Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 09:25 |
Konserwacja podwozia w Cruzie |
Autor |
Wiadomość |
kozix33
kozix33
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LTZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 99 Skąd: Gdańsk
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-01-08, 16:36 Konserwacja podwozia w Cruzie
|
|
|
Witam.
Mam pytanko czy wykonywał ktoś z was dodatkową konserwację podwozia w cruzie? Jakie są efekty takiego zabiegu, jakich środków użyliście i jaki mógł by być koszt takiego zabiegu w jakimś warsztacie? |
_________________ CRUZE 5D 1.8 141km LTZ
spalanie 8.8l/100km |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-01-08, 19:40
|
|
|
Witaj,
Ja wykonałem coś takiego po pół roku jego eksploatacji tzn. w sierpniu albo na początku września 2011r. ... oczywiście zabezpieczyłem zarówno podwozie płynnem bitexem ( z pistoletu) jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią... dodatkowo przy zabezpieczaniu bitexem zdemontowałem wszystkie nadkola i one również zostały pokryte warstwą bitexu. Cała to operacja kosztowała mnie w materiale około 220zł + 8 godzin pracy (razem ze stygnięciem). Koszt jaki dowaidywałem się w niezależnych warsztatach zaczynał się od 500zł a kończył na 1500zł w zależności od zakresu prac....
Ogólnie taką operację polecam wykonać szczególnie jeśli zamierzasz jeździć autem przez parę ładnych lat - wtedy zapominasz o problemie korozji w aucie ...dla przykładu powiem o lanosie moich rodziców z 98roku - jest on zabezpieczony właśnie w ten sposób i mimo praktycznie 15 lat na karku ma zero rdzy ...
Co do gwarancji ja swoje auto naprawiałem już a ASO ( wymiana stycznika w klapie i dołożenie tłumików drgań ) i nikt nie zanegował wykonania takiego zabezpieczenia - mówię o tym bo niektórzy twierdzili że traci się gwarancję po takiej operacji
Także sam zadecyduj ale ja ogólnie polecam coś takiego szczególnie w CRUZ gdzie niestety podwozie jest w znacznej mierze pokryte wyłącznie farbą podkładową (nadkola w całości są pokryte jedynie farbą podkładową - zero zabezpiecznia antykorozyjnego). Pamiętaj tylko abyś wybrał w miarę "suchy" miesiąc aby całe podwozie było w miarę suche.... |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-01-09, 19:54
|
|
|
Ja swojego potraktowałem zaraz po zakupie środkami w spreju z BOLLa. klik Całkowity koszt jakieś 200 zł.Również zdjąłem nadkola.Trzeba przyznać że jest kilka fragmentów podwozia nie pokrytych fabrycznie konserwacją i na tym polu GM ,jak i na kilku innych daje wyraźnie do zrozumienia że ta marka nie jest długowieczna jeżeli sami o nią dodatkowo nie zadbamy. Mówi się że dziś nie ma potrzeby konserwacji nowych samochodów,tak jak to robiono obowiązkowo kiedyś żeby auto trochę nam posłużyło,ale chyba nie zaszkodzi cruze-a dodatkowo przyprószyć od spodu. Nie wiem jak wygląda sprawa korozji w chevroletach po okresie większym niż pięć lat użytkowania, tutaj powinni wypowiedzieć się długoletni posiadacze tych czterech kółek.Wydaje się że za przykład mógłby posłużyć tak popularny model Lacetti czy Aveo. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
pezet
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 30 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-01-10, 15:47
|
|
|
A czy nie jest tak, że dodatkowe zabezpieczenia mają sens tylko w samochodach bez ocynkowanej blachy? Z tego co wiem Cruze ma przynajmniej jednokrotnie ocynkowaną blachę, w przeciwieństwie do starszych modeli Chevroleta, więc porównanie w wiekowymi autami tego producenta nie musi być miarodajne.
Może ktoś z większą wiedzą ode mnie się wypowie, ale tak słyszałem więc wbijam kij w mrowisko |
|
|
|
|
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-01-11, 10:52
|
|
|
Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... i od czasu do czasu ( pewno przeglad ) kuknac czy nie ma ubytkow w izolacji fabrycznej, konserwowac karoserie i jezdzic. |
_________________
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-01-11, 16:58
|
|
|
Jeśli kupuje się samochód jako nowy, to tak naprawdę konserwuje się samochód dla drugiego właściciela
Bo nawet jak zacznie rdzewieć, to nim to stanie się problemem zdążymy sprzedać samochód |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-01-16, 18:32
|
|
|
Kubusiek napisał/a: | Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... | Popieram. Trzeba się pozbyć soli, którą sypią na drogach. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-04-23, 05:37 Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne
|
|
|
Witam, z racji delikatnych zabiegów lakierniczych jakie mnie czekają (spoiler, malowanie logo) znajomy blacharz/lakiernik doradził mi iż należałoby dodatkowo zabezpieczyć nadkola i profile zamknięte?
Co sądzicie o czymś takim?
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie i 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki, które się ściąga i wtryskuję pod ciśnieniem jakiś preparat, nadkola wiadomo trzeba ściągnąć plastiki.
Progi i tak chyba będę delikatnie poprawiał gdyż jak już kiedyś pisałem przy pierwszej wymianie kół podnieśli samochód właśnie za progi z zdarli lakier od spodu.
Pytanie: Zabezpieczać czy nie?
A tak przy okazji - nowy test cruze'a
http://www.autogaleria.pl...ltz-at,758.html |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-04-23, 07:29
|
|
|
Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki, |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-04-23, 10:51
|
|
|
esjot napisał/a: | Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki, |
Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota. |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-04-23, 11:32
|
|
|
user_01 napisał/a: | esjot napisał/a: | Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki, |
Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota. | Mi robi po znajomości bo kilka razy ja załatwiałem mu różne rzeczy, wiec jest taniej gdyby robił dla zwykłego klijenta. Chyba się zdecyduję i to co da rade to zabezpieczę. |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-06-27, 10:55
|
|
|
W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?
Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ? |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
harcerski
Model Samochodu: Chevrolet
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Wawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-07-13, 19:39
|
|
|
[quote="esjot"] Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
To bardzo mało. "Mój" warsztat krzyknął tysiaka więcej. Ale robota porządna, dokładnie wszystko zabezpieczone, więc może wcale nie wydałem za dużo |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-08-04, 19:54
|
|
|
Taka konserwacja nie jest chyba wymagana? Znacie jakieś przypadki korozji w Cruzach??? |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
argo123
Model Samochodu: Cruze 4D (podstawowy)
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: Kraków/Wrocław
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-16, 15:50
|
|
|
Po jakim czasie najczęściej zaczynają się problemy z podwoziem? |
|
|
|
|
|