To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Olej silnikowy w Cruze

Bruce1807 - 2011-01-05, 03:24
Temat postu: Olej silnikowy w Cruze
Olej GM w sklepi ok.85zł. Jakość to inna sprawa.
Maidenman - 2011-01-05, 12:37

Bruce1807 napisał/a:
Olej GM w sklepi ok.85zł. Jakość to inna sprawa.
Podobno robi go Castrol... lub robił...
SanDiego - 2011-01-15, 16:10

Panowie jaki olej lany jest do benzynowego cruze'a?
krucyfiks - 2011-01-24, 20:18

Panowie mam pytanko ! Chciałbym się dowiedzieć ile dokładnie wchodzi oleju do Cruza z silnikiem diesla 125km może ktoś z was się orientuje bo już wymieniał.Nie wiem czy będzie to w moim przypadku Castrol Edge 5W40 TURBO DIESEL czy GM 5W30 dexos 2 ma bardzo dobre opinie użytkowników sprawdzałem na kilku forach.Ja za 6litrów sprawdzonego castrola zapłacę 165zł a za 5litrów GM około 90zł.. Ale nie wiem ile litrów mam zakupić a przegląd się zbliża.Pozdrawiam!
SanDiego - 2011-01-24, 21:23

Podłączam się pod pytanie, tylko silnik benzyna 1,6 :)
C77 - 2011-01-25, 01:43

Panowie te dane nie są przecież tajne :mrgreen: :-)


krucyfiks - 2011-01-25, 14:33

No fakt przecież to jest w instrukcji obsługi cruze osobiście nie wierzyłem że tam to da się znaleźć.Ale jeśli wierzyć tym danym to muszę kupić 7 litrów.
Dzięki za podpowiedź! :lol:
Dla zainteresowanychkliknij tutaj

Bruce1807 - 2011-01-30, 21:29

Maidenman być może robi go Castrol ale... mi po 13500km zaczęła zapalać się lampka oleju klika razy sprawdzałem stan i o.k. po odpaleniu gasła. Za parę dni znów. Wymieniłem olej (zbyt ładny nie był) i problem znikł. Jako, że producent w i ASO "zalecają" olej GM to mało szczęśliwy zalałem GM. I będę się tak bawił do końca gwarancji tyle, że co 10tys. Drogi nie jest ;p a póżniej przechodzę na jakiś przyzwoity olej.
Bruce1807 - 2011-01-30, 22:25

SabDiego fabrycznie nie udało mi się ustalić przez ASO. Przy wymianie masz w instrukcji osiem rodzajów (chyba dali do wyboru 8/) GM.

Wrócę do gazu.. Nawet zadbane auto ze złym gazem będzie siadać. Zaniedbane tym bardziej. W to kto robi dobrze gaz nie wnikam. Często za to prawimy auta ze żle założonym lub nieodpowiednim gazem. NIEKTÓRE SILNIKI Z GAZEM DZIALAJĄ DOBRZE NIEKTÓRE NIETOLERUJĄ GAZU.

C77 - 2011-02-19, 13:31

SanDiego napisał/a:
A ja tak troszkę nieco z innej beczki. Może to i głupie, ale po wymianie oleju mam takie wrażenie, że silnik jest nieco bardziej dynamiczny i trochę lepiej przyśpiesza.

Może to głupie :D ale takie mam wrażenie :D


To nie jedynie wrażenie lecz fakt.
Skoro wcześniej miałeś rzadszy, a teraz ciut gęstszy olej to taka sytuacja jest w pełni naturalna.

C77 - 2011-02-19, 13:50

kiniu napisał/a:
Nie do końca masz rację. Olej musi spełniać przede wszystkim normy producenta samochodu. mobil1 0w40 spełnia wymagania GM LL-025A /025B, czyli teaie jakie producent zaleca do naszych silników. To jest najważniejsze, a nie czy jest to 5w czy 0w.
Na stronie Opla jest nawet informacja że ten olej stanowi uzupełnienie oferty olejów GM.
0W jest olejem rzadszym ale przez to prędzej dociera do punktów smarowania w silniku.
A jak powszechnie wiadomo największe zużycie silnika następuje właśnie podczas rozruchu.

Oba oleje 0W-40 i 5W-30/40W spełniają wymagania GM LL-025A /025B. Jednakże różnica między nimi wpływająca na efektywną pracę silnika daje się odczuć w praktyce. Dotyczy to zarówno silników GM jak i Daewoo, szczególnie widoczne staje się wraz ze zużyciem tych silników ale jest również zauważalne w nowych. Masz rację, że rzadszy olej zostaje szybciej doprowadzony do wnętrza silnika w momencie jego uruchomienia. Ale już po samym jego uruchomieniu, w momencie rozgrzewania będzie coraz więcej tracił swoich właściwości. Za tym idzie nie tylko mniejsza efektywność pracy silnika ale też ewentualny stopniowy i bardziej odczuwalny efekt spadku mocy w czasie jego przegrzewania.

kiniu - 2011-02-20, 07:38

Z samego indeksu 0w czy 5w nie jesteś w stanie wywnioskować jak zachowuje się olej i jakie są jego właściwości smarne przy wysokiej temperaturze i ostrej jeździe. Aby porównywać oleje trzeba zagłębić się w parametry fizyko-chemiczne podawane przez producentów w kartach wyrobu.
Między innymi producenci podają lepkość kinetyczną oleju w temp. 40 i 100 stopni. Nieliczni podają także w temp. 150 tzw HTHS. Do tego jest jeszcze index lepkości oraz wiele innych parametrów.
Analizowanie samej nawet szeroko rozumianej lepkości też nie daje pełnego obrazu sytuacji. Tak więc nie można oceniać oleju tylko po tym że jest to 0w czy 5w.
Z jednym zgodzić się trzeba. To można stwierdzić na bank. W butelce na półce 0w jest na pewno rzadszy.
Koledzy temat olejów to temat rzeka więc możemy się przenieść do osobnego wątku.

krucyfiks - 2011-02-21, 17:30

Kiniu napisał.....
Cytat:
Olej musi spełniać przede wszystkim normy producenta samochodu. mobil1 0w40 spełnia wymagania GM LL-025A /025B, czyli teaie jakie producent zaleca do naszych silników. To jest najważniejsze, a nie czy jest to 5w czy 0w.


Ja polemizowałbym na temat wyboru oleju do twojego silnika z oznaczeniem 0W.Na przykładach widać że konstrukcja silnika 1,6 litra w cruze a co najważniejsze pompy olejowej nie jest przystosowana do tak rzadkiego oleju i stąd problem podczas rozruchu z uzyskaniem natychmiast owego ciśnienia.W takim przypadku każdorazowe uruchomienie auta wiąże się z 2,3 sekundową pracą szczególnie w górnych partiach silnika na niedosmarowanych elementach.Nie muszę chyba przypominać że taki czynnik przyspiesza zużycie podzespołów. Dlatego 0W czy 5W ma znaczenie a reszta zależy od nas ,czy zastosujemy się do zaleceń producenta czy będziemy próbowali być od niego mądrzejsi.
Faktem jest że rzadszy olej na samą logikę powinien docierać szybciej i z lepszym skutkiem w większość miejsc ale tylko wtedy gdy pompa ma odpowiednią wydajność i stopień sprężania.Jak wiem oryginalnie silniki opla i chevroleta zalewane sa olejem o parametrach 5W30 lub 40 lub 50,bo to jest lepkość oleju .A cyferka np. 0W oznacza płynność i może ona w niektórych przypadkach dawać więcej złego niż dobrego! Wybór należy do was.

C77 - 2011-02-21, 18:06

kiniu napisał/a:
Z samego indeksu 0w czy 5w nie jesteś w stanie wywnioskować jak zachowuje się olej i jakie są jego właściwości smarne przy wysokiej temperaturze i ostrej jeździe. Aby porównywać oleje trzeba zagłębić się w parametry fizyko-chemiczne podawane przez producentów w kartach wyrobu...


Oczywiście możesz się zagłębiać w parametry fizyko-chemiczne podawane przez producentów jeśli Ciebie to bardzo interesuje :-)
nie mam nic przeciwko temu, może więcej się przez to dowiemy ;-)
Ale dla mnie najważniejsza pozostaje weryfikacja praktyczna tych teorii, a ta z którą się osobiście zetknąłem w silnikach oplowskich/daewoo potwierdza, iż jednak gęstość oleju ma znaczenie na ich pracę.
To samo widać i da się wyczuć w nowym cruzie.
Ten sam producent oleju, ten sam rodzaj, różnica tylko w gęstości a wydajność silnika zauważalnie lepsza (efektywniejsza).
Takie mam doświadczenia i dlatego odradzam aż tak rzadkie oleje 0w.

kiniu - 2011-02-22, 09:57

Tak, tylko że:
Parametry fizyko-chemiczne mówią o właściwościach olejów (smarnych, czyszczących ...) Ważna jest też baza z której olej jest wykonany. Czy jest to HC, HC+, POA, estry ...
Dobieranie oleju tylko po parametrach 0w czy 5w to jakieś nieporozumienie.

Kolega SanDiego nie zalewał silnika olejem 0W tak jak ja, a kontrolka oleju gaśnie też u niego po 1-2 sek.
Inna sprawa podjechałem wczoraj do salonu i poprosiłem o odpalenie samochodu demonstracyjnego tez z silnikiem 1.6 i który jest zalany olejem GM 5w30 i kontrolka gaśnie w tym samym momencie, tak więc chyba jednak wszystko jest w porządku.

Inna sprawa że po wymianie nie zauważyłem zmian w pracy silnika. Generalnie temat ciśnienia oleju w moim samochodzie uważam za zamknięty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group