Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-15, 23:04
Silnik 1.2 DOHC nie chce schodzi? z obrotów.
Autor Wiadomość
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
  Wysłany: 2011-02-28, 22:36   Silnik 1.2 DOHC nie chce schodzić z obrotów.

Pozwólcie, że spytam o coś, o co pytałem juz na konkurencyjnym forum. Może ktoś z Was zasugeruje jakieś rozwiązanie problemu.
W momencie zmiany biegu na wyższy (najbardziej odczuwalne przy 1->2 oraz 2->3), kiedy zdejmę nogę z gazu i wcisnę sprzęgło, obroty jeszcze przez chwilę odrobinę rosną, a następnie przez około sekundę utrzymują się na stałym poziomie, po czym niechętnie zaczynają spadać. Byłem z tym w ASO, ale wypowiedź pana serwisanta można by podsumować stwierdzeniem "w tym aucie to normalne, a pan po prostu nie potrafi jeździć". Coś gadał, że za szybko wciskam sprzęgło, a za późno puszczam gaz... Nigdy nie prowadziłem auta, w którym trzeba by było najpierw puścić gaz, a potem czekać 2 sekundy ze zmianą biegu. Przeprowadziłem nawet eksperyment. Jadąc z górki na drugim biegu zdjąłem nogę z gazu - auto jeszcze przez chwilę przyspieszało, a dopiero potem dało się odczuć hamowanie silnikiem. Czy ktoś z Was miał u siebie podobny przypadek? Jak można ten problem rozwiązać? Jest to strasznie wkurzające i uniemożliwia np dynamiczne ruszanie spod świateł. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-03-01, 07:50   

Podtrzymanie obrotów jest w tym modelu, jak i w wielu innych rzeczą normalną i ma na celu płynniejszą zmianę biegów. W praktyce nie wygląda to już tak kolorowo i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Ale z tego co kolega opisuje to ma albo jakieś drastyczne opóźnienie w spadku obrotów, albo jest przeczulony.
Mi osobiście nie sprawia to najmniejszego problemu, a po ujęciu gazu silnik reaguje natychmiast, lekkie przytrzymanie obrotów następuje tylko po wciśnięciu sprzęgła.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
bebe1 
bebe1

Model Samochodu: Aveo 1,2 8v
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 84
Skąd: śląsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 3/19
 15%
Wysłany: 2011-03-01, 09:54   

w moim aveo też tak kiedyś było ////naciągłem linkę z gazu u góry przy silniku jest tam regulacja mi pomogło ///linka była za luźna i gdzieś tam chaczyła ///jak pomogło daj znać pozdrawiam R
 
     
robchor 

Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 58
Skąd: Warmia
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-03-01, 10:36   

i dodatkowo w pancerz psiknąć czegoś smarującego
_________________
Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-11-13, 20:30   

Z nudów zrobiłem film i wrzuciłem na youtube. Co prawda nie widać na nim, w którym momencie puszczam gaz, ale widać jak szybko silnik schodzi z obrotów. Czy ktoś mógłby porównać, czy u siebie ma podobnie (czy mój silnik nie schodzi wolniej)? Jeśli chodzi o opóźnienie przy zmianie biegów to Jar76 pewnie słusznie napisał, że jestem przeczulony. Miał też chyba rację pisząc, że "zawieszenie" obrotów występuje po wciśnięciu sprzęgła ;-) . Zastanawiam się, czy coś się może zmienić w tej kwestii po zamontowaniu LPG.
Link do filmu: KLIK
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-11-13, 20:52   

ultorrotlu, nagraj film na rozgrzanym silniku bo ten przedstawia sytuację w której to pracuje jeszcze automatyczne ssanie ale nawet przy tym stanie już widać że jest wszystko OK.

Obroty u Ciebie schodzą bardzo płynnie i nie podwieszają się. Musisz też wiedzieć o tym że w trakcie schodzenia z obrotów wtryskiwacze są odcięte (silnik nie dostaje paliwa) a spadanie obrotów odbywa się w sposób bezwładny. Lekkie wahnięcia po wciśnięciu sprzęgła mogą być też spowodowane tym że następuje rozłączenie skrzyni z silnikiem gdzie następuje jego odciążenie.

ultorrotlu napisał/a:
Zastanawiam się, czy coś się może zmienić w tej kwestii po zamontowaniu LPG.


Nic nie zmieni ponieważ instalacja gazowa jest sterowana na podstawie mapy benzynowej.
 
     
gigi303 

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: WWA
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2012-11-14, 07:03   

ja obstawiałbym że to wina linki tak jak koledzy u góry, rzeczywiście może gdzieś nawet zahaczać i taki jest efekt końcowy, ja u siebie nie zaobserwowałem nic dziwnego nawet zmieniając auto nie mam jakiegoś specjalnego dyskomfortu i potrzeby przestawiania się na inny sposób zmiany biegów itp.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-11-14, 15:22   

ultorrotlu napisał/a:
ja obstawiałbym że to wina linki tak jak koledzy u góry, rzeczywiście może gdzieś nawet zahaczać i taki jest efekt końcowy


A od czego jest sprężyna na przepustnicy?

Przecież widać na filmie że jest wszystko OK. Linka gazu pracuje w osłonie teflonowej i raczej nie ma takiej możliwości aby się gdzieś coś w niej zahaczało a już na pewno nie w dwuletnim aucie.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-11-14, 17:41   

Z tego co widać na filmie to wg mnie jest OK. Wskazówka obrotomierza opada prawidłowo
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
sebek30091986 
sebek

Model Samochodu: Aveo 5D Base+A/C T255+Brc
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 100
Skąd: Skierniewice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 0/20
 0%
Wysłany: 2012-11-14, 18:24   

Według mnie ok
 
     
gigi303 

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: WWA
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2012-11-14, 19:23   

Marco napisał/a:
ultorrotlu napisał/a:
ja obstawiałbym że to wina linki tak jak koledzy u góry, rzeczywiście może gdzieś nawet zahaczać i taki jest efekt końcowy


A od czego jest sprężyna na przepustnicy?

Przecież widać na filmie że jest wszystko OK. Linka gazu pracuje w osłonie teflonowej i raczej nie ma takiej możliwości aby się gdzieś coś w niej zahaczało a już na pewno nie w dwuletnim aucie.


ja nie napisałem że coś jest nie tak na filmie - też uważam że nic nadzwyczajnego na nim nie ma, ale skoro kolega czuje dyskomfort w czasie jazdy i uważa że coś jest nie tak to zasugerowałem to co mi przyszło pierwsze do głowy a czy jest taka możliwość czy nie czy się zahacza czy nie to tylko organoleptycznie pewnie można ocenić a co do wieku auta to nawet w nowych wychodzą różne kwiatki.

co do sprężyny na przepustnicy skoro obroty ładnie schodzą jak na filmie w dodatku na luzie są prawidłowe i nic się nie dzieje to nie brałem jej pod uwagę.
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-11-14, 21:18   

Dzięki za zainteresowanie. Linka gazu jest w porządku, nie zacina się. Zgodnie z sugestią nagrałem film po rozgrzaniu silnika. Widać na nim rozpędzanie na pierwszym biegu i zmianę na drugi bieg. Zdjąłem nogę z gazu przed wciśnięciem sprzęgła, a mimo tego widać, że po wysprzęgleniu (tuż poniżej 2500rpm) kiedy obciążenie silnika spada, obroty przez moment dalej rosną (a noga z gazu już zdjęta) , a dopiero potem zaczynają spadać. Jak mi tym razem napiszecie, że tak ma być, to odpuszczę i spróbuję jednak nie zwracać na to uwagi :-|
FILM
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-11-14, 21:53   

Tak jak już pisałem wyżej po wciśnięciu sprzęgła następuje rozłączenie skrzyni od silnika co skutkuje jego odciążeniem przez co te obroty delikatnie mogą się zawiesić lub nawet nie znacznie wzrosnąć.

Mam te same objawy co Ty i sądzę że jest to całkiem normalne objaw.

Odnośnie samego schodzenia z obrotów to teraz bardzo dobrze widać różnicę pomiędzy rozgrzanym a zimnym silnikiem gdzie nie ma już ssania a olej z racji tego że stał się ciepły i rzadszy stawia mniejsze opory przez co silnik delikatnie zaczął schodzić szybciej z obrotów.
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-11-15, 12:39   

Nie posiadam aveo 1.2DOHC, ale mam Sparka z silnikiem 1.0DOHC, ale to ta sama konstrukcja, ale inna pojemność.
Ja miałem zamontowany gaz od razu przy odbiorze samochodu.
Zarówno na benzynie jak i na gazie występuje podbicie obrotów, o którym mówisz.
Problem zaczynał się w momencie włączenia klimatyzacji. O ile silnik na benzynie nie gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, to na lpg i włączonej klimie gasł za każdym razem.
Dopiero wizyta w serwisie i regulacja instalacji lpg pomogło - ale widać, że to podbicie jest teraz większe. Jak jest włączona klima a dojeżdżam do skrzyżowania a prędkość obrotowa spada do 600 obrotów, to potrafi ją podbić nawet do 1200 i wtedy spada powoli, ale już nie gaśnie.

Widocznie te silniki po prostu tak mają.
Mi ustawienie gazu poprawiło dopiero drugie ASO, bo to co zakładało lpg twierdziło, że jest OK.

Podbicie prędkości obrotowej może być większe na gazie, ponieważ zazwyczaj jest ustawiona funkcja cut-off, a gaz pewnie potrzebuje dłuższego czasu na wtryśnięcie gazu więc być może dlatego efekt musi być nieco większy na gazie (jak w moim przypadku przy jeździe z klimą).

Przyuważ czy dzieje się tak samo na gazie i na benzynie
 
     
ernet 
Ernet

Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 83
Skąd: Tor
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2012-12-20, 21:43   

jar76 napisał/a:
Podtrzymanie obrotów jest w tym modelu, jak i w wielu innych rzeczą normalną i ma na celu płynniejszą zmianę biegów. W praktyce nie wygląda to już tak kolorowo i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Ale z tego co kolega opisuje to ma albo jakieś drastyczne opóźnienie w spadku obrotów, albo jest przeczulony.
Mi osobiście nie sprawia to najmniejszego problemu, a po ujęciu gazu silnik reaguje natychmiast, lekkie przytrzymanie obrotów następuje tylko po wciśnięciu sprzęgła.


Dokladnie. W Toyocie Corolla miałem tak samo i takie też było wyjasnienie w servisie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: