Spalanie w Epica 2.0 D |
Autor |
Wiadomość |
Davids
Model Samochodu: Chevrolet Epica LT 2.0 D
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-10, 10:52 Spalanie w Epica 2.0 D
|
|
|
Witam,
mam pytanie czy spalanie na poziomie 11l po mieście przy delikatnej jeździe to normalne? Wydaje mi się że autko powinno trochę mniej palić. Wie ktoś jaka może być przyczyna tak dużego spalania? |
|
|
|
|
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-03-10, 12:45
|
|
|
Pierwsze pytanie czy od dawna masz ten samochód i czy poprzednio miałeś diesla czy benzynę? Spróbuj jeździć na zakresie 1500-2000 obr no i pod warunkiem, że nie jeździsz codziennie po Krakowie tylko w korkach w godzinach szczytu. Wtedy powinno być 8-9l miasto. |
|
|
|
|
Davids
Model Samochodu: Chevrolet Epica LT 2.0 D
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-10, 16:51
|
|
|
samochód mam od miesiąca, wcześniej miałem benzynę ale na co dzień jeżdżę dieslem w pracy wiec to nie o styl jazdy chodzi. Jeżdżę po całym Krakowie nie tylko w korkach, do tego na obwodnicy przy prędkości 120-140 spalanie wyszło ok 10,5 wiec też raczej sporo. |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-03-10, 17:03
|
|
|
Rzeczywiście to trochę dużo jak na diesla. Skrzynię biegów masz manualną czy automatyczną? Spalanie takie wychodzi wg komputera czy liczone wg tankowania i przejechanych kilometrów? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
Davids
Model Samochodu: Chevrolet Epica LT 2.0 D
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-10, 17:18
|
|
|
Skrzynia manualna. Wg. kompa wychodzi ok 10 a wg wyliczeń ok 11. Zatankowałem teraz BP ultimate i auto zdecydowanie żwawiej jeździ i spalanie spadło na ok 9.7-10 (wg kompa) ale to dalej chyba sporo ... |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-03-10, 17:33
|
|
|
A jeździsz krótkie odcinki czy raczej dłuższe trasy? Mi ostatnio spalił 7,6l/100km ale jak był większy mróz i żona jeździła tylko krótkie odcinki po mieście to spalił 10. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
Davids
Model Samochodu: Chevrolet Epica LT 2.0 D
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-10, 17:51
|
|
|
właśnie całkiem długie jak na miasto teraz na tym lepszym paliwie to 2 przejazdy po 7km z godzinną przerwą wiec silnik też jeszcze nie ostygł do końca |
|
|
|
|
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-03-10, 19:06
|
|
|
...7km to raczej krótkie odcinki, ja mam diesla od 2 tygodni, wcześniej benzyna, więc bardzo ciężko mi było zmienić styl jazdy (jazda na momencie obrotowym/niskie obroty - polecam wypowiedź z forum Aveo silnik T300).
Dodatkowo w ciągu pierwszych dziewiczych 600km dwa razy włączył dopalanie sadzy i w mieście zamiast 8l pokazał mi 17l w korkach.
Ile Ci pali służbowy diesel? |
|
|
|
|
Davids
Model Samochodu: Chevrolet Epica LT 2.0 D
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-11, 23:38
|
|
|
Nie ma co porównywać spalania do firmowego, bo to peugeot boxer, czyli całkiem inna liga.
A przy okazji- czy przy dopalaniu "sadzy" wyświetla się jakaś kontrolka? |
|
|
|
|
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-03-21, 16:42
|
|
|
Samochod Epica jest duzym i ciezkim autem.Silnik tez ma swoje gabaryty.Spalanie paliwa zaczyna sie obnizac po przejechaniu minimum 40km ale w zimie.Tylez kilometrow potrzeba aby otrzymac pelna temperature bloku i glowicy.Po tej odleglosci i jezdzie rownomiernej spada zuzycie do nawet zima do 6,2l na 100km przejechanych.Predkosc musi byc miedzy 70km/h max do 130km/h najlepiej na tempomacie.Kazdy zryw i posluchanie turba jak pieknie spiewa kosztuje. Na to sie nic nie poradzi.Jezeli rogrzanym autem wpadniesz do miasta i bedziesz spokojnie jechal to paliwo skoczy o pol litra wiecej niz poprzednio.
Sprawdzone wielokrotnie.Taksiarz tez ma niskie zuzycie paliwa gdyz jego silnik nigdy prawie nie stygnie.Jedyne wyjscie z tej sytuacji to montaz slupka z 230V na parkingu.Za,montowanie grzalki ktora przed startem sie zalacza i nagrzewa plyn chlodzcy do +20C,na to wystraczy max 3 godziny pracy grzalki.W Skandynawi jest to bardzo popularne ze wzgledu na ochrone srodowiska. Silnik zimy zre paliwo i wyrzuca duze ilosci
CO Halten czyli dwutlenku wegla.Nasz e Epici na szczescie nie smrodza gdyz maja filtr DPF.
Chepica 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
big_adi
Model Samochodu: Epica
Wiek: 37 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Karwia
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-12, 19:36
|
|
|
Ja mam epice od 1,5 roku i codziennie smigam do pracy 2x2,5km, moje spalanie to 11,5 litra- totalna masakra. Ale gdy jechalem trase 750km bez pauzy to spalanie mialem 5,5 litra.
To auto nadaje sie na trasy nie na krótkie odcinki. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-05-12, 20:00
|
|
|
big_adi napisał/a: | Ja mam epice od 1,5 roku i codziennie smigam do pracy 2x2,5km, |
Szkoda auta, może warto rozważyć chodzenie piechotą lub dojazd rowerem (no chyba że nie ma możliwości), bo przy takim użytkowaniu auto nigdy się nie dogrzeje i naładuje akumulatora do pełna
big_adi napisał/a: | moje spalanie to 11,5 litra- totalna masakra. Ale gdy jechalem trase 750km bez pauzy to spalanie mialem 5,5 litra.
To auto nadaje sie na trasy nie na krótkie odcinki. |
Nie dziwie się takiemu spalaniu, bo auto nigdy przy krótkiej trasie się nie nagrzeje (co podwyższa spalanie).
Żadne auto nie nadaje się na bardzo krótkie odcinki.
U nas codziennie trasa 2x8km, i gdy np. w bezśnieżną zimę nigdzie nie jeździmy nigdzie "dalej" (od 100km wzwyż), to pod korkiem wlewu oleju, woda miesza się z olejem i powstaje "masełko", nie będę już mówił ile wtedy idzie benzyny (na "rozpałkę" przy LPG), bo gazu idzie taka sama ilość jak latem (ale zimą jedzie się nawet ok. 2-3km na noPb żeby się przełączył) |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-05-22, 17:07
|
|
|
Jest wyjscie z sytuacji,zalozyc grzalke elektryczna na 230V w ukladzie chlodzenia. Po trzech gozinach grzania silnik juz ma te 20C kilkaset metrow i jest cieply i winno juz spadac zuycie paliwa.Otulac chlodnice ale nie zapominac o tym.
Pzdr. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-10-04, 08:44
|
|
|
Sprawdzac przed zima system hamulcowy.Nie czekac az nakladka zacznie piszczec
metal o metal wymieniac wczesniej. Wymieniac bolce prowadnice do siodel hamulcowych wymieniac uszczeki gumowe do prowadnic.Siodlo ktore latwo sie cofa to bardzo duzo zaoszczedzonego paliwa. Wzimie to wszystko sztywnieje i nakrotkich przelotach nie pracuje wlasciwie,opory rosna i na toi potzreba duza paliwa aby teopory przezwyciezyc.
Dobrze jest przed zima wymienic ekstra plyn hamulcowy. Sidla zyja wiele lat i sie nie zuzywaja.
Pzdr.Chepicka 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
|