Buczenie przy maksymalnym skr?ceniu kó? |
Autor |
Wiadomość |
sibalaba
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LT
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-04-24, 12:31 Buczenie przy maksymalnym skręceniu kół
|
|
|
Witam wszystkich gorąco, to mój pierwszy post na tym forum. Tak się składa, że od dwóch tygodni jestem posiadaczem cruze kombi 1,8 LT. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne, lecz nieco niepokoi mnie fakt, że przy skręconych na maxa kołach słychać buczenie. Znajomy twierdzi, że to normalny objaw pracy pompy wspomagania, jednak jak dotąd osobiście nigdy nie spotkałem się z czymś takim (do tej pory zawsze byłem przywiązany do marki renault). Czy to o czym piszę jest powodem do niepokoju? A jak to wygląda w Waszych samochodach? |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-04-24, 12:50
|
|
|
Wspomaganie, ale to normalne. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
pablo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT+Premium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-04-24, 13:37
|
|
|
W poprzednim moim samochodzie (peugeot) też było słychać buczenie przy maksymalnie skręconych kołach i był to objaw normalny.
Nie przejmował bym się tym. |
_________________ |
|
|
|
|
tpi0
Model Samochodu: Ford Focus, Chev'i Orlando LTZ 1,8+LPG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-04-24, 18:43
|
|
|
W fordzie jak mi buczało to miałem za mało płynu w przekładni kierowniczej. Ale z postu wynika, że raczej autko nowe? |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-04-24, 18:55
|
|
|
Takie buczenie jest standardem dla ukladów wspomaganych hydraulicznie, wynika z budowy samej przekladni i siły pompy wspomagania |
|
|
|
|
sibalaba
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LT
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-04-24, 22:34
|
|
|
No to mnie uspokoiliście, dzięki. Wnioskuję w takim razie, że to normalna sprawa, a przynajmniej że "ten typ tak ma". Bo tak jak wspomniałem w renówkach nie było tego słychać, a i samo wspomaganie w megane II jest bardziej "wydajne" niż w cruze, stąd moje wątpliwości. A szczerze mówiąc miałbym duży niesmak, jeśli miałoby się to wiązać z jakąkolwiek niesprawnością (co jak co, ale w nowym aucie???). Na wszelki wypadek sprawdziłem poziom oleju w układzie wspomagania, mieści się w normie, mniej więcej na 1/4 pomiędzy MIN i MAX, przy zimnym układzie. |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-04-26, 16:09
|
|
|
Jak najbardziej normalny objaw w pojazdach wyposażonych w hydrauliczną pompę wspomagania kierownicy.Dotyczy to praktycznie wszystkich marek.W pompie znajduje się zintegrowany zawór. Jego zadaniem jest utrzymanie potrzebnego do prawidłowego działania wspomagania ciśnienia i wydatku objętościowego. Takie buczenie czy syczenie jak opisują niektórzy powstaje w maksymalnym skrajnym położeniu kierownicy , pompa pracuje cały czas a wytworzone ciśnienie niema ujścia wtedy zaczyna przepuszczać tzw zawór bezpieczeństwa,lub jak kto woli przelewowy w innym razie mogły by dojść do uszkodzenia przewodów wspomagania lub samej pompy. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
|