Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 01:19 |
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych |
Autor |
Wiadomość |
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2011-07-08, 19:50
|
|
|
Lol na gwarancji auto i kasę chciał? |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2011-07-09, 23:27
|
|
|
Gdybyś kupił swojego Cruza w Austrii to wszystkie przeglądy łącznie z materiałami eksploatacyjnymi miałbyś za darmo...
a w Polsce bezczelnie próbują zarobić na wszystkim w okresie gwarancyjnym... masakra |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-07-12, 14:17
|
|
|
Mam 17 000 km. już przejechane ale nic podobnego mi się nie przytrafiło.A muszę przyznać że mam dużo jazdy miejskiej w tych kilometrach. Wydaje mi się że to nie jest wina samego filtra ,bo wcale nie był w takim stopniu zanieczyszczony nie przy takim przebiegu lecz komputera który źle z czytał dane.W serwisie wcale nie musiał przepalać filtra i przeganiać auta tylko wystarczy zrobić twardy restart zdejmując klemę i wszystko powraca do normy.Takie teraz mamy auta i nie będzie już chyba lepiej ,musimy poprostu nauczyć się z tym żyć i jakoś sobie radzić.
PS.A Serwisanci mówią to co dla nich w danej chwili jest wygodne a zwłaszcza gdy trafią na laika od którego można wydoić kasę,często za nic.Jak mogłeś przy pchać filtr przeganiając auto na takiej trasie ewidentnie wina tutaj jest gdzieś w komunikacji komputera z oczujnikowaniem filtra. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-07-13, 15:09
|
|
|
adrian0311 chyba trafiłeś na jakiegoś upierdliwego goscią,byłem tam parę razy z corsą,ojciec na początku też jeżdził i nikt mu nigdy nie powiedział że trzeba płacić....
także jestem w szoku (ja osobiśćie nie mogłem narzekać z jego usług jak samochód był na gwarancji)
sorki za mały spamik |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-07-14, 21:47
|
|
|
całkiem prawdopodobne ale pewnie nie jeden na moim miejscu by się zdenerwował po takiej trasie takie co... szok. w serwisie po długiej dyskusju odstąpili od naliczenia rachunku bo nie zamierzałem im nic płacić.
krucyfiks ja też mylałem że jest co nie tak z jakimis czujnikami nooo ale przecież nie można podważyć opinii wszechwiedzącego mistrza serwisu... Mówiłem mu o tym ale zaczął się unosić że przecież to on lepiej wie wszystko... szkoda gadać |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2011-09-27, 13:18
|
|
|
Panowie, jeśli macie filtr cząstek stałych to uważajcie bardzo na olej. Wymiana nie rzadziej niż 10tys km. Jeśli zauważycie, że oleju bardzo przybywa na bagnecie - zmieniać, bo jeździcie na mieszance olejowo-paliwowej. Dobry olej powinien być około 0,5cm poniżej MAX na bagnecie inaczej smarowanie jest złe i to kończy się uszkodzeniem i wymianą głowicy w silniku. Właśnie przy wymianie rozrządu w zaprzyjaźnionym warsztacie w dwóch Captivach robili takie wymiany. Koszty zakupu nowej głowicy są po prostu koszmarne. |
|
|
|
|
Flacha
Model Samochodu: Berlingo 2.0 HDI
Wiek: 45 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:34
|
|
|
Witam
Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu? |
|
|
|
|
kamix
Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 141 Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:40
|
|
|
Flacha napisał/a: | Witam
Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu? |
Podejrzewam, że będziesz miał problemy. Mnie denerwuje częstotliwośc wypalania sie filtra. Dziennie robie ok. 150 km (50 miasto /50 trasa) i filtr wypala mi sie średnio co dwa-trzy dni.
Szczerze mówiąc to nie wyobrazam sobie jazdy nim tylko w mieście, to znaczy jazde mogę sobie wyobrazić, ale ewentualnych kosztów naprawy (wymiany) DPFu już nie. |
|
|
|
|
Flacha
Model Samochodu: Berlingo 2.0 HDI
Wiek: 45 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:41
|
|
|
Tak myslalem . Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km... |
|
|
|
|
Profil
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-10-04, 16:02
|
|
|
A jak wygląda sprawa czyszczenia bądź wymiany filtra na gwarancji? Czy to wogóle podlega gwarancji czy nie?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2011-10-05, 23:29
|
|
|
Flacha napisał/a: | Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km... |
A porównałeś masy obydwu samochodów ? |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-10-06, 14:12
|
|
|
Ale tego chyba nie można porównywać bo każdym z nich jeździ się w inny sposób... Diesel to dużo wyższy moment obr. i jedzie od samego dołu a ja gdy porównywałem 1.8 140KM i 2.0 125KM to w 1.8 było czuć sporo mocy tylko dopiero jak się go wkręciło na wyższe obroty.... no i trochę spalanie mnie odstraszyło |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
|
Nostromo
Nostromo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 61 Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-10-06, 21:19
|
|
|
tak ściśle mówiąc to diesel 2.0 125 km posiada tzw "turbo dziure" . Moc z silnika do około 1,5 tys. obrotów jest dość słaba, dopiero po 1,5 tys odpala turbina. Wtedy faktycznie jest pociągnięcie. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2011-10-07, 11:26
|
|
|
Każdy diesel w Cruze ma turbo dziurę, 125 KM, 150 KM i 163 KM też ją ma.
Na międzynarodowym forum Cruze ludzie próbują różnych sposobów by ją zniwelować z rozmaitymi efektami.
Następna sprawa DPF - prawdziwe nieporozumienie
szczególnie procedura i częstotliwość jego wypalania gdy jeździsz głównie w mieście i pod miastem. Bywa, że raz w tygodniu muszę specjalnie skakać z S40D2 na autostradę tylko po to by wypalić DPF, a z tego co czytam ze strony użytkowników diesla w Cruze, oni robią to jeszcze częściej
Potencjalnie łatwa możliwość uszkodzenia tego filtra cząstek stałych i znaczne koszty jakie to pociąga to kolejny minus... dodatkowo wysoka cena samego DPF w ostatnim czasie sprawia, że szerzy się masowo plaga nocnych wycięć i demontażu DPF z różnych nowych aut z dieslem przez tzw. złomiarzy więc uważajcie
BTW - w tym kraju robi się prawdziwa dżungla
Jakby tego było mało... EGR
Ten zawór też jest montowany we wszystkich wersjach diesla w Cruze
Podejmowane próby jego dezaktywacji przynoszą rozmaite rezultaty.
Zapycha się bardzo prędko, szczególnie przy wschodnioeuropejskiej jakości paliwa
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-10-07, 13:55
|
|
|
Nostromo oczywiście że "turbo dziura" robi swoje i poniżej 1.5tys. obr/min nie ma kopa ale chyba nie wyobrażasz sobie jazdy samochodem na 1000 obr/min. bo prawie tyle to na postoju jest |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
|
|