Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 20:24
Uturbione 1.4.
Autor Wiadomość
Egoista 

Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 18
Skąd: podlasie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-02-03, 23:38   Uturbione 1.4.

Posiada ktoś? Podzieli się wrażeniami z użytkowania? Zanabyć :-) zamierzam.
 
     
vqsoft 

Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2013-02-04, 09:16   

Też mnie to interesuje

to co zdołałem sie dowiedzieć to:

A14NET - turbodoładowana jednostka o poj. 1364 cm3. Turbosprężarka w tym silniku jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i chłodzona cieczą. Osiąga 240tyś obr/min. Sprężone w niej powietrze zostaje ochłodzone w intercoolerze co zwiększa jego gęstość i poprawia napełnianie cylindrów. Żeliwny kadłub jest dodatkowo wzmocniony zintegrowanymi, w jeden element, pokrywami łożysk głównych. W celu poprawy odprowadzenia ciepła zastosowano natrysk oleju na denka tłoków, chłodnicę oleju i drążone zawory wydechowe wypełnione sodem.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60o i wydechowych do 45o. Zwiększa to elastyczność jednostki napędowej i - dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych - umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin. Napęd wałków rozrządu zrealizowano za pomocą łańcucha. Zastosowano również hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Osłona łańcucha rozrządu wykonana została ze stopu aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wieloklinowym.
Układ chłodzenia zawiera elektrycznie sterowany termostat znany z Astry H. Przy małym obciążeniu silnika termostat jest podgrzewany elektrycznie dzięki czemu otwiera się przy wyższej temperaturze.
Tak jak wszystkie silniki benzynowe w tym modelu również zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę i zrezygnowano z przewodów zapłonowych. Ich funkcję spełnia moduł zapłonowy umieszczony bezpośrednio na świecach.
Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda.
W celu zminimalizowania drgań przenoszonych na układ napędowy zamontowano dwumasowe koło zamachowe.
Moc maks. 103 kW (140 KM)/4900-6000 obr/min.
Moment maks. 200 Nm/1850-4900 obr/min.
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2013-02-04, 15:23   

Czyli ta benzynowa jednostka napędowa też ma dwu-mas. Dobrze wiedzieć.Ogólnie to chciałbym się nim przejechać zobaczyć co jest wart ten silnik.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kubab

Model Samochodu: Był Orlando...
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 49
Skąd: mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 11/13
 84%
Wysłany: 2013-02-04, 15:48   

Jeździłem na jeździe próbnej Orlando z tym silnikiem. Wg mnie jest cichszy, niż 1,8, ale osiągami nie powala - prawdę mówiąc podobne wrażenia, co do mocy co przy 1,8. Niby sam silnik to stara jednostka, jednak turbo zwiększa ryzyko kosztownych napraw. Popatrzyłem podczas jazdy na średnie spalanie na komputerze i było ponad 9 l./100... Poza tym nie da się zagazować, więc się nie zdecydowałem - wziąłem 1,8 + LPG.

Zdecydowanie lepsze wrażenie miałem z jazdy Orlando w dieslu.
 
     
vqsoft 

Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2013-02-04, 17:25   

1.4 T gazuje sie bezproblemowo.
na forum astry mają to rozpracowane..
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-02-04, 19:21   

Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich.
_________________
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2013-02-04, 19:51   

a co powiecie na 1.0 ecobost w nowych focusach :) ma takie osiagi jak 1.6 :)
albo Skoda octavia 1.2 tsi :) 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze :roll:
_________________
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-04, 20:18   

Moje wrażenia są na razie bardzo pozytywne.

Co do trwałości - za mało przejechałem (10k km).
Chociaż czasem się zastanawiam czy ja jeżdżąc maksymalnie 3500 obr/min (a zazwyczaj 2000 - 2500) faktycznie bardziej obciążam silnik niż użytkownik 1.8.
Szczególnie, że skrzynia jest 6 biegowa.

kubab:
Wystarczy obejrzeć filmy na youtube. Moc jest ta sama. Ale moment i jego zakres zupełnie inny. Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.

A 2.0 w dieslu ma oczywiście jeszcze lepsze wyniki.

http://www.chevrolet.pl/eap/cruze-5d.pdf

U mnie realne średnie spalanie to około 8 - 8,5 l /100 km.

Turbina i 2 mas - no jakby nie było 2 dodatkowe komponenty do potencjalnego zepsucia się (i nie tanie).

Silnik jest na rynku obecny nie od wczoraj - od kilku lat w Oplu.
_________________
KAI
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-02-04, 22:09   

Kubusiek napisał/a:
albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze


Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-04, 22:15   

huri_khan napisał/a:
Kubusiek napisał/a:
albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze

Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km.

Może koledze się coś pomyliło. 0-100 km/h - 10.8 s (katalogowo).
Te 1.4 TSI (122 KM) to minimum jak dla mnie dla takiej budy.
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-04, 23:28   

KAI napisał/a:
Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.


Gdyby to była prawda :roll:
tylko, że to banialuki :twisted:

Policz sobie 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=c6R61PtnX3U
http://www.youtube.com/watch?v=4pr_IPbmQWw
https://www.youtube.com/watch?v=AhCygoPdUcg
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
vqsoft 

Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2013-02-04, 23:39   

Dot napisał/a:
Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich.

powiem tak - jeszcz z czasów gdy do cinquecento sporting wsadzaliśmy turbo
100KM z litra pojemności jest bezpieczne dla silnika
więc nie powinno być problemów

mam 120KM z 1.2 tsi i 140 z 1.4 wiec nie powinno być kłopotu dla motoru! problem jeden - ile pociągnie dmuchawka
??
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-04, 23:53   

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.

Gdyby to była prawda :roll:
tylko, że to banialuki :twisted:

Ja wiem. Dlatego piszę, że katalogowo.
Ale różnica pomiędzy banialukami a i banialukami b może już być prawdą :D
vqsoft napisał/a:
ile pociągnie dmuchawka
??

Coś tam pociągnie ;)
Ja czekam 1-2 min. przed zgaszeniem silnika. A po autostradzie z 2-3 min.
Myślę, że to zaprocentuje.
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-05, 00:03   

A zanim się olej rozgrzeje to też nie możesz butować :twisted:

Czyli powinieneś się wlec z 7km albo i dłużej - bo olej rozgrzewa się dłużej niż płyn- nie używając turbiny :mrgreen:

Turbina wcześniej czy później się skończy i trzeba będzie regenerować, ale to z czasem.
Gorzej z dalszym osprzętem czyli np. wszelkimi pompami :twisted:

Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-05, 00:06   

C77 napisał/a:

Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.

A zapodaj jakiś link proszę.
Swojego czasu próbowałem zarejestrować się tutaj:
http://www.cruzetalk.com/forum/
ale z nieznanego mi powodu konta nie aktywowano mi do dzisiaj - nie mogę pisać.
Dziwne...
_________________
KAI
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: