To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problem z sekwencj? BRC

pawmog - 2011-07-31, 20:32

to nie tylko w aso chevrolet polska tak samo odpowiedział że do mojego silnia (ze względu na miekkie gniazda zaworowe) 1,2 16v nie zalecają montażu instalacji gazowej
kriskriskris - 2011-07-31, 23:25

nie piszcie takich rzeczy
miekkie gniazda zaworowe ostatnio widzialy silniki pracujace na 'zoltej' lub 'czerwonej'
miekkich juz nigdzie we wspolczesnych konstrukcjach nie ma poniewaz nie ma juz paliw olowiowych
poniewaz paliwa wspolczesne maja dodatek fosforowy zamiast olowiowego to wszystkie one musza miec gniazda zaworowe tzw 'twarde'

nie ma wiec mowy o tym, ze przystosowanie polega na zastosowaniu innej glowicy niz z twardymi gniazdami, innych gniazd sie zwyczajnie nie stosuje juz od lat dziewiecdziesiatych

skull - 2011-08-01, 11:05

na tej stronie jest wzmianka o modyfikacjach w silniku:

LPG do Chevroleta

...otrzymasz pełną gwarancję na samochód i instalację, ale pod warunkiem że kupisz model ze zmodyfikowanymi tłokami, pierścieniami, zaworami i gniazdami zaworowymi (za tę opcję dopłacisz 120-200 zł w zależności od modelu). Co prawda nowego Chevroleta bez tej opcji na Twoje życzenie również doposażymy w instalację LPG, ale utracisz wtedy gwarancję na silnik, układ zasilania i układ wydechowy.

jar76 - 2011-08-01, 14:53

Może być tak że producent do aut z gazem jeszcze bardziej utwardza zawory i gniazda co nie musi wcale oznaczać że te "nieprzystosowane" do gazu ulegną szybszemu zużyciu jeżdżąc na gazie niż jeżdżąc na benzynie . Jak wiadomo miękkich zaworów już dawno się nie produkuje, ale że gaz powoduje wyższą temperature spalania, szczególnie jeśli gazownik ustawi zbyt ubogą mieszankę co może powodować wcześniejsze wypalanie się gniazd i zaworów, to po prostu wolą dmuchać na zimne.
Silniki innych marek wcale nie mają twradszych zaworów od tych w aveo i nikt się tym nie przejmuje podczas montażu gazu, a moim zdaniem to tylko pic na wode i marketing nie mający w praktyce większego znaczenia na trwałość silnika.

pawmog - 2011-08-01, 16:17

ok dzięki za odpowiedź to chyba się jednak zdecyduje na lpg
nieaktualne - 2011-08-02, 18:54

Tan niby opcja przystosowująca nasze auta do instalacji LPG nazywa się KL7 i po podaniu naszemu sprzedawcy numeru VIN można uzyskać informację czy nasze auto jest czy nie jest przystosowane fabrycznie.

Wg firmy Czakram (montaż fabryczny BRC sequent24) auta które nie posiadają opcji KL7 powinny być dodatkowo wyposażone w system lubryfikacji FLASH LUBE

kordirko - 2011-08-13, 22:42

Witam, podłączę się do tematu:
- mam opcję KL7 z utwardzonymi zaworami + instalację BRC SQ24,
w instrukcji pisze że regulacja zaworów co 150 tys. km lub 5 lat,
rozumiem że dotyczy to benzyny, i tu moje pytanie
- czy na na gazie trzeba regulować częściej, jeśli tak to po jakim przebiegu ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group