Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-14, 17:16
T300 regulacja luzów zaworowych
Autor Wiadomość
william7

Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: centrum
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-12-19, 14:35   T300 regulacja luzów zaworowych

Witam,

w jaki sposób jest regulowany luz zaworowy w silnikach 1.2 i 1.4...?

Płytki, szkalnki czy hydraulicznie?

Z jakim kosztem należy się liczyć przy takiej regulacji?
 
     
ŁukaszK 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 144
Skąd: RKR
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-12-19, 16:42   

W tych silnikach jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego.
_________________
Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!

 
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-21, 00:07   

Nie mów mu tak, bo w 1.2 sohc są płytki (dziwny pomysł z regulacją co...15 tys.!). Poza tym, szklanki są wszędzie. Nie służą regulacji.
 
     
william7

Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: centrum
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-12-21, 09:05   

No i bądź tu mądry...

Może ktoś jeszcze się wypowie?
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-21, 17:55   

T300? Przepraszam! Nie doczytałem tematu. Zobaczyłem o zaworach i klik...Nie wiem jak w T300. Może ktoś zarzuci kąsek dokumentacji?
 
     
ŁukaszK 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 144
Skąd: RKR
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-12-21, 21:22   

W T300 jest tak jak napisałem.
_________________
Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!

 
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-22, 11:38   

No i co z tymi zaworami, William? Brałeś do porównania pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze auta?
 
     
william7

Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: centrum
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-12-23, 08:33   

Tak, szukam takiego auta zeby z lpg nie było problemów.
 
     
kriskriskris 
Kriss_MustangII

Model Samochodu: AveoII: Base+ 2009, Base+ 2011; MustangII
Wiek: 42
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: bydgoszcz
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2012-12-23, 10:22   

gdy interesowalem sie T300 to jasno mi powiedzieli w salone, ze LPG nie jest w nim przwidziane
_________________
chevII Aveo 2009 i inne, te starsze też...
Jak odłączyć wkurw... klime w aveo? patrz jak niżej:
http://docs.google.com/pr...jh4wh_0c4f38j4w
 
     
william7

Model Samochodu: AVEO 1.3D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: centrum
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-12-23, 10:58   

To i ja wiem. Pisałem nawet do centrali chevroleta w tej sprawie i odpwiedź była taka sama.

Co nie zmienia faktu że zagazowac auto można.

W instrukcji jest napisane że regulacja luzu jest co 150 tyś. km lub co 10 lat.
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-23, 15:10   

Czyli na tę chwilę wiemy tyle: regulacja jest automatyczna (hydrauliczna), ale pomimo tego, wykonuje się regulację...Niczego już nie rozumiem. :roll:
 
     
ŁukaszK 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 144
Skąd: RKR
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-12-23, 17:43   

Regulacja jest przewidziana dla silnika 1.6, reszta ma hydraulikę.
_________________
Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!

 
 
     
honada 

Model Samochodu: Aveo T300 sedan 1.2 16V 86KM
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Marki
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-02-22, 22:32   

silnik 1.2 16V 86KM to silnik opla A12XER. Ten sam silnik jest w Corsie D, do którego Opel montuje fabryczną instalację gazu. Chevrolet nie wyraża na taki zabieg zgody co nie oznacza, że silnik nie będzie dobrze działał na takim paliwie.

"Podobno" w Oplu na LPG A12XER ma wzmocnione gniazda zaworowe (oczywiście wydechowe) ale nie ma pewności że tak faktycznie jest. Nawet jeśli w Aveo gniazda wytrzymają tylko 100-150tys.km to opłaci się zamowić głowice nową czy używaną od takiego opla corsy d.

Aby wszystko było dobrze z silnikiem wystarczy zamontować dobrą instalację LPG w renomowanym warsztacie a potem co 6 miesięcy regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Zbyt uboga (za mało paliwa) powoduje zwiększenie się płomienia w komorze cylindra i wypalanie gniazd zaworowych (wydechowych).
 
     
Maniekwawa 
Maniek

Model Samochodu: Aveo 1.4 T300 LT+ 4d
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2013-02-24, 08:19   

W nowych instalacjach jest jeszcze coś takiego jak lubryfikacja, która dodatkowo chroni zawory przed wypalaniem w autach które mają tendencje do tego.
Więc jeżeli nie będziesz żałował kasy na instalację to wszystko będzie ok.
 
     
honada 

Model Samochodu: Aveo T300 sedan 1.2 16V 86KM
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Marki
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-02-24, 13:59   

lubryfikacja jest tylko chwytem marketingowym. Wypaleniu ulegają zawory wydechowe a nie dolotowe, nie ma żadnych badań potwierdzających skuteczność tego rozwiązania. To coś takiego jak słynne modyfikatory. Naprawdę, nie ma co wywalać dodatkowo 500zł na lubryfikację.

Najlepiej poszukac dobrego fachowca, blisko domu, aby wykonywać regulację mieszanki co te 6 miesiecy lub 8-10 tys.km. to naprawdę wydłuża żywotność gniazd, nawet w oplach, fordach a nawet hondach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: