Koła i Felgi - Nakrętki do kół w Cruze
krucyfiks - 2010-04-03, 20:26 Temat postu: Nakrętki do kół w Cruze Mam pytanie do tych którzy użytkują cruza z alumami. Chcę dokupić felgi stalowe na zimę takie jak są na zapasie 16'',tylko niewiem czy śruby będa pasowały z tych alumów letnich.
Przerzucał już ktoś tak fele?
kysiow - 2010-04-06, 06:58
Ja zakupiłem w salonie felgi zimowe - też alusy (nie są to oryginały) mam do nich inne śruby. Kiedyś miałem Mondeo i śruby do alusów były oddzielne.
P.S.
Zastanawiałem się jeszcze nad taką rzeczą - otóż zapas jest rzeczywiście stalowy i raczej osobnych śrub nie zauważyłem, więc jednak istnieje szansa, na to, że śruby będą pasowały.
krucyfiks - 2010-04-07, 10:39
Też tak myślę.......Dzięki....................
Anonymous - 2010-04-07, 11:10
Przy kupnie auta pytałem między innymi o alufelgi do niego i facet powiedział coś w stylu "około tysiąca zł razem ze śrubami" więc domyślam się że jednak trzeba mieć osobny zestaw śrub, to samo z resztą już kilkakrotnie słyszałem od ludzi którzy jeżdżą na alu. Koło zapasowe/dojazdowe jest ze swej istoty przeznaczone do krótkotrwałego użytku więc może jest dopuszczalne użytkowanie śrub z felg stalowych na zapasie...
krucyfiks - 2010-04-08, 11:54
Wydaje mi się przyjacielu że nie masz racji.W poprzednim aucie miałem alumy na lato i stalowe na zimę i śruby były identyczne te same, jeździłem bez rzadnych problemów to były orginalne felgi seata w obu przypadkach. Może nastąpić problem gdy kupisz nieorginalne felgi do swojego auta i chciałyś zastosować obecne śruby ,bo najważniesze jest dopasowanie gniazda czy jest to stożek czy kula i tak musi być zakończona główka śruby w zależności od rodzaju felgi stożkiem albo kulą.Ja myślę że bezproblemu będą pasowały te obecne z alumów które mam do stalówek orginalnych Chevroleta tym bardziej że zapas jest pełnowymiarowy. LINK DLA ZAINERESOWANYCH JAK DOBIERAĆ ŚRUBY DO FELG KLIKNIJ TUTAJ
Maidenman - 2010-04-10, 20:33
Ja wtrącę swoje groszy. Mam dwa komplety felg - stalowe i aluminiowe. Alusy dostałem w komplecie z autem od poprzedniego właściciela. Do każdego kompletu mam inny komplet śrub. Generalnie śruby muszą pasować tu i tu, ale te aluminiowe po prostu wyglądają ładniej i są inaczej wykończone, bo od góry są półokrągłe (taką kopułę mają, przez co nie są dla oczu takie toporne i wydają się mniejsze).
Tak więc śruby do felg aluminiowych mogą być inne, ale jest to raczej zabieg kosmetycznych niż konieczność wynikająca z innej konstrukcji. Po prostu ładniej wyglądają.
krucyfiks - 2010-04-18, 10:50
Zgadzam się z przedmówcą ,tylko jest jeszcze jeden drobiazg o którym warto pamiętać.
Śruby w felgach aluminiowych są też maskowane przez tzw. dekielki osłaniające ,wtedy nie musimy starać się o estetyczny wygląd naszych śrub.Natomiast w przypadku gdy felga jest wyeksponowana wraz ze śrubami mocującymi to wtedy warto się postarać by nasze śrubki cieszyły oko. Reasumując jeśli kupujemy autko z orginalnymi felgami to śrubki mamy już dość fajne jeśli są wyeksponowane ( widoczne ) a w przypadku cruze LS Plus tak własnie jest i lepsze wersje tak mają . Warto zadbać wtedy sobie o orginalne felgi stalowe na zimę ,takie jak mamy na zapasię w bagarzniku jeśli ktoś chce oczywiscie i niechce robić przekładek opon przed zimą i na wiosnę, wtedy śruby mocujące będą nam pasować bezproblemu.
huri_khan - 2010-09-16, 18:59
Mam pytanie odnośnie felg stalowych do Cruza. Letnie opony (215/50/17) są na aluminiowych felgach. Natomiast na zimę chciałbym wstawić stalowe felgi, jakie ET oraz rozstaw śrub muszą mieć felgi żeby pasowały.
lukaszwojtakows - 2010-09-19, 19:36
Benzyna 1.6 i 1.8
SZEROKOŚĆ
ROZMIAR
ILOŚĆ ŚRUB
ROZSTAW ŚRUB
ŚREDN. PIERŚCIENIA
OSADZENIE (ET)
6 1/2J
16"
5x 105
56,6
ET 39
Może i miał bym takie 2 felgi
Diesel 2.0
SZEROKOŚĆ
ROZMIAR
ILOŚĆ ŚRUB
ROZSTAW ŚRUB
ŚREDN. PIERŚCIENIA
OSADZENIE (ET)
6 1/2J
16"
5 115
70,3
ET 41
huri_khan - 2010-09-20, 19:33
lukaszwojtakows, dzięki za informacje.
xyz - 2010-09-21, 07:32
huri_khan, a nie myślałeś o alusach na zimę. Cena niedużo większa i obecne materiały nie są podatne na warunki atmosferyczne a wygląd mówi sam za siebie. Ja jeżdżę zimą na fabrycznych alufelgach a na lato założyłem inne też oczywiście alufelgi. Dodatkowym dla mnie atutem alufelg w zimie jest łatwość usuwania śniegu z kół. Pozdrawiam.
huri_khan - 2010-09-21, 13:52
xyz napisał/a: | huri_khan, a nie myślałeś o alusach na zimę |
Zastanawiałem się ale cena opony zimowej o rozmiarze 215/50/17 jest droższa niż felgi 16" i opony 205/60/R16.
Chyba że polecasz inny wymiar opony który jest tańszy i wejdzie na felgę 17".
xyz - 2010-09-22, 07:16
W tej kwestii masz niewątpliwie rację. Nie wiem skąd się bierze tak wielka różnica cen opon rormiaru 16" i 17". Ja w swojej wersji 1.8 mam 16", a gdy chciałem aby w serwisie zamienili mi na 17" to odradzili i pokazali cenniki opon. Faktycznie dreszcz mnie "przelaciał" i zostałem przy 16. W ubiegłym roku kupowałem zimówki MICHELIN PRIMACY ALPIN 16" za 480 zł, a 17" kosztowały 780 zł. Tak więc reasumując, ekonomia górą i chyba faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie zakup 16. Ja osobiście nic innego Ci nie polecę, a pomysł "wciągnięcia" innego rozmiaru opony na felgę 17" chyba traktujesz jako żart. Pozdrawiam i owocnych zakupów.
lukaszwojtakows - 2010-09-24, 11:23
Mam pytanie.... mam opony 205/60/16, czy mogę założyć na zime 205/55/16??? czy może będzie jakiś problem. Jest większy wybór i są tańsze...
huri_khan - 2010-09-24, 13:09
xyz napisał/a: | Ja osobiście nic innego Ci nie polecę, a pomysł "wciągnięcia" innego rozmiaru opony na felgę 17" chyba traktujesz jako żart. |
Tak
|
|
|