To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Przybywa oleju w silniku

marcinkraw - 2011-04-04, 13:58
Temat postu: Przybywa oleju w silniku
Witam!!! Jestem posiadaczem captivy i mam problem z olejem którego przybywa w silniku.
Wiem że na bank miesza sie tylko z ropą (silnik 2,0 D). Sprawdzałem go w serwisie autoryzowanym . Panowie z serwisu twierdzą że ato jest sprawne w 100%. Sprawdzali wtryski (niby OK) komputerek cacy i mówią że to DPF. Problem w tym że po zmianie oleju robie 1000km i zapala sie kontrolka jakości oleju. Ogólnie przybywa go na bagnecie jakieś 1 cm na 1000km. Po 8000 km olej sika jak ze sprayu po komoże silnika (bo go za dużo). Rada serwisu wymienić olej i że wszystko w porządku, czepiam sie i tyle. Auto ma 3 lata.
Jest jeszcze jedna wada: gdy jadę bardzo spokojnie delikatnie szarpie przy 18000 obr (raz i cisza takie zadławienie).
Proszę o pomoc

nieaktualne - 2011-04-04, 14:16

marcinkraw, jeśli obstawiasz na przedostające się paliwo to oznacza że puszcza pierścień. Przy wymianie oleju zwróć uwagę czy się rozwarstwia.
mson - 2011-04-04, 14:42

DPF musi pozbyć się sadzy, dlatego komputer podaje więcej paliwa by osad mógł się wypalić, ale powinna pojawić się informacja o tym na komputerze pokładowym, przynajmniej tak mam w służbowym samochodzie. Stąd też mogłoby to powodować podnoszenie się poziomu oleju.
Ale co 1tys. km to za dużo jak dla mnie nawet przy krótkich odcinkach.
Sprawdz pierścienie jak radzi kolega wyżej i jeszcze raz te wtryskiwacze.
Czy zauważyłeś może zwiększone zużycie paliwa?

user_02 - 2011-04-04, 15:31

A "przeganiasz" auto na trasie czy "męczysz" głownie w mieście?
Bo jeśli jeździsz po mieście to filtr sie zapycha a komp próbuje go wypalić i robi jak pisze mson.
A jełsi jeździsz często i dużo na trasie to jest coś nie tak w silniku.

marcinkraw - 2011-04-05, 09:43

Dzięki za podpowiedzi. Skłaniam sie do odpowiedzi sugerującej pierścień. Z drugiej strony (mechanikiem nie jestem) wydaje mi się że powinien ten olej brać powinien przy pęknietym pierścieniu. Ogólnie dla mnie to magia. Nawet nie chcę myśleć ile to bedzie kasy. Na razie ograbili mnie z 2 tyś. nie znajdując usterki. A jeszcze jedno jeżdżę różnie: trasy i po meście i z moich obserwacji nie ma to znaczenia. Spalanie do 12 litrów, a przy bardzo bardzo spokojnej jeździe w tasie 9l. Czuję się jak kretyn jak jadę do serwisu bo mi mówią że to taki fajny samochód i do tego sprawny (wydziwiam), a ich wszewiedzący komputer to potwierdza.Tylko dlaczego po 8 tyś wycieraczki mażą mi olej na przedniej szybie? Odp. SERWISU bo ma Pan go zadurzo trzeba wymienić, 500 zł prosimy za wymianę.
nieaktualne - 2011-04-05, 13:57

marcinkraw napisał/a:
Z drugiej strony (mechanikiem nie jestem) wydaje mi się że powinien ten olej brać powinien przy pęknietym pierścieniu


Nie koniecznie pęknięty może być zapieczony.

marcinkraw, zrób z tym porządek jak najszybciej bo duży stan oleju wykończy uszczelniacze walu korbowego.

etac - 2011-05-03, 16:07

Niestety ja obstawiam efekt dzialania DPF, bo mam ten sam problem. Niespalone paliwo podczas jazdy z powodu filtra czastek stalych dostaje sie do oleju silnikowego.
Piszesz ze jezdzisz maisto i trasa. Ile miasto ile trasa i co ile trasa?

herman00 - 2011-05-10, 12:32
Temat postu: Witaj w klubie
Cześć Kolego. A ja już myślałem, że problem tej fajansiarskiej konstrukcji dotyczy tylko mnie. A tu widać że tak skonstruowano to auto, żeby nieświadomy kierowca jeździł do ciemnych mechaników w ASO i sypała kasę za nic nierobienie.
To moja historia: Mam auto od ponad 4 lat. DPF suchy, bezobsługowy - był. Super, rewelka, żadnych problemów, jak sie czyścił nigdy nie przerywałem procesu, starałem się jeździć albo nie wyłaczać silnika, bo auto samo sobie podwyższało obroty. Wydech czyściutki, sielanka. Auto na gwarancji, olej lany Castrol Long Life, wymiany teoretycznie nawet co 30.000km. Silnik nie brał oleju wcale, nigdy nie dolałem nawet kropli, poziom stały - sielanka. Tak przejechałem 70.000km Wyjechałem na urlop, trasa w ciągu 5 dni prawie 2500km, ale bez jazdy autostradami, upał jak cholera. Mówie sprawdze olej i niespodzianka - 1,5cm ponad maksa na bagnecie. Żadnego białego nalotu na korku czy innych śladów, że to płyn chłodzący z uszkodzonej głowicy. Jedyne wytłumaczenie to DPF. Silnik nie spala paliwa, które dostaje dodatkowo przy wypalaniu DPF a paliwo spływa do miski olejowej rozcieńczając olej silnikowy. Wypieprzyłem to g.... czyli DPF - znowu trasa i po 4000km dolewka oleju około 0,5L czyli normalnie jak w dieslu powinno być. Czyli jeżdżąc na oleju 20.000 miałem w misce olejowej prawdopodobnie prawie pół na pół olej silnikowy z paliwem. Raczej nie wpłyneło to korzystnie na stan silnika. Koszt całej operacji - wstawienie przelotowej rury w miejsce DPF i przeprogramowaniem silnika, hamownia z podniesieniem mocy - 2000zł. Nie wiem czy jest lepiej dla silnika, rury teraz oczywiście czarne, puści dymka przy rozruchu, zakopci przy redukcji biegów, ale tak ma każdy diesel bez DPF. A wogóle ten samochód to jedno wielkie pasmo wizyt w jakichś serwisach i cały czas coś jest do zrobienia. Polecam przeczytanie wątku:
http://www.autocentrum.pl...olet/captiva/i/
Moja Captiva po 70.000km.
Może będziemy w kontakcie, bo nie ma nas zbyt dużo użytkowników.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-05-10, 13:41 ]
Zapomniałem koledze dopisać. Moja Captiva też ma to zadławienie. Miała przed wywaleniem DPF-a i zmianą softu i teraz też jej sie to zdarza. Ale u mnie to jest gdzieś w granicach 2300-2500rpm, raz się zatka, zawaha czy jechać, delikatnie szarpnie i potem jej przechodzi. Ale dzieje się tak tylko podczas wolnego dodawania gazu, jak sie mocniej przyciśnie to nie ma tego efektu - tylko gdzie w Warszawie mocniej przyciskać.
Ja po wymianie najpierw jednej piasty, 3 tygodnie temu wymieniłem druga i teraz szukam nowych tarcz hamulcowych i klocków (zbieram opinie co kupić) a zaraz czeka mnie rozrząd.
Pozdrawiam

mson - 2011-05-11, 12:54

herman00 napisał/a:
to g.... czyli DPF


Filtr montowany w imię ochrony środowiska i zasilania kasy serwisów.

herman00 napisał/a:
i teraz szukam nowych tarcz hamulcowych i klocków (zbieram opinie co kupić)


Z doświadczenia mogę Ci zasugerować klocki Ferodo i tarcze Brembo, może i trochę kosztują ale są naprawde dobre. Płyn hamulcowy nawet przy innym komplecie weż z wyższej półki. Na hamulcach nie ma co oszczędzać.

herman00 - 2011-05-11, 13:35

Witam,
A czy ktoś, kto nakazał pakowanie tego g... myśłał o kosztach dla środowiska przy wyprodukowaniu i potem utylizacji - wątpię. A samo wypalanie - ile paliwa idzie w powietrze - paranoja.
Co do hamulców, to dzięki za radę, ale do tak mało chodliwego modelu auta zakup tarcz takich jak Brembo, TRW to właściwie marzenie ściętej głowy. Oferują ATE, Bosch, Ashica i jakieś inne nieznane. A mi właśnie zależy na solidnych tarczach, żeby nie pogięły się po wjechaniu w pierwszą głębszą kałużę (tak jak to miało miejsce z fabrycznymi tarczami w Outlanderach z roku 2006/2007).

mson - 2011-05-11, 20:06

herman00 napisał/a:
A czy ktoś, kto nakazał pakowanie tego g... myśłał o kosztach dla środowiska przy wyprodukowaniu i potem utylizacji - wątpię. A samo wypalanie - ile paliwa idzie w powietrze - paranoja.


Szczerze to również w to wątpie. Ale niestety różnej maści ekoOSZOŁOMÓW nie brakuje w firmach producenckich jak i różnego rodzaju komisjach "ochrony środowiska".

Wymienione przez Ciebie tarcze ATE też są świetne, Boscha osobiście nie miałem ale u kolegi w Bravo ponoć spisują się dobrze.

herman00 - 2011-05-12, 06:48

Własnie dostałem kolejną ofertę na tarcze hamulcowe ze sklepmoto.pl, najbardziej "wypasioną" z dotychczas otrzymanych:
Witamy. Przedstawiamy ofertę na cześci ukłądu hamulcowego do Chevroleta Captivia 2,0D 4WD z 2006 roku. TARCZE HAMULCOWE PRZEDNIE WENTYLOWANE (średnica 296mm) są w sprzedaży: 1) Angielskiej firmy Delphi o symbolu BG4092 w cenie 560,00 zł za komplet 2 sztuk. 2) Angielskiej firmy Ferodo o symbolu DDF 1625 w cenie 328,00 zł za komplet 2 sztuk. 3) Niemieckiej firmy Bosch o symbolu 0 986 479 267 w cenie 498,00 zł za komplet 2 sztuk. 4) Niemieckiej firmy Textar o symbolu 98200 1654 w cenie 380,00 zł za komplet 2 sztuk. 5) Niemieckiej firmy ATE o symbolu 24.0129-0101.1 w cenie 364,00 zł za komplet 2 sztuk. TARCZE HAMULCOWE TYLNE NIEWENTYLOWANE (średnica 303mm) są w sprzedaży: 1) Japońskiej firmy ABE o symbolu C40009 w cenie 316,00 zł za komplet 2 sztuk. 2) Niemieckiej firmy Bosch o symbolu 0 986 479 268 w cenie 434,00 zł za komplet 2 sztuk. Natomiast tarcze hamulcowe Brembo nie są dostepne w sprzedaży dla tego modelu auta.
Spojrzałem na cenniki tarcz do LEXUSA, Toyoty Landcruiser, Audi A6,A8, i kosztują mniej więcej połowę ceny albo 30% taniej. Zaczynam mieć dośc tego fajansu.

mson - 2011-05-12, 08:37

Hm... "ładnie sobie życzą".
Komierowski - 2012-09-13, 21:56

Wracajac do filtra PDF.W Skandynawi liczy sie czas zywotnosci owego filtra na 120kkm. Pozniej wymiana albo oddanie do regenaracji ktora jest wstanie oczyscic filtr w 80%.
Filtr wklada sie do specjalnej maszynkji i trzesie .W ten prosty sposob usuwa sie resztki.
Wzbogacanie paliwa celem uzyskania podwyzszoinej temperatury filtra uzyskuje sie w ten sposob ze paliwo jest wstrzykiwane do filtra i to nie jest polaczone z silnikiem.Czyli cos juest zle podlaczone ,moze serwis Was chce naciagnac na wieksze pieniadze.
Ja swoja epice przeganiam raz wtygodniu na wiekszej predkosci aby nie miec watpliwosci.
Podejrzewam ze problemem jest paliwo ktore moze pochodzic z ciezarowek.Ono nie pasuje do tych silnikow one beda chodzic ale sa skutki uboczne.Roznia sie liczba cetanowa.
Pzdr.Chepica 215

[ Dodano: |15 Wrz 2012|, o 20:50 ]
Powod wysiadki filtra PDF moze byc winny, nie wlasciwy olej stosowany w silniku.
Olej do silnikow z filtrem PDF moze byc tylko o normie ACEA C3.Jest to lej stworzony tylko do tych silnikow.Te same warunki spelnia rowniez olej orginal GM,byc moze tez pochodzi od Castrola. Dokladna nazwa to 5W40 a tak naprawde tutaj macie adres do calej nazwy.Ja u nich kupuje gdyz najtaniej;http://www.mapodo.de/castrol-edge-fst-5w-40.html ten olej sie nadaje do silnikow z turbem.Na tych olejach fitr klaruje sie do 120kkm bez problemu.Jezeli sa objawy nalezy natychmiast zakuopic nowy filtr albo stary oddac do wibracji.
ACEA sa to normy europejskie.
Pzdr.Chepica

[ Dodano: |15 Wrz 2012|, o 21:02 ]
Troche o olejach;
http://blox.pl.dynamic.fe...em.rss_mediafed

http://castroledge.pl/oleje/turbo-diesel-5w-40

Rekomendacje
EDGE 5W-40 A3/B4

Producent
CHEVROLET

Model
Epica 2.0 VCDi 16V, - Auto (110kW)

Silnik
DT

Rok
2006-

Nowe wyszukiwanie
Drukuj

Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (DT) Zalecany EDGE 5W-40 A3/B4 (c) 6.2
Dobry EDGE Turbo Diesel 5W-40
Przekładnia ręczna Syntrax Universal Plus 75W-90 2.1
Przekładnia automatyczna (a) 7.0
Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów
Płyn chłodniczy Radicool SF 8.0
Przekładnia automatyczna (GF6 Transmission) Produkt specjalny (b)
Płyn hamulcowy Zalecany Brake Fluid DOT4
Dobry React SRF Racing
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Zalecany Transmax Dex III Multivehicle
Dobry ATF Dex II Multivehicle

Ukryj uwagi
Ukryj częstotliwość wymian oleju

Środek smarowy/ Pojemność uwagi
a. Zalecenia producenta, Produkt specjalny
b. Nie podano pojemności
c. Zalecenia alternatywne: 0W-40
Uwagi ogólne

Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Częstotliwość wymian oleju
Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000

herman00 - 2012-09-20, 13:57

Drogi kolego,
"Oczywista oczywistość" (jak mawiał pewien klasyk :-) , że olej z norma ACEA C3 bezpopiołowy do turbo z DPF stosowałem, ASO lało tylko Castrol 5W40. Stosuje od początku Castrola. Tyle o oleju silnikowym.
Co do wypalania DPF, to nikt w żadnym warsztacie, szczególnie w ASO nie naciąga, bo jak kupiłem samochód w 2007r. to w ASO (także OPLA), nie wiedzieli jak DPF działa i dlaczego okresowo rosną obroty silnika. A rosną dla wzrostu temperatury układu i na początku smród w samochodzie i dookoła był niemiłosierny jak DPF się wypalał. Zmienia sie dawka paliwa i kąt wtrysku tego paliwa, paliwo podawane w nadmiarze przedostaje się do układu smarowania silnika i miesza z olejem silnikowym. Tak sie dzieje w tym silniku. Ty kolego pomyliłeś układ DPF Opla, Chevroleta i chyba Fiata z układem VW gdzie jest rzeczywiście zbiornik z płynem podawanym do filtra. U nas tego nie ma. Nie jest też prawdą, że "przeganianie" w czymkolwiek pomaga. Jak przegoniłem swoją Captivę i zrobiłem dłuższą trasę, to właśnie wtedy zauważyłem podwyższenie poziomu na bagnecie. Byłem na urlopie za granicą i trochę mnie to zmroziło. Kiedy za dzień czy dwa jechałem do kraju, w trasie "przegoniłem" muła i zapaliła się lampka zapchanego DPF i auto przeszło w tryb awaryjny, śmierdziało ale jechało, po czym po 40-50km lampka zgasła i nigdy wiecej sie nie zapaliła. Stało sie to 1 raz (zapaliła sie kontrolka) na 80.000km jakie przejechałem z DPF. Po tym incydencie poziom oleju silnikowego miałem 1cm ponad max. No i niestety ale byłem zmuszony do wymiany oleju. W serwisie (nie ASO) w Warszawie jak zmieniałem rozrząd, to własnie mieli 2 szt Captivy na wymianę/regeneracje głowicy, bo smarowanie olejem silnikowym zmieszanym z paliwem nie wpłynęło dobrze na stan silnika.
Co do paliwa, to nigdy nie tankowałem na przypadkowych stacjach, wyłącznie duże sieciówki, z pominieciem Orlenu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group