Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 16:09 |
Problemy w Cruze 1.8 z LPG |
Autor |
Wiadomość |
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-03-06, 17:04
|
|
|
U mnie wygląda to tak ze spalanie przy jezdzie standardowej bez szaleństw ale też nie przesadnie wolno to dystans na baku od 270 - 290km. Spalanie wychodzi ze średniej niby 9 - 10.5L ale pamiętajmy że pewien okres czasu zawsze jedziemy na benzynie wiec na pewno jest ono wyższe. Ostatnio brat jechał na autostradzie dłuższy dystans z prędkościa 140-160km/h i przejechał 250km na baku gazu. Dodatkowo zauważył wahającą się wskazówkę prędkościomierza podczas jazdy na tempomacie z tymi prędkościami także przy pierwszym przeglądzie (15kkm) który już za 1kkm troche rzeczy do zgłoszenia w ASO będzie.
Inna sprawa której kompletnie nie rozumiem to fakt że średnie spalanie z CPU a spalanie LPG w ogóle nie ma żadnego przełożenia. CPU czasem pokaże 9.5 a LPG wychodzi mniej niż 10 zaś czasem spalanie na CPU mam 7.5 - 8L a spalanie LPG wychodzi 10.5 - 11. Kompletny bezsens |
_________________
|
|
|
|
|
pysiek
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5D LTZ
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-05-17, 07:42
|
|
|
Witam, mój pierwszy wpis na forum, ale podzielę się swoim wrażeniami z użytkowania Cruza LTZ 1.8 w LPG.
Po pierwsze, nie wiem dlaczego macie tak wysokie spalanie w swoich egzemplarzach. Ja na jednym pełnym tankowaniu gazu (ok 35-38l) przejeżdżam 330 - 390 km, przy wskazaniach na wyświetlaczu CPU 8.3 - 9.0L. Czyli daje mi to mniej więcej średnio 9.5l gazu na 100km. (przeważnie jeżdżę po Krakowie)
Dziś oddałem samochodu do przeglądu (mija pierwszy roczek), przejechane mam 18kk kilometrów i jedyne usterki jakie miałem z gazem to zapalająca się kontrolka silnika, ale po zamontowaniu modułu było ok, aż do zeszłego tygodnia.
Auto jak i gaz kupiłem i montowałem w Tychach w salonie Chevroleta, jednak nie polecam tamtejszej obsługi serwisu (gazu nie montował pracownik od nich), a czemu ich nie polecam bo:
- montując klamki z Insignii (chciałem chromowane paski), zapomnieli zamontować uszczelek.
- naklejając listwy progowe zrobili to w niechlujny sposób (odstawały po 1 cm) i przy mnie przyklejali jeszcze raz, efekt.. klej słabszy i obecnie jeżdżę już bez progów tylnych.
- jedyne co im się udało dobrze to nałożenie nakładek chromowanych na halogeny, lusterka i na "dzyndzle" otwierania drzwi.
Ogólnie jestem zadowolony z Cruza, ale mógłby palić ciut mniej.. |
|
|
|
|
Will
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LS+ Premium
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-06-06, 10:48 Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG
|
|
|
Po ~26000 km dobrze funkcjonująca instalacja BRC zaczęła dziwnie się zachowywać. Autoryzowany serwis chevroleta nie był w stanie tego zdiagnozować, bo usterka podczas jazdy próbnej nie chciała wystąpić, a parametry zmierzone komputerem są (w opinii serwisu) w normie. Nie miałem na razie czasu by pojeździć z technikiem z serwisu i wymusić tę usterkę.
Usterka ma następujące objawy:
1. Sporadycznie, po zatankowaniu paliwa LPG do pełna (np. z poziomu ~1/4) po przejechaniu kilkuset metrów silnik szarpie, przełącza na PB lub gaśnie (objaw braku paliwa LPG).
2. Przy jeździe po nierównościach i ostrym skręcie w prawo (sporadycznie) silnik szarpie (wrażenie nagłego zdjęcia nogi z gazu lub hamowania). Usterka jest dokuczliwa np. przy szybkim skręcie na "zielonej strzałce w prawo".
3. Po jeździe na nierównościach i wyłączeniu biegu (sporadycznie) silnik gaśnie.
Silnik w innych przypadkach (także przy mocnym dodawaniu gazu) funkcjonuje w normie (tzn. nie ma odczuwalnych różnic pomiędzy pracą na LPG a PB). |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-06-06, 18:31 Re: Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG
|
|
|
Will napisał/a: | Po ~26000 km dobrze funkcjonująca instalacja BRC zaczęła dziwnie się zachowywać. Autoryzowany serwis chevroleta nie był w stanie tego zdiagnozować, bo usterka podczas jazdy próbnej nie chciała wystąpić, a parametry zmierzone komputerem są (w opinii serwisu) w normie. Nie miałem na razie czasu by pojeździć z technikiem z serwisu i wymusić tę usterkę.
Usterka ma następujące objawy:
1. Sporadycznie, po zatankowaniu paliwa LPG do pełna (np. z poziomu ~1/4) po przejechaniu kilkuset metrów silnik szarpie, przełącza na PB lub gaśnie (objaw braku paliwa LPG).
2. Przy jeździe po nierównościach i ostrym skręcie w prawo (sporadycznie) silnik szarpie (wrażenie nagłego zdjęcia nogi z gazu lub hamowania). Usterka jest dokuczliwa np. przy szybkim skręcie na "zielonej strzałce w prawo".
3. Po jeździe na nierównościach i wyłączeniu biegu (sporadycznie) silnik gaśnie.
Silnik w innych przypadkach (także przy mocnym dodawaniu gazu) funkcjonuje w normie (tzn. nie ma odczuwalnych różnic pomiędzy pracą na LPG a PB). |
Prawie wszyscy juz wiedza ze serwisy ASO umieja tylko zalozyc instalacje, ale regulacja i problemy sa juz poza ich wiedza. Poszukaj serwisu BRC w twojej okolicy, mysle ze na forum znajdziesz |
|
|
|
|
PiotrA
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 73 Skąd: Łódź
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-06-06, 18:37
|
|
|
Will napisał/a: | 2. Przy jeździe po nierównościach i ostrym skręcie w prawo (sporadycznie) silnik szarpie (wrażenie nagłego zdjęcia nogi z gazu lub hamowania). Usterka jest dokuczliwa np. przy szybkim skręcie na "zielonej strzałce w prawo". |
Kiedyś dawno w aucie z instalacją gazową I generacji miałem podobny objaw.
Przy szybkim skręcie w prawo silnik gasł. Powodem była zbyt uboga mieszanka paliwa i zbyt nisko ustawione wolne obroty. Po wzbogaceniu mieszanki gazu i zwiększeniu niskich obrotów problem zniknął.
Wtedy się wszystko regulowało ręcznie. Wystarczyło przekręcić o pół obrotu 2 śrubki.
Teraz zbyt uboga mieszanka została by zdiagnozowana po podłączeniu do komputera.
Ja bym na twoim miejscu pojechał do prawdziwego gazownika. |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-06-06, 19:51 Re: Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG
|
|
|
Will napisał/a: | Po ~26000 km dobrze funkcjonująca instalacja BRC zaczęła dziwnie się zachowywać. Autoryzowany serwis chevroleta nie był w stanie tego zdiagnozować,. |
W takim wypadku uderzamy do osób które mają trochę większe pojęcie niż ASO.
Niestety warsztat BRC w Warszawie zwinął się i wg. informacji na stronie należy jechać tu:
ENERGY GAZ POLSKA, MAŁGORZATA NIZIŃSKA
ul. Ostrobramska 38 A, 04-193 Warszawa
tel. 22 810 00 90, www.egp.pl
Źródło: http://www.warszawa.czakram.pl/ |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
zzzz
Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT+ z LPG
Wiek: 64 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 112 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2013-06-06, 19:52
|
|
|
a nie ma gdzieś w Twojej okolicy filii Czakramu? |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-06-06, 21:28 Re: Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG
|
|
|
Will napisał/a: | Po ~26000 km dobrze funkcjonująca instalacja BRC zaczęła dziwnie się zachowywać. Autoryzowany serwis chevroleta nie był w stanie tego zdiagnozować, bo usterka podczas jazdy próbnej nie chciała wystąpić, a parametry zmierzone komputerem są (w opinii serwisu) w normie. Nie miałem na razie czasu by pojeździć z technikiem z serwisu i wymusić tę usterkę.
Usterka ma następujące objawy:
1. Sporadycznie, po zatankowaniu paliwa LPG do pełna (np. z poziomu ~1/4) po przejechaniu kilkuset metrów silnik szarpie, przełącza na PB lub gaśnie (objaw braku paliwa LPG).
2. Przy jeździe po nierównościach i ostrym skręcie w prawo (sporadycznie) silnik szarpie (wrażenie nagłego zdjęcia nogi z gazu lub hamowania). Usterka jest dokuczliwa np. przy szybkim skręcie na "zielonej strzałce w prawo".
3. Po jeździe na nierównościach i wyłączeniu biegu (sporadycznie) silnik gaśnie.
Silnik w innych przypadkach (także przy mocnym dodawaniu gazu) funkcjonuje w normie (tzn. nie ma odczuwalnych różnic pomiędzy pracą na LPG a PB). |
W twoim przypadku wykluczył bym zły stan mieszanki na gazie, bo silnik poza małymi wyjątkami pracuje dobrze i ma odpowiednią moc. Tej instalacji nie ma co porównywać z inst. 1-szej generacji, to nie ta półka.
Miałem kiedyś podobną przypadłość w Lanosie, inst. 2-giej generacji, silnik podczas jazdy, przy ruszaniu z pod świateł albo na wybojach przerywał a niekiedy gasł, i też zdarzało się to rzadko, poza tym na wolnych obrotach pracował równo i miał odpowiednią moc. Wymiana świec i przewodów zapłonowych nie pomogła, a panowie w serwisie bezradnie rozkładali ręce. Postanowiłem dokładnie sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne przewodów od inst. gazowej. Okazało się, że większość złączy było lutowane a tyko jedno złącze zasilające 12V było wykonane w postaci skrętki, jak ściągnąłem izolację to w środku był zielony proszek, miedz się utleniła, że auto jeszcze jeździło to cud. Po usunięciu tej fuszerki instalacja ta do dzisiaj sprawuje się bardzo dobrze.
Moja sugestia jest taka:
- sprawdź samochód jeżdżąc wyłącznie na benzynie aby sprawdzić czy ta przypadłość nie występuje również na benzynie
- uruchom silnik na gazie i poruszaj wszystkimi przewodami, złączkami, zasilanie elektrozaworów przy butli gazowej też, mam na myśli przewody, które mają związek z instalacją BRC, obserwuj w tym czasie silnik czy nie przerywa. |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-06-06, 21:39
|
|
|
Z LPG tez mam jazde po ostatniej "regulacji ASO", zmienili cosik w srodku zeby nie odcinalo gazu przy 4,5 - 5k obrotow. Wszystko bylo OK przez 1-2 miesiace. Niedawno zaczeły się jazdy z Engine Check, najpierw trafiła sie jedna, skasowali blad powiedzieli ze cos z mieszanka. Po miesiacu pojawila sie drugi raz (Engine Check) stwierdzili ze cos nie tak z mapą paliwa na gazie i robili regulacje. Efektem ich pracy było to ze w przeciagu tygodnia mialem 3x Engine Check średnio po 50km przejechanych od wyjazdu z ASO. Jutro odstawiam pojazd na całą sobotę i maja ustawiac gaz od 0, podobno szykuja wycieczkę az na autostradę zeby to zrobic porzadnie. Zobaczymy co z tego wyjdzie chociaz wielkiej wiary w ta cała procedure nie mam.
Dodatkowo u mnie pojawił sie problem z Fill Fuel w nowej odslonie.
Czasami sie pojawia przy rozruchu samochodu, po czym wskazowka powoli idzie do gory az zatrzyma sie na wlasciwym poziomie paliwa w zbiorniku. Coś podobnego jak zawsze było na co rozwiazaniem jest wgranie nowego softu do zegarów (to mi tez robiono i to 3 razy haha). U mnie teraz działa to odwrotnie
Ogolnie z gazem ostatnio mam wesole jazdy a dokladnie z kontrolką silnika bo samochod jezdzi caly czas bez zarzutu jezeli chodzi o moc i ogolne zachowanie silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-06-06, 21:46
|
|
|
I dlatego jeśli chodzi o instalację gazową to omijam ASO - wolę zapłacić 50zł za regulację w serwisie BRC i mieć święty spokój a nie jeździć po kilka razy a i tak to samo.
Lista polecanych zakładów BRC
http://lpg-brc.pl/index3.html |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-06-06, 21:49
|
|
|
pwalczak napisał/a: | I dlatego jeśli chodzi o instalację gazową to omijam ASO - wolę zapłacić 50zł za regulację w serwisie BRC i mieć święty spokój a nie jeździć po kilka razy a i tak to samo.
Lista polecanych zakładów BRC
http://lpg-brc.pl/index3.html | '
A ja dlatego omijam szerokim lukiem samochody z LPG. Mialem raz i nigdy wiecej, co potwierdza sie czytajac te wpisy. |
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-06-06, 21:55
|
|
|
W poprzednim samochodzie miałem LPG zamontowane u tego gościa co mi regulował teraz BRC i instalacja oprócz wymiany filtrów nie wymagała niczego.
Niestety, moje złe doświadczenia z LPG wynikają do tej pory wyłącznie z "partackiego montażu" przez serwis, bo jak już pisałem na forum - pojechałem na regulację do BRC (do gościa, który montował mi gaz w poprzednim samochodzie) i od tej pory nie mam najmniejszych problemów z gazem.
Ale prawda jest taka, że jeśli nie trafisz na dobrego gaziarza to będziesz przeklinał LPG na czym świat stoi... |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-06-09, 12:23
|
|
|
Ja do LPG ogólnie nic nie mam i samochód fajnie na nim jeździ. Problemem jest jakość przeszkolenia Panów w ASO . Po sobotniej wizycie doszli do wniosku że muszą zainstalować jakiś emulator żeby kontrolka się nie zapalała bo poza tym jest wszystko OK.
Tylko zastanawia mnie co teraz zamontują skoro po przeglądzie okresowym 15kkm demontowali "jakis" emulator bo był podobno niepotrzebny po wgraniu nowegosoftu do zegarów. Chcac byc tym razem madrzejszy zrobilem sobie zdjecia wnetrza silnika i jak owy klocek sciagna i zamontuja zobaczę czy cos sie zmienilo. Chyba ze nie jest to montowane w komorze silnika? |
_________________
|
|
|
|
|
marcinde
Model Samochodu: VW Golf
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 121 Skąd: Głosków Letnisko
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-06-09, 12:35
|
|
|
etac_owiec napisał/a: |
A ja dlatego omijam szerokim lukiem samochody z LPG. Mialem raz i nigdy wiecej, co potwierdza sie czytajac te wpisy. |
No i ja podobnie, jeden samochód z lpg wyleczył mnie z tej choroby permanentnie |
_________________ Hand wash only:) |
|
|
|
|
rawemon
Model Samochodu: venga
Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-06-09, 15:40
|
|
|
Kto ma problemy z instalacją LPG niech wklei zdjęcia swojej instalki na lpg-forum. Tam fachowcy ocenią i doradzą. |
|
|
|
|
|