Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 20:09
BRC sequent 24,11 problem ga?ni?cie
Autor Wiadomość
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2012-06-19, 21:03   BRC sequent 24,11 problem gaśnięcie

Tydzień po montażu i problem pomimo interwencji i gaziarza silnik na benzynie chodzi poprawnie a na gazie obroty przepadają przy wysprzęgleniu i użyciu hamulca co doprowadza do gaśnięcie tyle denerwujące :twisted: że to na światłach itp.
Byłem u gaziarza blisko 1godzina z laptopem na kolanach i kalibracja werdykt czyszczenie przepustnicy. Czyszczenie przez nich sprejem i ma być - ale porada przez nich demontaż i czyszczenie całej samemu. Przepustnica czysta a problem pozostał. Nie mam pomysłu bo silnik działa poprawnie na benzynie - instalacja myślę że dobrze dobrana wtryski niebieskie z reduktorem genius 1200 dla silnika 1,2 8v.Może ktoś miał problem podobny to poda wskazówkę.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-06-19, 23:10   

Ja z tym bujałem się ze 40 tys. km. W moim przypadku ASO!!! które założył LPG źle podłączył wtryskiwacze z przewodami (a wszystkie wiązki są opisane "1234" :-) . Po poprawieniu jak ręką odjął. Pozostały delikatne wahnięcia ale nigdy takie żeby silnik zgasł czy nawet na moment kontrolki się zapaliły. Czemu? Nie wiem :-) Nie przeszkadza mi to.

PS Jeszcze majster podłączył obroty z czujnika wału na cewkę (czy jakoś tak). Ale to jak się później okazało było/jest bez różnicy.
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2012-06-19, 23:13   

a czy położenie reduktora może mieć znaczenie że przy hamowaniu będzie silnik gasł
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-06-19, 23:25   

chevaveo, jak możesz to wrzuć fotki twojej instalacji (podłączenie wtrysków, położenie reduktora itp.) wtedy osoby znające się na LPG może coś doradzą i powiedzą co jest źle zamontowane, co powinno być zmienione itp.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2012-06-20, 20:48   

zdjęcia może nie profesjonalne ale są:












jak widać niedociągnięcia będzie się poprawiać....
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-06-20, 23:16   

Kto tak montuje parownik !! !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-06-21, 09:20   

jar76 napisał/a:
Kto tak montuje parownik !! !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć.


Przy tym reduktorze nie ma to już żadnego znaczenia w jakim położeniu będzie on zamontowany.

Montowanie reduktorów w pionie względem osi samochodu tyczyło się tylko starszych wersji reduktorów i to głównie montowanych w instalacjach w II generacji. One też miały korek spustowy do opróżniania z mazutu.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2012-06-21, 15:41   

Nowe reduktory tego typu instaluje się w taki sposób bo była taka myśl że hamowanie będzie miało wpływ na membranę i dlatego go dusi
zastanawia mnie montaż samej nowej listwy Rail bo wygooglałem w inny sposób montażu starsze listwy były montowane jak na zdjęciu poniżej może to ma jakiś wpływ.

 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-06-21, 16:12   

chevaveo, montowanie listwy zaraz nad pokrywą zaworów jest jak najbardziej prawidłowe i nawet wskazane ponieważ ciepło oddawane z silnika podgrzewa ją co pozwala szczególnie zimową porą łagodniej przechodzić z benzyny na gaz.

Szkoda tylko że w silniku 8 zaworowym miejsce to zajęła cewka zapłonowa i raczej nie widzi mi się to jakoś aby nad nią montować listę z wtryskiwaczami LPG.

Ja mam zamontowaną listwę zaraz nad pokrywą (16V) i dodatkowo jest ona lekko pochylona w dół wyjściami wtryskiwaczy dla polepszenia ich samooczyszczania.

Dodatkowo Twoja instalacja 24,11 ma funkcję Warm Up Injector która pozwala podgrzać wtryskiwacze zanim przełączy jeszcze się z benzyny na gaz.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2012-06-21, 16:31   

fajnie ale ostatnie zdjęcie jest z sieci a nie moje moje są powyżej. To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-06-21, 16:50   

chevaveo napisał/a:
To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę?


Możesz ich o to po prosić ;-)

Co do usterki to powiedz majstrom aby podłączyli obroty z wału a nie z cewki.

Problem leży też w samej kalibracji (bywało tak w 8V niebieskie wtryskiwacze) ponieważ wtryski przy wysprzęglaniu się zalewają i dlatego gaśnie Ci silnik.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
  Wysłany: 2012-06-21, 16:57   

dzięki jutro jestem umówiony zobaczę co na to fachowcy :lol:

[ Dodano: |24 Cze 2012|, o 20:33 ]
Rezultat wizyty samochód postawiony systemowo od początku na nogi śmiga aż miło na pełnym zakresie obrotów (fachowcy docierali 1h): podłączenie było wykonane poprawnie sygnał był pobrany z wału, listwa wtryskowa obiecana na przeniesienie gdy będą zauważalne problemy w zimie. Największą zasługą było wykonane resetu polecanego przez Marco tz. odpięcie akumulatora i jazda na benzynie żeby komputer się poprawnie skalibrował.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-01-10, 08:37   

Do tego tematu wrócę ponieważ zebrane doświadczenie z użytkowania owej instalacji nastręcza pytania
temat gaśnięcia pozostaje problemem moim z gaśnięciem silnika przy klimatyzacji nadal występuje ale po poprzednich ustawieniach jest dużo mniejszy (użytkownik nauczył się z tym żyć).
Po ostatniej wizycie w Czakramie wizyta spowodowana awarią i wymianą jednego wtryskiwacza .Dowiaduje się mimowolnie o włączonej w swojej mapce opcji wspomagania Pb na LPG . Ta opcja została mi włączona w podczas wizyty reklamacyjnej przeszło rok temu.Trochę się tym tematem zainteresowałem ...tego ustawienia stosuje się w sytuacjach gaśnięcia przy zimnym silniku (podniesione zużycie Pb a kontrolki LPG nie pokazują użycia PB) a nie na stałe przy użyciu klimatyzacji. Myślę że sedno sprawy jest w tym że instalacja nie ma opcji cut off i przy przejściach na niskie obroty przy hamowaniu i wysprzęglaniu silnik jest zalewany gazem i się dusi. Niepokoi mnie ustawienie benzynki w LPG czy jest to poprawne tej informacji nie otrzymałem od pracownika serwisu. Wiem tylko że wtryskiwacze padają przy żle ustawionych niskich obrotach i na pewno przy takich przełączeniach a instalacja ich nie pokazuje.

Oczekuję na Wasze opinie na temat praktyk stosowanych przy ustawieniu cut off i czy moje ustawienie jest poprawne.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-01-11, 01:01   

Cut off ci robi ECM silnika a nie sterownik LPG. Jak ECM nie otwiera wtryskiwaczy to gazowe przecież też się nie otworzą.
_________________
Pozdrawiam
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-01-11, 07:35   

Funkcja cut off w brc powoduje przymknięcie silnika krokowego LPG do zadanej wartości co odpowiada funkcji hamowania silnika. Funkcja ta na 100% nie wyłącza elektrozaworów. Ustawia się ją w odpowiedniej funkcji obrotów wejścia i wyjścia odpowiadającej otwarciu przepustnicy wejścia i wyjścia TPS. Tak się doczytałem i myślę że ECM silnika na to nie ma wpływu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: