Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:46
Resetuj?cy si? komputer Epica
Autor Wiadomość
macieks 

Model Samochodu: chevrolet epica
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2012-10-08, 15:38   Resetujący się komputer Epica

Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z komputerem pokładowym w mojej Epice. Podczas wilgotnej pogody, podczas dłuższego postoju a w zasadzie podczas odpalania resetuje mi się komputer pokładowy.Dzieje się tak tylko gdy auto stoi na zewnątrz. Z drugiej strony podczas całego lata wszystko było ok nawet podczas deszczowej pogody. Co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-10-08, 18:11   

Jakie napięcie ma akku podczas odpalania?
Jaki wiek akku?
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2012-10-09, 14:37   

W swojej Captivie mam podobnie. Czasami resetuje mi się liczba kilometrów do przejechania na paliwie jakie mam w zbiorniku, pozostałe parametry czas jazdy, średnia prędkość, czy średnie zużycie pozostają niezresetowane. Nie ma wpływu pogoda. Dystans na paliwie czasem pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów i jest os razu np. 450 czy 500km a czasem zaczyna od 90km i rośnie z liczbą przejechanych kilometrów do prawdopodobnej wartości. Fajans i tylko fajans, bo kiedyś na gwarancji zmieniali czujniki w zbiorniku, modyfikowali oprogramowanie, ale to dalej nieużyteczny gadżet. Tankowanie do pełna - drugie odbicie pistoletu - różnica pomiedzy wskazaniem komputera (wcześniej wszystkie dane skasowane) i zatankowanym paliwem to 1-2litry na 100km. Latem na urlopie jechałem ciągiem 1200km autostradą z 2 tankowaniami i na komputerze wskazanie 7,6L/100 a paliwa wchodziło tak jakby spalał 9L/100km.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-21, 17:24   

SebbaSRS ma racje.Przyczyna byc moze jest za duzy spadek napiecia ktory powoduje sie resetowania kompa pokladowego.
Akumulator na postoju ma na ogol 12.4V.
Po wlaczeniu kluczyka i zapaleniu sie wszystkich lampek komntrolnych 12.3V
Przy starcie spada do 12V i tak winno byc i jest poprawnie.
Sprawdz Macieks czy masz taksamo lub np.
przy starcie 10.2V.Wszelaka ochrona elektroniki nie dziala.Za malo woltow w instalacji.
Wydatek cie czeka na nowy akumulator.On moze krecic ale niestety wykonczysz inne systemy.To nie stara Warszawa lub Fiat 125.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
macieks 

Model Samochodu: chevrolet epica
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2012-10-22, 12:16   

Dzieki za podpowiedz w wolnej chwili sprwdze napięcie. Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego w lato nie było tego problemu?
Pozdrawiam
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-22, 14:29   

Bardzo proste,przy wyzszej temeraturze otoczenia akumulator slaby ciagnie ale w rza z spadkiem temperatury leci pojemnosc blyskawicznie pod obciazeniem do dolu.
Sprawdz napiecie podczas chodzacego silnika winno wynosic na klemach aku okolo 14.2 V.
Sprawdz pasek i stamn napiecia jego ale pewnie masz automatyczny naciag i wtedy zawsze winno byc dobrze. Oczysc klemy mozliwe ze sa zasniedziale.Stad moze byc aku nie doladowany nalezycie.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
macieks 

Model Samochodu: chevrolet epica
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2012-10-23, 14:06   

Dzięki za porade. Klemy mam ok. Prąd podczas pracy silnika wynosi 14,2V pozostaje mi jeszcze zmierzyć prąd na akumulatorze.
Pozdrawiam

[ Dodano: |2 Lis 2012|, o 20:05 ]
Witajcie
Sprawdziłem napięcie i jest chyba OK bo wynosi 12,38 V na wyłączonym silniku. Problem chyba tkwi gdzieś indziej. Ostatnio auto stało na zewnątrz podczas mrozu i w czasie odpalania komputer się nie zresetował a innego dnia podczas podobnych warunków atmosferycznych doszło do resetu. Czekam na jakieś sugestie bo ja nie mam już pomysłu o co chodzi.
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: