Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze Transport mode
Autor Wiadomość
yaro

Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDi LS+ 1991/150KM
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-12-06, 15:26   Cruze transport mode tryb transportowy

Witajcie moi Drodzy.
Lato tego roku w naszym pięknym kraju jakie było, każdy wie. Część urlopu miałem przyjemność spędzić w górach. Samochód stał przez kilka dni nieruszany pod chmurką. Sporo było burz, więc kiedy wsiadłem i zobaczyłem świecącą się lampkę układu hamulcowego i brak zasilania radia pomyślałem, że może jakieś namagnetyzowanie w związku z wyładowaniami. Próbowałem kilka razy włączyć-wyłączyć zasilanie i nic. Jedyny efekt to to, że zaczęły się włączać światła
awaryjne. Zupełnie bez powodu. Ponieważ w instrukcji znalazłem,że tego typu kłopoty z zasilaniem mogą wpływać na wspomaganie układu hamulcowego więc nie ryzykowałem jazdy. Zadzwoniłem do centrali mojego ubezpieczyciela Car Assistance. Wyjaśniłem o co chodzi. Po godzinie oddzwoniła do mnie ekipa z pytaniem, czy mogą już przyjeżdżać po samochód. Była to niedziela, więc umówiłem się na popołudnie, bo nie chciałem tracić akurat słonecznego dnia. Punktualnie o 18 przyjechali z Nowego Targu, czyli jakieś 70 km, zabrali moje autko na lawetę i zawieźli do autoryzowanego serwisu w tym mieście.
Zakres naprawy - wyładowania wprowadziły system w tryb transportowy. Wgrali nowy soft. Okazało się, że mimo przeglądu i kilku wizyt w ASO, nie wymieniono
tego softu na użytkowy. Jeżeli nie macie pewności, czy u was jest to zrobione, to przy najbliższej wizycie zainteresujcie się tym.
Warto!...:) Oczywiście
diagnozę podaję na podstawie informacji uzyskanej przy odbiorze.
_________________
Pozdrawiam
Cruze 2.0 VCDi LS+ 1991/150KM rocznik 2009
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-08-28, 10:47   

Spotkałem się z tym problemem, po ok. 10 miesiącach od kupna gdy przez dłuższy czas nie używałem samochodu zapaliła sie kontrolka akumulatora, przy każdym zapalaniu i gaszeniu pojazdy resetowały się ustawienia i część rzeczy nie działała. Jako że mam dość daleko od serwisu i zbliżał się pierwszy przegląd nic poza sprawdzeniem alternatora i akumulatora nie robiłem - ustało samo po pewnym czasie. Podczas przeglądu zaktualizowali oprogramowanie. Na początku po telefonie do ASO nie wiedzieli o co chodzi z tą kontrolką - podczas przeglądu jakiś magik wpadł na pomysł iż mógł to być tryb transportowy, podobno można go wyłączyć przy pomocy kompinacji obrotów kluczyka w stacyjce. Oprócz świecącej na stałe kontrolki w normalnej jeżdzienie nie przeszkadza i nie ma wpływu na osiągi, o dziwo po pewnym czasie podczas jazdy ustawienia wracają (np. data i godzina wyświetlana na centralnym wyświetlaczu) czyli komputer wszystko pamięta i jedynie wyłancza pewne systemy by oszczędzać energię. Ogólnie to nie wada ale zabezpieczenie pojazdy przed uszkodzeniem akumulatora przez rozładowanie wynikające ze zbyt długiego nie używania.
 
     
cruze022 

Model Samochodu: Cruze
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
  Wysłany: 2015-06-08, 11:02   Cruze Transport mode

Witam,
problem jaki pojawił się w moim samochodzie to migająca kontrolka akumulatora. Czy wiecie co to może oznaczać ?

Problem wystąpił w dniu montażu instalacji LPG (instalacja BRC 24). Przed montażem instalacji problem nie występował. Pojechałem powtórnie do serwisu w którym montowano mi instalacje LPG jednak nie stwierdzili oni żadnych problemów, po podłączeniu miernika wskazywał on, że akumulator normalnie się ładuje. Nie mam też problemów z odpalaniem samochodu. Miałem jedynie problem z otworzeniem samochodu z pilota gdy samochód nie jezdził 4 dni po montażu LPG - wtedy otworzyłem samochód z kluczyka i normalnie odpaliłem silnik i samochód chodził.

Jedyne co przychodzi mi do głowy, to fakt, ze akumulator mogl być już zużyty (nie byl wymieniany 5 lat) i po podłączeniu LPG mimo ze działa, to auto wyczuwa już spore obciążenia i ostrzega tą kontrolką o krótkiej żywotności akumulatora. Chce sprobowac naładować go prostownikiem i zobaczyć czy problem dalej będzie występował, inna opcja to podłączenie innego (nowszego) akumulatora i może wtedy problem ustąpi.

Jeśli macie jakieś inne pomysły co może oznaczać migająca kontrolka akumulatora to będę wdzięczny!

Pzdr,
cruze022
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-08, 15:31   

A kiedy konkretnie miga Ci ta kontrolka, na wolnych obrotach czy przy przyspieszaniu? Migała mi kiedyś jak przyspieszałem na wysokich obrotach przez jakiś czas aż w końcu zapaliła się na stałe czyli nie było ładowania. U mnie przyczyną było sprzęgiełko na kółku alternatora, które się skończyło i pasek chodził normalnie a ładowania nie było bo nie napędzał alternatora.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
cruze022 

Model Samochodu: Cruze
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-06-08, 17:47   

kontrolka miga od momentu włączenia silnika aż do jego zgaszenia.

po podlączeniu akumulatora do urządzenia pokazywał on za duży prąd ładowania. chyba najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia ?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-09, 15:52   

A pod kompa podłączałeś? Jakieś błędy wywaliło? Za duże napięcie tzn ile?
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-06-09, 20:21   

mario78 napisał/a:
U mnie przyczyną było sprzęgiełko na kółku alternatora, które się skończyło i pasek chodził normalnie a ładowania nie było bo nie napędzał alternatora.


A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-06-09, 20:30   

cruze022 napisał/a:
kontrolka miga od momentu włączenia silnika aż do jego zgaszenia.

po podlączeniu akumulatora do urządzenia pokazywał on za duży prąd ładowania. chyba najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia ?


Bardzo ogólne stwierdzenie. Ile wynosił prąd ładowania i przy jakim napięciu? Domyślam się, że to urządzenie to prostownik.
 
     
cruze022 

Model Samochodu: Cruze
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-06-10, 10:43   

napięcie wynosiło ponad 15v

w serwisie zdiagnozowali problem z alternatorem. ciezko stwierdzić czy był to zwykły przypadek czy instalacja gazowa miała jakiś wpływ na jego żywotnosc.

byłem w aso 2 tyg wczesniej i miałem sprawdzany cały samochod i nie bylo z tym problemów wiec podejrzewam, ze instalacja gazowa przyczyniła się do jego uszkodzenia aczkolwiek nie ma dowodow na to ze bezposrednio ona spowodowala zniszczenie tej części. i tak pewnie nic nie ugram z serwisem montującym instalacje gazową bo zawsze sie wykreca ze to nie instalacja to spowodowala a ja im tego nie udowodnie
 
     
cruze022 

Model Samochodu: Cruze
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-06-10, 14:03   

po wymianie alternatora kontrolka akumulatora nadal miga ... mechanicy wlasnie dzialaja i ustalaja co moze byc przyczyna.

Ma ktos jeszcze jakies pomysly czym moze byc spowodowane to miganie ?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-06-10, 14:07   

cruze022 napisał/a:
wiec podejrzewam, ze instalacja gazowa przyczyniła się do jego uszkodzenia


taaak - za przebitą oponę też odpowiada instalacja LPG i zużywające się klocki hamulcowe też itd. itp. :D

cruze022 napisał/a:
mechanicy wlasnie dzialaja

nie obrażaj mechaników - ci z którymi się "zgadałeś" to WYMIENIACZE ;) a tak na marginesie po kiego grzyba wymieniali alternator skoro za prąd ładowania odpowiada regulator napięcia? ROzumiem, gdyby prądu nie było tudzież byłby zaniżony dużo ale to ewidentnie prąd ładowania jest za duży....
 
     
cruze022 

Model Samochodu: Cruze
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-06-10, 14:20   

nie oplacalo sie wymieniac samego regulatora, cały alternator byl niewiele drozszy a inne czesci w starym tez byly juz wyeksploatowane.

problemy wystapily dopiero po instalacji, wczesniej samochod chodzil bez zarzutu, nawet tego samego dnia gdy jechalem do zakladu montujacego instalacje samochod byl ok, wiec trudno nie powiazac problemow z instalacją.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-10, 14:32   

barus napisał/a:
A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka.


Ta rolka ze sprzęgłem akurat nie była w cruze'ie, po prostu objaw podobny, a że w cruzie nie ma sprzęgiełka to dziwne.

cruze022 napisał/a:
napięcie wynosiło ponad 15v


U mnie też czasem pokazuje na torque ponad 15V.

A sprawdzałeś połączenia pomiędzy przewodami od aku a masą, silnikiem a masą?
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-06-10, 18:27   Alternator w Cruze

barus napisał/a:
A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka.


Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-06-10, 18:30   

cruze022 napisał/a:
nie oplacalo sie wymieniac samego regulatora, cały alternator byl niewiele drozszy a inne czesci w starym tez byly juz wyeksploatowane.


Przy jakim przebiegu nastąpiła wymiana alternatora?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: