Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 20:09 |
BRC sequent 24,11 problem ga?ni?cie |
Autor |
Wiadomość |
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-19, 21:03 BRC sequent 24,11 problem gaśnięcie
|
|
|
Tydzień po montażu i problem pomimo interwencji i gaziarza silnik na benzynie chodzi poprawnie a na gazie obroty przepadają przy wysprzęgleniu i użyciu hamulca co doprowadza do gaśnięcie tyle denerwujące że to na światłach itp.
Byłem u gaziarza blisko 1godzina z laptopem na kolanach i kalibracja werdykt czyszczenie przepustnicy. Czyszczenie przez nich sprejem i ma być - ale porada przez nich demontaż i czyszczenie całej samemu. Przepustnica czysta a problem pozostał. Nie mam pomysłu bo silnik działa poprawnie na benzynie - instalacja myślę że dobrze dobrana wtryski niebieskie z reduktorem genius 1200 dla silnika 1,2 8v.Może ktoś miał problem podobny to poda wskazówkę. |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-06-19, 23:10
|
|
|
Ja z tym bujałem się ze 40 tys. km. W moim przypadku ASO!!! które założył LPG źle podłączył wtryskiwacze z przewodami (a wszystkie wiązki są opisane "1234" . Po poprawieniu jak ręką odjął. Pozostały delikatne wahnięcia ale nigdy takie żeby silnik zgasł czy nawet na moment kontrolki się zapaliły. Czemu? Nie wiem Nie przeszkadza mi to.
PS Jeszcze majster podłączył obroty z czujnika wału na cewkę (czy jakoś tak). Ale to jak się później okazało było/jest bez różnicy. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-19, 23:13
|
|
|
a czy położenie reduktora może mieć znaczenie że przy hamowaniu będzie silnik gasł |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-06-19, 23:25
|
|
|
chevaveo, jak możesz to wrzuć fotki twojej instalacji (podłączenie wtrysków, położenie reduktora itp.) wtedy osoby znające się na LPG może coś doradzą i powiedzą co jest źle zamontowane, co powinno być zmienione itp. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-20, 20:48
|
|
|
zdjęcia może nie profesjonalne ale są:
jak widać niedociągnięcia będzie się poprawiać.... |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2012-06-20, 23:16
|
|
|
Kto tak montuje parownik !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-06-21, 09:20
|
|
|
jar76 napisał/a: | Kto tak montuje parownik !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć. |
Przy tym reduktorze nie ma to już żadnego znaczenia w jakim położeniu będzie on zamontowany.
Montowanie reduktorów w pionie względem osi samochodu tyczyło się tylko starszych wersji reduktorów i to głównie montowanych w instalacjach w II generacji. One też miały korek spustowy do opróżniania z mazutu. |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-21, 15:41
|
|
|
Nowe reduktory tego typu instaluje się w taki sposób bo była taka myśl że hamowanie będzie miało wpływ na membranę i dlatego go dusi
zastanawia mnie montaż samej nowej listwy Rail bo wygooglałem w inny sposób montażu starsze listwy były montowane jak na zdjęciu poniżej może to ma jakiś wpływ.
|
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-06-21, 16:12
|
|
|
chevaveo, montowanie listwy zaraz nad pokrywą zaworów jest jak najbardziej prawidłowe i nawet wskazane ponieważ ciepło oddawane z silnika podgrzewa ją co pozwala szczególnie zimową porą łagodniej przechodzić z benzyny na gaz.
Szkoda tylko że w silniku 8 zaworowym miejsce to zajęła cewka zapłonowa i raczej nie widzi mi się to jakoś aby nad nią montować listę z wtryskiwaczami LPG.
Ja mam zamontowaną listwę zaraz nad pokrywą (16V) i dodatkowo jest ona lekko pochylona w dół wyjściami wtryskiwaczy dla polepszenia ich samooczyszczania.
Dodatkowo Twoja instalacja 24,11 ma funkcję Warm Up Injector która pozwala podgrzać wtryskiwacze zanim przełączy jeszcze się z benzyny na gaz. |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-21, 16:31
|
|
|
fajnie ale ostatnie zdjęcie jest z sieci a nie moje moje są powyżej. To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-06-21, 16:50
|
|
|
chevaveo napisał/a: | To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę? |
Możesz ich o to po prosić
Co do usterki to powiedz majstrom aby podłączyli obroty z wału a nie z cewki.
Problem leży też w samej kalibracji (bywało tak w 8V niebieskie wtryskiwacze) ponieważ wtryski przy wysprzęglaniu się zalewają i dlatego gaśnie Ci silnik. |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-06-21, 16:57
|
|
|
dzięki jutro jestem umówiony zobaczę co na to fachowcy
[ Dodano: |24 Cze 2012|, o 20:33 ]
Rezultat wizyty samochód postawiony systemowo od początku na nogi śmiga aż miło na pełnym zakresie obrotów (fachowcy docierali 1h): podłączenie było wykonane poprawnie sygnał był pobrany z wału, listwa wtryskowa obiecana na przeniesienie gdy będą zauważalne problemy w zimie. Największą zasługą było wykonane resetu polecanego przez Marco tz. odpięcie akumulatora i jazda na benzynie żeby komputer się poprawnie skalibrował. |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-01-10, 08:37
|
|
|
Do tego tematu wrócę ponieważ zebrane doświadczenie z użytkowania owej instalacji nastręcza pytania
temat gaśnięcia pozostaje problemem moim z gaśnięciem silnika przy klimatyzacji nadal występuje ale po poprzednich ustawieniach jest dużo mniejszy (użytkownik nauczył się z tym żyć).
Po ostatniej wizycie w Czakramie wizyta spowodowana awarią i wymianą jednego wtryskiwacza .Dowiaduje się mimowolnie o włączonej w swojej mapce opcji wspomagania Pb na LPG . Ta opcja została mi włączona w podczas wizyty reklamacyjnej przeszło rok temu.Trochę się tym tematem zainteresowałem ...tego ustawienia stosuje się w sytuacjach gaśnięcia przy zimnym silniku (podniesione zużycie Pb a kontrolki LPG nie pokazują użycia PB) a nie na stałe przy użyciu klimatyzacji. Myślę że sedno sprawy jest w tym że instalacja nie ma opcji cut off i przy przejściach na niskie obroty przy hamowaniu i wysprzęglaniu silnik jest zalewany gazem i się dusi. Niepokoi mnie ustawienie benzynki w LPG czy jest to poprawne tej informacji nie otrzymałem od pracownika serwisu. Wiem tylko że wtryskiwacze padają przy żle ustawionych niskich obrotach i na pewno przy takich przełączeniach a instalacja ich nie pokazuje.
Oczekuję na Wasze opinie na temat praktyk stosowanych przy ustawieniu cut off i czy moje ustawienie jest poprawne. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-01-11, 01:01
|
|
|
Cut off ci robi ECM silnika a nie sterownik LPG. Jak ECM nie otwiera wtryskiwaczy to gazowe przecież też się nie otworzą. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-01-11, 07:35
|
|
|
Funkcja cut off w brc powoduje przymknięcie silnika krokowego LPG do zadanej wartości co odpowiada funkcji hamowania silnika. Funkcja ta na 100% nie wyłącza elektrozaworów. Ustawia się ją w odpowiedniej funkcji obrotów wejścia i wyjścia odpowiadającej otwarciu przepustnicy wejścia i wyjścia TPS. Tak się doczytałem i myślę że ECM silnika na to nie ma wpływu. |
|
|
|
|
|