To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - Lakier w Cruze

SanDiego - 2012-01-03, 18:13

Było tylko wgniecenie na masce, ale potem się okazało, że gdzieś jest pęknięty reflektor. Wyszło też chyba na to, że grill też pęknął
chmiel - 2012-01-25, 12:24

Witam,
Mam zamiar na dniach kupić Cruza i zastanawiam sie czy warto dopłacać za lakier metalik czy też pozostać przy kolorze białym. Proszę o poradę.

nieaktualne - 2012-01-25, 12:51

Lakier metalizowany jest troszkę trwalszy oraz bardziej odporny mechanicznie i na nim mniej widać uszkodzenia ale za to jest sporo trudniejszy i droższy w naprawach no ale prezentuje się całkowicie inaczej. Znów biały wg mnie jest ładny ale bardzo trudny w utrzymaniu czystości.
endriu333 - 2012-03-01, 09:12

No nie do końca zgadzam się z przedmówcami...mam cruz-a czarny metalic z kwietnia 2011roku i nie mam zastrzeżeń do lakieru - przed zakupem czytałem różne posty w których ludzie straszyli, że się szybko rysuje odpada i inne opowieści... ja przejechałem tym autem ponad 15kkm i po zimie jest tylko jeden minus - całkowicie nie spowodowany złym lakierem a raczej zimą - otóż jak teraz umyłem auto to okazało się, że na masce mam deliatny uszczerbek lakieru - najprawdopodobniej od kamyczka - ale odpadła tylko czarna powłoka - ochronna jest w stanie nienarruszonym więc jest wszystko ok - fakt, że dbam o auto - przeciętnie raz na dwa-trzy miesiące ręcznie nakłądam wosk i naprawdę po roku użytkowania nie ma najmniejszej ryski a auto użytkuję codziennie w różnych warunkach - a i może to ma wpływ- nigdy nie byłem na myjni automatycznej - tylko ręczne - w 90% sam myję autko karcher-em. O powłokę trzeba jednym słowem dbać - w każdym aucie. A jeśli chodzi o zaebzepiczenie antykorozyjne podwozia w Cruz-ie to owszem fabrycznie posiada ale tylko w newralgicznych miejsach - a są duże płaty, które pokryte są tylko i wyłącznie lakierem - zero bitex-u czy innej warstwy antykorozyjnej - oczywiście swojego Cruz-a zabezpieczyłem w całości bo niestety nasze drogi są białem w zimę i to nie tylko na skutek śniegu :)
mwadon - 2012-03-01, 12:54

endriu333 napisał/a:
oczywiście swojego Cruz-a zabezpieczyłem w całości


A w czasie gwarancji można coś takiego robić?

endriu333 - 2012-03-01, 13:06

od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010- popularnie zwanej w POlsce jako GVO- poczytaj sobie - jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne - hmm nawet jeśli ASO będzie miało zastrzeżenia to co najwyżej mogą odmówić naprawy gwarancyjnej właśnie podwozia ze względu na rdzę ale przecież po to jest zabezpieczenie - zresztą szczerze wątpię aby zwykła farba powstrzymywała korozyję lepiej od specjalnej masy....oczywiście nie martw się przez okres gwarancji z pewnością nie zje CRUZ-a od dołu ale jeśli kupiłeś to auto na "lata" to lepiej to zrobić właśnie we własnym interesie.
kiniu - 2012-03-02, 07:34

mwadon napisał/a:
endriu333 napisał/a:
oczywiście swojego Cruz-a zabezpieczyłem w całości


A w czasie gwarancji można coś takiego robić?


Je też coś takiego zrobiłem zaraz po kupnie samochodu. Pytałem w ASO o gwarancję i powiedzieli że można zrobić konserwację i nie tracę gwarancji.
Zresztą tak jak pisze mój poprzednik. Przez parę lat to go chyba ruda nie zje.
Widziałem kiedyś w ASO (inna marka) jak się naprawia takie uszkodzenia powłoki podwozia.
Przychodzi Pan Mietek ze sprayem i pryśnie w uszkodzone miejsce. I co i już. Naprawione bez wyczyszczenia bez podkładu. Klient się cieszy bo szybko zrobione no i fachowo bo w ASO :)

Jak toś kupił samochód na dłużej to warto było zrobić konserwację spodu. Koszt nie duży a głowa spokojna.

SanDiego - 2012-03-02, 10:36

Ja pytałem też o konserwację podwozia,ale pan stwierdził, że jest tam fabrycznie masa bitumiczna, więc nietrzeba nic robic
endriu333 - 2012-03-02, 11:05

prosty test - niewymagający niczego poza sprawnością fizyczną - "połóż" się przy progu i popatrz na podłogę cruz-a od dołu (najlepiej z latarką) - zobaczysz, że masa antykorozyjna jest położona tylko przy dolnej rynience progu oraz na mniej więcej w połowie podłogi - szerokość 5cm? cała reszta to "goła" blacha pomalowany jedynie zwykłą podkładową farbą....oczywiście przez okres perforacji to wytrzyma tylko co dalej....a dealer bardzo się ucieszy jak po 6 latach klient przyjdzie po nowe auto bo stare zaczęło "gnić"- więc jest to w jego interesie aby upewniać klienta że wszystko jest jak należy bo przecież gwarancję wytrzyma :) a i tak na marginseie żeby nie było że to jest tylko przypadłość marki chevrolet - znajomy kupił nowego lancer-a i oczywiście co - podłoga wykończona w sposób bliźniaczy do cruz-a - widocznie producencie doszli do wniosku że nie warto robić aut na "lata" mimo, że technologia na to pozwala bardziej niż kiedykolwiek.
DanielB50 - 2012-03-02, 12:31
Temat postu: Lakier
Z tego co pamiętam (kiedyś wyczytałem to w książce gwarancyjnej) gwarancja na perforację lakieru nie dotyczy elementów podwozia samochodu.
endriu333 - 2012-03-02, 12:39

no to tym bardziej ....aczkolwiek akurat mam książkę gwarancyjną od swojego cruz-a przed sobą i na stronie 11 jest opis gwarancji na zabezpieczenie antykorozyjne i według mojej interpretacji dotyczy również podwozia
Kubusiek - 2012-03-02, 13:38

przy ewentualnych naprawach ...okazuje sie ze korzystniej miec lakier podstawowy nie metalik :)
BigMac - 2012-03-02, 16:00

Kubusiek napisał/a:
przy ewentualnych naprawach ...okazuje sie ze korzystniej miec lakier podstawowy nie metalik :)


Nie zgodziłbym się z Toba kolego. Czy widziałes kiedykolwiek samochód w kolorze np. czerwonym niemetalik po 6 latach? Lakier plowieje, zwlaszcza niemetalik, a podczas naprawy lakierniczej maluje sie auto lakierem jakby byl nowy i wtedy sa naprawde duze roznice, nie ma tego przy metaliku.

Takze polecam metalik, chociaz powiem ze Cruze w kolorze czerwonym bazowym wyglada super, tak samo ostatnio bardzo popularny ostatnio w Polsce bialy. Moj jest zloty i tez jest piekny:)

Pozdrawiam,

BigMac

Redskull - 2012-03-02, 16:57

@BigMac

Biały nie spłowieje :P Heheh Cały czas zastanawiam się nad zakupem CRUZA (jego przeciwnik to Elantra) i chyba wybiorę biały. Do tego Ciemna szybka i czarna fela 17" na 5 ramionach. Będzie mniam :D A lakier odświeżyć bezbarwnym co 3-4 lata to 2 tys zł

Kubusiek - 2012-03-02, 17:06

Widziałem autko po 8 latach w kolorze białym :) jedynie co wypłowiało to plastik :] na marginesie lakierem bezbarwnym to i to jest pokryte wiec co ci wypłowieje ? kwestia czy sa róznice czy nie .... radze zmienic lakiernika :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group