Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-09-24, 13:07
HELP: T300 Problemy, usterki i takie tam ró?ne
Autor Wiadomość
asamer 

Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 74
Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 9/16
 56%
Wysłany: 2013-07-22, 10:30   

etac_owiec napisał/a:

A ile ci ubyło? 1 litr moze 2 litry, a moze z 100ml?

Czy wskazania pokazuja MIN? Chyba nie. Wiec po co dolewac?


W instrukcji jest napisane, że przy zimnym silniku poziom płynu powinien być ponad oznaczenie, a ja na zimnym mam jakieś 1,5cm poniżej.

W poprzednich samochodach też przynajmniej raz w roku trzeba było troszkę dolać, ale wiedziałem co miałem wlane, więc nie było problemu. Jako, że to jest pierwsze w życiu nowe z salonu, to mam trochę inne podejście, ale wydaje mi się, że jak pojadę na serwis, to mi po prostu doleją i skasują nie wiadomo ile.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-07-22, 10:49   

asamer napisał/a:
etac_owiec napisał/a:

A ile ci ubyło? 1 litr moze 2 litry, a moze z 100ml?

Czy wskazania pokazuja MIN? Chyba nie. Wiec po co dolewac?


W instrukcji jest napisane, że przy zimnym silniku poziom płynu powinien być ponad oznaczenie, a ja na zimnym mam jakieś 1,5cm poniżej.

W poprzednich samochodach też przynajmniej raz w roku trzeba było troszkę dolać, ale wiedziałem co miałem wlane, więc nie było problemu. Jako, że to jest pierwsze w życiu nowe z salonu, to mam trochę inne podejście, ale wydaje mi się, że jak pojadę na serwis, to mi po prostu doleją i skasują nie wiadomo ile.


Litr koncentratu kosztuje 20 zł, wiem bo sam kupowałem do innego auta, jakies miesiąc temu
 
     
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2013-07-22, 13:51   

Jasne, ze ubywa plynu z niewiadomych powodów, ja tez dolewam. I to własnie jakiegos dowolnego mieszalnego z innymi. Moim zdaniem powinno byc pośrodku miedzy min i max na zimnym silniku. Ja używam Dynagel 2000, każdy płyn ma te same składniki.
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2013-07-22, 14:37   

nawet jak ma te same składniki to może mieć np. inny odczyn co doprowadzi do zardzewienia układu.

generalnie uważałbym z dolewaniem "mieszalnych ze wszystkim płynów"

jak napisał etac_owiec, litr koncentratu kosztuje 20 zł i rozrabia się go 1:1 (wiec masz 2l płynu) - nie jest to chyba dużo.

jeśli jednak ubywa Ci dużo płynu to nie jest do do końca normalne. ja u siebie (obecnie 24 tys km) jeszcze nie dolewałem
_________________
 
     
asamer 

Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 74
Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 9/16
 56%
Wysłany: 2013-07-26, 09:05   

W takim razie kupię ten koncentrat i doleję, a jak znowu będzie ubywać, to wtedy zgłoszę się do serwisu.
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2013-07-26, 12:36   

Witam. Wracając do tematu klocków zakupiłem klocki firmy ATE 340zł kpl. Są to klocki z dodatkiem ceramiki dodatkowo nie pylą i nie brudzą felg i mają ponoć podwyższoną żywotność . Na innych forach sprawdzałem to opinie miały bardzo dobre więc zaryzykowałem. Jak tylko umyje samochód to sprawdzę czy felgi się brudzą czy nie. Podrawiam
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
Adonay 

Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 17
Skąd: Gliwice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-07-28, 18:45   

Ja zapytam o szarpanie podczas zmiany biegów. Wiem, że to indywidualna sprawa umiejętności lub ich braku, ale to moje czwarte auto i inne tak nie szarpały (tego kupiłem przy przebiegu 29tys., pozostałe miały grubo ponad 100tys.,Tipo, Astra II, Fiesta - jeśli ma to znaczenie). Przy okazji - przy jakich prędkościach w mieście i w trasie zmieniacie biegi ?
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2013-07-28, 18:50   

Z tym szarpaniem to powiem Ci że u mnie też jest zwłaszcza na pierwszym biegu z już puszczonym sprzęgłem, mi się wydaje że to kwestia małego silnika i tyle, w yarisie też szarpało ale przy ruszaniu (3 cylindrowy silnik- tak mi tłumaczyli w ASO Toyoty), myślę że nie masz czym się przejmować :-) Co do zmiany biegów tow mieście przy prędkości 60 km/h mam 4 bieg, 5-tki nie wrzucam nawet jeśli "shift" takową zmianę sugeruje, a w trasie 5-tka pojawia się 80-90 .
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
asamer 

Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 74
Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 9/16
 56%
Wysłany: 2013-07-29, 13:06   

Też u siebie zauważyłem to szarpanie, z początku myślałem, że to kwestia wyczucia i częsciowo tak jest, jednak z jedynki czasami ciężko ruszyć bez tego szarpnięcia, na innych biegach wystarczy przekroczyć 3tyś. obrotów i wchodzą gładko.
Druga sprawa. Hamując silnikiem czasami czuję jakbym miał skrzynię automatyczną, takie jakby lekkie przełączenia, może to te zmienne fazy rozrządu, nie wiem. W niczym to nie przeszkadza, ale jest dziwne.
 
     
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2013-07-29, 13:32   

Panowie! nie może być mowy o szarpaniu przy tym silniku. Jeździłem takim 4 lata i nic nie szarpało. Coś musi być nie tak z ustawieniami lub układem napędowym. Zresztą żaden samochód nie jest skonstruowany tak, by szarpał, a Chevy to jednak nie mydelniczka.
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
Adonay 

Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 17
Skąd: Gliwice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-07-29, 17:26   

A to może pytanie dodatkowe - czy prawdopodobieństwo szarpnięcia wzrasta wraz z późniejszym przełączeniu biegu ? W sensie na wyższych obrotach ? Bo dzisiaj jechałem tak jak gdzieś wyczytałem, dwójka przy 20km/h, trójka przy 30 no i czwórka przy 40...ale to nie jest jazda, to toczenie się :P W każdym razie nie szarpało.
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2013-07-29, 21:15   

pytanie czy używasz klimatyzacji? u mnie na klimie szarpie, bez jest ok.
 
     
Adonay 

Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 17
Skąd: Gliwice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-07-30, 19:30   

Kicior, właśnie siadłem, żeby to samo napisać ! Dzisiaj jak sam wiesz na śląsku było chłodno, więc klima niepotrzebna i autko prowadziło się rewelacyjnie. Także chyba sprawa rozwiązana :)
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2013-07-30, 23:32   

trzeba pamiętać że na klimie bardzo szybko obroty silnika spadają i jak ktoś w dolnych granicach zmienia bieg to powoduje szarpnięcie.
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2013-08-03, 20:57   

Witam wszystkich ponownie, wiecie co dziś sprawdzałem płyn chłodniczy i u mnie też znikło trochę, tak myślę że będzie ze 200 ml, przejechałem 6 tyś. km już, więc jutro z rańca na zimno doleję i zobaczę jak będzie to wyglądać, jak coś to będzie trzeba odwiedzić ASO :-x
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: