Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie T300 silnik 1.4
Autor Wiadomość
Maniekwawa 
Maniek

Model Samochodu: Aveo 1.4 T300 LT+ 4d
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2013-02-20, 11:52   Spalanie T300 silnik 1.4

Witam,

Posiadam Aveo z silnikiem 1.4.
Spalanie w cyklu miejskim waha się w okolicach 8,7-9,5 .

Ciekawy jestem czy u was jest podobnie ?

Czy moje auto za dużo pali!?

Proszę o opinie.

Pozdrawiam
Maniek
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-02-20, 14:55   

Jaki przebieg?
_________________
 
     
Maniekwawa 
Maniek

Model Samochodu: Aveo 1.4 T300 LT+ 4d
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2013-02-20, 15:00   

Przebieg około 12300 tyś
 
     
gijar 

Model Samochodu: Aveo T300 1,4 LT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-02-20, 19:29   

U mnie spalanie
trasa (50% gierkówka + 50 % podmiejskie i miejskie przelotowe) - 7,2 l
miasto - 8,8 l
ciekawostka - reset komputera, przejazd z garażu pod dom (ok 1,5 km). okolice "0" - 20 l :) :)
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-02-20, 20:04   

Nie ma cudów... Spalanie które podaje producent to czyta abstrakcja i nijak ma się do rzeczywistości... :/
_________________
 
     
Maniekwawa 
Maniek

Model Samochodu: Aveo 1.4 T300 LT+ 4d
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2013-02-21, 07:44   

Tak też się spodziewałem, jeżdżę głównie po warszawie, ale teraz tak się zastanawiam że silnik 1.6 spalał by podobnie lub troszkę więcej ;-( a którego nie wybrałem głównie ze względu na spalanie :-) Pocieszam się tym że po gwarancji zainstaluje dodatkowe wyposażenie w postaci Gazu :-)

Pozdrawiam

Maniek
 
     
honada 

Model Samochodu: Aveo T300 sedan 1.2 16V 86KM
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Marki
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-02-25, 21:07   

jestem praktycznie pewien, że spalałby albo tyle samo albo nawet mniej. Nie ma cudów, autem jeździ się na jego momencie obrotowym. To jak przyspiesza definiuje wartość momentu obrotowego oraz krzywa jego przebiegu. Od tego przy jakich obrotach mamy do dyspozycji ok. 90% maksymalnego momentu obrotowego będzie zależała dynamika pojazdu oraz jego spalanie.

Przykłady można mnożyć, bo w swojej pracy jeźdzę wieloma nowymi autami. Najlepszy to chyba silnik BMW & PSA, 1.6Turbo o mocy 200KM. W sportowym Peugeocie RCZ przy dynamicznej jeździe (ale nie pałowaniu) zawsze byłem pierwszy spod świateł ale umiejętnie zmieniając biegi mogłem spokojnie osiągnąć spalanie na poziomie 8,6l/100km. Nie kłamię. to zasługa duzego - 275Nm- momentu obrotowego dostępnego od 1770 obr./min. w Aveo 1.2 wyglada to odpowiednio: 115Nm przy 4000 obr./min. Przepaść.

To dlatego aby jeździć mocnym autem dynamicznie wystarczy utrzymywać obroty miedzy 2 a 3,5 tys. obr./min.

Moich rodziców Aveo 1.2 16V 86KM silnik A12XER, spala w mieście na niedotartym silniku przy spokojnej jeździe 8,0-8,3l/100km. wynik spokojnie wzrośnie do 9,7-10 l jeśli będę ruszał z dynamiką zbliżoną do tej co w Peugecie RCZ. Niestety, mocne silniki przy spokojnej jeździe nie palą więcej niż małolitrażowe jednostki, o ile auto porusza się w mieście. Jest to związane z koniecznością wprawienia w ruch dużej masy. Mały moment obrotowy sprawia, że silnik musi wejść w wysokie obroty aby ten moment "wyłapać".

Tak więc jest pewna niepisana zasada wśród dziennikarzy motoryzacyjnych - kupuj największy silnik na jaki Cię stać. w większości przypadków okaże się podobnie paliwożerny co mniejsze silniki, a osiągi to po prostu inna liga (II liga polska vs I liga hiszpańska)
 
     
art77 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Polska
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-03-09, 16:01   

Podoba mi się opinia przedmówcy. Pozwolę sobie wkleić mój wątek z sekcji CRUSE, z zamieszczonym pytaniem odnośnie stylu jazdy.....dzięki za odpowiedź.

Spalanie: VCDI 163KM, 360Nm przy 1750obr...... po pierwszych 800 Km 5,9l trasa, 8,0l miasto. Średnia z tankowania 7,5l (większość miasto).

Pytanie : lepiej równomiernie delikatnie operować gazem czy impulsowo podciągać i hamować silnikiem aby było ekonomicznie w granicach 2tyś/obr? W/g komputera u mnie wychodzi, że lepiej impulsowo ponieważ dawkujemy impulsowo paliwo?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: