jak wymieni? ?arówk? w przednich ?wiat?ach ? |
Autor |
Wiadomość |
nagash
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 20 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Busko Zdrój
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:37 jak wymienić żarówkę w przednich światłach ?
|
|
|
spaliła sie żarowka chyba H7 i nie wiem jak to zmienić. Podejrzewam, że to nic trudnego tyle tylko, że jak odkreciłem lampe u góry to coś ją jeszcze trzyma. Czy ktoś może coś poradzić ? |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:56
|
|
|
Poszukaj jeszcze jednej nakrętki do odkręcenia, w laczku tak mam. Zresztą w instrukcji obsługi powinno być podane.
REFLEKTORY
Wymiana żarówki
1. Otworzyć pokrywę silnika.
2. Usunąć zatrzaski trzymające górną pokrywę chłodnicy.
3. Zdjąć górną pokrywę chłodnicy.
4. Odkręcić trzy śruby i wyjąć zespół eflektora.
5. Zdjąć osłonę reflektora.
6. Zwolnić sprężynę przytrzymującą żarówkę.
7. Wyjąć żarówkę.
8. Włożyć nową żarówkę odpowiedniego typu. Patrz hasło indeksu „PARAMETRY ŻARÓWEK”.
9. Założyć sprężynę przytrzymującą.
10. Założyć osłonę reflektora.
11. Podłączyć złącze wiązki przewodów.
ŚWIATŁA POZYCYJNE
Wymiana żarówki
1. Otworzyć pokrywę silnika.
2. Wyjąć zespół reflektora.
3. Zdjąć osłonę reflektora.
4. Wyciągnąć oprawkę żarówki znajdującą się obok żarówki świateł drogowych.
5. Jednym ruchem wyciągnąć żarówkę z oprawki.
6. Założyć nową żarówkę. Patrz hasło indeksu„PARAMETRY ŻARÓWEK”.
7. Założyć osłonę reflektora.
KIERUNKOWSKAZY PRZEDNIE
Wymiana żarówki
1. Otworzyć pokrywę silnika.
2. Wyjąć zespół reflektora.
3. Odłączyć złącze wiązki przewodów od oprawki żarówki.
4. Obrócić oprawkę żarówki w lewo.
5. Wyciągnąć oprawkę żarówki z obudowy lampy.
6. Wcisnąć żarówkę w oprawkę, obrócić w lewo i wyjąć.
7. Włożyć w oprawkę nową żarówkę, wcisnąć i obrócić w prawo. Patrz hasło indeksu „PARAMETRY ŻARÓWEK”.
8. Włożyć oprawkę w obudowę lampy i obrócić w prawo.
9. Założyć zespół reflektora. |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-04-25, 08:08
|
|
|
Czy koledze udało się wymienić ? |
|
|
|
|
greganja
Model Samochodu: Captiva High Lt
Dołączył: 26 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Świnoujście
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-11-26, 09:51
|
|
|
nie wiem jak kolega, ale ja wymieniłem żarówki mijania, chociaż miałem problem z osłoną chłodnicy. Wszystkie śrubki nie dają się odkręcić, rozwiązanie beznadziejne. Plastikowe główki od wkrętów z drobniutkim gwintem. Poradziłem sobie bez odkręcania ale się napociłem. Myślę że problem wróci. Macie na to jakieś rozwiązanie?
Captiva 2009 |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-11-26, 12:44
|
|
|
Mam za sobą kilkanaście wymian przez 7 lat z Captivą. Na pierwszą wymianę pojechałem do ASO i skasowali mnie na 130zł. Żarówka H7 leci w Captivie regularnie co około pół roku, ale na początku kupowałem MARKOWE Philipsy, Osramy i leciały szybciej niż noname z marketów samochodowych a cena markowych jest znaczna.
Do wymiany potrzebny jest mały scyzoryk/nożyk – do podważania plastikowych spinek listwy nad chłodnicą, klucz nasadowy długi 10, śrubokręt krzyżakowy mały i duży, wskazane małe szczypce.
Zaczynamy od zdjęcia listwy nad chłodnicą. Oryginalnie są 2 duże plastikowe wkręty – duży śrubokręt krzyżakowy i kilka małych nitów do plastików – po pierwszej wymianie w nity mam wkręcone nierdzewne śrubki (chyba fi4), które pełnią rolę “kołków rozporowych. Czasem śrubki dają się wykręcić, ale zwykle podważam je scyzorykiem i wyjmuję małymi płaskimi szczypcami. Oryginalne plastikowe śrubki są jednorazowe (oprócz tych 2 dużych) i radzę nabyć wcześniej nierdzewne, które zastąpią te plastikowe. Po zdjęciu listwy widać dwie górne plastikowe nakładki nad reflektorami – odkręcamy małym śrubokretem krzyżakowym po 2 małe śrubki i zdejmujemy plastiki. Mamy teraz dostęp do 3 śrub (fi10) dla każdego reflkektora i odkręcamy te śruby kluczem nasadowym. Obok reflektora są także gumowe odboje maski – są one odkręcane i dla wygody wyjmowania reflektora można je odkręcić. Ręką zdecydowanie wypychamy (trzeba zrobić to zdecydowanie z użyciem “średniej” ilości siły) reflektor z mocowania poziomego (bagnet około 3cm) wtedy reflektor jest luźno w “oczodole”, wtedy można zdjąć wtyczki elektryczne (2 sztuki) naciskając je z boku i zwalniając najpierw zaczep zapobiegający wysuwaniu się wtyczki. Potem pewnie reflektor nie będzie chciał wyjść z tego oczodołu. Należy tak manewrować, (patrząc o co zaczepia reflektor) i przesuwać lewo-prawo, aż wyjdzie z oczodołu. Jest to najtrudniejszy moment operacji, ale po 2-3 razie nie ma żadnego problemu z oceną jak ruszyć i ile siły w to włożyć (wkładanie nie jest tak trudne jak wyjmowanie). Wymiana żarówek jet dalej prosta, bo mamy dostęp do wszystkich. Zdejmujemy odpowiednią osłonkę, dla H7 zdejmujemy wtyczkę z żarówki, zwalniamy sprężynkę blokujacą żarówke w lampie, wyjmujemy żarówkę – przy zakładaniu nowej należy pamiętać o tym żeby nie dotknąć palcami do bańki żarówki – tłuszcz i temperaturę spowodują bardzo szybkie przepalenie. Montaż wszystkiego prosty.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
xyz
junior
Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy Wiek: 61 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: CB
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-11-26, 14:27
|
|
|
Pozazdrościć fantazji Koreańczyków. |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-11-26, 19:15
|
|
|
Kolego, to nie wymysł koreańczyków, ale całego samochodewego świata. Kolega w Mondeo 2 ma tak samo, że musi rozebrać pół przodu samochodu, a siostra miała Punto II i nawet nasz ojciec, który potrafi naprawić dosłownie wszystko - jak McGyver nie był w stanie wymieniać żarówki w tym wynalazku i jeździła do ASO. |
|
|
|
|
Miszka
Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-12-02, 20:05
|
|
|
Ale Panowie marudzicie. Wczoraj wymieniłem w garażu 2 x H7. Fakt, zgodnie z instrukcją wygląda to strasznie ale:
Czarne śrubki w osłonie chłodnicy to coś na kształt kołków rozporowych. NIe trzeba tego wykręcać - wystarczy główkę podważyć płaskim śrubokrętem. Kołek da się wyjąć palcami.
3 śruby reflektorów też nie problem. Reflektor wystarczy delikatnie wysunąć i mamy wszystko jak na dłoni.
Powiem tak, miałem renault, mondeo, audi, VW i nigdzie tak łatwo nie dało się wymienić żarówki po rozkręceniu osłony i reflektora.
W renault niby zdejmujesz osłonę ale masz miejsca na łapę jak dla chińczyka - nie ma siły nie pokaleczyć się, w mondeo prawie zderzak ściągałem żeby dostać się do lampy a w VW B5 trzeba rozmontować tunel dolotowy powietrza…..
Całość wczoraj rozebranie, wymiana 2xH7 i złożenie zajęło mi 25 minut a robiłem to w Captivie 1 raz i nie jestem mechanikiem |
|
|
|
|
Matt
Matt
Model Samochodu: Captiva LS 2,2 D 163KM
Wiek: 49 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: Niemcy
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-12-26, 13:13
|
|
|
no wlasnie. ja chcialem dzis wyminic i dżemik. Te male plastikowe kolki sa juz przez serwis okrecone i nie da rady ich wykrecic. Co do zarowek to nie przepalaja sie co pol roku ja mam od nowosci czyli 2 lata |
|
|
|
|
|