Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-14, 17:16 |
T300 regulacja luzów zaworowych |
Autor |
Wiadomość |
william7
Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 29 Skąd: centrum
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-19, 14:35 T300 regulacja luzów zaworowych
|
|
|
Witam,
w jaki sposób jest regulowany luz zaworowy w silnikach 1.2 i 1.4...?
Płytki, szkalnki czy hydraulicznie?
Z jakim kosztem należy się liczyć przy takiej regulacji? |
|
|
|
|
ŁukaszK
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 144 Skąd: RKR
Poziom: 11
|
Wysłany: 2012-12-19, 16:42
|
|
|
W tych silnikach jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego. |
_________________ Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!
|
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-12-21, 00:07
|
|
|
Nie mów mu tak, bo w 1.2 sohc są płytki (dziwny pomysł z regulacją co...15 tys.!). Poza tym, szklanki są wszędzie. Nie służą regulacji. |
|
|
|
|
william7
Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 29 Skąd: centrum
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-21, 09:05
|
|
|
No i bądź tu mądry...
Może ktoś jeszcze się wypowie? |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-12-21, 17:55
|
|
|
T300? Przepraszam! Nie doczytałem tematu. Zobaczyłem o zaworach i klik...Nie wiem jak w T300. Może ktoś zarzuci kąsek dokumentacji? |
|
|
|
|
ŁukaszK
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 144 Skąd: RKR
Poziom: 11
|
Wysłany: 2012-12-21, 21:22
|
|
|
W T300 jest tak jak napisałem. |
_________________ Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!
|
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-12-22, 11:38
|
|
|
No i co z tymi zaworami, William? Brałeś do porównania pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze auta? |
|
|
|
|
william7
Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 29 Skąd: centrum
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-23, 08:33
|
|
|
Tak, szukam takiego auta zeby z lpg nie było problemów. |
|
|
|
|
kriskriskris
Kriss_MustangII
Model Samochodu: AveoII: Base+ 2009, Base+ 2011; MustangII
Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: bydgoszcz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-23, 10:22
|
|
|
gdy interesowalem sie T300 to jasno mi powiedzieli w salone, ze LPG nie jest w nim przwidziane |
_________________ chevII Aveo 2009 i inne, te starsze też...
Jak odłączyć wkurw... klime w aveo? patrz jak niżej:
http://docs.google.com/pr...jh4wh_0c4f38j4w |
|
|
|
|
william7
Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 29 Skąd: centrum
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-23, 10:58
|
|
|
To i ja wiem. Pisałem nawet do centrali chevroleta w tej sprawie i odpwiedź była taka sama.
Co nie zmienia faktu że zagazowac auto można.
W instrukcji jest napisane że regulacja luzu jest co 150 tyś. km lub co 10 lat. |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-12-23, 15:10
|
|
|
Czyli na tę chwilę wiemy tyle: regulacja jest automatyczna (hydrauliczna), ale pomimo tego, wykonuje się regulację...Niczego już nie rozumiem. |
|
|
|
|
ŁukaszK
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 144 Skąd: RKR
Poziom: 11
|
Wysłany: 2012-12-23, 17:43
|
|
|
Regulacja jest przewidziana dla silnika 1.6, reszta ma hydraulikę. |
_________________ Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!
|
|
|
|
|
honada
Model Samochodu: Aveo T300 sedan 1.2 16V 86KM
Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Marki
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-02-22, 22:32
|
|
|
silnik 1.2 16V 86KM to silnik opla A12XER. Ten sam silnik jest w Corsie D, do którego Opel montuje fabryczną instalację gazu. Chevrolet nie wyraża na taki zabieg zgody co nie oznacza, że silnik nie będzie dobrze działał na takim paliwie.
"Podobno" w Oplu na LPG A12XER ma wzmocnione gniazda zaworowe (oczywiście wydechowe) ale nie ma pewności że tak faktycznie jest. Nawet jeśli w Aveo gniazda wytrzymają tylko 100-150tys.km to opłaci się zamowić głowice nową czy używaną od takiego opla corsy d.
Aby wszystko było dobrze z silnikiem wystarczy zamontować dobrą instalację LPG w renomowanym warsztacie a potem co 6 miesięcy regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Zbyt uboga (za mało paliwa) powoduje zwiększenie się płomienia w komorze cylindra i wypalanie gniazd zaworowych (wydechowych). |
|
|
|
|
Maniekwawa
Maniek
Model Samochodu: Aveo 1.4 T300 LT+ 4d
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-02-24, 08:19
|
|
|
W nowych instalacjach jest jeszcze coś takiego jak lubryfikacja, która dodatkowo chroni zawory przed wypalaniem w autach które mają tendencje do tego.
Więc jeżeli nie będziesz żałował kasy na instalację to wszystko będzie ok. |
|
|
|
|
honada
Model Samochodu: Aveo T300 sedan 1.2 16V 86KM
Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Marki
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-02-24, 13:59
|
|
|
lubryfikacja jest tylko chwytem marketingowym. Wypaleniu ulegają zawory wydechowe a nie dolotowe, nie ma żadnych badań potwierdzających skuteczność tego rozwiązania. To coś takiego jak słynne modyfikatory. Naprawdę, nie ma co wywalać dodatkowo 500zł na lubryfikację.
Najlepiej poszukac dobrego fachowca, blisko domu, aby wykonywać regulację mieszanki co te 6 miesiecy lub 8-10 tys.km. to naprawdę wydłuża żywotność gniazd, nawet w oplach, fordach a nawet hondach. |
|
|
|
|
|