To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach

Anonymous - 2011-04-05, 21:07

Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy?
nieaktualne - 2011-04-05, 21:11

benny86, czujnik ciśnienia gazu nie pozwoli instalacji wypalić gazu do zera i przełącza na benzynę. Odbywa się to automatycznie i tak samo płynnie jak przy napełnionym zbiorniku. Zresztą po przełączeniu się już z prawie pustego zbiornika gazu na benzynę można jeszcze raz wymusić przełączenie na gaz i przejechać tak jeszcze parę km do ponownego przełączenia się na benzynę. To jest nie zalecane ponieważ po jakimś czasie zbiera się syf w zbiorniku który może zostać zassany w przewody.
tarna - 2011-04-08, 20:37

benny86 napisał/a:
Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy?


Żadnego szarpania itp. jedyne co cię spodka to piszczenie brzęczka, że gaz się skończył w zależności od instalacji trza go ręcznie "zresetować" lub sam się wyłączy.
W starym autku prawie 50 kkm na gazie i jedyne co robiłem to lałem porządną benzynę (Ultimate z BP jakoś przypadł mi do gustu, jak i ich gaz) i od czasu do czasu dodatek do benzyny dla silników LPG i nic się nie działo.

Anonymous - 2011-04-09, 14:38

To że dobra instalka jest bezproblemowa to sam wiem, a miałęm tylko zwykłą mieszalnikową, chodziłomi tylko i wyłącznie o kwestię przełączenia z lpg na pb ;-)
kordirko - 2011-06-13, 17:32

Witam,
jestem tu nowy, za tydzień będę śmigać AVEO 1.2 oczywiście z gazownią na pokładzie :)
Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG
- czy pada, ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa (najlepiej jeszcze żeby to ASO wbiło do gwarancji) ?
W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy, przy cenie w ASO 800 zł
i zamienników po 300-400 trochę to kosztowało, dlatego to mnie to niepokoi.

nieaktualne - 2011-06-13, 17:37

kordirko napisał/a:
Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG


Jeśli tylko będziesz utrzymywał stały poziom benzyny w zbiorniku (min 1/4) tak aby pompa nie chodziła na sucho to nie masz się czego w Aveo obawiać.

kordirko napisał/a:
ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa


Odcięcie pompy paliwa przy sekwencji mija się z celem ponieważ ciśnienie w listwie musi być utrzymywane przez cały czas tak aby silnik mógł przechodzić płynnie z gazu na benzynę.

kordirko napisał/a:
W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy


W Pandach padały pompy jak muchy więc Twój problem to nie przypadek.

Maidenman - 2011-06-13, 22:13

Ja swoim dyliżansem przekulałem dotychczas 80k i jak na razie oprócz części normalnie się zużywających, nie musiałem w całym pierdzikółku naprawiać jeszcze niczego. NIC. 8-)
user_02 - 2011-06-14, 16:48

Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG.

Maidenman - 2011-06-14, 20:39

Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. 8-) Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały ;) Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto.
x666 - 2011-11-05, 21:34

Po 7 miesiącach nie ma wad. Zaoszczędziłem już około 1 tys. zł. Mam pytanko czy coś szczególnego powinienem robić zimą, dodam, że codziennie jeżdzę więc na początku troszkę benzyny się spala. Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu?
nieaktualne - 2011-11-05, 21:40

x666 napisał/a:
Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu?


Jak nic się nie dzieje to nic nie dolewać. Tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach i do przodu.

print - 2012-01-05, 01:18

Maidenman napisał/a:
Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. 8-) Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały ;) Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto.


jestem tu nowy i się nie zgodzę :))

mam 1.4 8V.
nie tuningowany..
ale daje rade...

noge mam raczej ciezka jak to mowia... ;)

predkosc jaka dalo mi sie uzyskac takze jest ok...

;)

autko kupilem przypadkiem, ale ma juz dozywocie u mnie... ;)

przez ostatni rok 50 tys km...
ogolnie wlasnie 205 wbilo....

niestety teraz cos z instalacja..

wlasnie reduktor zregenerowalem, nowy filtr i jutro bede sie bawil dalej...

LPG dochodzi ale jezdzi caly czas na benzynie...
czasem na PLG sie przerzuca...

zaraz przegladne te szanowne 10 stron...
i moze pojawi sie odpowiedz..

ale moze ktos mial juz tak???

kontrolki dzialaja dobrze. wiec przelacznik raczej zyje.
bezpieczniki tez sie maja ok ;)

[ Dodano: 2012-01-05, 01:36 ]
SebaSRS napisał/a:
Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG.


jak na PB ;)


z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... ;)

kjas - 2012-01-16, 18:03

Ja założyłem gaz w maju 2011 do tej pory zaoszczędziłem ok1400zł instalacja stag 4 reduktor tomasetto wtryski magic jet koszt 2500więc wtym roku wyjdę już na zero na razie zero problemów różnicy w mocy nie zauważyłem.to mój drugi samochód zlpg pierwszym zrobilem na gazie ponad 100tyś instalacja 1 gen i tez się nic nie działo a samochód dalej śmiga u nowego właściciela ,podstawa to dobry montaż
user_02 - 2012-01-16, 18:26

kjas, pochwal się w odpowiednim dziale dodatkowo gdzie montowałeś :thumright:

[ Dodano: 2012-01-18, 21:28 ]
print napisał/a:


jestem tu nowy i się nie zgodzę :))
[...]
z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... ;)


Z tym że ja pytałem o lacetti :mrgreen: i kolega też opowiadał o lacetti. A różnica pamiędzy aveo a lacetti (wielkość budy i ciężar) jest znaczna :-|

Maidenman - 2012-02-05, 20:18

Więc podkreślę ponownie: różnicy między PB a LPG nie zauważyłem.

A jak już chodzi całe auto, mułowate czy nie, to kwestia zależna od subiektywnego podejścia. Mi wystarcza 8-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group