Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 20:09
Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach
Autor Wiadomość
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-05, 21:07   

Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-05, 21:11   

benny86, czujnik ciśnienia gazu nie pozwoli instalacji wypalić gazu do zera i przełącza na benzynę. Odbywa się to automatycznie i tak samo płynnie jak przy napełnionym zbiorniku. Zresztą po przełączeniu się już z prawie pustego zbiornika gazu na benzynę można jeszcze raz wymusić przełączenie na gaz i przejechać tak jeszcze parę km do ponownego przełączenia się na benzynę. To jest nie zalecane ponieważ po jakimś czasie zbiera się syf w zbiorniku który może zostać zassany w przewody.
 
     
tarna 

Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Mikołów
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2011-04-08, 20:37   

benny86 napisał/a:
Panowie uświadomcie mnie w jednej kwestie - przełączanie z lpg na pb w sytuacji, gdy kończy się gaz. Tak, wiem grunt to regularne tankwoanie i niejeżdżenie na rezerwie, ale czasami może się zdarzyć. Jak to się odbywa - kończy się gaz i co dalej? Zanim przełączy na pb są jakieś problemy typu szarpanie, falujące obroty czy płynnie się przełącza na PB? Trzeba się zatrzymać i przełączyć na PB czy instalka jest taka mądra że zrobi to płynnie, w czasie jazdy?


Żadnego szarpania itp. jedyne co cię spodka to piszczenie brzęczka, że gaz się skończył w zależności od instalacji trza go ręcznie "zresetować" lub sam się wyłączy.
W starym autku prawie 50 kkm na gazie i jedyne co robiłem to lałem porządną benzynę (Ultimate z BP jakoś przypadł mi do gustu, jak i ich gaz) i od czasu do czasu dodatek do benzyny dla silników LPG i nic się nie działo.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-09, 14:38   

To że dobra instalka jest bezproblemowa to sam wiem, a miałęm tylko zwykłą mieszalnikową, chodziłomi tylko i wyłącznie o kwestię przełączenia z lpg na pb ;-)
 
     
kordirko

Model Samochodu: aveo
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2011-06-13, 17:32   

Witam,
jestem tu nowy, za tydzień będę śmigać AVEO 1.2 oczywiście z gazownią na pokładzie :)
Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG
- czy pada, ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa (najlepiej jeszcze żeby to ASO wbiło do gwarancji) ?
W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy, przy cenie w ASO 800 zł
i zamienników po 300-400 trochę to kosztowało, dlatego to mnie to niepokoi.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-06-13, 17:37   

kordirko napisał/a:
Mam pytanie o trwałość pompy paliwa w Chevroletach przy jeździe na LPG


Jeśli tylko będziesz utrzymywał stały poziom benzyny w zbiorniku (min 1/4) tak aby pompa nie chodziła na sucho to nie masz się czego w Aveo obawiać.

kordirko napisał/a:
ile kosztuje i czy można zamontować odcięcie pompy paliwa


Odcięcie pompy paliwa przy sekwencji mija się z celem ponieważ ciśnienie w listwie musi być utrzymywane przez cały czas tak aby silnik mógł przechodzić płynnie z gazu na benzynę.

kordirko napisał/a:
W poprzednim aucie - Fiacik Panda - przez 180 kkm na gazie zabiłem trzy pompy


W Pandach padały pompy jak muchy więc Twój problem to nie przypadek.
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2011-06-13, 22:13   

Ja swoim dyliżansem przekulałem dotychczas 80k i jak na razie oprócz części normalnie się zużywających, nie musiałem w całym pierdzikółku naprawiać jeszcze niczego. NIC. 8-)
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-06-14, 16:48   

Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2011-06-14, 20:39   

Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. 8-) Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały ;) Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto.
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
x666 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo/Toyota Avensis
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2011-11-05, 21:34   

Po 7 miesiącach nie ma wad. Zaoszczędziłem już około 1 tys. zł. Mam pytanko czy coś szczególnego powinienem robić zimą, dodam, że codziennie jeżdzę więc na początku troszkę benzyny się spala. Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-11-05, 21:40   

x666 napisał/a:
Coś dolewać do benzyny, słyszałem o dolewaniu denaturatu?


Jak nic się nie dzieje to nic nie dolewać. Tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach i do przodu.
 
     
print 
chief ;)

Model Samochodu: chevrolet
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-01-05, 01:18   

Maidenman napisał/a:
Hehe, tak samo, o ściganiu można zapomnieć, ale to sam wiesz. 8-) Generalnie nie zauważyłem większej mułowatości na LPG niż na benzynie. Mi się wydaje że jest tak samo ociężały ;) Choć mam tylko 2 lata doświadczenia a to moje pierwsze auto.


jestem tu nowy i się nie zgodzę :))

mam 1.4 8V.
nie tuningowany..
ale daje rade...

noge mam raczej ciezka jak to mowia... ;)

predkosc jaka dalo mi sie uzyskac takze jest ok...

;)

autko kupilem przypadkiem, ale ma juz dozywocie u mnie... ;)

przez ostatni rok 50 tys km...
ogolnie wlasnie 205 wbilo....

niestety teraz cos z instalacja..

wlasnie reduktor zregenerowalem, nowy filtr i jutro bede sie bawil dalej...

LPG dochodzi ale jezdzi caly czas na benzynie...
czasem na PLG sie przerzuca...

zaraz przegladne te szanowne 10 stron...
i moze pojawi sie odpowiedz..

ale moze ktos mial juz tak???

kontrolki dzialaja dobrze. wiec przelacznik raczej zyje.
bezpieczniki tez sie maja ok ;)

[ Dodano: 2012-01-05, 01:36 ]
SebaSRS napisał/a:
Maidenman a jak silniczek 1.4 LPG w sedanie jeździ?
Bo w benzynie z klima jest mułowaty, a ciekawi mnie jak w LPG.


jak na PB ;)


z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... ;)
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2012-01-16, 18:03   

Ja założyłem gaz w maju 2011 do tej pory zaoszczędziłem ok1400zł instalacja stag 4 reduktor tomasetto wtryski magic jet koszt 2500więc wtym roku wyjdę już na zero na razie zero problemów różnicy w mocy nie zauważyłem.to mój drugi samochód zlpg pierwszym zrobilem na gazie ponad 100tyś instalacja 1 gen i tez się nic nie działo a samochód dalej śmiga u nowego właściciela ,podstawa to dobry montaż
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-01-16, 18:26   

kjas, pochwal się w odpowiednim dziale dodatkowo gdzie montowałeś :thumright:

[ Dodano: 2012-01-18, 21:28 ]
print napisał/a:


jestem tu nowy i się nie zgodzę :))
[...]
z przyspiezeniem nie ma problemu.
predkosc take.
na obrotachsie wkreca... ;)


Z tym że ja pytałem o lacetti :mrgreen: i kolega też opowiadał o lacetti. A różnica pamiędzy aveo a lacetti (wielkość budy i ciężar) jest znaczna :-|
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2012-02-05, 20:18   

Więc podkreślę ponownie: różnicy między PB a LPG nie zauważyłem.

A jak już chodzi całe auto, mułowate czy nie, to kwestia zależna od subiektywnego podejścia. Mi wystarcza 8-)
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: