcze podświetlenie deski rozdzielczej i przygasa wyświetlacz w radiu.
Ja też myślałem, że ktoś sobie po prostu dołożył taki automat, żeby nie zapomnieć o włączaniu świateł (w końcu auto zostało kupione w 2007 r. w Danii, a tam z tego co wiem już wtedy był obowiązek całodobowej jazdy na światłach mijania). Ale wyjmując czujnik stopu spod pedału, natknąłem się właśnie na moduł od automatycznego włączania się świateł. Nie wiem czy dokładał to diler czy ktoś inny, ale wszystko to wygląda jakby było zamontowane fabrycznie, podobnie jak w przypadku wzmacniacza, o którym pisałem w innym temacie.

kamyk119 - 2016-08-23, 16:24

Poddało się dwóch elektryków, wczoraj jeden z nich rozebrał praktycznie całą instalację od manetki po puszkę bezpieczników i nic. Twierdzi, że jest to funkcja zaprogramowana w module komfortu a on nie ma kompa który poza diagnostyką silnika coś może zrobić. ASO twierdzi, że też nie ma takiego kompa i kółko się zamyka. Zgadza się, że radio nie przygasa przy położeniu manetki na OFF, ale szkoda mi pieniędzy wydanych na światła do jazdy dziennej i roboty włożonej w ich montaż. Jutro wracam do halogenów fabrycznych, musiałem kupić kratki halogenów bo tamte przyciąłem pod światła dzienne i zasilikonowałem. Jakby był ktoś zainteresowany to mam nowe NSSC 510 zamontowane w kratkach epiki na sprzedaż, tylko wyjąć halogeny i czterema śrubami przykręcić światła dzienne ww ich miejsce. Oczywiście pod warunkiem, że Epika nie jest ze Skandynawii, inaczej będą bezużyteczne.
Kraviec - 2016-08-23, 19:34

KonradMaster, proszę zrób fotkę tego modułu i wrzuć na forum.

kamyk119, ja nadal będę się upierał, że jest to rozwiązane przez przekaźnik tak jak było to robione np. w Lanosach. W miejsce fabrycznego przekaźnika, wkładało się przekaźnik APE-27, zamieniało chyba dwa kolory przewodów od świateł i gotowe, światła włączały się automatycznie jak u nas w Epice.
Uważam, że Epica nie ma programowalnego modułu od świateł - to jest zbyt proste auto, ale to tylko moje zdanie.

kamyk119 - 2016-08-24, 08:07

Tylko gdzie on może być? Przekaźniki spod maski były zamieniane z takimi samymi z Evandy i nic.
milyjarek - 2016-08-24, 10:45

Ja zamontowałem w zderzaku i nie mam tego problemu, nie sa to ze Skandynawii ale działają prawidłowo. Ludzie mnie tylko pytają którzy nie znają marki czy to są fabryczne. Szkoda mi by było wycinać kratki.
kamyk119 - 2016-08-24, 14:21

milyjarek nie bardzo zrozumiałeś problem...
KonradMaster - 2016-08-26, 11:30

Kraviec, proszę, o to fotka:


Ja nie jestem żadnym fachowcem jeśli chodzi o elektrykę, ale moim zdaniem, nie jest możliwe podłączenie pod jeden przekaźnik kilku funkcji, takich jak np. włączanie się świateł pozycyjnych po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i do tego włączanie się świateł mijania podczas włączenia silnika... Do tego dochodzi jeszcze w moim przypadku włączanie się świateł mijania już podczas zapłonu, kiedy manetka jest ustawiona na włączone światła. Wtedy też już podczas włożenia kluczyka zapalają się światła pozycyjne oraz podświetlenie deski rozdzielczej.
Moim zdaniem, żeby to wszystko działało tak jak powinno nie wystarczy przekaźnik, bynajmniej nie jeden, tylko trzeba zastosować trochę bardziej zaawansowaną elektronikę w postaci właśnie takiego modułu - automatu.

Kraviec - 2016-08-31, 22:24

KonradMaster, u mnie jest identyczny moduł oświetlenia, numery te same.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group