Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
"Szarpanie" podczas jazdy
Autor Wiadomość
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-06-17, 09:16   "Szarpanie" podczas jazdy

Witam forumowiczów
Miałem dosyć długą chwilę spokoju z moim skrzypowozem, ale jak to mówią co za dużo - to nie zdrowo. Pojawił się dosyć niepokojący objaw - szarpanie, chwilowe spadki mocy przy około 2000 obrotów. Po przekroczeniu mniej więcej 2500 objaw prawie mija, na zimnym silniku feler nie występuje. Przedział obrotów wskazuje, że może to mieć związek z turbiną, ale jaki? Turbina nie bierze oleju i nie była przegrzana.
Może ktoś miał podobny przypadek?
pozdrawiam

Dodam jeszcze, że auto zaczęło więcej palić około 10l w trasie.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-06-17, 09:32   Re: "Szarpanie" podczas jazdy

sancho napisał/a:
Witam forumowiczów
Miałem dosyć długą chwilę spokoju z moim skrzypowozem, ale jak to mówią co za dużo - to nie zdrowo. Pojawił się dosyć niepokojący objaw - szarpanie, chwilowe spadki mocy przy około 2000 obrotów. Po przekroczeniu mniej więcej 2500 objaw prawie mija, na zimnym silniku feler nie występuje. Przedział obrotów wskazuje, że może to mieć związek z turbiną, ale jaki? Turbina nie bierze oleju i nie była przegrzana.
Może ktoś miał podobny przypadek?
pozdrawiam

Dodam jeszcze, że auto zaczęło więcej palić około 10l w trasie.


Moze zawor turbo cos szwankuje, moze wezyki sie gdzies poluzowały.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-06-28, 10:25   

Mój typ padł w pierwszym rzędzie na zawór EGR - został zaślepiony i niestety bez zmian. Oględziny zaworu sterującego turbiną i wężyków nic nie wykazały :/ . A tak w ogóle przeglądając internet czy pytając mechaników - to przyczyn szarpania można znaleźć setki. Kolejnym wartym sprawdzenia tropem wydaje się być czujnik ciśnienia paliwa bądź regulator ciśnienia ??
 
     
MariuszW 

Model Samochodu: CAPTIVA
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Sląsk
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-05-19, 21:47   

Witaj jeśli temat aktualny to u mnie poleciał wałek rozrządu i dwa popychacze, objaw szarpanie silnikiem i zapchany DPF.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2014-05-20, 06:49   

Filtr DPF wyciąłem. Szarpie tylko przy rozgrzanym silniku i w pewnym zakresie obrotów :/
Nie ma mądrych na ten feler a na eksperymenty typu wymiana pompy wysokiego ciśnienia (bo może to to ^^) nie mam pieniędzy.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2015-04-24, 11:38   

Po prawie dwóch latach aktualizuję temat - bo dopiero teraz usunąłem usterkę.
Pomogła wymiana pompki w baku paliwa.
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-05-04, 14:05   

Dziwne , co ma pomka zasilająca do takich objawów.
A jednak ma ....bo pomogło.
Ktoś Ci to zalecił czy sam próbowałeś bo dawała za małe cisnienie ?
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2015-05-05, 06:54   

Mechanik - specjalista od diesla zasugerował wymianę. Nie wymieniałem całego "koszyka" - koszt 700-800 zł ale samą pompkę - koszt 150 zł. Zrobiłem to właściwie dla świętego spokoju, bo był to jeden z najtańszych elementów, który brałem pod uwagę - wcześniej wymieniłem na przykład pompę wysokiego ciśnienia (używaną ale i tak kosztowała).
 
     
tomes 

Model Samochodu: Chevrolet Captiva 2D 2.0 136KM, 2010 C100
Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2015-06-02, 13:22   

Czy szarpanie było u Was powiązane z "dzwonieniem" z silnika (jakby zawory)? U mnie metaliczny dźwięk pojawia się niezależnie od nagrzania, w zakresie obrotów 1800-2300. Ginie, gdy mocniej przycisnę gaz. Wtedy też pojawia się szarpanie. Gdy dodam gazu szarpanie i dzwonienie ustaje. Mam wrażenie, że objawy nasilają się. Podpowiecie coś, bo nie sztuka zmienić pół samochodu.

Tomek
 
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-06-02, 22:55   

Metalicznego dzwięku nie wolno lekcewazyć.
Stetoskop - choćby lekarski w dłoń - druga osoba dodaje gazu by wejść na te obroty i osłuchiwać.
Dzwięk się niesie po całym układzie napędowym ale trzeba szukać najbardziej intensywnego i logicznie dedukowac.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2015-06-09, 12:55   

U mnie sporadycznie dobywał się dźwięk, jakby klekotanie (nie metaliczne), nie wiadomo skąd- teraz wiem, że były to niedostatki układu zasilania. Po wymianie pompki szarpanie i klekotanie zniknęło :)
Skrzypowóz stał się znowu najlepszym przyjacielem ;)
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-06-09, 22:11   

sancho napisał/a:
Skrzypowóz stał się znowu najlepszym przyjacielem



Moja "czarnuszka" jest nim cały czas. A najbardziej mnie lubi na staji paliwowej :-/
 
     
tomes 

Model Samochodu: Chevrolet Captiva 2D 2.0 136KM, 2010 C100
Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2015-06-11, 17:29   

Wracając do tematu. Po wizycie w warsztacie No.1 mechanik nic nie słyszał, komputer nic nie widział... czyli klasyczna kapitulacja. Umawiam się do fachowca od wtrysków, może on stwierdzi coś więcej, bo niepokoi mnie ten dźwięk i te szarpanie. No tak być nie powinno i nikt mi nie wmówi, że "ten typ tak ma".
 
 
     
tomes 

Model Samochodu: Chevrolet Captiva 2D 2.0 136KM, 2010 C100
Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2015-06-17, 18:53   

Macher nr. 2: Faktycznie, zauważył to, co ja: delikatne szarpnięcie (spadek mocy na 0,5s) w okolicach 2100 obr./min. przy delikatnym przyspieszaniu. Wtedy też słychać dzwonienie z silnika. Według fachowca te dwa objawy mogą nie mieć nic wspólnego ze sobą. Na pierwszy ogień odłączył przepływomierz powietrza. Bez przepływomierza nie szarpie, choć dalej słychać dzwonienie (a`la zawory). Po przeczyszczeniu przepływomierza jest niby lepiej, ale czasami zdarza mu się stracić moc. Kolejnym krokiem będzie znalezienie innego, identycznego przepływomierza i sprawdzenie, czy to w nim tkwi problem, bo jazda bez przepływomierza może fałszować obserwacje, ponieważ ECU zakłada jakieś tam hipotetyczne parametry odłączonego przepływomierza i to może powodować większe spalanie, a przy okazji większą moc.
Zostaje jeszcze dzwonienie w silniku przy delikatnym przyspieszaniu (bez turbo). W ocenie eksperta może to być zarówno wtrysk, ale też np. rozrzedzony olej (przez DPF - olej zmieniałem w grudniu 2014). Muszę poobserwować poziom oleju itd...

Może to kogoś naprowadzi na podobną sytuację w historii Waszych Captiv...

Tomek
 
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-06-17, 21:28   

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3633 apropo dzwonienia sprawdź ten temat, na 3 stronie są moje wypowiedzi jak sprawdzić czy dźwięk znika po odłączeniu egr
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: