To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

tomekrus - 2012-09-27, 12:44

i raczej Ci sie nie pokaże ta kontrolka, nawet jakbyś zalał do niego ropy

to jedna z zalet posiadania diesla

etac - 2012-09-27, 13:27
Temat postu: Re: wypalanie dpf
talar napisał/a:
Witam, posiadam cruza 125km. mam go od 8 miesięcy przejeczhałem nim ponad 8 tyś. i jeszcze nigdy nie doświadczyłem kontrolki od wypalania dpf czy to normalne?


Tzn ze eksploatujesz pojazd prawidlowo.

talar - 2012-09-27, 14:27

Pewnie tak, ale spalanie średnie to ok, 8 litrów próbowałem jazde tzw. zamulającą i zszedłem do 7 litrów więc stwierdzilem że lepiej dołożyć 6 złoty na dwa dni i czerpać przyjemność z jazdy zastanawiam się czy nie podnieść mocy i zmienić momentr obrotowy?
mario78 - 2012-09-29, 15:53

talar napisał/a:
Pewnie tak, ale spalanie średnie to ok, 8 litrów próbowałem jazde tzw. zamulającą i zszedłem do 7 litrów więc stwierdzilem że lepiej dołożyć 6 złoty na dwa dni i czerpać przyjemność z jazdy zastanawiam się czy nie podnieść mocy i zmienić momentr obrotowy?

Więcej mocy, większa przyjemność z jazdy. :mrgreen:
U mnie kontrolka od DPF zapaliła się raz przez 20tyś km.

lukaszz212 - 2012-10-25, 20:02
Temat postu: Świecąca ikona silnika :( DPF padł ???
Witam podaczas jazdy właczyła mi sie ikona Spalania czastek stałych w trakcie jazdy rozniez zapalila sie tez ikona silnika wiec lekko sie przestraszyłem pojechalem do serwisu Chevrolet ktory stwierdził że to tylko nie grozny bład ktory zawisł przez spalanie w systemie wykasowali go bez problemu Odbyłem na drugi dzien jazde za granice jakies 1000 km wyłaczylem samochod na drugi dzien chcialem pojechac do sklepu i znow sie wlaczyla ikona spalania ktora swiecila jakies 5 sek. po czym zgasla i zapalila sie ikona silnika odrazu poczulem ze samochod przestał mi przyspieszac stracil moc Jezdzi ale tak jak by bez turbiny moze ktos juz mial taki problem ja mysle ze to DPF padł a mam dopiero 70 tys na liczniku czy to mozliwe przy takim przebiegu ?? prosze o pomoc
lis tomek - 2012-10-25, 20:38

Włączył ci się tryb awaryjny dlatego brak przyspieszenia .U brata w volvo też padł po 3latach miał ok 90tys przebiegu więc to możliwe a sąsiad ma s-max i 300tys i nic
lukaszz212 - 2012-10-26, 17:32

To samo mi powiedzieli a ASO ze mam to przepalic ale nie pomoglo bo nie moglem osiagnac nawet 130 km. Dzis bylem w ASO wgrali mi nowego softa i pomoglo jak narazie dalem mu ostro w pupke i mam nadzieje ze pomorze i nie bedzie wiecej problemu :P
markmk - 2013-01-07, 19:06
Temat postu: Dmuchawa chłodzenia silnika w zimie
Witam,

czy jest to normalne, że po przejechaniu 7 km w mieście, przy niskiej temperaturze silnika (wskazówka temperatury chłodzenia nie ruszyła się z miejsca) w zimie po wyłączeniu silnika włącza się dmuchawa chłodząca silnik? A może to nie dmuchawa chłodząca silnik, tylko coś innego?
Jak pierwszy raz usłyszałem to dmuchanie, to myślałem, że to jakiś większy wentylator ze sklepu, przed którym stanąłem. Bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że to spod mojej maski.
Jeżeli to normalne, to dlaczego ten wentylator nie włącza się po przejechaniu dłuższej trasy (100-400 km)?

Pozdrawiam serdecznie,
Marek

etac - 2013-01-07, 19:22
Temat postu: Re: Dmuchawa chłodzenia silnika w zimie
markmk napisał/a:
Witam,

czy jest to normalne, że po przejechaniu 7 km w mieście, przy niskiej temperaturze silnika (wskazówka temperatury chłodzenia nie ruszyła się z miejsca) w zimie po wyłączeniu silnika włącza się dmuchawa chłodząca silnik? A może to nie dmuchawa chłodząca silnik, tylko coś innego?
Jak pierwszy raz usłyszałem to dmuchanie, to myślałem, że to jakiś większy wentylator ze sklepu, przed którym stanąłem. Bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że to spod mojej maski.
Jeżeli to normalne, to dlaczego ten wentylator nie włącza się po przejechaniu dłuższej trasy (100-400 km)?

Pozdrawiam serdecznie,
Marek


Dmuchawa włacza sie tylko wtedy jak został przerwany cykl wypalania DPF, w celu schlodzenia filtra ktory jest zaraz za chłodnicą.

sancho - 2013-01-07, 19:40

Miałem wczoraj przypadek najprawdopodobniej związany z DPF. Posiadam świeżo kupioną Captivę 2.0 z 2007 roku. Zrobiłem nią może 1000 km, więcej po mieście. Żadne kontrolki się nie paliły a tu jadąc po mieście na drugim biegu, w pewnym momencie soczyście huknęło i samochód zgasł (nie bardzo wiem nawet skąd był strzał). Zapaliła się kontrolka check engine ale silnik odpaliłem normalnie. Nie ma żadnych spadków mocy, wszystkie przewody całe, płyny, oleje w normie. Kumpel zbadał testerem- jeden błąd P244C- "Temperatura katalizatora za niska podczas regeneracji" (kontrolkę zgasił). Co mogło być przyczyną strzału? To mój pierwszy diesel więc historie z DPF, do tego jeszcze strzały lekko mnie deprymują :-? . Jak mam rozpoznać, że DPF właśnie się regeneruje, jeżeli kontrolka się nie zapala? Zauważyłem, że teraz po 10 minutach jazdy (miasto) włączają się oba wentylatory mimo że temperatura wody niewiele wzrosła (do jednej kreski) - czy to właśnie oznaka wypalania DPF?
mario78 - 2013-01-07, 20:43

Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.
markmk - 2013-01-08, 08:33

Ale bezsens. Mam zrobione 5800 km, większość to trasy przelotowe 400 km za Warszawę i z powrotem, a wypalanie DPF włączyło się akurat teraz, kiedy mam tydzień jazdy po mieście.
Powinna być jakaś opcja opóźnienia, albo wymuszenia spalania, jeżeli wiemy, że jedziemy na trasie :evil: .

etac - 2013-01-08, 09:20

mario78 napisał/a:
Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.


jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala

etac - 2013-01-08, 09:27

markmk napisał/a:
Ale bezsens. Mam zrobione 5800 km, większość to trasy przelotowe 400 km za Warszawę i z powrotem, a wypalanie DPF włączyło się akurat teraz, kiedy mam tydzień jazdy po mieście.
Powinna być jakaś opcja opóźnienia, albo wymuszenia spalania, jeżeli wiemy, że jedziemy na trasie :evil: .


Wlasnie dlatego ze jezdziles po miescie to sie szybciej zapchał, takie uroki są tego urządzenia

andrzej.krawiec - 2013-01-08, 10:29

Potwierdzam co napisał mario78, u mnie dokładnie tak samo, podczas wypalania DPF jezeli puszcze gaz chwilowe zużycie paliwa wskazuje około 3,5l/100km(1,7D) dodatkowo podczas postoju system start/stop nie zgasi silnika , obroty na postoju wynoszą okolo 1000/1100 -są podwyższone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group