Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 09:55 |
Opadaj?cy wska?nik poziomu paliwa w Cruzach |
Autor |
Wiadomość |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2012-11-21, 20:41
|
|
|
Święte słowa Marco |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-11-21, 21:00 Cruze opadł wskaźnik paliwa
|
|
|
I mnie dzisiaj dopadła opadnięta wskazówka.
Przez 3 lata jazdy na benzynie nie miałem tego przypadku, miesiąc po montażu LPG (Stag 300 Premium) opadła wskazówka paliwa, natomiast nie zapaliła się kontrolka rezerwy.
Po zgaszeniu silnika i pionowym załączeniu wskazówka dalej nie podnosiła się.
Wyłączyłem gaz zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem na samej benzynie i nie włączałem gazu, wskazówka bardzo powoli się podnosiła. Jak tylko zaczęła się podnosić to przełączyłem na gaz (przez 5 min. dotarła do 1/4 gdzie miałem ponad 1/2 baku).
Nie wiem czy to przypadek czy jednak sterowniki od instalacji gazowych coś mieszają. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2012-11-23, 18:01
|
|
|
Byłem dziś z tym szarpaniem i podobno wszystko jest w porządku, filtr paliwa czysty, zawieszenie w porządku, nie wiedzą co to może być.
W razie kolejnych problemów zapraszają serdecznie, bo auto jest jeszcze na gwarancji. |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-11-23, 20:01
|
|
|
No to cię inteligentnie i milutko bardzo zbyli |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-11-25, 20:31
|
|
|
Mi się zdażyło 2x że czujnik stanu paliwa w baku dostał szału
Podczas jazdy na LPG w pewnym momencie spada wskazówka wskazania stanu paliwa w baku do pozycji "E" po czym zapala się dioda serwisowa na środku zegarów (zółta z kluczykiem).
Sytuacja taka zdarzyła się podczas standardowej jazdy (bez szaleństw) przy przebiegu 2747km oraz 5159km, niebawem zgłoszę się z tym do ASO zobaczymy co powiedzą.
Aby usterka "sama się naprawiła", wystarczy wyłączyć silnik i stacyjkę.
Po włączeniu stacyjki na zegarach jest informacja FILL FUEL i wskazówka dalej leży na "E", ale po odpaleniu silnika (następuje przelot wskazówek przez zegary od MIN do MAX), wskazówka wraca do prawidłowej pozycji, dioda serwisowa gaśnie i wszystko jest ok
Pozdrawiam |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2012-11-25, 20:34
|
|
|
Miałem tak 2 razy u siebie, sprawdzili to na przeglądzie i "nic nie znaleźli" |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
piotr1989
Piotr-Iceman
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-25, 20:58
|
|
|
chłopaki to jest tak że komputer pokładowy w cruzie ma wskazania stanu i ilości benzyny więc jak jedziemy długo na gazie i benzyny nie ubywa to komputer robi taki resecik bo nie zgadza mu sie stan ilości paliwka w baku i przejechanych kilometrów i założyli mi modul ale on i tak nic nie dał pan z serwisu powiedział żeby przestać jeździc na oparach benzyny i lac tylko gaz bo wtedy bedzie zawsze wychodził ten problem a nie maja na niego puki co żadnego rozwiązania więc chłopaki lejcie benzynke na full i problemu nie bedzie
[ Dodano: 2012-11-25, 21:01 ]
Avatar napisał/a: | Mi się zdażyło 2x że czujnik stanu paliwa w baku dostał szału
Podczas jazdy na LPG w pewnym momencie spada wskazówka wskazania stanu paliwa w baku do pozycji "E" po czym zapala się dioda serwisowa na środku zegarów (zółta z kluczykiem).
Sytuacja taka zdarzyła się podczas standardowej jazdy (bez szaleństw) przy przebiegu 2747km oraz 5159km, niebawem zgłoszę się z tym do ASO zobaczymy co powiedzą.
Aby usterka "sama się naprawiła", wystarczy wyłączyć silnik i stacyjkę.
Po włączeniu stacyjki na zegarach jest informacja FILL FUEL i wskazówka dalej leży na "E", ale po odpaleniu silnika (następuje przelot wskazówek przez zegary od MIN do MAX), wskazówka wraca do prawidłowej pozycji, dioda serwisowa gaśnie i wszystko jest ok
Pozdrawiam |
W ASO nic ci nie pomogą zastosuj moją radę a problemu nie bedzie bo to jest tak że jak dlugo jedziesz jednym ciągiem a jak startowałeś miałes benzyny na np.100km a przejechałeś jakies 200km bo jedziesz na LPG to Cruze Myśli że jest cos nie tak
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Will
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LS+ Premium
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2012-11-25, 21:21
|
|
|
Miałem to samo. Serwis zamontował (w ramach gwarancji) "emulator czujnika paliwa" i na razie OK. |
|
|
|
|
piotr1989
Piotr-Iceman
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-25, 21:26
|
|
|
Will napisał/a: | Miałem to samo. Serwis zamontował (w ramach gwarancji) "emulator czujnika paliwa" i na razie OK. |
Tak ale benzynke masz w baku w ilości co najmniej 1/4 bądź pół baku
Też mam Ten Emulatorek |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-11-25, 21:59
|
|
|
Teraz mam wg wskazówki 47%, ale generalnie nie doprowadzam do stanu ponizej 50%, powinno być powyżej 1/4 żeby pompa paliwa nie dostała "po pupie"
Generalnie to by może się nawet zgadzało, że ten problem powstaje przy stanie paliwa poniżej 50% bo wcześniej było chyba podobnie, chociaż pewien nie jestem.
Ale błąd na pewno się pokazał jak mialem poniżej 50% (wskazówka była 1-2mm za połową).
Jutro zaleje do FULL i poczekam, jak mi zejdzie do okolic 60%, zaleje znów do FULL, ciekawe czy problem się powtórzy.
Z drugiej strony zastanawiam się czy czekać, żeby mi później jakiś mądry mechanik nie powiedział że działałem na szkodę zwlekając
Ze stosunkiem założeń komputera do przejechanego dystansu nie do końca tak jest, bo benzyny było ok 50% wiec około 350-400km a przejechałem może 20km jak problem się pojawił (to drugim razem), LPG również było na FULL (przed wyjazdem tankowane) a zawsze resetuje licznik przejechanych kilometrów, średniej prędkości oraz średniego spalania przy każdym tankowaniu LPG. Przy pierwszym razie faktycznie leciałem trasę około 400km wiec mogło by się tak zdarzyć. |
|
|
|
|
piotr1989
Piotr-Iceman
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-25, 22:10
|
|
|
Kolego Przykladzik Po Odpaleniu Przejechaniu 2-3km Zaparkowałem I Psikus
[ Dodano: 2012-11-25, 22:12 ]
Dodam Że Po Założeniu Emulatora A I W Baku Chyba Był Full Ale Od Tamtej Pory Pilnuję Się Z Tankowaniem I Luzik |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-11-25, 22:23
|
|
|
Czyli jeżeli dobrze wnioskuje to po prostu trzeba do tego przywyknąć? + pamiętać o rozsądnym poziomie paliwa w baku dla zapewnienia odpowiedniej żywotności pompy paliwowej. |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2012-11-25, 22:57
|
|
|
U mnie też problem występuje. Emulator ASO założyło - bez zmian. Ostatnio jeździłem z 25% paliwa w baku i problemu długo nie było. Dotankowałem do 50% i po kilku dniach problem się znowu pojawił, więc jak widać nie ma na to reguły. |
|
|
|
|
piotr1989
Piotr-Iceman
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-25, 22:59
|
|
|
Avatar napisał/a: | Czyli jeżeli dobrze wnioskuje to po prostu trzeba do tego przywyknąć? + pamiętać o rozsądnym poziomie paliwa w baku dla zapewnienia odpowiedniej żywotności pompy paliwowej. |
Dokładnie jest tak jak mówisz |
|
|
|
|
AdamT
Model Samochodu: 3210
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 79 Skąd: 123
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-11-25, 23:11
|
|
|
Avatar napisał/a: | Generalnie to by może się nawet zgadzało, że ten problem powstaje przy stanie paliwa poniżej 50% bo wcześniej było chyba podobnie, chociaż pewien nie jestem. |
Dla przypomnienia to pierwszym razem pojawiło się to przy pełnym baku paliwa podczas jazdy na autostradzie (ale to pewnie akurat nie ma żadnego znaczenia). Przez dłuższy czas podczas kontynuowania jazdy nie zauważyliśmy co jest grane, bo wskazówka była wcześniej w pozycji max, a podczas błędu w pozycji MIN (czyli i tu i tu poziomo ) |
|
|
|
|
|