Jakie ?arówki do poprawy o?wietlenia z przodu? |
Autor |
Wiadomość |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-03-27, 11:25
|
|
|
iskat1973 napisał/a: | Jeśli nie świeci się brak ładowania i wszystko z autem jest ok to nie szukam na zapas problemów |
Kontrolka się zaświeca jak napięcie ładowania jest mniejsze niż np 10V, jeżeli napięcie jest większe (np. 16V) to się nie zaświeci. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-03-27, 12:02
|
|
|
etac_owiec napisał/a: |
Ja mowie o takich za 7 zł, bo takie tez sie pojawiliy i ich trwałośc jest godna ceny. Za standardowa dobra zarowke tzreba dac minimum 15 zł i pamietac o zasadach ich montazu. Chociaz ostatnio w sluzbowej tojce gdzie sa H11 w ciagu miesiaca tez poszly juz 3 zarowki i nie wiem dlaczego. |
Teraz mam jakieś z norauto, nie wiem ile kosztowały, bo mam w spadku. Na razie wymieniałem jedną na początku stycznia i świeci cały czas. Wiadomo, z montażem to trzeba uważać i jak ktoś nie umie lub nie ma zdolności, to lepiej niech to zleci komuś innemu
Co prawda, w laczku jest debilne rozwiązanie z tą nakrętką, ciężki dostęp do niej. Następnym razem chyba nie przykręcę jej i zostawię na tych 2 śrubach górnych. |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-03-27, 12:34
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: | etac_owiec napisał/a: |
Ja mowie o takich za 7 zł, bo takie tez sie pojawiliy i ich trwałośc jest godna ceny. Za standardowa dobra zarowke tzreba dac minimum 15 zł i pamietac o zasadach ich montazu. Chociaz ostatnio w sluzbowej tojce gdzie sa H11 w ciagu miesiaca tez poszly juz 3 zarowki i nie wiem dlaczego. |
Teraz mam jakieś z norauto, nie wiem ile kosztowały, bo mam w spadku. Na razie wymieniałem jedną na początku stycznia i świeci cały czas. Wiadomo, z montażem to trzeba uważać i jak ktoś nie umie lub nie ma zdolności, to lepiej niech to zleci komuś innemu
Co prawda, w laczku jest debilne rozwiązanie z tą nakrętką, ciężki dostęp do niej. Następnym razem chyba nie przykręcę jej i zostawię na tych 2 śrubach górnych. |
Ja myslalem zeby zlikwidowac te nakretki i zamienic je na tzw motylki. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-03-27, 14:18
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: |
Co prawda, w laczku jest debilne rozwiązanie z tą nakrętką, ciężki dostęp do niej. Następnym razem chyba nie przykręcę jej i zostawię na tych 2 śrubach górnych. |
Klucz fajkowy i kilka żarówek później i będziesz potrafił wymienić z zamkniętymi oczami
Ale dostęp (zwłaszcza od strony akku) , jest trudny |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-27, 14:32
|
|
|
Zwykłym płaskim z zestawu też się da |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-03-27, 14:40
|
|
|
esjot napisał/a: | Zwykłym płaskim z zestawu też się da |
Ale płaskim ciężko z zamkniętymi oczami
Da się nawet kombinerkami, ale kluczem fajkowym jest o wiele lepiej (zamiast klucza można użyć grzechotki i "dłuższej" nasadki - ale klucz fajkowy zajmuje mniej miejsca w aucie ) |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-02, 12:41
|
|
|
3 miesiące żarówka z norauto wytrzymała i w niedzielę szlag ją trafił. Mam jeszcze 3 w zapasie i muszę wymienić, ale jak kolejna tyle podziała to wywalę i zainwestuję w coś lepszego |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-07-02, 15:34 Philips Blue Vision
|
|
|
Philips Blue Vision to niezła opcja, żarówka z niebieskim filtrem, wydaje się być lekko prze-watowana. Widać różnicę w postrzeganej jasności światła (gdy zmienisz jedną zobaczysz na pewno). Do tego W5W też z filtrem można dać albo cały zestaw kupić. Jednak to dość droga zabawa.
W Lanosie gdzie spadki V są spore na przełączniku w kabinie, H4 BV robią robotę.
A w J200 H7 BV szybko spaliły się (H1 jeszcze się ostały) - wnioskuję, że napięcie na reflektorach jest wyższe (niż w Lanosie). I z tego względu zwykłe żarówki też dają całkiem nieźle radę. Reflektory mijania w sedanie - o ile mogę je porównać z Lanosem i NU II dają, oj dają.
Komentarz kolegi (Almera), który prowadził J200 - Ty mijania masz jak ja drogowe (wypoziomowanie świateł wg diagnosty jest prawidłowe). |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-07-02, 17:43
|
|
|
griba napisał/a: | wnioskuję, że napięcie na reflektorach jest wyższe (niż w Lanosie) |
Co prawda napięcie nie mierzone na żarówkach, ale napięcie mam rzędu 14.3 do 14.4V a więc takie max zalecane. Żarówki typu premium wytrzymują u mnie około 0.5 roku Zwykłe max 1 rok |
|
|
|
|
rgilu
Rgilu
Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 13 Skąd: Bielsko-Biała
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-17, 13:38 Re: Jakie żarówki do poprawy oświetlenia z przodu?
|
|
|
orzech napisał/a: | Jako, że światła w lacetti hb świecą bardzo średnio, planuję wymianę żarówek na jakieś lepsze typu osram night breaker itp. Miałem je już w wersji H1 w poprzedniku, dawały rade. Zastanawiam się czy i w laćku by nie lepiej świeciły w od "zwykłych", które to pewnie mam u siebie. Może ktoś próbował innych i je poleci? |
No właśnie - próbował ktoś założyć do Lacetti hb żarówki o większej mocy - tj. 75Wlub 90W.
Światła w tym samochodzie to porażka. Dowiedziałem się że z mocniejszymi żarówkami mogą być dwa problemy:
1. Przekaźniki nie wytrzymają większego obciążenia - żarówki będą się szybko palić.
2. Może się uszkodzić odbłyśnik reflektora od wyższej temperatury.
Może ktoś coś na ten temat powiedzieć ? |
|
|
|
|
Novy
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Kraków
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-01-17, 18:23
|
|
|
Wszystkie problemy które opisałeś to prawda ale są jeszcze inne...
Można stracić DR a w razie wypadku kogoś kogo oślepimy mogą być problemy.
Nie próbowałeś jakiś porządnych żarówek? osobiście jeździłem autami z dużo gorszymi światłami. Sprawdź czy gdzieś po drodze nie gubisz napięcia i dlatego kiepsko świeci. |
_________________ |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-17, 20:47
|
|
|
rgilu napisał/a: | 1. Przekaźniki nie wytrzymają większego obciążenia - żarówki będą się szybko palić.
2. Może się uszkodzić odbłyśnik reflektora od wyższej temperatury.
Może ktoś coś na ten temat powiedzieć ? |
Ja nie sprawdzałem, ale na rosyjskich forach wielu próbowało zamieniać żarówki w lampach przeciwmgłowych z 27W na 55W. Zawsze z tym samym skutkiem - "spłynięciem plastiku nad żarówką
Novy napisał/a: | Nie próbowałeś jakiś porządnych żarówek? |
Polecam Osram Night braker+ najmocniej świecące żarówki jakie miałem
link |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-01-17, 21:43
|
|
|
esjot napisał/a: |
Polecam Osram Night braker+ najmocniej świecące żarówki jakie miałem
|
Popieram. Użytkuję od 2,5 miesiąca. Jestem bardzo zadowolony.
Zrobiłem już na nich parę tys. km i mogę polecić z czystym sumieniem.
Żarówki H4. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
dessal
strażnik piekieł
Model Samochodu: Lacetti 2.0TDCi, MB W210 E290
Wiek: 48 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Wuwuwa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-03, 22:27
|
|
|
Night Breakery ładnie świecą, ale są że tak się wyrażę średnio trwałe, u mnie w MB w124 świeciły się ok 14 miesięcy(wersja H4), Phlipsy to porażka, wytrzymują maksymalnie 5-6 miesięcy, za to słyszałem pozytywne opinie o Tungsramach Megalight + 90%, wprawdzie są już dostępne +120%, ale ja je włożę jak się przepalą te, które mam obecnie. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
|