Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 14:31
Przyspieszenie w Cruze
Autor Wiadomość
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-11-20, 09:37   

wiesz jak masz 500km a na katalizator odchodzi 50 to dla ferrari czy innych nie jest to problemem ;)
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-11-20, 14:51   Re: 1.6 - czemu się tak wolno zbiera?

szary77 napisał/a:
Jak ktoś pisał ciężar auta robi swoje. Moja stara Nubira jest 200kg lżejsza i ma max moment już od 2400RPM. Jak depnę to w fotel wciska :mrgreen:
Cruze 1.6 124 koników ma max moment powyżej 4 tysi, więc wtedy jedzie.
Z osobistych obserwacji - obojętnie jaki bieg, rozpędzam się powoli do 2500 obrotów i daję nagle do dechy, autko dostaje niezłego kopa :-D Warunkiem jest u mnie właśnie to rozpędzanie, ma być delikatnie, powoli ( 3-4sek.) do 2500RPM a potem but i ciągnę do 4 tysi.
Potem bieg wyżej, itd. Wtedy idzie jak szalony mimo że ciężki i 1.6 tylko.
W Nubirze takie cuda już od 2300-2400RPM :-)



Opel dorzucił skrzynie i silnik i widac efekt :)
_________________
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-20, 16:15   

Dorzuce historie z zycia dotyczaca tej "galki potencjometru"
Pod koniec zeszlego stulecia,szwedzi wypuscili nowy typ mysliwca (Jas37).
Oblatywacz byl gosciem doswiadczonym i szybkim z reflkexem.maszyna miala taki sam system sterowania oczywiscie byl drazek ale polaqczony z "galkami potencjometrow"
W powietrzu facet reagowal natychmiast zanim komputer zmienl polecenie uplywaly dziesiatki sekund.Final pierwszy lot i skonczylo sie ladowanie na plecach i boku.Pozniej byly pokazy na Stockholmem.Gosciu robil niesamowite figury az w koncu maszyna odmowila czyli niezdazyla tej informacji na drazku "przetrawic".Gosciu szybki i chodu wystrzeli sie w powietrze.Po paru sekundach maszyna sie ustabilizowala i czekala na komende gaz ale juz tam nikogo nie bylo i zwyciezyla grawitacja ziemska.Samolt niestety posypal sie w mak.
Natychmiast przekonstruowano ten system,gosciu dostal odprawe i na emeryture.Dzisjaj, najlepsi piloci sa Ci co trenowali na roznych grach elektronicznych ,stara gwardia musiala odejsc w szybkich abcugach.Tak bylo mna calym swiecie.Niestey starzy i znawykami musza odejsc.Albo sie dostosowac do tego poziomu ktory wymagany jest dzisiaj.
Pzdr.Chepicka 215

[ Dodano: |20 Lis 2012|, o 16:23 ]
endriu333 napisał/a:
wiesz jak masz 500km a na katalizator odchodzi 50 to dla ferrari czy innych nie jest to problemem ;)



Endriu 333,
Panowie badzcie uprzejmi i piszcie wszystkie oznaczenia sily mocy duza litera naprzyklad 500KM lub 500HP lub 500PS. Lub 500Nm.Wtedy wiadomo odrazu co masz na mysli.Chwile sie zastanawialem co robi tutaj 500kilometrow.
Pzdr.Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 17:57   

wilu136 napisał/a:
Dochodzi jeszcze kwestia elektronicznego pedału gazu.
Dużo pojazdów nowszej generacji ma ten problem ,że zanim zacznie jechac po wcisnięciu gazu to musi pomyśleć.


dokładnie, to jest liczone algorytmem, dlatego sa moduły pod Cruzaka tzw. PedalBoostery,
które zmieniają te własności i auto lepiej reaguje na lekkie dodanie gazu, bardzo popularne np. w Rosji.

huri_khan napisał/a:
w Cruze silniki benzynowe są 16V a specyfiką tych silników jest to że pokazują swoje możliwości po przekroczeniu 3,5 tys obrotów.


U mnie przy około 5000 :mrgreen:

szary77 napisał/a:
Potem bieg wyżej, itd. Wtedy idzie jak szalony mimo że ciężki i 1.6 tylko.
W Nubirze takie cuda już od 2300-2400RPM :-)


Dlatego też jestem w stanie uciekać nubą Cruzakowi tak do 90-100 km, potem już nie ma szansy :D

[ Dodano: |20 Lis 2012|, o 18:08 ]
kubaw napisał/a:
Zdaję sobie sprawę, że silnik nowy, niedotarty. Że mogą być nawet jakieś blokady porobione.


Nie, żadnych blokad nie ma, tylko odcięcie paliwa przy jakiś 6700 RPM.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2013-03-18, 18:57   

Filmik z pomiaru przyspieszenia Cruze 1.8 do 100km/h
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
michger

Model Samochodu: Cruze LT 1.6 124KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: zabrze
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2013-10-16, 15:23   Silnik 1.6 124km

witam!
Na początku chciałbym się przywitać (jestem nowy na forum). W ubiegłym tygodniu nabyłem nowego Cruza 1.6 124km z rocznika 2012 rok modelowy 2013 wyposażenie LT. Chciałbym drogich forumowiczów prosić o odpowiedz na pytanie jaki dokładnie znajduje się w tym samochodzie silnik? Czy jest to taki sam jak w Oplu A16XER/Z16XER. Przeglądałem instrukcje obsługi ze strony producenta i spotkałem się z różnymi oznaczeniami silnika (16xer, LDE, 1.6D) Powiem szczerze że już sam nie wiem dokładnie jaki mam silnik. Po otwarciu pokrywy silnika widnieje silnik z napisem ECOtec (mi się kojarzy wprost z silnikiem OPLA) W salonie Pani niepewnie odpowiedziała ze to ten sam silnik co w Oplu tyle ze różnica mocy wynika ze innego softu i innej skrzyni biegów.... Natomiast Pan z serwisu zapytany czy samochód posiada zmianę faz rozrządu odpowiedział że niee . Skoro to ten sam silnik co w Oplu to chyba silnik oplowski jest wyposażony w zmianę faz rozrządu... Wszystkich użytkowników proszę o jakie kolwiek sugesti odnośnie użytkowania tego silnika. Jakie są Wasze spalania w mieście/ cyklu mieszanym?? Czy jest możliwe aby zejść w mieście poniżej 8-9 litrów na setkę? Czytałem że auto lubi wysokie obroty, czy przy obrotach rzędu 2500-3500 przy zmianie biegów będzie duża różnica w spalaniu niż gdybym zmianę robił przed 2500 obr/min? Gdzieś czytałem że przy rozpędzaniu Cruza można uzyskać mniejsze spalanie jadąc do wyższych obrotów niż przy zamulaniu samochodu. Jak u Was wyglądała sprawa docierania? Ja narazie staram się jeździć w przedziale 2000-3000 obr/min. Kiedy najlepiej zmieniać bieg na wyższy? Na koniec chciałbym pozdrowić mszystych Cruzowiczów:)
 
     
backlit 


Model Samochodu: Cruze sedan 1.6 LS+ RM2013
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 122
Skąd: Silesia
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 2/22
 9%
Wysłany: 2013-10-16, 15:48   

Hej. Mam ten sam silnik. Co do specyfiki to większość jazdy u mnie to miasto. Spalanie to ~ 9 L. Na pewno da się zejść może i o ten 1 litr ale jazda nie będzie przyjemnością. Poniżej 8 litrów to już raczej nierealne (choć może jakiś maniak eco tego dokonał). Co do wersji silnika ciężko o jakieś konkretne informacje w ASO (raczej sami niewiele wiedzą czy może nie chcą wiedzieć). Poza tym za dużo nie oczekuj od nich.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-10-16, 16:10   

W sumie nie do końca jest to pewne, ale z TIS i model 2011 było 5 różnych silników 1.6 oznaczone odpowiednio LDE, LLU, LXV, L2W i LXT. Jakie różnice są to niestety nie wiem, wiem tylko że te dwa ostatnie w TIS istnieją jako oddzielne pozycje.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
michger

Model Samochodu: Cruze LT 1.6 124KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: zabrze
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2013-10-16, 17:59   

Wg instrukcji mozna wnioskowac ze silnik to LDE tylko dalej pozostaje pytanie czy to ten z Opla z16xer? Czy ten Cruze mazmienna faze rozrządu.??
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-10-16, 18:12   

Z tego opisu chyba wychodzi, że ma zmienne.

Cytat:
Opis układu mechanizmu nastawczego wałków rozrządu
Opis obwodu/układu

Układy zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych umożliwiają zmianę faz rozrządu wałków rozrządu przez moduł sterujący silnika (ECM) w czasie pracy silnika. Zespół elementu nastawczego wałka rozrządu zmienia położenie wałka rozrządu w odpowiedzi na zmiany kierunku przepływu ciśnienia oleju. Zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych regulują ciśnienie oleju, służącego do regulacji wyprzedzenia lub opóźnienia wałków rozrządu. Zmiana faz rozrządu wałka rozrządu w czasie zmiany obciążenia silnika zapewnia lepszą równowagę między następującymi czynnikami charakterystyki pracy silnika: • Moc wyjściowa silnika
• Ekonomika zużycia paliwa
• Niższe emisje spalin


Zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych są sterowane przez moduł ECM. Zmiany pozycji wałków rozrządu są monitorowane za pomocą czujnika wału korbowego oraz czujnika wałka rozrządu zaworów dolotowych i czujnika wałka rozrządu zaworów wylotowych. ECM wykorzystuje informacje poniżej wymienionych czujników do obliczenia żądanej pozycji wałka rozrządu: • Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika (ETC)
• Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP)
• Czujnik położenia przepustnicy
• Czujnik prędkości pojazdu (VSS)

Działanie układu pozycjonowania wałka rozrządu

Moduł ECM steruje cyklem pracy zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych poprzez modulację szerokości impulsu (PWM) doprowadzanego do cewki solenoidu. Im wyższy cykl pracy impulsu o modulowanej szerokości, tym większa zmiana rozrządu wałka rozrządu. Doprowadzenie ciśnienia na nieruchome łopatki po stronie wyprzedzenia kąta zapłonu powoduje obrócenie wałka rozrządu zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Obrót wałka rozrządu zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara powoduje wyprzedzenie kąta zapłonu maksymalnie o 21 °. Doprowadzenie ciśnienia oleju po stronie powrotnej łopatek powoduje obrócenie wałka rozrządu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, aż do pozycji 0 °.

Olej przepływający z zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych do obudowy zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych od strony kanału wyprzedzenia kąta zapłonu doprowadza ciśnienie na koło łopatkowe zespołu elementu nastawczego wałka rozrządu po stronie wyprzedzania kąta zapłonu. Jednocześnie otwiera się kanał powrotny zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych, co powoduje spadek ciśnienia oleju po stronie opóźnienia zapłonu koła łopatkowego. Dwie jednoczesne czynności umożliwiają obrót łopatki w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara i wyprzedzenie kąta zapłonu na wałku rozrządu.

Gdy olej przepływa z zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych do obudowy zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych od strony kanału powrotnego, ciśnienie oleju jest doprowadzane po stronie opóźnienia zapłonu koła łopatkowego. Ponieważ kanał wyprzedzenia kąta zapłonu solenoidu jest otwarty, ciśnienie oleju po stronie wyprzedzenia kąta zapłonu koła łopatkowego spada i pozycja wałka rozrządu jest opóźniania.

Moduł ECM może również nasterować zamknięcie przepływu oleju z obu kanałów zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych w celu utrzymania aktualnej pozycji wałków rozrządu. Moduł ECM w trybie ciągłym porównuje sygnały wejściowe czujnika wałka rozrządu zaworów dolotowych i czujnika wałka rozrządu zaworów wylotowych z sygnałami wejściowymi zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych i zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych w celu monitorowania pozycji wałków rozrządu i wykrycia ewentualnych zakłóceń działania układu. W poniższej tabeli zamieszczono polecenia nasterowań faz rozrządu wałków rozrządu dla zwykłych warunków jazdy:
 
     
michger

Model Samochodu: Cruze LT 1.6 124KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: zabrze
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2013-10-16, 20:23   

Z powyższego można wnioskować że silnik jest wyposażony w zmiane faz rozrządu. Dziekuje za zainteresowanie. Prosze wszystkich użytkowników o podzielenie się wlasnymi doswiadczeniami. Oraz o ewentualne sugestie odnosnie eksploatacji pojazdu.
 
     
szary77 
Człowiek z miasta

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 103
Skąd: RLU
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 3/20
 15%
Wysłany: 2013-10-16, 22:52   

Siemka. Ja co prawda powożę już ponad dwa lata ale co nieco dlatego wiem o tym silniku.
Na dotarciu nie dziaduj z obrotami na poziomie 2-3 tysie bo to nie dla tego silnika. Może pierwszy tysiąc. Potem ciągnij dziada na 4 tysie bez zastanowienie. Nie wpadaj tylko w czerwone pole :mrgreen:
Jak chcesz ekonomicznie, to kieruj się diodką SHIFT, która sama podpowiada kiedy bieg na wyższy zapodać. Od 4 tysi ten silnik zaczyna żyć (zmienne fazy rozrządu dochodzą chyba do głosu :mrgreen: ) choć u mnie od 3 już się fajnie zbiera.
Zauważyłem s siebie, że jak na obojętnie jakim biegu dociągam delikatnie do 2,5K i nagle but w podłogę, to autko dostaje kopa, że aż miło. Ewentualnie przy obrotach do 3K popuszczam pedał gazu i nagle but. Efekt ten sam. Soft jakiś dziwny w tym sterowniku jest, albo celowo tak zrobiony zważywszy na normę spalin Euro V.
Jak na razie jednostka bezawaryjna - oby tak dalej.
_________________
Ukradli....
 
 
     
michger

Model Samochodu: Cruze LT 1.6 124KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: zabrze
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2013-10-17, 09:56   

czyli nawet na dotarciu nie bać się wyższych obrotów? Nie chciałbym od razu za bardzo katować samochodu ale z drugiej strony nie chcę by pojazd był mułowaty. Gdzieś czytałem że silniki ECOTec "uczą" sie przyzwyczajeń kierowcy.. Jeśli się za bardzo muli to później samochód ma problem ze zbieraniem się. Trzeba wówczas trochę go poprzeciągać na kolejnych biegach... Nie wiem ile w tym prawdy. Narazie mam przejechane za mało km żeby samemu to ocenić. Chociaż nie da się ukryć że jazda sprawia wielką radość:)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-10-17, 10:22   

michger, ja mam też 1.6 ale starszej generacji i auto mam kupione od znajomego, który go strasznie zamulił :D ale po mojej jeździe się już odmulił i całkiem fajnie się zbiera, tylko trzeba go pocisnąć ;)
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
backlit 


Model Samochodu: Cruze sedan 1.6 LS+ RM2013
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 122
Skąd: Silesia
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 2/22
 9%
Wysłany: 2013-10-17, 10:28   

Coś jest na rzeczy z tym sterownikiem bo ja też na początku „nie kręciłem za wysoko”. Samochód jeździł jakby ciągnął ciężką przyczepę za sobą,. Ten silnik „lubi” wysokie obroty taką ma charakterystykę i nie ma co się ograniczać i docierać silnik (to pojęcie w dobie dokładnego spasowania współpracujących elementów jest chyba nadużyciem). Nie twierdzę, że trzeba zaraz zamykać zegar ale jazda w zakresie 2-3 tys. obrotów przymula go. Dodam, że taka jazda w niskim zakresie powoduje zwiększenie zużycia paliwa a dynamiki brak. Aktualnie mam ponad 8 tys. km przejechane - po 5 tys. ustabilizowało mi się zużycie paliwa z 10, 5 do 9 L przy dynamicznej jeździe a i ten magiczny sterownik przyzwyczaił się do wciskania gazu i samochód jest bardziej żwawy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: