Mechanika - Spalanie AVEO T250, T255
kiel11 - 2011-04-11, 20:06
Witam moje wyniki opieram na programie który zapodał na forum kolega awe56, to ten program "AUTKO" i wyglądają następująco:
a) rok 2010 czyli od XI-XII spalanie(tylko miasto)- 7,71lit.
b) rok 2011 spalanie (miasto i trasa . 3/4 jazda w trasie) - 6,79lit.
Ostatnio jechałem trasę Szczecin -Ciechanowiec (620 km), przejechałem w 7h45min (oczywiście jadąc przepisowo w godzinach nocnych tzn: od 22:00), spalanie wyszło mi 5,75lit. Jechałem ostrożnie nie przekraczając 100km/h. Wracają ta samą trasą ale w ciągu dnia jechałem już tak do 120-130 km/h i spalanie wyszło mi 5,97lit.
Anonymous - 2011-05-16, 17:50
Mały update:)
Parę tygodni temu zacząłem prowadzić dziennik spalania (wynik od początku jego prowadzenia w podpisie). 300km w terenie zabudowanym (po 20 km dziennie)+150km w intensywnych korkach+klima często używana i wynik 6,83litra/100km. Jazda w trasie ok. 110-115km/h+ intensywne korki (katowice od ronda Al. Korfantego, Ulice: Mickiewicza, Sokolska, Sądowa, Mikołowska, Brynowska i wylot Kościuszki na Wiślankę dało wynik 6,53 litra/100km
mcswiony - 2011-05-16, 20:47
benny86 napisał/a: | Mały update:)
Parę tygodni temu zacząłem prowadzić dziennik spalania (wynik od początku jego prowadzenia w podpisie). 300km w terenie zabudowanym (po 20 km dziennie)+150km w intensywnych korkach+klima często używana i wynik 6,83litra/100km. Jazda w trasie ok. 110-115km/h+ intensywne korki (katowice od ronda Al. Korfantego, Ulice: Mickiewicza, Sokolska, Sądowa, Mikołowska, Brynowska i wylot Kościuszki na Wiślankę dało wynik 6,53 litra/100km |
aż mi się nie chce wierzyć - jeśli tak będzie u mnie to będę bardzo zadowolony
Anonymous - 2011-05-16, 21:45
mcswiony, założyłem dla celów porównawczych 3 dzienniki spalania, do tego własne obliczenia i różnice są na poziomie 0,05-0,08litra/100km. Inna sprawa że nie ciągne silnika wyżej niż 3-3,5tys obr/min a na wiślance staram się tak jeżdzić żeby nie stać na czerwonym świetle
awe56 - 2011-05-16, 22:33
Witam
U mnie po 20000km 6,14
Anonymous - 2011-05-16, 22:34
No to wy strasznie po dziadkowemu jeździcie - żadnej przyjemności z jazdy.
Anonymous - 2011-05-16, 22:51
sanchopan, DK81 na odcinku 30 km mam 11 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną - ściganie się kończy tym że na każdym stoisz na czerwonym świetle. Paliwo w d**ie, a czasu nie zaoszczędze. Lokalne trasy w terenie zabudowanym - z reguły korki/natężenie ruchu nie pozwala szybciej pojechać. Jak ktoś lubi styl jazdy gaz-hamulec-gaz jego sprawa:)
Rafal - 2012-01-10, 21:17
U mnie po przejechaniu 6485 km wyszło 6,84 PB95 / 100 km. Ciężko powiedzieć ile z tego to trasa, ile miasto. Najwyższe spalanie wyszło 8,48, a najniższe 4,9 na 100 km. Niestety bardzo często gdy próbuję oszczędnie przejechać jakiś dłuższy odcinek, coś mi mówi, że bardziej zależy mi na czasie i prędkość wzrasta = spalanie rośnie.
lisiordg - 2012-01-22, 20:00
Witam wszystkich!! Czytam o tym spalaniu o tym kto z jaką prędkością jechał itd itp a ja mam chyba najgłupszy problem. Sam z niego się śmieję ale boję się go sprawdzić na swoim autku. Czy w Aveo z 2010r jest jakiś świecący wskaźnik rezerwy paliwa? Autko posiadam już ponad rok i jeszcze się nie przekonałem o tym - po prostu boję się zapowietrzyć silnik. Kiedy wskaźnik spada ciut poniżej czerwonej kreski jadę na stację i wlewam. Tym sposobem nigdy nie dowiem się ile spala moja "bestia". Dzięki za jakąkolwiek pomoc!
nieaktualne - 2012-01-22, 20:17
lisiordg napisał/a: | Czy w Aveo z 2010r jest jakiś świecący wskaźnik rezerwy paliwa? |
Ta kontrolka zapala się dość późno ale jest KLIK jeśli nie działa to trzeba wymienić termistor który jest wbudowany w obudowę pompy paliwa KLIK
Anonymous - 2012-01-22, 20:32
Jest, ale o jego tajemnej zasadzie działania nawet nie każde ASO Ci powie, bo nie każde wie! Otóż, kontrolka zapali się przy niskim stanie paliwa dopiero jakieś parę minut po odpaleniu auta! Potem już świeci, ale wcześniej nie.
Udziwnili normalną rzecz.
Inna sprawa, że jak już się zapali, to niewiele go zostało...
nieaktualne - 2012-01-22, 20:41
sanchopan napisał/a: | Otóż, kontrolka zapali się przy niskim stanie paliwa dopiero jakieś parę minut po odpaleniu auta! Potem już świeci, ale wcześniej nie. |
To jest całkiem normalny objaw ponieważ czujnik rezerwy to nic innego jak termistor który jak nie ma paliwa (jest wynurzony) to musi się nagrzać ponieważ wzrost temperatury powoduje mniejszą rezystancję a mniejsza rezystancja zapala kontrolkę.
lisiordg - 2012-01-22, 20:46
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź!! To chyba nie będę ryzykował z tym sprawdzaniem ile spala!! A autko jest jeszcze na gwarancji więc może na najbliższym przeglądzie serwisowym poruszę temat. Jeszcze raz dziękuję.
martino14 - 2012-01-22, 21:50
Ja zawsze jeżdże do chwili aż zapali się rezerwa i wtedy tankuje do pełna. Zwykle wchodzi 38-40 litrów czyli w chwili zapalenia się kontrolki jest jeszcze w baku 5-7 litrów.
nieaktualne - 2012-01-22, 21:55
martino14 napisał/a: | Ja zawsze jeżdże do chwili aż zapali się rezerwa i wtedy tankuje do pełna |
Nie polecam za każdym razem jeździć aż do zapalenia się rezerwy ponieważ nie pełne w tym przypadku jej zanurzenie szkodzi pompie która to właśnie paliwem jest smarowana i chłodzona. Najbardziej w takich przypadkach pompa dostaje w kość na wzniesieniach oraz głównie na zakrętach.
Druga sprawa to to że te czujniki rezerwy które wyżej w postach wymieniłem są mało precyzyjne bywa też tak że ulegają awarii więc wyjeżdżenie paliwa do końca może się nie tylko zakończyć zatarciem (spaleniem) pompy jak i zapowietrzeniem całego układu paliwowego.
|
|
|