To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach

user_02 - 2011-01-29, 15:07

tarna napisał/a:
Myślę, że przekomarzanie się i przekonywanie ludzi na temat wyższości gazu czy ON nie ma sensu każdy ma swoje racje (czytaj klapki na oczach) i już. To tak jak mój znajomy (pracujący na ciężarówkach) on tylko widzi diesle a gaz to ma w kuchence itd itp. Co do wyższości ON nad LPG podaje przykład, że ON kupuje/kupisz za 2,50/2,60 jak to powiedział wystarczy na CB powiedzieć hasło "oszczędności" i już poprowadzą Cię jak po sznurku na odpowiedni parking....
Jakoś takie podejście mnie nie przekonuje do tego OC diesli jest droższe niż LPG no i silniki wcale nie są tańsze w utrzymaniu (koło dwumasowe i inne).
Pozdrawiam


Jednak niektóre silniki (zwłaszcza nowsze) poprostu nie powinny jeździć na LPG, ale (niektórzy!) monterzy zakładają bo u nich liczy sie tylko $$$, i potem powstają legendy że LPG niszczy silnik itp.

Jeżeli instalacja jest odpowiednio dobrana, wyregulowana, i serwisowana to nie powinno z autkiem dziać sie nic złego.



A co do oszczędności to niech kolega uważa bo sprzedawcą "oszczędności" może okazać sie policjant który potem wyprowadzi go w kajdankach.


Mnie ciekawi ostatatnio płyn-lubryfikator (olej) który dodawany jest co jakiś czas do kolektora, i on ma wychładzać i smarować zawory, ciekawe rozwiązanie ciekawe czy sie sprawdza. Pierwszy raz dowiedziałem sie o tym w poradniku AŚ.

Jak polak chce to polak potrafi... W poradniku Auto Świata z października 2010 można było zobaczyć "zagazowaną" ...Cuprę :-D 2.0 240KM +LPG i o dziwo dobre wyniki dała na hamowni.

Anonymous - 2011-01-29, 15:16

SebaSRS napisał/a:
Jednak niektóre silniki (zwłaszcza nowsze) poprostu nie powinny jeździć na LPG, ale (niektórzy!) monterzy zakładają bo u nich liczy sie tylko $$$, i potem powstają legendy że LPG niszczy silnik itp.

To jest troche na tej zasadzie, że nowoczesne rozwiązania w silnikach powodują unowocześnienie instalacji LPG. Np. kiedyś problemem był plastikowy kolektor dolotowy, co przy sekwencji już nie jest problemem. Potem był problem w autach z bezpośrednim wtryskiem benzyny - becnie skoda oferuje już fabryczne instalacje do takich silników. Co do "taniego" paliwa to bym sobie odpuścił, wtryski, pompy, zwór egr, filtry cząstek stałych - koszt tegop typu osprzętu jak się zacxznie sypać może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Osobiście znam Aveo 1.2 8v jeżdzone od nowości na lpg, obecnie 180 tys. km i jedyne co było robione to czyszczenie przepustnicy ( o dziwo nawet problemów z zaworami facet nie miał, a na pb sporo osób ma z tym problem)

Anonymous - 2011-01-29, 17:42

ale też nieprawdą jest że każdy silnik można zagazować ;-) niektóre silniki "od nowości" nie cierpią tego paliwa, np silniki zetec forda ;-) nie chodzi nawet o wtrysk ale o cienkościnną budowę tych silników (przegrzewają się- mówię o silnikach które były opracowywane z yamahą) ;-) spotkałem się z zagazowanymi fordami focus (nawet z lubrykatorami) które po przejechaniu ok 100 kkm miały silniki do wyrzucenia ;-) trzeba po prostu popytać się (znajomych, mechaników czy nawet na forum danej marki) czy jak dane silniki sprawują się na gazie
Anonymous - 2011-01-29, 18:18

nadamus napisał/a:
ale też nieprawdą jest że każdy silnik można zagazować ;-) niektóre silniki "od nowości" nie cierpią tego paliwa, np silniki zetec forda ;-) nie chodzi nawet o wtrysk ale o cienkościnną budowę tych silników (przegrzewają się- mówię o silnikach które były opracowywane z yamahą) ;-) spotkałem się z zagazowanymi fordami focus (nawet z lubrykatorami) które po przejechaniu ok 100 kkm miały silniki do wyrzucenia ;-) trzeba po prostu popytać się (znajomych, mechaników czy nawet na forum danej marki) czy jak dane silniki sprawują się na gazie

Totalne bzdury. Jeśli chcesz się przekonać, zapraszam na forum Ford Club Polska - jest wiele przypadków, gdzie te silniki mają przejeżdżone na gazie po 180-200tys km i dalej śmigają. Jedyne czego trzeba pilnować to regularna regulacja instalacji, a ceramiczne gniazda zaworowe wbrew pozorom bardzo dobrze dają radę. Gadanie na zasadzie :ktoś kiuedyś powiedział" "znajomy znajomego od brata swego wujka słyszał" mnie nie przekonuje

ryjek - 2011-01-29, 18:20

gazu nie lubią Ople np omega czy vectra B,znam kolesia co miał fiata 126p na gaz ,z tyłu na siedzeniu butle miał :lol:
tarna - 2011-01-29, 18:21

nadamus napisał/a:
ale też nieprawdą jest że każdy silnik można zagazować ;-) niektóre silniki "od nowości" nie cierpią tego paliwa, np silniki zetec forda ;-) nie chodzi nawet o wtrysk ale o cienkościnną budowę tych silników (przegrzewają się- mówię o silnikach które były opracowywane z yamahą) ;-) spotkałem się z zagazowanymi fordami focus (nawet z lubrykatorami) które po przejechaniu ok 100 kkm miały silniki do wyrzucenia ;-) trzeba po prostu popytać się (znajomych, mechaników czy nawet na forum danej marki) czy jak dane silniki sprawują się na gazie


Tutaj masz rację i całkowicie się z Tobą zgodzę silniki Forda jak i Hondy nie za bardzo tolerują LPG można co prawda dołożyć dodatkowe chłodzenie ale i tak nie zawsze to wychodzi na dobre. Jednak jeśli ktoś kupuje autko by było na LPG to tak jak piszesz pyta mechanika, znajomych lub zasięga info od wujka Google i wybiera to co mu pasuje.

Anonymous - 2011-01-29, 18:26

ryjek napisał/a:
gazu nie lubią Ople np omega czy vectra B,znam kolesia co miał fiata 126p na gaz ,z tyłu na siedzeniu butle miał :lol:

Z tą omegą to pojechałeś - poczytaj sobie na forum omegi ilu ludzi ma lpg i z jakim przebiegiem. Jedyne znane mi silniki gdzie OPŁACALNOŚĆ może stać pod znakiem zapytania to hondowskie v-tec I TOYOTA vvt, gdzie tylko PRINS ma odpowiednio dobrane instalacje, ale kosztuję one od 5,5 do 7 tysięcy

ryjek - 2011-01-29, 18:39

nie pojechałem....chyba ze wujek miał zle instalacje założoną,bo auto sypało się tylko na LPG silnik miał 2.0 benzyna więc lubił paliwo dał LPG i niestety,sasiad vectra b 1.6 LPG też nażeka kupił 2 lata temu nową vectre C 1.9cdti i sobie ją chwali
Wiem że nie jeżdziłem ja tymi autami i ble ble ble ale te osoby akurat by mnie nie okłamały.Moim zdaniem jeśli ktoś kupuje nowy samochód i chce w miare tanio jeżdzić to najlepiej wyjechać z orginalną instalacja LPG z salonu,a są take aveo np w Rybniku u Fijałkowskiego :-)

tarna - 2011-01-29, 18:41

Hmm jakbym miał wydać 7k PLN na instalacje to bym poważnie zastanowił sie nad CNG jednak u nas stacji trochę mało a i różnica w cenie gazu już nie jest taka duża jak 3 lata temu:
Dawniej CNG 0.78 PLN LPG 1.89 PLN
Dziś CNG 2.09 LPG każdy wie ;-)
no CNG ma trochę lepszą kaloryczność 1:1 w porównaniu do Pb no i bytla nie wymaga homologacji co 5 lat.


ryjek napisał/a:

nie pojechałem....chyba ze wujek miał zle instalacje założoną,bo auto sypało się tylko na LPG silnik miał 2.0 benzyna więc lubił paliwo dał LPG i niestety,sasiad vectra b 1.6 LPG też nażeka kupił 2 lata temu nową vectre C 1.9cdti i sobie ją chwali
Wiem że nie jeżdziłem ja tymi autami i ble ble ble ale te osoby akurat by mnie nie okłamały.Moim zdaniem jeśli ktoś kupuje nowy samochód i chce w miare tanio jeżdzić to najlepiej wyjechać z orginalną instalacja LPG z salonu,a są take aveo np w Rybniku u Fijałkowskiego :-)


Znam Vectrę z 1992 roku co już na gazie ma przejechane ponad 250000 km i ma się dobrze, prędzej ją ruda zje niż problem z silnikiem xD

nieaktualne - 2011-01-29, 18:44

ryjek napisał/a:
znam kolesia co miał fiata 126p na gaz ,z tyłu na siedzeniu butle miał


W jaki sposób działa ta instalacja w silniku który jest chłodzony powietrzem ?? ?

Anonymous - 2011-01-29, 18:47

ryjek napisał/a:
nie pojechałem....chyba ze wujek miał zle instalacje założoną,bo auto sypało się tylko na LPG silnik miał 2.0 benzyna więc lubił paliwo dał LPG i niestety,sasiad vectra b 1.6 LPG też nażeka kupił 2 lata temu nową vectre C 1.9cdti i sobie ją chwali
Wiem że nie jeżdziłem ja tymi autami i ble ble ble ale te osoby akurat by mnie nie okłamały.Moim zdaniem jeśli ktoś kupuje nowy samochód i chce w miare tanio jeżdzić to najlepiej wyjechać z orginalną instalacja LPG z salonu,a są take aveo np w Rybniku u Fijałkowskiego :-)


Sąsiad, wujek, znajomy - sory, ale to średnio sensowne argumenty. Trzeba było porządnie sprawdzić auto przed założeniem gazu, montaż powierzyć profesjonalistom a problemów by z pewnością nie było. Co do instalacji oferowanych przez Fijałkowskiego - owszem, są to dość dobre instalacje BRC, tylko że o 1200zł drożej niż identyczna instalacja montowana we własnym zakresie.

Anonymous - 2011-01-29, 18:47

benny86 napisał/a:
Totalne bzdury. Jeśli chcesz się przekonać, zapraszam na forum Ford Club Polska - jest wiele przypadków, gdzie te silniki mają przejeżdżone na gazie po 180-200tys km i dalej śmigają. Jedyne czego trzeba pilnować to regularna regulacja instalacji, a ceramiczne gniazda zaworowe wbrew pozorom bardzo dobrze dają radę. Gadanie na zasadzie :ktoś kiuedyś powiedział" "znajomy znajomego od brata swego wujka słyszał" mnie nie przekonuje

nie bzdury tylko prawda ;-) 2 lata temu jak chciałem kupić nowy samochód rozglądałem się w sprawie gazu ;-) a że w oko wpadł mi ford focus 1,6 pytałem się w kilku warsztatach i w każdym odradzali mi taką inwestycję ;-) nawet wysłałem zapytanie do producenta instalacji jaką instalację polecają do tych samochodów ;-) i sami producenci odradzali mi zakładanie instalacji LPG do tego samochodu ze względu na budowę silnika.

ryjek - 2011-01-29, 18:47

no może i tak ale zależy kto montuje jaki stan silnika,samochód samochodowi nie jest równy,jeden jeżdzi bez problemu drugi sie sypie,do tego niestety nie wleziemy....jedni sobie chwalą corse C 1.2 ja od razu po zakupie miałem z nią same problemy trefiłem na dziada i tyle.Teraz jestem dobrej myśli z aveo :-D
Anonymous - 2011-01-29, 18:49

tarna napisał/a:
no CNG ma trochę lepszą kaloryczność 1:1 w porównaniu do Pb no i bytla nie wymaga homologacji co 5 lat

Na LPG homolagację butli przeprowadza się co 10 lat. Problem w tym, że badanie homologacyjne kosztuje 220zł, a np butla wraz z montażem 300zł (dane dla landi renzo). EWfekt jest taki, że każdy bierze nową butlę, która ma homolagację na 10 lat i problem z głowy. Za badanie możesz zapłacić 220zł, po czym stwierdza że butla do wymiany :mrgreen:

nieaktualne - 2011-01-29, 18:50

Najlepiej pogadać z Panami którzy śmigają na LPG po 40tyś km na TAXI :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group