Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 06:13 |
Wydajność ogrzewania. |
Autor |
Wiadomość |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-02-02, 19:05
|
|
|
Marco, Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko"
Marcin, Można próbować wygłuszyć (a przy okazji ocieplić ) specjalnymi matami drzwi, dach, grodź, wtedy powinno być cieplej.
Gdzieś widziałem jak na rosyjskim forum ktoś naklejał te maty na dach. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
mson
Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 136 Skąd: Kraków
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-02-02, 19:58
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko" |
Otóż to A jak się przejeżdza na krótkich odcinkach i chce sie jechac w cieple to tekturka pomaga. Jak wyruszam w dłuższą trasę to po rozgrzaniu staję na stacji podczas tankownia przed właściwą częścią trasy i zdejmuję. Tak robilem w starym wozie i nic złego się nie działo |
_________________ ------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------ |
|
|
|
|
garmin
Szofer T200
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-02-03, 09:46
|
|
|
Jak temperatura skoczy to włącza sie wentylator, przy zasłoniętej chłodnicy może dojść do tego że będzie pracował na okrągło ponieważ pęd powietrza nie będzie schładzał chłodnicy. Ja osobiście nie zasłaniam, w firmowym samochodzie ktoś chyba robił kąpiel błotną chłodnica była cała zapchana błotem, wentylator pracował na okrągło temperatura cały czas w okolicach 100stopni. Uważam że producent by coś takiego przewidział jeżeli było by konieczne i zastosował by tak jak w polonezach wajchę na zimę i lato |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2012-02-03, 10:21
|
|
|
Producent jak najbardziej, przygotował samochód aby w miarę dobrze pracował w skrajnych warunkach, co nie znaczy ze tak samo będzie pracował przy +40 jak i -25. O ile głownie nacisk kładziony jest na to aby samochód się nie przegrzał, to na niedogrzanie producent już takiego nacisku nie kładzie, ponieważ teoretycznie nie zagraża to silnikowi. A le tylko pozornie, jeśli ktoś jeździ na krótkich odcinkach, (do 20-30km) , a jeszcze na gazie, to niech sobie wyciągnie bagnet i zobaczy co razem z olejem na nim będzie( biały szlam). Jak wiadomo niedogrzany silnik szybciej się zużywa, pali więcej paliwa itp. Wniosek z tego jest taki że skoro nie musimy się martwic przegrzaniem nawet przy +30, to jak zasłonimy wloty powietrza z przodu to przy -20 tym bardziej to nie nastąpi, a poprawi się dogrzanie silnika na krótkich dystansach, ponieważ ograniczymy poniekąd dopływ lodowatego powietrza owiewającego silnik. Pamiętać tylko należy żeby nie zasłaniać bezpośrednio chłodnicy, tylko wloty w zderzaku i na 100% nic się nie przegrzeje a zyskamy sporo. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
Michal_78
Model Samochodu: aveo sedan 2010 1.2 16v
Wiek: 46 Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: Zabrze
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-02-03, 14:48
|
|
|
Też nie jestem zadowolony z ogrzewania w aveo , ale u mnie pomaga "obieg zamknięty" |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-02-03, 21:40
|
|
|
Dla mnie wydajność ogrzewania jest zadowalająca. Podstawa to sprawny termostat. Zasłanianie wlotu nie ma sensu. Jedna ważna rzecz: zapominacie chyba to tym że autko po uruchomieniu powinno troszkę popracować a nie od razu "1" i spód. Faktem jest, że aveo jest słabo izolowane termicznie, ale sprawne operowanie pokrętłem daje dobry wynik. Pokrętło mam na 2, wlot z zewnątrz otwarty, ciepłe powietrze na max. Jak przednia szyba jest czysta to pokrętło "na" nogi i korpus, jak szyby zaczynają marznąć to na szyby i tak w kółko. Po kilku km w kabinie można zdjąć czapę i rozpiąć kurtkę.
[IMG=http://img713.images...4482.jpg][/IMG]
Fota po ok 30 km jazdy |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
Ostatnio zmieniony przez miHu 2012-02-05, 13:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-02-03, 23:50
|
|
|
Zrobiłem dzisiaj zdjęcie zegarów po ok 10km jazdy. KLIK. Około 2/3 chłodnicy przysłonięte. W czasie dalszej jazdy auto nie rozgrzewało się już bardziej. Co więcej wraz ze wzrostem prędkości wskazówka opadała jeszcze o ok 1-2mm. Dmuchawa ustawiona na '2', ciepło na max. Po wyjściu z auta nie było czuć zbytniej różnicy. Jednak termostat do wymiany? |
|
|
|
|
Marcin
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 466 Skąd: Podlasie
Poziom: 19
|
Wysłany: 2012-02-04, 07:26
|
|
|
a co u ciebie tak slabo sie rozgrzewa , u mnie po przejechaniu paru km wskazowka prawie dolega do tej po srodku - tak jak zawsze |
_________________ Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-02-04, 11:28
|
|
|
ultorrotlu, w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano?
ultorrotlu napisał/a: | Jednak termostat do wymiany? |
Jak będzie zbliżać się wskazówka do pierwszej kreski to zatrzymaj się na chwilkę i sprawdź czy gruby wąż który idzie do chłodnicy jest ciepły czy zimny. Jeśli jest ciepły to oznacza że termostat przepuszcza zaś jeśli jest zimny to termostat jest sprawny. |
|
|
|
|
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-02-05, 14:31
|
|
|
Marco napisał/a: | w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano? |
Bez różnicy czy włączę od razu, czy nie włączę w ogóle - nagrzeje się tak samo (wskazówka w 1/4 skali). |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-02-05, 15:45
|
|
|
A sprawdziłeś to o czym Ci pisałem wyżej odnośnie termostatu? |
|
|
|
|
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-02-06, 19:30
|
|
|
Marco, rozgrzewałem stopniowo wychłodzony silnik. Rura zrobiła się ciepła mniej więcej wtedy, gdy wskazówka była w połowie drogi pomiędzy 1/4 a 1/2 skali. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-02-06, 21:37
|
|
|
Czyli stosunkowo za wcześnie otwiera się termostat albo może być też tak że się w ogóle nie domyka i przepuszcza od razu ciecz chłodzącą w duży obieg co powoduje problemy z dogrzaniem się silnika. |
|
|
|
|
awe56
AVEO II 1,2 16V
Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 68 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 73 Skąd: Rudlice
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-02-06, 21:55
|
|
|
Termostat ma zawsze mały otwór przez kutry przepływa ciecz i z tego powodu robi się przewód letni ale nie tak ciepły jak jest na małym obiegu . |
_________________ Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
|
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-02-06, 22:02
|
|
|
skończą się te mrozy to wszystko wróci wam do normy |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
|