To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach

x666 - 2011-03-18, 18:49

Jaką instalację najlepiej zamontować do Aveo sedan 1.2 72km rok 2006 przebieg 45000 km?
Mam auto od nowego, jednak z uwagi na małe przebiegi, a także planowane większe przebiegi dopiero teraz planuję montaż LPG. Auto zaskoczyło mnie bezawaryjnością (dotychczas wymieniłem łożysko w jednym kole i dwie żarówki) i do dziś jeździ jak nowe. Eksploatowana równolegle od trzech lat Toyota Avensis sprawiła mi trzy razy więcej niemiłych niespodzianek. Planuję użytkować auto conajmniej 5-6 lat a potem raczej oddam je dorastającemu synowi.
Wracając do najważniejszego, na razie mój wybór pada na instalacje sekwencyjne BRC Sequend 24 (2500zł) i BRC Sequend P&D (3000zł). Czy będzie różnica w spalaniu gazu, czy warto dopłacać do nowocześniejszej. Ktoś mi jeszcze wspominał o smarownicy - koszt około 200 zł.
Planuję montaż na początku maja proszę o podpowiedź.

Anonymous - 2011-03-18, 19:17

Smarownica - masz na myśli lubryfikację gniazd zaworowych? Jak dla mnie to wielka ściema, przy ustawieniu dozowania kropla za 5-7 sekund nie wierzę w jakieś dodatkowe pozytywne właściwości tego niby cudownego środka. Dotychczas wszystkie avea z lpg jakie spotkałem nie miały takiego wynalazku. Co do instalacji - seqent 24 ma pewien (opisany na forum) problem z falującymi obrotami - może spróbuj inną instalację, a nóż się uda to wyeliminować:)
Anonymous - 2011-03-18, 19:30

x666 napisał/a:
Wracając do najważniejszego, na razie mój wybór pada na instalacje sekwencyjne BRC Sequend 24 (2500zł) i BRC Sequend P&D (3000zł). Czy będzie różnica w spalaniu gazu, czy warto dopłacać do nowocześniejszej. Ktoś mi jeszcze wspominał o smarownicy - koszt około 200 zł.
Planuję montaż na początku maja proszę o podpowiedź.

obie instalacje są dobre ;-) jeżeli masz kase to możesz założyć P&D jesli szkoda - to sequent 24. różnic dużych nie zauważysz- ani w spalaniu ani w jeździe. silnik 1,2 8V jest dość prostym silnikiem więc uważam że zwykła instalacja sequent 24 powinna wystarczyć. a 500 zł możesz przeznaczyć na gaz ;-) instalacja P&D jest bardziej przeznaczona do silników bardziej skomplikowanych ( 16V, V-Tec itp). a co do smarownicy- owszem czasami się stosuje w silnikach ale nie w aveo. jest to bowiem element "potrzebny" w niektórych silnikach np fordach focusach . tak więc ten co Ci to powiedział - raczej się nie zna na gazie - szkoda kasy ;-)

x666 - 2011-03-18, 21:37

Dziękuje za cenne wskazówki. Mam jeszcze pytanie. Auto w nocy parkowane na powietrzu, w dzień do 16-tej w garażu. Sporo przejazdów to odcinki 7-8 kilometrów, czy bardzo to wpłynie na koszty?
Anonymous - 2011-03-18, 21:41

Zależy na jaką temperaturę ustawioone będzie przełączenie z pb na lpg - różnie to wygląda w różnych instalacjach, ale nawet w zimie nie słyszałem o dłuższej jezdzie niż 2km na pb.
nieaktualne - 2011-03-18, 21:44

x666 napisał/a:
Sporo przejazdów to odcinki 7-8 kilometrów, czy bardzo to wpłynie na koszty?


Troszkę mało jak na sensowną kalkulację i w miarę szybki zwrot kosztów instalacji po za tym takie krótkie odcinki (nie dogrzany silnik) to nic dobrego przy LPG w zimę.

policz sobie http://nagaz.pl/kalkulator

Anonymous - 2011-03-18, 21:49

wszystko zalezy od temperatury zewnetrznej ;-) przy duzych mrozach(ponizej 20 st) moze nawet nie przelaczyc na gaz ale latem przy temp ok 20 st po przejechaniu ok. 2 km(max) przelaczy ;-) jesli zamierzasz uzywać aveo przez dłuższy czas to instalacja jak najbardziej sie oplaca ;)
x666 - 2011-03-18, 22:22

Jest też plus, że rano stoję po przejechaniu 300 metrów przed przedszkolem z włączonym silnikiem. Decyzja o instalacji już prawie podjęta, nawet na kalkulatorach uwzględniających rozruch na benzynie i koszty serwisowania instalacji, w najgorszym razie wyjdę na swoje po nieco ponad 2 latach. Auto na tyle mnie pozytywnie zaskoczyło (a mam kontakt na codzień z kilkunastoma autami w pracy, chodzi mi oczywiście o bezproblemowe użytkowanie, a nie komfort), że będzie u mnie, a później u syna aż do "śmierci" czyli co najmniej 10 następnych lat.

A może instalacja innego producenta? O BRC myślę z uwagi na produkcję w FSO i fakt, że w ASO też to montują (ponad tysiąc drożej niż na stacji BRC).

x666 - 2011-03-20, 20:57

Marco napisał/a:
x666 napisał/a:
Sporo przejazdów to odcinki 7-8 kilometrów, czy bardzo to wpłynie na koszty?


Troszkę mało jak na sensowną kalkulację i w miarę szybki zwrot kosztów instalacji po za tym takie krótkie odcinki (nie dogrzany silnik) to nic dobrego przy LPG w zimę.

policz sobie http://nagaz.pl/kalkulator

Według tych przeliczników w zależności od możliwego przebiegu zwrot następuje pomiędzi 1,5 roku a 2,5 roku. Planuję użytkować 6-10 lat. Dodatkowo uważam, że ceny paliw będą nadal systematycznie rosły, może na dzisiaj 5 zł to troszkę cena napędzona Libią, ale za kilka lat cena 6-8 zł jest możliwa. Oszczędność może więc sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy zł, a to już wartość rynkowa mojego Aveo. Będę mógł np. kupić synowi w prezencie ślubnym takie auto.

Anonymous - 2011-03-20, 21:16

Dokładnie, nawet jeśli po kilku latach trzeba będzie wymienić np. listwę wtryskową to jej koszt będzie niewielkim procentem zaoszczędzonych kwot. Gdzieś na forum przedstawiałęm swoje wyliczenia nt oszczędności w escorcie - na dystansie 130tys. km zaoszczędziłem połowę ceny nowego aveo...
Anonymous - 2011-03-21, 07:00

dokładnie- jednorazowy koszt instalacji gazowej w dłuższym okresie czasu jest niczym w porównaniu do oszczędności ;-) jak przejedziesz samochodem ok 100k km to zaoszczędzisz na połowe nowego ;-)
a wracając do innej instalacji to zobacz jakie warsztaty w okolicy montują popularne instalacje- jeśli BRC to kup BRC. chodzi o dostepność serwisu. może być tak że ktoś zaproponuje w niższej cenie ale mało popularną i bedziesz musiał korzystać tylko z tej stacji. kup po prostu popularną w Twojej okolicy ;-) miałem z tym problem w fiacie- miałem instalacje tartarini i oprócz ASO fiata nikt w okolicy nie umiał tego wyregulować. jeździłem kilka razy aby wyregulowali (auto gaslo przy przyłączaniu na gaz) i dopiero okazyjna wizyta w serwisie tartarini w warszawie dała sobie rade ;-) a przecież było mi nie po drodze ;-)
BRC jest dość popularną instalacją w Polsce ale najpierw sprawdz ;-)

x666 - 2011-03-21, 09:57

Wszystkim dziękuję za podpowiedzi, zdecyduję się najpewniej na BRC bo mam najbliżej (nawet pieszo dojdę) do serwisu firmowego.

Nieco zmieniając temat, ostatnia ostra zima zwróciła moją uwagę na trudności z temperaturą. Kto częściej jeździ dłuższe trasy lepiej to zna. Raz przy zacinającym lodowatym deszczu ze śniegiem i bardzo mocnym wietrze zdziwiłem się, że Aveo przez prawie 2 godziny głównie stania w korkach nie złapał temperatury.
Stosujecie zimą jakieś osłony chłodnicy?

Anonymous - 2011-03-21, 13:06

x666 napisał/a:
Wszystkim dziękuję za podpowiedzi, zdecyduję się najpewniej na BRC bo mam najbliżej (nawet pieszo dojdę) do serwisu firmowego.

Nieco zmieniając temat, ostatnia ostra zima zwróciła moją uwagę na trudności z temperaturą. Kto częściej jeździ dłuższe trasy lepiej to zna. Raz przy zacinającym lodowatym deszczu ze śniegiem i bardzo mocnym wietrze zdziwiłem się, że Aveo przez prawie 2 godziny głównie stania w korkach nie złapał temperatury.
Stosujecie zimą jakieś osłony chłodnicy?

moje aveo dość wolno nagrzewa temperature powietrza w kabinie- silnik dość szybko się nagrzewa- po przejechaniu max 5-7 km (w skrajnych przypadkach) ale nie stosuje osłony ;-) to raczej wina nagrzewnicy a nie chłodnicy. jeśli masz problem z nagrzewaniem silnika (po poł godzienie (max) powienien juz byc w "normalnym położeniu) to raczej sprawdz termostat lub czujnik temperatury ;-) a co do gazu- nie patrz gdzie masz blisko tylko na ilość warsztatów które znajdują się w Twojej okolicy ;-) jak bedziesz miał tylko jeden warsztat to jeste skazany na niego- a jak kilka to może znajdzie sie dobry fachowiec choć w jednym z nich ;-) sorry ze tak pisze ale już mam doświadczenie w tych sprawach :-) i wole dmuchac na zimne

x666 - 2011-03-21, 13:37

Nie ma problemów z nagrzewaniem, była to sytuacja spowodowana ekstremalną sytuacją pogodową, już następnego dnia silnik szybko osiągał temperaturę, byłem tylko ciekaw czy ktoś osłania chłodnicę, kiedyś widok tektury za atrapą to była codzienność dzisiaj już tego nie widuję.
BRC mam pod domem (Białystok ul. Składowa) i kilka innych punktów w mieście.

Anonymous - 2011-03-21, 13:45

x666 napisał/a:
Nie ma problemów z nagrzewaniem, była to sytuacja spowodowana ekstremalną sytuacją pogodową, już następnego dnia silnik szybko osiągał temperaturę, byłem tylko ciekaw czy ktoś osłania chłodnicę, kiedyś widok tektury za atrapą to była codzienność dzisiaj już tego nie widuję.
BRC mam pod domem (Białystok ul. Składowa) i kilka innych punktów w mieście.

to spoko ;-) w białym dużo jest warsztatów które instalują BRC. ten warsztat na składowej był kiedyś chyba na wierzbowej (o ile sobie przypominam) i też go chwalili ;-) kolega miał u nich montowany gaz w citroenie xsara (z multiplexem) a to już sztuka ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group