Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 06:19 |
Dusi si? na gazie i benzynie |
Autor |
Wiadomość |
zjanusz
kalos06
Model Samochodu: Kalos 1.4 LPG
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Wrocław
Poziom: 3
|
Wysłany: 2011-11-14, 22:28 Dusi się na gazie i benzynie
|
|
|
Witam,
mój Chevi Kalos 1.4,16V robi mi ostatnio psikusy. Rano odpala bez problemu na obu paliwach ale po około 500 m zaczyna sie dusić ,nie ma mocy .Po nagrzaniu się silnika , dosłownie dwie,trzy minuty, wszystko wraca do normy i jedzie jak nowy. Faktem jest że świece mają 15 tys. a przewody ponad 45 tyś. ale zastanawiam sie czy tylko to może być przyczyną takiego zachowania.Niestety zapaliła się lampka Check in .Może ktoś ma większa wiedzę i podsunie jakąś myśl ,szczególnie mało inwazyjną w portfel .
Dodatkowo zapaliła się również lampka poduszki. Da się te lampki skasować wyłączeniem akumulatora czy jednak komp jest potrzebny ? Oczywiście po usunieciu usterki. |
|
|
|
|
etylinek
Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 139 Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-11-15, 08:12
|
|
|
Najlepiej podjechać na kompa i sprawdzić z jakiego powodu zapaliła się lampka, to może wiele powiedzieć.
45tysi na kablach na gazie? To raczej spore przegięcie.
Odpalasz aveo na gazie? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-11-15, 15:10
|
|
|
zjanusz napisał/a: | Da się te lampki skasować wyłączeniem akumulatora czy jednak komp jest potrzebny ? |
Tylko z pozycji OBDII ponieważ rozłączenie zasilania nie kasuje błędów ECU a już tym bardziej nie poduszki. |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:36
|
|
|
Tak jak Etylinek napisał, że na kablach 45 tys. przy gazie to spore przegięcie. Ja bym zaczął od rutynowych czynności w Twoim przypadku tj. świce, kable i podstawowe, czyli olej i filtr powietrza. A może przyczyną być też silniczek krokowy, który Etylinek opisał w moim temacie.
Jeśli to nie pomoże to wtedy zająć się dalszą analizą. |
|
|
|
|
Grześ
Model Samochodu: Aveo 1,2 8v
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: Krosno
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-01-10, 23:33
|
|
|
No ja mam 150 tys. (co prawda Felicją ale też z gazem) na jednych przewodach i nie widzę powodu żeby je wymieniać. Być może problem tkwi w za szybkim przełączaniu się na gaz. Nie wiem jak u Ciebie z regulacją zaworów, ale jeśli nie jest automatyczna to też warto sprawdzić. Wadliwe świece to często strzały w kolektor. Do gazu z własnego doświadczenia polecam NGK (70 tys. bez wymiany na gazie). Przewody też bym wykluczył o ile z rozruchem nie ma problemu. Ale nigdy nic nie wiadomo:)
Pozdrawiam. |
_________________ Grześ |
|
|
|
|
zjanusz
kalos06
Model Samochodu: Kalos 1.4 LPG
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd: Wrocław
Poziom: 3
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:57
|
|
|
Dzięki za różne przemyslenia ale z tego co udało mi sie ustalić u znajomego mającego amatorski komp ,wynika że druga sonda lambda pracuje gorzej od pierwszej i pewnie jest to przyczyna. Mam nadzieje doczekać wiosny i wtedy sam zajmę sie wymianą.Na razie na gazie jeździ bez problemów. Póki co przełaczam z benzyny na gaz ręcznie,wcześniej niż to automat robi i jest ok. Mam gaz V generacji Viale a tu jest trochę inaczej niż w starszych rozwiazaniach.Świece mam NGK a kable Bosch.
Pozdrawiam
zjanusz, PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z REGULAMINEM FORUM I UZUPEŁNIĆ SWÓJ PROFIL |
|
|
|
|
|