Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:24 |
Uturbione 1.4. |
Autor |
Wiadomość |
Egoista
Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 18 Skąd: podlasie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-03, 23:38 Uturbione 1.4.
|
|
|
Posiada ktoś? Podzieli się wrażeniami z użytkowania? Zanabyć zamierzam. |
|
|
|
|
vqsoft
Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-04, 09:16
|
|
|
Też mnie to interesuje
to co zdołałem sie dowiedzieć to:
A14NET - turbodoładowana jednostka o poj. 1364 cm3. Turbosprężarka w tym silniku jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i chłodzona cieczą. Osiąga 240tyś obr/min. Sprężone w niej powietrze zostaje ochłodzone w intercoolerze co zwiększa jego gęstość i poprawia napełnianie cylindrów. Żeliwny kadłub jest dodatkowo wzmocniony zintegrowanymi, w jeden element, pokrywami łożysk głównych. W celu poprawy odprowadzenia ciepła zastosowano natrysk oleju na denka tłoków, chłodnicę oleju i drążone zawory wydechowe wypełnione sodem.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60o i wydechowych do 45o. Zwiększa to elastyczność jednostki napędowej i - dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych - umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin. Napęd wałków rozrządu zrealizowano za pomocą łańcucha. Zastosowano również hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Osłona łańcucha rozrządu wykonana została ze stopu aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wieloklinowym.
Układ chłodzenia zawiera elektrycznie sterowany termostat znany z Astry H. Przy małym obciążeniu silnika termostat jest podgrzewany elektrycznie dzięki czemu otwiera się przy wyższej temperaturze.
Tak jak wszystkie silniki benzynowe w tym modelu również zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę i zrezygnowano z przewodów zapłonowych. Ich funkcję spełnia moduł zapłonowy umieszczony bezpośrednio na świecach.
Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda.
W celu zminimalizowania drgań przenoszonych na układ napędowy zamontowano dwumasowe koło zamachowe.
Moc maks. 103 kW (140 KM)/4900-6000 obr/min.
Moment maks. 200 Nm/1850-4900 obr/min. |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-02-04, 15:23
|
|
|
Czyli ta benzynowa jednostka napędowa też ma dwu-mas. Dobrze wiedzieć.Ogólnie to chciałbym się nim przejechać zobaczyć co jest wart ten silnik. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
kubab
Model Samochodu: Był Orlando...
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 49 Skąd: mazowieckie
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-02-04, 15:48
|
|
|
Jeździłem na jeździe próbnej Orlando z tym silnikiem. Wg mnie jest cichszy, niż 1,8, ale osiągami nie powala - prawdę mówiąc podobne wrażenia, co do mocy co przy 1,8. Niby sam silnik to stara jednostka, jednak turbo zwiększa ryzyko kosztownych napraw. Popatrzyłem podczas jazdy na średnie spalanie na komputerze i było ponad 9 l./100... Poza tym nie da się zagazować, więc się nie zdecydowałem - wziąłem 1,8 + LPG.
Zdecydowanie lepsze wrażenie miałem z jazdy Orlando w dieslu. |
|
|
|
|
vqsoft
Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-04, 17:25
|
|
|
1.4 T gazuje sie bezproblemowo.
na forum astry mają to rozpracowane.. |
|
|
|
|
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-02-04, 19:21
|
|
|
Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich. |
_________________
|
|
|
|
|
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-02-04, 19:51
|
|
|
a co powiecie na 1.0 ecobost w nowych focusach ma takie osiagi jak 1.6
albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze |
_________________
|
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-04, 20:18
|
|
|
Moje wrażenia są na razie bardzo pozytywne.
Co do trwałości - za mało przejechałem (10k km).
Chociaż czasem się zastanawiam czy ja jeżdżąc maksymalnie 3500 obr/min (a zazwyczaj 2000 - 2500) faktycznie bardziej obciążam silnik niż użytkownik 1.8.
Szczególnie, że skrzynia jest 6 biegowa.
kubab:
Wystarczy obejrzeć filmy na youtube. Moc jest ta sama. Ale moment i jego zakres zupełnie inny. Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.
A 2.0 w dieslu ma oczywiście jeszcze lepsze wyniki.
http://www.chevrolet.pl/eap/cruze-5d.pdf
U mnie realne średnie spalanie to około 8 - 8,5 l /100 km.
Turbina i 2 mas - no jakby nie było 2 dodatkowe komponenty do potencjalnego zepsucia się (i nie tanie).
Silnik jest na rynku obecny nie od wczoraj - od kilku lat w Oplu. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-02-04, 22:09
|
|
|
Kubusiek napisał/a: | albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze |
Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-04, 22:15
|
|
|
huri_khan napisał/a: | Kubusiek napisał/a: | albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze |
Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km. |
Może koledze się coś pomyliło. 0-100 km/h - 10.8 s (katalogowo).
Te 1.4 TSI (122 KM) to minimum jak dla mnie dla takiej budy. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
|
|
|
|
vqsoft
Model Samochodu: mazda 3
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-04, 23:39
|
|
|
Dot napisał/a: | Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich. |
powiem tak - jeszcz z czasów gdy do cinquecento sporting wsadzaliśmy turbo
100KM z litra pojemności jest bezpieczne dla silnika
więc nie powinno być problemów
mam 120KM z 1.2 tsi i 140 z 1.4 wiec nie powinno być kłopotu dla motoru! problem jeden - ile pociągnie dmuchawka
|
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-04, 23:53
|
|
|
C77 napisał/a: | KAI napisał/a: | Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo. |
Gdyby to była prawda
tylko, że to banialuki
|
Ja wiem. Dlatego piszę, że katalogowo.
Ale różnica pomiędzy banialukami a i banialukami b może już być prawdą
vqsoft napisał/a: | ile pociągnie dmuchawka
|
Coś tam pociągnie
Ja czekam 1-2 min. przed zgaszeniem silnika. A po autostradzie z 2-3 min.
Myślę, że to zaprocentuje. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-02-05, 00:03
|
|
|
A zanim się olej rozgrzeje to też nie możesz butować
Czyli powinieneś się wlec z 7km albo i dłużej - bo olej rozgrzewa się dłużej niż płyn- nie używając turbiny
Turbina wcześniej czy później się skończy i trzeba będzie regenerować, ale to z czasem.
Gorzej z dalszym osprzętem czyli np. wszelkimi pompami
Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-05, 00:06
|
|
|
C77 napisał/a: |
Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane. |
A zapodaj jakiś link proszę.
Swojego czasu próbowałem zarejestrować się tutaj:
http://www.cruzetalk.com/forum/
ale z nieznanego mi powodu konta nie aktywowano mi do dzisiaj - nie mogę pisać.
Dziwne... |
_________________ KAI |
|
|
|
|
|