Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 20:09 |
Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach |
Autor |
Wiadomość |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-05, 21:07
|
|
|
Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-05, 21:11
|
|
|
benny86, czujnik ciśnienia gazu nie pozwoli instalacji wypalić gazu do zera i przełącza na benzynę. Odbywa się to automatycznie i tak samo płynnie jak przy napełnionym zbiorniku. Zresztą po przełączeniu się już z prawie pustego zbiornika gazu na benzynę można jeszcze raz wymusić przełączenie na gaz i przejechać tak jeszcze parę km do ponownego przełączenia się na benzynę. To jest nie zalecane ponieważ po jakimś czasie zbiera się syf w zbiorniku który może zostać zassany w przewody. |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-04-08, 20:37
|
|
|
benny86 napisał/a: | Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy? |
Żadnego szarpania itp. jedyne co cię spodka to piszczenie brzęczka, że gaz się skończył w zależności od instalacji trza go ręcznie "zresetować" lub sam się wyłączy.
W starym autku prawie 50 kkm na gazie i jedyne co robiłem to lałem porządną benzynę (Ultimate z BP jakoś przypadł mi do gustu, jak i ich gaz) i od czasu do czasu dodatek do benzyny dla silników LPG i nic się nie działo. |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-09, 14:38
|
|
|
To że dobra instalka jest bezproblemowa to sam wiem, a miałęm tylko zwykłą mieszalnikową, chodziłomi tylko i wyłącznie o kwestię przełączenia z lpg na pb |
|
|
|
|
kordirko
Model Samochodu: aveo
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: Katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-06-13, 17:32
|
|
|
Witam,
jestem tu nowy, za tydzień będę śmigać AVEO 1.2 oczywiście z gazownią na pokładzie
Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG
- czy pada, ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa (najlepiej jeszcze żeby to ASO wbiło do gwarancji) ?
W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy, przy cenie w ASO 800 zł
i zamienników po 300-400 trochę to kosztowało, dlatego to mnie to niepokoi. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-06-13, 17:37
|
|
|
kordirko napisał/a: | Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG |
Jeśli tylko będziesz utrzymywał stały poziom benzyny w zbiorniku (min 1/4) tak aby pompa nie chodziła na sucho to nie masz się czego w Aveo obawiać.
kordirko napisał/a: | ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa |
Odcięcie pompy paliwa przy sekwencji mija się z celem ponieważ ciśnienie w listwie musi być utrzymywane przez cały czas tak aby silnik mógł przechodzić płynnie z gazu na benzynę.
kordirko napisał/a: | W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy |
W Pandach padały pompy jak muchy więc Twój problem to nie przypadek. |
|
|
|
|
Maidenman
Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 218 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2011-06-13, 22:13
|
|
|
Ja swoim dyliżansem przekulałem dotychczas 80k i jak na razie oprócz części normalnie się zużywających, nie musiałem w całym pierdzikółku naprawiać jeszcze niczego. NIC. |
_________________ Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012 |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-06-14, 16:48
|
|
|
Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
Maidenman
Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 218 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2011-06-14, 20:39
|
|
|
Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto. |
_________________ Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012 |
|
|
|
|
x666
Model Samochodu: Chevrolet Aveo/Toyota Avensis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-11-05, 21:34
|
|
|
Po 7 miesiącach nie ma wad. Zaoszczędziłem już około 1 tys. zł. Mam pytanko czy coś szczególnego powinienem robić zimą, dodam, że codziennie jeżdzę więc na początku troszkę benzyny się spala. Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-11-05, 21:40
|
|
|
x666 napisał/a: | Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu? |
Jak nic się nie dzieje to nic nie dolewać. Tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach i do przodu. |
|
|
|
|
print
chief ;)
Model Samochodu: chevrolet
Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2012-01-05, 01:18
|
|
|
Maidenman napisał/a: | Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto. |
jestem tu nowy i się nie zgodzę
mam 1.4 8V.
nie tuningowany..
ale daje rade...
noge mam raczej ciezka jak to mowia...
predkosc jaka dalo mi sie uzyskac takze jest ok...
autko kupilem przypadkiem, ale ma juz dozywocie u mnie...
przez ostatni rok 50 tys km...
ogolnie wlasnie 205 wbilo....
niestety teraz cos z instalacja..
wlasnie reduktor zregenerowalem, nowy filtr i jutro bede sie bawil dalej...
LPG dochodzi ale jezdzi caly czas na benzynie...
czasem na PLG sie przerzuca...
zaraz przegladne te szanowne 10 stron...
i moze pojawi sie odpowiedz..
ale moze ktos mial juz tak???
kontrolki dzialaja dobrze. wiec przelacznik raczej zyje.
bezpieczniki tez sie maja ok
[ Dodano: 2012-01-05, 01:36 ]
SebaSRS napisał/a: | Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG. |
jak na PB
z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-01-16, 18:03
|
|
|
Ja założyłem gaz w maju 2011 do tej pory zaoszczędziłem ok1400zł instalacja stag 4 reduktor tomasetto wtryski magic jet koszt 2500więc wtym roku wyjdę już na zero na razie zero problemów różnicy w mocy nie zauważyłem.to mój drugi samochód zlpg pierwszym zrobilem na gazie ponad 100tyś instalacja 1 gen i tez się nic nie działo a samochód dalej śmiga u nowego właściciela ,podstawa to dobry montaż |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-01-16, 18:26
|
|
|
kjas, pochwal się w odpowiednim dziale dodatkowo gdzie montowałeś :thumright:
[ Dodano: 2012-01-18, 21:28 ]
print napisał/a: |
jestem tu nowy i się nie zgodzę
[...]
z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... |
Z tym że ja pytałem o lacetti i kolega też opowiadał o lacetti. A różnica pamiędzy aveo a lacetti (wielkość budy i ciężar) jest znaczna |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
Maidenman
Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 218 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2012-02-05, 20:18
|
|
|
Więc podkreślę ponownie: różnicy między PB a LPG nie zauważyłem.
A jak już chodzi całe auto, mułowate czy nie, to kwestia zależna od subiektywnego podejścia. Mi wystarcza |
_________________ Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012 |
|
|
|
|
|