Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2012-09-27, 12:44   

i raczej Ci sie nie pokaże ta kontrolka, nawet jakbyś zalał do niego ropy

to jedna z zalet posiadania diesla
_________________
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-27, 13:27   Re: wypalanie dpf

talar napisał/a:
Witam, posiadam cruza 125km. mam go od 8 miesięcy przejeczhałem nim ponad 8 tyś. i jeszcze nigdy nie doświadczyłem kontrolki od wypalania dpf czy to normalne?


Tzn ze eksploatujesz pojazd prawidlowo.
 
     
talar

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2012-09-27, 14:27   

Pewnie tak, ale spalanie średnie to ok, 8 litrów próbowałem jazde tzw. zamulającą i zszedłem do 7 litrów więc stwierdzilem że lepiej dołożyć 6 złoty na dwa dni i czerpać przyjemność z jazdy zastanawiam się czy nie podnieść mocy i zmienić momentr obrotowy?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2012-09-29, 15:53   

talar napisał/a:
Pewnie tak, ale spalanie średnie to ok, 8 litrów próbowałem jazde tzw. zamulającą i zszedłem do 7 litrów więc stwierdzilem że lepiej dołożyć 6 złoty na dwa dni i czerpać przyjemność z jazdy zastanawiam się czy nie podnieść mocy i zmienić momentr obrotowy?

Więcej mocy, większa przyjemność z jazdy. :mrgreen:
U mnie kontrolka od DPF zapaliła się raz przez 20tyś km.
 
     
lukaszz212 
lukaszz212


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Czaplinek
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 4/16
 25%
  Wysłany: 2012-10-25, 20:02   Świecąca ikona silnika :( DPF padł ???

Witam podaczas jazdy właczyła mi sie ikona Spalania czastek stałych w trakcie jazdy rozniez zapalila sie tez ikona silnika wiec lekko sie przestraszyłem pojechalem do serwisu Chevrolet ktory stwierdził że to tylko nie grozny bład ktory zawisł przez spalanie w systemie wykasowali go bez problemu Odbyłem na drugi dzien jazde za granice jakies 1000 km wyłaczylem samochod na drugi dzien chcialem pojechac do sklepu i znow sie wlaczyla ikona spalania ktora swiecila jakies 5 sek. po czym zgasla i zapalila sie ikona silnika odrazu poczulem ze samochod przestał mi przyspieszac stracil moc Jezdzi ale tak jak by bez turbiny moze ktos juz mial taki problem ja mysle ze to DPF padł a mam dopiero 70 tys na liczniku czy to mozliwe przy takim przebiegu ?? prosze o pomoc
_________________
lukaszz212 Chevrolet Cruze 2,0 diesel 125 LS po malych przerobkach :)
 
 
     
lis tomek 
listomek

Model Samochodu: Cruz 1.6 LT HB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Mrągowo
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-10-25, 20:38   

Włączył ci się tryb awaryjny dlatego brak przyspieszenia .U brata w volvo też padł po 3latach miał ok 90tys przebiegu więc to możliwe a sąsiad ma s-max i 300tys i nic
 
     
lukaszz212 
lukaszz212


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Czaplinek
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 4/16
 25%
Wysłany: 2012-10-26, 17:32   

To samo mi powiedzieli a ASO ze mam to przepalic ale nie pomoglo bo nie moglem osiagnac nawet 130 km. Dzis bylem w ASO wgrali mi nowego softa i pomoglo jak narazie dalem mu ostro w pupke i mam nadzieje ze pomorze i nie bedzie wiecej problemu :P
_________________
lukaszz212 Chevrolet Cruze 2,0 diesel 125 LS po malych przerobkach :)
 
 
     
markmk

Model Samochodu: Cruze 2.0TD Kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-01-07, 19:06   Dmuchawa chłodzenia silnika w zimie

Witam,

czy jest to normalne, że po przejechaniu 7 km w mieście, przy niskiej temperaturze silnika (wskazówka temperatury chłodzenia nie ruszyła się z miejsca) w zimie po wyłączeniu silnika włącza się dmuchawa chłodząca silnik? A może to nie dmuchawa chłodząca silnik, tylko coś innego?
Jak pierwszy raz usłyszałem to dmuchanie, to myślałem, że to jakiś większy wentylator ze sklepu, przed którym stanąłem. Bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że to spod mojej maski.
Jeżeli to normalne, to dlaczego ten wentylator nie włącza się po przejechaniu dłuższej trasy (100-400 km)?

Pozdrawiam serdecznie,
Marek
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-07, 19:22   Re: Dmuchawa chłodzenia silnika w zimie

markmk napisał/a:
Witam,

czy jest to normalne, że po przejechaniu 7 km w mieście, przy niskiej temperaturze silnika (wskazówka temperatury chłodzenia nie ruszyła się z miejsca) w zimie po wyłączeniu silnika włącza się dmuchawa chłodząca silnik? A może to nie dmuchawa chłodząca silnik, tylko coś innego?
Jak pierwszy raz usłyszałem to dmuchanie, to myślałem, że to jakiś większy wentylator ze sklepu, przed którym stanąłem. Bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że to spod mojej maski.
Jeżeli to normalne, to dlaczego ten wentylator nie włącza się po przejechaniu dłuższej trasy (100-400 km)?

Pozdrawiam serdecznie,
Marek


Dmuchawa włacza sie tylko wtedy jak został przerwany cykl wypalania DPF, w celu schlodzenia filtra ktory jest zaraz za chłodnicą.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-01-07, 19:40   

Miałem wczoraj przypadek najprawdopodobniej związany z DPF. Posiadam świeżo kupioną Captivę 2.0 z 2007 roku. Zrobiłem nią może 1000 km, więcej po mieście. Żadne kontrolki się nie paliły a tu jadąc po mieście na drugim biegu, w pewnym momencie soczyście huknęło i samochód zgasł (nie bardzo wiem nawet skąd był strzał). Zapaliła się kontrolka check engine ale silnik odpaliłem normalnie. Nie ma żadnych spadków mocy, wszystkie przewody całe, płyny, oleje w normie. Kumpel zbadał testerem- jeden błąd P244C- "Temperatura katalizatora za niska podczas regeneracji" (kontrolkę zgasił). Co mogło być przyczyną strzału? To mój pierwszy diesel więc historie z DPF, do tego jeszcze strzały lekko mnie deprymują :-? . Jak mam rozpoznać, że DPF właśnie się regeneruje, jeżeli kontrolka się nie zapala? Zauważyłem, że teraz po 10 minutach jazdy (miasto) włączają się oba wentylatory mimo że temperatura wody niewiele wzrosła (do jednej kreski) - czy to właśnie oznaka wypalania DPF?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-01-07, 20:43   

Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
markmk

Model Samochodu: Cruze 2.0TD Kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-01-08, 08:33   

Ale bezsens. Mam zrobione 5800 km, większość to trasy przelotowe 400 km za Warszawę i z powrotem, a wypalanie DPF włączyło się akurat teraz, kiedy mam tydzień jazdy po mieście.
Powinna być jakaś opcja opóźnienia, albo wymuszenia spalania, jeżeli wiemy, że jedziemy na trasie :evil: .
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-08, 09:20   

mario78 napisał/a:
Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.


jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-08, 09:27   

markmk napisał/a:
Ale bezsens. Mam zrobione 5800 km, większość to trasy przelotowe 400 km za Warszawę i z powrotem, a wypalanie DPF włączyło się akurat teraz, kiedy mam tydzień jazdy po mieście.
Powinna być jakaś opcja opóźnienia, albo wymuszenia spalania, jeżeli wiemy, że jedziemy na trasie :evil: .


Wlasnie dlatego ze jezdziles po miescie to sie szybciej zapchał, takie uroki są tego urządzenia
 
     
andrzej.krawiec 
vicia

Model Samochodu: cruze 1,7D LT+ sedan
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Nysa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-01-08, 10:29   

Potwierdzam co napisał mario78, u mnie dokładnie tak samo, podczas wypalania DPF jezeli puszcze gaz chwilowe zużycie paliwa wskazuje około 3,5l/100km(1,7D) dodatkowo podczas postoju system start/stop nie zgasi silnika , obroty na postoju wynoszą okolo 1000/1100 -są podwyższone.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: