Elektronika i Elektryka - sygnalizator awarii
macieks - 2011-04-25, 09:00 Temat postu: sygnalizator awarii Witam. Od tygodnia posiadam chevroleta epice 2.0 benzyna z gazem, do tej pory wszystko działało bez zarzutu. Ostatnio podczas jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika( sygnalizator awarii) przy czym nie zauważyłem żadnych niepokojących odgłosów w pracy silnika , ani spadku mocy. Czym może być spowodowane zapalenie się tej kontrolki i czy można jeździć z czymś takim czy lepiej jechać od razu na serwis?
nieaktualne - 2011-04-25, 10:17
macieks, podjedz do pierwszego lepszego zakładu który ma diagnostykę i niech Ci sprawdzą błędy ECU. Zapalenie się kontrolki check nie musi oznaczać od razu awarii silnika. W ciemno jedno znaczenie nie można stwierdzić co dolega ponieważ lista błędów jest obszerna.
Jeśli to auto ma gwarancję to jedz do ASO jeśli nie ma to się tam nie pchaj ponieważ w ASO sama diagnostyka to jest po nad 200pln. W normalnym zakładzie koszt takiej usługi to ok 50-70pln.
Najlepszym rozwiązaniem na czytanie i kasowanie błędów ECU jest zakup i posiadanie własnego interfejsu >KLIK<
macieks - 2011-04-26, 13:40
Witajcie. Byłem dzisiaj w serwisie i po podpięciu do komputera wyszedł błędny odczyt z sondy lambda , jako że auto jest zasilane instalacją LPG serwisant stwierdził ,że przyczyną mogła być nieprawidłowa mieszanka gazu lub wypalenie katalizatora ale w tym przypadku są dwa więc dokładnie trudno stwierdzić w którym wystąpiła usterka. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
Komierowski - 2012-07-20, 21:52
Witajcie,
Jestem nowym tutaj na tym forum,na wiele spraw moge odrazu odpowiedziec gdyz konstruktor pewne urzadzenia zaprojektowal do wszystkich aut wten sam sposob.
Wtym poscie kolega zapytal o powod swiecenia lampki Check engine.To urzadzenie zostalo zaprojektowane do wszystkich aut i sluzy tylko i wylacznie do kontroli emisji spalin. To znaczy jezeli sie zapali lampoka wiadomo ze Twoj silnik wydziela za duzo dwutlenku wegla do atmosfery. Najczestrza przyczyna jest wlasnie lambda sonda.Moze byc rowniez zla jakosc paliwa,silnik bez servisu okresowego,zuzyty olej zapchany filtr powietrza itp.
Pozdr.Chepica
Mariusz1990 - 2013-10-20, 19:06
mam ten sam problem epica 2.5 benzyna zapalila sie kontrolka i na diagnostyce powiedzieli ze to jest wlasnie ta sonda lambda.czy moze spowodowac to jakis powazny problem z silnikiem??(moze go uszkodzic)??jestem umowiony juz na wymiane tej czesci ale do tego czasu moge normalnie jezdic autem??
mario78 - 2013-10-20, 19:39
Jazda z uszkodzoną sondą po dłuższym czasie może uszkodzić katalizator. Teraz (do czasu wymiany) pewnie wzrośnie Ci spalanie i może być spadek osiągów, silnikowi przez te kilka dni nic się nie stanie.
sawek - 2014-10-07, 12:16 Temat postu: Epica 2,0 diesel Witam,
ja mam ten sam problem u mnie świeciła się również ta kontrolka, pojechałem na diagnostykę komputer wykazał błąd P1446, jednak był to nowy warsztat i nie mieli jeszcze książki kodów, wie ktoś może co to za błąd, czy wystarczy wymiana czujnika spalin, czy nic nie robić bo błąd został usunięty kontrolka nie świeci, ale wydaje mi się że ciągle auto pali więcej ? Proszę o jakąś radę.
Komierowski - 2014-10-07, 19:15
Witaj Sawek,
Zanim wymienisz sonde to wlej do zbiornika z paliwem troche etylenu aby usunal zanieczyszcznia jakie sie zebraly na wtryskach.Np na caly tank benzyny 2 l etylenu.Podjedz do stacji i tyrsnijz drugiego dystrybutora te dwa litry.dawniej przynajmniej tutajk w skandynawi byl srodek do mieszania z benzyna i nazywal sie K-sprit i byl uzywany do czyszczenia wtrysko ajeszcze w czasach prehistorycznych do czyszczenai gaznikow.
Po prostu zwykly etylen.I jak to nie pomoze i zuzycie po przejechaniu pol tanku nie spadnie to jedz na prawdziwy servis,ktory posiada ksizke servisowa pelna.Zreszta komputer ma odpowiedz do kazdego modelu ten numer oznacza to i to.
Ta kolejnosc moze zaoszczedzic Twoja kase.
Pzdr.Chepicka 215.
sawek - 2014-10-07, 21:49 Temat postu: kontrolka awarii Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, zapomniałem dodać, że mam silnik diesla 2,0 VCDi czy w tym przypadku też można dolać ten etylen ? Dzisiaj zrobiłem jeszcze parę kilometrów i spalanie jak wczoraj miałem w granicach 10/11 tak dzisiaj między 6/7 na sto km przynajmniej tak pokazuje komputer. Kontrolka nie włącza się ponownie. Czy to oznacza, że to był zwykły błąd i nie muszę nic robić czy jednak warto na wszelki wypadek wymienić tą sonde ?
Komierowski - 2014-10-08, 14:50
Witaj Sawek,
Sa srodki specjalne do diesli.Zapytaj na duzej stacji benzynowej.Nie uzywalem nigdy.mam taki sam silnik.
Obecnie to zostalo Tobie tylko i wylacznie jechac do stacji diagnostycznej i zgasis te lampke check engine tylko komputerem,nie sposobem.Wszystko winno wrocic do normy.Odpinales akumulator niestety lampka musi byc zgaszona przy pomocy komputera.Zobczysz zrosnie moc i spadnie zuzycie paliwa.
PzdrChepica 215.
sawek - 2014-10-08, 20:07
Witaj
Kontrolka zostala wylaczona za pomoca komputera w warsztacie podczas diagnostyki i od tej pory spalanie rowniez powrocilo do normy ale skoro mowisz ze warto dolac jakiegos specyfika do ropy to sprobuje i tego.
Pozdrawiam
Komierowski - 2014-10-08, 20:52
Witaj,
Skoro jest wszystko w porzadku nie dolewaj niczego.pamietaj ze filtr paliwa wymienia sie co
60 tys.km.Pamietaj ze jak odczepiasz akumulator z sieci samochodowej to na jego miejsce podlacz 12v z malej bateri czyli trzy plaskie polaczone w szereg i dadza wspolnie13,5V plus spadek ktory zaistnmieje
da rade podtzrymac wszystkie funkcje w samochodzie.Nie wyskoczy poznije zaden kod i niezapali sie lampka check engine. Robisz tak tuz przed zdjeciem klem dolaczasz bateryjke i do sieci i wtedy nier bedzie przerwy a ten prad nic nie uszkodzi w razie jakiegos zwarcia. Dlaczego nie dolewac? Zmieniasz liczbe cetanowa paliwa.
Niema potrzeby robic czegos co nie trzeba.Jezdzij wiecej na dlugich odcinkach.
Pzdr.Chepicka 215.
sawek - 2014-10-08, 21:21
Dzięki za rady.
Komierowski - 2014-10-09, 08:32
Prosze bardzo.
|
|
|