Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-07-08, 19:50   

Lol na gwarancji auto i kasę chciał?
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-07-09, 23:27   

Gdybyś kupił swojego Cruza w Austrii to wszystkie przeglądy łącznie z materiałami eksploatacyjnymi miałbyś za darmo...
a w Polsce bezczelnie próbują zarobić na wszystkim w okresie gwarancyjnym... masakra :roll:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-07-12, 14:17   

Mam 17 000 km. już przejechane ale nic podobnego mi się nie przytrafiło.A muszę przyznać że mam dużo jazdy miejskiej w tych kilometrach. Wydaje mi się że to nie jest wina samego filtra ,bo wcale nie był w takim stopniu zanieczyszczony nie przy takim przebiegu lecz komputera który źle z czytał dane.W serwisie wcale nie musiał przepalać filtra i przeganiać auta tylko wystarczy zrobić twardy restart zdejmując klemę i wszystko powraca do normy.Takie teraz mamy auta i nie będzie już chyba lepiej ,musimy poprostu nauczyć się z tym żyć i jakoś sobie radzić.
PS.A Serwisanci mówią to co dla nich w danej chwili jest wygodne a zwłaszcza gdy trafią na laika od którego można wydoić kasę,często za nic.Jak mogłeś przy pchać filtr przeganiając auto na takiej trasie ewidentnie wina tutaj jest gdzieś w komunikacji komputera z oczujnikowaniem filtra.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-07-13, 15:09   

adrian0311 chyba trafiłeś na jakiegoś upierdliwego goscią,byłem tam parę razy z corsą,ojciec na początku też jeżdził i nikt mu nigdy nie powiedział że trzeba płacić....

także jestem w szoku (ja osobiśćie nie mogłem narzekać z jego usług jak samochód był na gwarancji)

sorki za mały spamik
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-07-14, 21:47   

całkiem prawdopodobne ale pewnie nie jeden na moim miejscu by się zdenerwował po takiej trasie takie co... szok. w serwisie po długiej dyskusju odstąpili od naliczenia rachunku bo nie zamierzałem im nic płacić.

krucyfiks ja też mylałem że jest co nie tak z jakimis czujnikami nooo ale przecież nie można podważyć opinii wszechwiedzącego mistrza serwisu... Mówiłem mu o tym ale zaczął się unosić że przecież to on lepiej wie wszystko... szkoda gadać
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2011-09-27, 13:18   

Panowie, jeśli macie filtr cząstek stałych to uważajcie bardzo na olej. Wymiana nie rzadziej niż 10tys km. Jeśli zauważycie, że oleju bardzo przybywa na bagnecie - zmieniać, bo jeździcie na mieszance olejowo-paliwowej. Dobry olej powinien być około 0,5cm poniżej MAX na bagnecie inaczej smarowanie jest złe i to kończy się uszkodzeniem i wymianą głowicy w silniku. Właśnie przy wymianie rozrządu w zaprzyjaźnionym warsztacie w dwóch Captivach robili takie wymiany. Koszty zakupu nowej głowicy są po prostu koszmarne.
 
     
Flacha 

Model Samochodu: Berlingo 2.0 HDI
Wiek: 45
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-10-04, 08:34   

Witam

Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu?
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2011-10-04, 08:40   

Flacha napisał/a:
Witam

Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu?


Podejrzewam, że będziesz miał problemy. Mnie denerwuje częstotliwośc wypalania sie filtra. Dziennie robie ok. 150 km (50 miasto /50 trasa) i filtr wypala mi sie średnio co dwa-trzy dni.

Szczerze mówiąc to nie wyobrazam sobie jazdy nim tylko w mieście, to znaczy jazde mogę sobie wyobrazić, ale ewentualnych kosztów naprawy (wymiany) DPFu już nie.
 
 
     
Flacha 

Model Samochodu: Berlingo 2.0 HDI
Wiek: 45
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-10-04, 08:41   

Tak myslalem :( . Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km...
 
     
Profil 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2011-10-04, 16:02   

A jak wygląda sprawa czyszczenia bądź wymiany filtra na gwarancji? Czy to wogóle podlega gwarancji czy nie?
Pozdrawiam
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2011-10-05, 23:29   

Flacha napisał/a:
Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km...


A porównałeś masy obydwu samochodów ?
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-10-06, 14:12   

Ale tego chyba nie można porównywać bo każdym z nich jeździ się w inny sposób... Diesel to dużo wyższy moment obr. i jedzie od samego dołu a ja gdy porównywałem 1.8 140KM i 2.0 125KM to w 1.8 było czuć sporo mocy tylko dopiero jak się go wkręciło na wyższe obroty.... no i trochę spalanie mnie odstraszyło
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-10-06, 21:19   

tak ściśle mówiąc to diesel 2.0 125 km posiada tzw "turbo dziure" . Moc z silnika do około 1,5 tys. obrotów jest dość słaba, dopiero po 1,5 tys odpala turbina. Wtedy faktycznie jest pociągnięcie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-10-07, 11:26   

Każdy diesel w Cruze ma turbo dziurę, 125 KM, 150 KM i 163 KM też ją ma.
Na międzynarodowym forum Cruze ludzie próbują różnych sposobów by ją zniwelować z rozmaitymi efektami.

Następna sprawa DPF - prawdziwe nieporozumienie :twisted:
szczególnie procedura i częstotliwość jego wypalania gdy jeździsz głównie w mieście i pod miastem. Bywa, że raz w tygodniu muszę specjalnie skakać z S40D2 na autostradę tylko po to by wypalić DPF, a z tego co czytam ze strony użytkowników diesla w Cruze, oni robią to jeszcze częściej :roll:
Potencjalnie łatwa możliwość uszkodzenia tego filtra cząstek stałych i znaczne koszty jakie to pociąga to kolejny minus... dodatkowo wysoka cena samego DPF w ostatnim czasie sprawia, że szerzy się masowo plaga nocnych wycięć i demontażu DPF z różnych nowych aut z dieslem przez tzw. złomiarzy :roll: więc uważajcie :!:
BTW - w tym kraju robi się prawdziwa dżungla :twisted:

Jakby tego było mało... EGR :twisted:
Ten zawór też jest montowany we wszystkich wersjach diesla w Cruze :roll:
Podejmowane próby jego dezaktywacji przynoszą rozmaite rezultaty.
Zapycha się bardzo prędko, szczególnie przy wschodnioeuropejskiej jakości paliwa :-)


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-10-07, 13:55   

Nostromo oczywiście że "turbo dziura" robi swoje i poniżej 1.5tys. obr/min nie ma kopa ale chyba nie wyobrażasz sobie jazdy samochodem na 1000 obr/min. bo prawie tyle to na postoju jest
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: